یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

نارضایتی زنان بالای ۴۰ سال از ظاهر خود


نارضایتی زنان بالای ۴۰ سال از ظاهر خود
بر اساس تحقیقات انجام شده از آنجائیکه قریب به اتفاق زنان پس از سن ۴۰ سالگی از ظاهر خود متنفر می شوند، اختلالات تغذیه در این سنین به اوج خود می رسد.
در بیش از ۷۰ درصد از زنان تلاش هایی که به منظور کاهش وزن انجام می شوند، در ۴۰ سالگی قالب جدی تری به خود می گیرند. در این راستا ۵۸ درصد افراد از برنامه غذایی نامناسب استفاده می نمایند.
در تحقیقات فوق از بین ۲۰۰۰ زنی که مورد مطالعه قرار گرفتند، اکثر آنها از وضع ظاهری خود ناراضی به نظر می رسند و تقریبا نیمی از آنها عمل های زیبایی انجام داده یا در صدد انجام آن هستند.
محققین هشدار داده اند که اختلالات تغذیه در هر سنی برای سلامتی مضر است و بنابراین بهتر است زنان هیچگاه اقدام به کاهش سریع وزن خود ننمایند.
آمار نشان داده که به طور متوسط زنان در سن ۴۰ سالگی بسیار بیش تر از سنین جوانی نگران اضافه وزن خود می باشند. اظهارات زنان در این زمینه بیانگر این نکته است که در این سنین کاهش وزن در مقایسه با قبل بسیار مشکل تر می شود. تقزیبا بیش از یک سوم زنان در این سن دائما در رژیم غذایی به سر می برند.
همین نگرانی باعث شده اکثریت زنان به تغذیه نامناسب عادت کنند، صبح ها اغلب بدون صرف صبحانه به کار روزانه مشغول شوند، یک ساندویچ کوچک یا یک غذای مختصر به عنوان ناهار و شکلات همراه با نوشیدنی به جای شام میل می کنند. مسلما چنین رژیم غذایی سلامت افراد را به مخاطره می اندازد.
به علاوه برای کاهش سریع وزن، یک سوم زنان از قرص لاغری و ملین استفاده می کنند. معمولا بعد از سن ۴۰ سالگی، زنان نسبت به آن دسته از هم سالانشان که از اندامی مناسب برخوردارند، حسادت بیشتری نشان می دهند و عواملی چون بالا رفتن سن، بار داری و یائسگی را مسبب اصلی دانسته و مورد سرزنش قرار می دهند.
● عمل های زیبایی
آمار و ارقام به دست آمده از انجمن جراحان پلاستیک کشور انگلستان در سال ۲۰۰۵ نشان داده که امروزه عمل هایی که با هدف زیبایی انجام می پذیرد، در بین زنان کاملا رایج است، این رقم طی یک سال - از ۱۵۰۱۹ در سال ۲۰۰۴ به ۱۹۶۰۱ در سال۲۰۰۵ - رسیده است. متدها و ابزارهای متعدد مبارزه با پیری ۴۲ درصد و عمل های پلک چشم ۵۰ درصد افزایش یافته است.
طبق اظهارات سخنگوی انجمن اختلالات تغذیه انگلستان : "نکته نگران کننده در تحقیقات اخیر این است که زنان از روش های نامناسب و خطرناک برای رسیدن به وزن ایده آل و تناسب اندام استفاده می کنند؛ در حالیکه رژیم غذایی مناسب و ورزش از سن چهل سالگی به بعد، بیش از هر زمان برای زنان ضروری است. لاغر شدن سریع که اغلب به کمک دارو صورت می گیرد، بدون شک منجر به بروز مشکلات و عواقب ناگوار خواهد شد."
"متاسفانه در جامعه کنونی تاکید غیرضروری بر ظاهر افراد باعث رواج این تفکر غلط شده که تناسب اندام، تغییر وزن و شکل ظاهری، کلیه مشکلات احساسی و روحی آنان را مرتفع خواهد کرد."
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید