پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

عوام فریبی های بوش


عوام فریبی های بوش
رییس جمهور آمریكا و مشاوران وی با ناامیدی تمام سعی دارند تا خود را از عواقب مهلك دروغ های مكرری كه تاكنون بیان كرده اند، كنار بكشند. نشریه «تونس هبدو» با انتشار مقاله ای اظهار كرده است زرنگی و حقه های بوش و دیگر مقامات دولت وی سودی برای آنها ندارد و دروغ های بی شمار آنها دیر یا زود برملا خواهد شد.
به نوشته این نشریه بوش كه سیاست های خارجی خود را تحت نفوذ لابی صهیونیسم طراحی می كند، از زمان حمله به عراق پیوسته شكست های فراوانی را متحمل شده است. در گزارش اخیری كه از سوی دو تن از متخصصان سیاسی آمریكا به چاپ رسید، عنوان شده است كه حمایت آمریكا از اسراییل باعث برافروختن خشم اعراب و مسلمانان علیه آمریكا گشته و امنیت این كشور را به مخاطره انداخته است.
تاكنون هیچ گروه یا سازمان ذی نفعی نتوانسته به اندازه لابی صهیونیسم در شكل دهی سیاست های خارجی آمریكا در جهت اهداف و منافع خود تاثیرگذار باشد.
با وجود این كه این سیاست ها همواره با منافع ملی مردم آمریكا در تضاد بوده اند، مقامات این كشور با ارایه دروغ های فراوان سعی كرده اند به مردم این كشور چنین القا كنند كه منافع اسراییل و آمریكا یكسان هستند.
مردم آمریكا و دیگر كشورهای جهان بهای گزافی را برای دروغ های آمریكا و بوش پرداخته اند. بیش از ۱۰۰ هزار عراقی به خاطر دروغ های جرج بوش جان خود را از دست داده اند و حداقل ۲۳۰۰ آمریكایی نیز در اثر دروغ های رییس جمهور خود كشته شده اند.
هزینه ۱۱۷ میلیارد دلاری جنگ عراق و افغانستان نیز یكی دیگر از تبعات منفی دروغ های بی شمار رییس جمهور آمریكاست. «جرج هارلیگ»، سیاستمدار مشهور آمریكایی كه در دولت های «نیكسون» و «ریگان» صاحب منصب بود درباره خصلت دروغ پردازی بوش می گوید: «هر چند از قبول این واقعیت انزجار دارم، اما باید پذیرفت كه رییس جمهور آمریكا به شكل بیمارگونه ای دروغ می گوید و عوام فریبی وی حتی از زمان ریاست جمهوری نیكسون نیز فراتر رفته است.»
اكثر جمهوریخواهان و دموكرات های كنگره نیز این خصلت بوش را پذیرفته اند. آنها عقیده دارند به علت دروغ های بوش درباره عراق جمهوریخواهان از انتخابات آینده شكست خواهند خورد. یكی از جمهوریخواهان در این باره اعلام كرده است حزب جمهوریخواه در انتخابات آینده نه از سوی دموكرات ها بلكه از جانب رییس جمهور شكست خواهد خورد. وی در ادامه سخنان خود تصریح كرده است مانع و مشكل عمده جمهوریخواهان در انتخابات آینده شخص جرج بوش است.
اما بوش و حامیان وی برای نجات خود از گرداب دروغ هایشان نه تنها دروغ گویی و عوام فریبی را كنار نمی گذارند، بلكه هنوز به دروغ های بیشتر متوسل می شوند. تمامی مقامات دولت بوش درباره جنگ عراق دروغ گفتند و هیچ استثنایی در این باره وجود ندارد.
وقتی اخیرا نیز آشكار شد كه بوش برای توجیه حمله به عراق عمدا به افشای اسناد محرمانه اهتمام ورزیده است، جمهوریخواهان نتوانستند از رهبر خود كه به انحطاط اخلاقی متهم شده بود، دفاع كنند. در واقع آنها پذیرفته اند كه در تاریخ آمریكا از بوش به عنوان اسطوره شكست یاد خواهد شد.
وجود تسلیحات هسته ای و شیمیایی در عراق دروغی بود كه رئیس جمهور آمریكا برای توجیه سیاست های استعماری خود از آن بهره برد. اكنون استقرار دموكراسی در عراق نیز دروغ بزرگتر دیگری است كه بوش برای نجات خود به آن چنگ انداخته است، در حالی كه واقعیت كاملا برعكس است. نه تنها در عراق دموكراسی وجود ندارد، بلكه خطر وقوع جنگ داخلی در این كشور باعث به وجود آمدن بحرانی غیرقابل كنترل شده است و این بحران باعث كشته شدن حداقل ۵۰ تن از مردم بی گناه در روز می شود.
رسوایی دیگر دولت بوش نقض حقوق بشر در زندان های آمریكایی خلیج «گوانتانامو»، افغانستان، عراق و زندان های مخفی «سیا» در برخی كشورهای اروپایی و عربی است. دولت بوش طبق عادت دیرینه خود و برای فرار از این رسوایی ها به دروغ متوسل شده و نقض حقوق بشر در زندان های خود را تكذیب می كند.
دروغ های گسترده بوش تنها به این موارد ختم نمی شود. رییس جمهور آمریكا حتی كشته شدن و موقعیت وخیم سربازان آمریكایی در افغانستان و عراق را تكذیب می كند.
شكنجه زندانیان، نقض حقوق بشر، جرم و جنایت و كشته شدن افراد بی گناه همچنان ادامه دارد. هر چند بوش وقوع این حوادث را تكذیب می كند، اما واقعیت این است كه این وقایع روزانه و به طور مكرر اتفاق می افتد و مردم آمریكا باید این حقایق را بپذیرند.
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید