شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

از لحظه لحظه فوتبال لذت می برم


از لحظه لحظه فوتبال لذت می برم
«مایكل اسی ین» ۲۳ ساله با وجودسن كم جزو بهترین بازیكنان فوتبال در سطح جهان است.این مدافع چلسی با تكل های خوب خود همه مهاجمان را آزار می دهد. بازیكن غنایی چلسی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان نیز نمایش بسیار خوبی داشت. در غنا نیز مجسمه وی را برای تجلیل از او ساخته اند تا كودكان غنایی با چنین الگوهایی رشد كنند.با گذشت ۵ ماه از پایان رقابت های جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان «اسی ین» تنها به فكر پیروزی های باشگاه محبوبش چلسی است تا در لیگ برتر فوتبال انگلستان و لیگ قهرمانان اروپا بتواند به پیروزی و چه بسا قهرمانی دست یابد.مایكل مصاحبه ای اختصاصی با فیفا انجام داده و در آن از مشكلات نژاد پرستی سخن گفته است. مشروح این گفت و گو در پی می آید:
● مایكل تساوی ۲ بر ۲ مقابل بارسلونا در چهارچوب لیگ قهرمانان اروپا بازی بسیار زیبا و تماشایی بود. از حضور در چنین بازی های زیبایی كه هربازیكنی دوست دارد در آن شركت كند چه احساسی داشتی؟
▪ از نظر شخصی برای من حضور در بازی هایی به این مهمی افتخار و اعتبار بزرگی محسوب می شود. در تمام عمرم مطمئن هستم تجربه اینچنینی نصیب من نخواهد شد. بازی در دیداری همچون بارسلونا، چلسی و یا حضور در جام جهانی آرزوی هر فوتبالیستی است كه كمتر نصیب هر بازیكنی می شود.
● در چنین وضعیتی كه به دنبال لذت بردن از فوتبال هستید مسایل نژادپرستی بازی ها را خراب می كند. این طور نیست؟
▪ جو حاكم بر فوتبال انگلستان به گونه ای است كه برای بازی كردن لذت می برید و بازی در چنین جوی بسیار دلپذیر است. شعار و یا نظایر آن نیز زیاد نمی تواند این جو بسیار خوب را تغییر دهد. مردم دوست دارند كه به تماشای بازی زیبا میان ۲ تیم عالی بپردازند. مردم به استادیوم ها می آیند تا از تماشای فوتبال زیبا لذت ببرند. همه بازیكنان نیز به دنبال آن هستند كه بتوانند به هر طریق ممكن نژادپرستی را از فوتبال دور كنند.
● بسیاری از كارشناسان فوتبال جهان بر این باورند كه در حال حاضر چلسی بهترین تیم اروپایی است این گفته را قبول دارید؟
▪ مایكی از بهترین ها هستیم در وضعیت بسیار خوب و رو به رشدی قرار داریم كه كمتر باشگاهی در سطح اروپا و حتی جهان از چنین وضعیت باثباتی برخوردار است. هم اكنون كه با شما گفت وگو می كنم روحیه تیم بهتر از هر زمان دیگری است و همه ما به فكر پیشرفت هستیم. تنها ما به یك نكته فكر می كنیم بهترین نمایش را در زمین داشته باشیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. من خود نسبت به آینده بسیار خوشبین هستم.
● نظرات متعددی راجع به شیوه های مربیگری «خوزه مورینیو» وجود دارد. پیش از مسابقات حساس «خوزه» چه چیزهایی می گوید؟
▪ برای مسابقات بزرگ و حساس نظیر دیدار مقابل بارسلونا چیز خاصی نمی گوید و یا هیجان اضافی به تیم نمی دهد.مربی تنها به ۱۱ بازیكن نظم و ترتیب می دهد كه چه كسی در كجا و در چه پستی بازی كند. مربی بیشتر یك هماهنگ كننده است. «مورینیو» هم كاری فراتر از این انجام نمی دهد . او تنها انتظاراتش را از ما بیان می كند و از ما می خواهد برای پیشرفت به خواسته ها و نظراتش عمل كنیم.
● هنوز جشن ۲۴ سالگی ات را نگرفته ای اما توانسته ای در جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشی. هیچ فكر می كنید كسی همانند شما بوده باشد؟
▪ این رویداد كمتر برای كسی اتفاق می افتد تا در جایی باشد كه بهترین بازیكنان جهان حضور دارند. هدف من همواره این است كه بتوانم از تمام لحظات حضورم در زمین لذت ببرم و بتوانم از این مسابقات تجربه كسب كنم.
● عادلانه است كه دیدار بارسلونا - چلسی را همانند دیدار فرانسه- ایتالیا در جام جهانی بدانیم؟
▪ با خنده. به نظر من درست است. نظر بارسلونایی ها چیست؟
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید