چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ / Wednesday, 17 October, 2018

نیکی کریمی


نیکی کریمی
نیکی کریمی (متولد ۱۳۵۰ در تهران) بازیگر، کارگردان و یک مترجم ایرانی است. او در چند جشنواره جهانی فیلم نیز به عنوان داور حضور داشته است.
● زندگی‌نامه
زاده سال ۱۳۵۰ در تهران است. او از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تیاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی‌اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. اما نخستین حضور جدی‌اش را میتوان در فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ دانست. او و ابوالفضل پورعرب را اولین جوان اول‌های سینمای ایران پس از انقلاب می‌دانند.
‍پس از آن، کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام‌های «سارا» و «پری» بازی کرد. بازی‌اش در فیلم «سارا» اقتباسی از «خانه عروسک» اثر هنریک ابسن بود، برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان آورد.
در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم «پری اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی‌اش در این فیلم که اقتباسی از کتاب «فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.
پس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال ۱۳۷۷ در فیلم «دو زن»به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد. او با بازی در این فیلم، به بازیگر ثابت چند فیلم بعدی میلانی با مایه‌های فمینیستی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم «واکنش پنجم» ادامه یافت. کریمی برای پنجمین بار برای فیلم «دو زن» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد. و جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در همین فیلم از جشنواره تائورمینا ایتالیا گرفت.
پس از اینکه دستیاری عباس کیارستمی‌را در فیلم «A.B.C. Africa» به عهده گرفت، در سال ۱۳۸۰ فیلم کوتاه مستندی با مضمون نازایی با عنوان «داشتن یا نداشتن» ساخت که برنده جایزه باران شد. در سال ۱۳۸۱ در دو فیلم ««دیوانه‌ای از قفس پرید» به کارگردانی احمد‌رضا معتمدی و «واکنش پنجم» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت.
او برای اولین بار در فیلم «باج خور» اثر «فرزاد مؤتمن» در یک نقش منفی بازی کرد.
در سال ۱۳۸۳ اولین فیلم بلندش به نام «یک شب» را کارگردانی کرد.
● کارنامه فیلمسازی
الف) داشتن یا نداشتن (۱۳۸۲)
ب) یک شب (۱۳۸۳)
ج) گریز (۱۳۸۴)
● کارنامه بازیگری
الف) وسوسه
ب) عروس
ج) ردپای گرگ
د) سارا
و) پری
هـ) بوی پیراهن یوسف
ی) سایه‌به‌سایه
ر) برج مینو
ز) روانی
ژ) تختی
ص) دو زن
ض) بازیگر
پ) سیب
ت) دختران انتظار
ف) نسل سوخته
ق) هزار زن مانند من
ع) نیمه پنهان
غ) دیوانه از قفس پرید
ح) واکنش پنجم
خ) باج خور
ج) پرونده هاوانا
چ) گریز
ل) چه کسی امیر را کشت؟
س) شام عروسی
ش) نوک برج
م) ستاره ها
● کتاب‌شناسی
الف) آوازهایی که مادرم به من آموخت (زندگی‌نامه مارلون براندو) [ترجمه]
Intimacyب) اثر حنیف قریشی [ترجمه]
● جوایز
الف) نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (واکنش پنجم)[ دوره ۷ جشن خانه سینما (مسابقه) - سال ۱۳۸۲ ]
ب) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن (دیوانه ای از قفس پرید)[ دوره ۲۱جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - ۱۳۸۱ ]
ج) نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (نیمه پنهان)[ دوره ۵ جشن خانه سینما (مسابقه) - سال ۱۳۸۰ ]
د) با تقدیر از بهترین بازیگر نقش اول زن (دو زن)[ دوره ۱۷ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۷ ]
و) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (روانی)[ دوره ۱۶ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۶ ]
هـ) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (پری)[ دوره ۱۳ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۳ ]
ی) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (سارا)[ دوره ۱۱ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۱ ]
ر) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (عروس)[ دوره ۹ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۶۹ ]
● داوری
الف) جشنواره فیلم تسالونیکی یونان
ب) جشنواره رن فرانسه
ج) خاور میانه (لبنان)
د) دمشق (سوریه)
و) جشنواره فیلم لوکارنو (سوئیس) ۲۰۰۶
هـ) جشنواره فیلم دهلی ۲۰۰۵
ی)جشنواره ریجاویک (ایسلند) ۲۰۰۶


منبع : ویکی پدیا

مطالب مرتبط

بازی،تصنع یا واقعیت ؟

ابتدا باید بدانیم‌ به‌ط‌ور كلی‌ ماهیت‌ بازیگری‌ چیست‌ و اینكه‌ وظ‌یفه‌ یك‌ بازیگر در حین‌ تمرینهای‌ تئاتر و زمان‌اجرا چیست‌ و سپس‌ شرایط‌ لازم‌ برای‌ یك‌ بازیگر چه‌ می‌تواند باشد و آیا هر كسی‌ می‌تواند ادعای‌ بازیگری‌كند؟ و در آخر درباره‌ چگونگی‌ آموزش‌ یك‌ بازیگر صحبت‌ می‌كنیم‌.
ماهیت‌ بازیگر
ابتدا به‌ معانی‌ مختلف‌ بازی‌ رجوع‌ كنیم‌; بازی‌ در تعریف‌ هفتمین‌ فرهنگ‌ دانشگاهی‌ و بستر عبارت‌ است‌ ازنمایش‌، اجرا توسط‌ عمل‌ به‌ویژه‌ روی‌ صحنه‌، تظ‌اهر كردن‌، بازآفریدن‌، تجسم‌ بخشیدن‌، بازی‌ كردن‌ نقش‌(رفتار كردن‌ به‌ شیوه‌ای‌ مناسب‌ با نقش‌ مورد نظ‌ر) و وانمود كردن‌.
اگر توجه‌ كنید همه‌ این‌ تعاریف‌ منتخب‌، در یك‌ معنا مشتركند و آن‌ هم‌ انجام‌ كار است‌، پس‌ اگر در یك‌ نمایش‌كسی‌ احمقانه‌ رفتار كند (بازی‌ كند) پس‌ به‌ط‌ور حتم‌ او كارهای‌ خاصی‌ انجام‌ می‌دهد كه‌ به‌ نظ‌ر ما احمقانه‌ جلوه‌می‌كند، پس‌ بازیگر در ابتدا یك‌ فاعل‌ و كننده‌ است‌، او وانمود می‌كند كه‌ كس‌ دیگری‌ است‌ و نقشهای‌ خیالی‌معینی‌ را ایفا می‌كند. مجددا به‌ بازیهای‌ كودكانه‌ اشاره‌ می‌كنم‌، توجه‌ كنید نقشهای‌ خیالی‌ای‌ كه‌ یك‌ بازیگر اجرامی‌كند، چقدر شبیه‌ بازیهای‌ كودكان‌ است‌ كه‌ پیوسته‌ در بازیهایشان‌ در نقشهای‌ خیالی‌ فرو می‌روند. بازیگرنیز همین‌ نقش‌ را با كسب‌ مهارتهای‌ تربیت‌شده‌ و كارورزی‌ سخت‌ به‌ هنر تبدیل‌ می‌كند، اما تمام‌ این‌ مهارتهای‌تربیت‌شده‌ در ط‌ول‌ تاریخ‌ و قرون‌ یكسان‌ و یك‌ شكل‌ نبوده‌، به‌ط‌وری‌ كه‌ در بازیگری‌ چندین‌ سبك‌ برای‌ اجراوجود دارد، مثلا در كارهای‌ واقع‌گرایانه‌، بازیگری‌ در اصط‌لاح‌ موفق‌ است‌ كه‌ در نمایش‌ شخصیت‌ داستان‌، به‌قدری‌ موفق‌ باشد كه‌ موقتا او را باور كنیم‌. او خود، حقیقتا همان‌ شخصیت‌ داستانی‌ است‌ و تمام‌ وجوه‌ یك‌شخصیت‌ مثلا دزد و یا احمق‌ را دارد.
به‌ط‌ور مثال‌، نقش‌ جك‌ نیكلسن‌ در فیلم‌ پرواز بر فراز آشیانه‌ فاخته‌ و تلالو كاملا با هم‌ متفاوت‌ است‌، ولی‌ هركدام‌ از این‌ دو به‌قدری‌ باوركردنی‌ است‌ كه‌ در فیلم‌ اول‌، او را یك‌ روانی‌ كامل‌ (البته‌ عاقل‌) می‌بینیم‌ و در فیلم‌دوم‌ نیز همینط‌ور البته‌ با خصوصیات‌ فیلم‌ تلالو. ناگفته‌ نماند كه‌ برخی‌ از بازیگران‌ معاصر، با وجودی‌ كه‌ خودرا غرق‌ در شخصیت‌ نمایش‌ می‌كنند، باز اندكی‌ از وجوه‌ ظ‌اهری‌ خود را نیز در شخصیت‌ مخلوط‌ می‌كنند ودرحقیقت‌ اندكی‌ از ظ‌اهر خود را نیز به‌ نمایش‌ می‌گذارند. این‌ دسته‌ بازیگران‌ به‌ خویشتن‌نما معروفند.
در تئاتر معاصر، معمولا به‌ دنبال‌ واقع‌گرایی‌ و همذات‌پنداری‌ بازیگر و تماشاگر هستیم‌، ما بازیگران‌ را گریم‌می‌كنیم‌ تا این‌ همذات‌پنداری‌ تشدید شود و به‌ تماشاگر بقبولاند كه‌ مثلا هولبروك‌، همان‌ مارك‌ تواین‌ است‌، امابه‌ عكس‌ در ژاپن‌ و یونان‌ باستان‌، داستان‌ به‌ این‌ شكل‌ نیست‌. به‌ط‌وری‌ كه‌ در تئاتر ((نو))ی‌ ژاپن‌، صورتك‌می‌گذارند تا شبیه‌ شخصیت‌ شوند و نمی‌گذارند ما باور كنیم‌ كه‌ بازیگران‌ همان‌ شخصیتها هستند. بازیگران‌تئاتر كابوكی‌ ژاپن‌ و برخی‌ از كارهای‌ تئاتر مشرق‌زمین‌ از گریمهای‌ بسیار زیاد و تصنعی‌ استفاده‌ می‌كنند، تاجایی‌ كه‌ در تئاتر یونان‌ باستان‌، مردان‌ به‌ جای‌ زنان‌ بازی‌ می‌كردند (چون‌ زنان‌ اجازه‌ بازی‌ نداشتند) و ناگفته‌پیداست‌ كه‌ گریمهای‌ بسیار زیادی‌ روی‌ بازیگران‌ انجام‌ می‌شد، تا این‌ واقعیت‌ را به‌ نمایش‌ بگذارند. بازیگران‌نمایشهای‌ یونان‌ باستان‌ در آمفی‌تئاترهای‌ روباز كه‌ تقریبا گنجایش‌ نشستن‌ ۱۴هزار نفر را داشت‌، نمایش‌می‌دادند، چه‌بسا كه‌ بازیگر تا ۲۵ متر از نزدیكترین‌ تماشاگر فاصله‌ داشت‌، پس‌ به‌ همین‌ ترتیب‌، گریم‌سنگین‌تری‌ به‌ نسبت‌ تئاترهای‌ امروزی‌ داشت‌ و ناگفته‌ پیداست‌ كه‌ در بین‌ چنین‌ جمعیت‌ عظ‌یمی‌ از تماشاگر،بازیگر باید بسیار مجهز به‌ فن‌ صدا و بیان‌ و حركات‌ باشد تا به‌ چشم‌ بیاید. همین‌ط‌ور در عصر الیزابت‌ نیزبازیگران‌ در بین‌ دسته‌ گدایان‌، جیب‌برها و زنان‌ بدكاره‌ و فروشندگان‌ غذا و نوشابه‌ نمایش‌ می‌دهند و ضمنابرای‌ جلب‌ توجه‌ تماشاگران‌ مجبور به‌ رقابت‌ دایم‌ با نمایشهای‌ جنگ‌ سگ‌ با گاو و خرس‌ و اجرای‌ احكام‌ اعدام‌در ملا عام‌ بودند. پس‌ به‌ صدا و بیان‌ و حركات‌ قوی‌تری‌ نیاز داشتند تا توجه‌ این‌ تماشاگر شلوغ‌ را جلب‌ كرده‌ واو را مسحور خود كنند.
در تئاتر كابوكی‌ ژاپن‌ نیز، بازیگر گامهای‌ خود را به‌تدریج‌ با صدایی‌ اوج‌گیر و تصنعی‌ هم‌آوا می‌كند و با یك‌ سری‌ حالات‌ وحركات‌ تصنعی‌ كه‌ هر یك‌ نماد منظ‌ور خاصی‌ است‌، حركت‌ می‌كند و رقص‌گونه‌ اجرا می‌شود. گفتگوها نیز به‌ سبك‌ تئاتری‌ساختگی‌ است‌. نقط‌ه‌ اوج‌ بازیگر كابوكی‌ ژاپن‌، زمانی‌ است‌ كه‌ تندیس‌گونه‌، ساكن‌، روی‌ صحنه‌ می‌ماند و این‌ ژستی‌ است‌ كه‌هر نمود آن‌ را سنت‌ این‌ نمایش‌ تعیین‌ و تجویز می‌كند، مجموعه‌ای‌ از این‌ ژستها موجود است‌ كه‌ به‌ چند مورد آن‌ اشاره‌می‌كنم‌:

۱ــ ژست‌ سنگ‌اندازی
۲ــ ژست‌ حلقه‌ زدن‌ دور یك‌ ستون‌
۳ــ ژست‌ عمودی‌ ایستادن‌
۴ــ ژست‌ پرده‌ بستن‌

راول‌ ارنست‌ (محقق‌ تئاتر كابوكی‌ ژاپن‌) یكی‌ از این‌ ژستها را اینگونه‌ تعریف‌ می‌كند: ((در ژست‌ جن‌ روكو كه‌ گویا ساخته‌))ایچی‌ كاوا دانجوروای‌)) است‌، برای‌ استفاده‌ در آراگاتو (نوع‌ خاصی‌ از نمایش‌ كابوكی‌) بازوی‌ راست‌ كشیده‌ رو به‌ بالا، دست‌راست‌ به‌ صورت‌ مشت‌ كرده‌، دست‌ چپ‌ روی‌ قبضه‌ شمشیر و پاها گشاد از هم‌، ساق‌ راست‌ خم‌شده‌ و ساق‌ چپ‌ عمود قرارمی‌گیرد، و این‌ درست‌ منط‌بق‌ بر عكسی‌ است‌ كه‌ مشاهده‌ می‌كنید، پس‌ دقت‌ كردید كه‌ لزومی‌ ندارد كه‌ بازی‌ واقع‌گرایانه‌ باشد،آنچه‌ می‌شود گفت‌ این‌ است‌ كه‌ بازیگر وظ‌ایفی‌ را انجام‌ دهد كه‌ در نقش‌ دیگری‌ در وضعیت‌ یا متنی‌ خیالی‌ بدرخشد وباورپذیر نیز باشد، بدین‌ ترتیب‌ با ماهیت‌ بازیگری‌ كمی‌ آشنا شدید، در شماره‌ آینده‌، به‌ وظ‌ایف‌ یك‌ بازیگر در حین‌ تمرین‌ واجرا می‌پردازیم‌.

سرمدی مریم

وبگردی
فیلم | رسوایی جدید در رسانه ملی؛ مقصر فریب مردم کیست؟
فیلم | رسوایی جدید در رسانه ملی؛ مقصر فریب مردم کیست؟ - فیلم - پدری که در برنامه «فرمول یک» علی ضیا ادعا کرد به خاطر تامین هزینه‌های درمان فرزندش اقدام به فروش کلیه‌اش کرده، مردم را فریب داده است.
«بیان واضحات و تکرار مکررات» ؛ نتیجه 7 سال بودجه و تشکیلات و همایش و جلسه!
«بیان واضحات و تکرار مکررات» ؛ نتیجه 7 سال بودجه و تشکیلات و همایش و جلسه! - مثلاً سنت های الهی که در این سند آمده، در کتاب های درس بینش اسلامی دوره دبیرستان هم وجود دارد... واقعاً هزاران جلسه تشکیل داده اند که بدیهیاتی مانند خانواده بنیادی ترین واحد تشکیل دهنده جامعه است، انسان دارای اختیار است، جهان دارای نظام علّی - معلولی است، خداوند رحمان و رحیم است و ... را در سند بازنویسی کنند؟!
گلایه های جنجالی یک بازرگان با وزیر صنعت
گلایه های جنجالی یک بازرگان با وزیر صنعت - صحبتهای کنایه آمیز یک بازرگان با وزیر صنعت
ادامه داستان لُنگ و خانه سعدآباد
ادامه داستان لُنگ و خانه سعدآباد - ۱- خب چی میشه ولایتی بجای توصیه به لُنگ پوشی، بملت توصیه کنه تو سعدآباد مالک خونه بشن ویک سومشو وقف کنن؟ ۲- اینجور واینجا صاحبخونه شدن و بعد توجیه وقف، آدمو یادحافظ میندازه: فقیه مدرسه دی مست بود و فتوی داد که می‌حرام، ولی بِه زمالِ اوقاف است
عبدی : آقای ولایتی با خانه هزارمتری کنار کاخ سعدآباد حالا مردم رابه نان خشک خوردن دعوت می‌کنند
عبدی : آقای ولایتی با خانه هزارمتری کنار کاخ سعدآباد حالا مردم رابه نان خشک خوردن دعوت می‌کنند - حالا مردم رابه نان خشک خوردن دعوت می‌کنند؟مردم نیازی به این توصیه‌هاندارند اگرلازم باشد آن‌قدر شرف دارندکه از خودشان دفاع کنند ولی این دفاع،منحصربه دفاع دربرابر دشمنان خارجی نمی‌شود که باید وضعیت خیلی‌ها رادر داخل هم بررسی کرد.
فیلم | حمله به پلیس در اهواز به درگیری مرگ‌بار انجامید!
فیلم | حمله به پلیس در اهواز به درگیری مرگ‌بار انجامید! - فیلم - حمله فرد متهم در بازار پرنده فروشان اهواز به پلیس آگاهی منجر به درگیری مرگبار شد.
ماجرای عجیب منزل های مسکونی در همسایگی کاخ سعد آباد
ماجرای عجیب منزل های مسکونی در همسایگی کاخ سعد آباد - ماجرای عجیب دو منزل مسکونی در همسایگی کاخ سعدآباد و حسین فریدون و نهاد ریاست جمهوری
فیلم | لحظه حمله جن‌ها به یک مرد در کرج! (۱۶+)
فیلم | لحظه حمله جن‌ها به یک مرد در کرج! (۱۶+) - فیلم - به تازگی شخصی در فضای مجازی فیلمی منتشر کرده که مردی ادعا می کند در پارکینگ خانه اش مورد حمله جن ها قرار گرفته است.
فیلم | درس خجالت‌آوری که یک توریست به ایرانی‌ها می‌دهد!
فیلم | درس خجالت‌آوری که یک توریست به ایرانی‌ها می‌دهد! - فیلم - پاول یک توریست اهل چک است که با موتورسیکلتش دنیا را می گردد و یک هفته در ایران اقامت داشته است. ویدئوی سلفی که او در طبیعت ایران از خود و اقدام پسندیده اش منتشر کرده برای همه ایرانیان جای تامل دارد.
فیلم | جنازه غرق در خون ملکه زیبایی عراق (۱۶+)
فیلم | جنازه غرق در خون ملکه زیبایی عراق (۱۶+) - فیلم - قتل مدل و ملکه زیبایی عراق از روز گذشته سوژه رسانه ها شده و پلیس تحقیقات ویژه ای را برای دستگیر قاتل وی انجام داده است. تصاویر منتشر شده از جنازه غرق در خون وی را در ویدئوی زیر می بینید.
جنجال بنر سربازان اسرائیلی در شیراز
جنجال بنر سربازان اسرائیلی در شیراز - عکس این بنرکه گفته می‌شود نمایشگر تصویری از سربازان رژیم صهیونیستی است طی روزهای اخیر در فضای مجازی دست به دست می‌شد و واکنش‌هایی به همراه داشت.
عکسی آموزنده از سفر نیویورک
عکسی آموزنده از سفر نیویورک - پوشه‌های پُر از برنامه فرانسوی‌ها در برابر دستان خالی تیم ایرانی. به کاغذ ها و پرونده های موجود روبه روی تیم فرانسه دقت کنید!
ویدئوی جنجالی وزیر بهداشت؛ #خودت_بمال / تمسخر و تحقیر بیمار نیازمند توسط وزیر
ویدئوی جنجالی وزیر بهداشت؛ #خودت_بمال / تمسخر و تحقیر بیمار نیازمند توسط وزیر - وزیربهداشت بهترین توصیه رو به اون پیرمرد بیچاره کرد که گفت: خودت بمال. پیرمرد باید دستش رو محکم می‌مالید به گوش وزیر تا یک بار هم که شده از تخت اخلاق فرعونی بیاد پایین
نیاز شدید تلویزیون به بدحجابها در روزهای خاص
نیاز شدید تلویزیون به بدحجابها در روزهای خاص - کاش در این میان یکی به ما بگوید که بالاخره بی حجاب بد است، خوب است؟ چه زمانی بد است؟ چه زمانی خوب است؟
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی - حمید رسایی عضو جبهه پایداری در صفحه شخصی خود در شبکه توییتر نسبت به اهانت زشت امیر تتلو به امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش واکنش تندی نشان داد.
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+)
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+) - پزشکان هنگامی که یک نوزاد دختر اندونزیایی را در یکی از بیمارستان های این کشور به دنیا آوردند بسیار وحشت زده شدند. نوزاد تازه متولد شده با یک چشم بزرگ روی پیشانی اش متولد شد و پس از هفت ساعت درگذشت.
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای !
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای ! - فردی به نام علی‌اکبر رائفی‌پور كه رسانه‌‌های اصولگرا از او به عنوان «استاد، محقق و پژوهشگر» یاد می‌كنند! در تاریخ 29 اردیبهشت 96 (در كوران انتخابات ریاست‌جمهوری) در نامه‌ای سرگشاده به امیرحسین مقصودلو (تتلو) نوشت: «امیر جان بخوان، تو باید بخوانی، عیبی ندارد! سرت را بالا بگیر و خدا را شکر کن که به واسطه تو این همه نفاق را آشکار کرد! دلت محکم باشد پهلوان! تو فقط بخوان، بخوان
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی - انتشار عکس‌های نشستن احمد خمینی زیر کولر در بخش وی‌آی‌پی هیات که پوششی شیشه‌ای دارد و از سینه‌زنان جداست، پس از توضیح او که گفت آن جایگاه مربوط به «روحانیون درجه یک و دو قم» است و «اون بالا معممین میشینن که لباسشون چون زیاده باعث گرمازدگی نشه»، با واکنش‌های تندتری هم همراه بود.
واکنش جالب رهبری به روبوسی کیارستمی با داور خانم جشنواره کن!
واکنش جالب رهبری به روبوسی کیارستمی با داور خانم جشنواره کن! - واکنش جالب مقام معظم رهبری به روبوسی کیارستمی با خانم داور جشنواره کن از زبان عزت الله ضرغامی