چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

محرومیت حجازی به کدامین گناه؟


محرومیت حجازی به کدامین گناه؟
من به عنوان یكی از هواداران استقلال كه بیش از ۳۵ سال با پیروزی های این تیم خندیده و با شكست ها گریسته ام، امروز احساس می كنم كار ما از گریه گذشته است؛ باید امروز خندید اما خنده ما دردناك است.من در حالی این خطوط را رقم می زنم كه با شنیدن خبر محرومیت ناصر حجازی واقعاً شوكه شده ومی خواهم جملاتی در رابطه با عشق خود و میلیون ها تن دیگر بنویسم، قبلاً از ناتوانی خود كه توان بیان احساسات را ندارم از شما خوانندگان پوزش می طلبم؛ چراكه كار من نویسندگی نیست و امیدوارم جوابی قانع كننده از طرف مسؤولان محترم باشگاه استقلال و كمیته محترم انضباطی بشنویم.
با اجازه شما به ماه ها قبل برمی گردیم؛ فصل نقل و انتقالات، زمانی كه تمام تیم ها با توجه به بضاعتشان در حال جذب بازیكن بودند، مدیرعامل محترم وقت كه تا چند ماه دیگر تیمشان بنا بود در چند جبهه بجنگد و در عرصه بین المللی برای كشور عزیزمان افتخار كسب كند، به گشت و گذار در آلمان مشغول بودند، در حالی كه همه می دانستند هیچ یك از یاران استقلال در جام جهانی به میدان نخواهند رفت؛ با عرض شرمندگی شاید ایشان احساس می كردند كه حضورشان در كنار تیم ملی مهمتر از جذب بازیكنان شایسته بود (هرچند نمی دانم ایشان امكان حضور در اردوی تیم ملی را پیدا كردند یا نه؟) و آن شد كه نباید می شد و ما نه تنها بازیكنی كه بر توان تیم بیفزاید جذب نكردیم؛ بلكه ۲ تن از بهترین یارانمان را به دلیل مسایل مالی و آقای جباری را به دلیل مصدومیت از دست دادیم، هرچند كه اگر ایشان مصدوم نیز نمی شدند توان حفظش را نداشتیم.
شاید گفته شود دلیل اصلی، مشكلات مالی بود نه ضعف مدیران و این در حالی است كه جناب آقای انصاری فرد با مشكلات مالی به مراتب بیشتر، خیلی بهتر از ما عمل كردند و دستشان جداً درد نكند.اینجا لازم می بینم به چند سال قبل كه دربی استقلال و پرسپولیس در تبریز برگزار شد برگردم؛ مسؤولان محترم باشگاه بخصوص جناب آقای فتح الله زاده و مسؤولان هیأت فوتبال تبریز به خوبی می دانند كه قبل از تشریف فرمایی معاون محترم باشگاه به تبریز جهت رتق و فتق امور با اهتمام كانون هواداران تبریز، كلیه تمهیدات لازم انجام گرفته بود و خبرنگاران محترم نیز اعتراف می كنند كه برعكس تهران در تبریز بهترین بخش ورزشگاه در اختیار هواداران استقلال قرار گرفته بود و بهترین شرایط برای آرامش و امنیت بازیكنان فراهم شده بود و معاون محترم تنها جهت رسمیت بخشیدن به امور،قبول زحمت كرده و به تبریز تشریف آورده بودند.
این تصور برای بنده و سایر فعالان كانون در تبریز پیش می آید كه شاید بعضی از مسؤولان باشگاه هم در تهران در این حد دنبال رتق و فتق امور باشگاه می باشند.قبل از آغاز لیگ همان گونه كه همه فوتبالدوستان واقف هستند، مشكلات مدیریتی پیش آمد كه در نهایت هواداران باشگاه با چشمان گریان، ورزشگاه را ترك كردند و شاید شرایط روحی بعضی از بازیكنان كه خود نیز می دانند این پیراهن مقدس چه اندازه برایشان گشاد است، بهتر از خیل عظیم هواداران بود و همه اینها به پای جناب آقای مرفاوی كه ایشان نیز از مفاخر باشگاه می باشند نوشته شد. استقلال دغدغه اصلی اینجانب می باشد و قطعاً به یاد می آورید كه چند سال پیش استقلال با مدیریت آقایان فتح الله زاده و حجازی با چه توان مالی و بازیكنانی موفق شد نایب قهرمانی آسیا را كسب كند و همه شنیدیم كه چگونه توسط گروهی از بازیكنان بركنار شدند اما انصافاً كه خداوند جای حق نشسته و امروز این بازیكنان یا فراموش شده اید یا در حال فراموش شدن هستند.
و آنچه مایه تأسف است، اینكه مربی توانایی همچون ناصرخان با پیشینه ای كه بر همگان مشخص است، امروز بعد از سال ها بدون تیم ماندن حتی اجازه فعالیت در نساجی را نیز ندارد؛ مگر در فوتبال این كشور چند حجازی و پروین داریم كه چنین دست به سرمایه سوزی می زنیم؟ محرومیت حجازی به كدامین گناه؟
آیا توهین ماتئوس به كلینزمن در آستانه جام جهانی را فراموش كرده اید؟ نمی دانم شاید فدراسیون آلمان توان برخورد با افراد خاطی را نداشته و یا به اندازه مدیران فدراسیون فوتبال ما كاربلد نبوده اند!جناب آقای مصطفوی! نمی دانم در این محرومیت شما چه نقشی داشتید اما نباید اجازه می دادید این پرونده در فدراسیون مطرح گردد باید حرمت پیشكسوت را پاس می داشتید، چراكه براساس آموزه های دینی و ملی، حفظ حرمت استاد بر شاگرد از واجبات است.
جناب آقای قلعه نویی! چند سال است كه بر اسب مراد سوار شده اید و با داشتن ۳ سال فرصت یك جام قهرمانی و یك نایب قهرمانی كسب كردید كه برای همین هم ما از شمامتشكریم .برادر عزیز! امروز دست اندركاران فوتبال چنان عاشق شما شده اند كه حاضر نیستند هیچ كس انتقادی از شما بكند و هر انتقادی از شما را با شدیدترین واكنش ها جواب می دهند و از اقبال بسیار بالایی در باشگاه فدراسیون برخوردارید اما جناب آقای قلعه نویی هرچند شاید هستند كسانی كه شما را به عنوان فردی اخلاق مدار می شناسند و قطعاً چنین است اما انتظار بنده و خیل هواداران از شما، رعایت كسوت و اخلاق در عرصه زندگی است و قطعاً به یاد می آورید زمانی كه حجازی سرمربی بودند، شمابا بازوبند كاپیتانی واردمیدان می شدید. دوست عزیز، این روزها خواهد گذشت، بگذارید در فرداهایی كه من و شما نخواهیم بود چون دانایی فردها و جانملكی ها در یادها بمانیم و یا چون حجازی ها، پورحیدری ها، عبداللهی ها، حاجیلوها، روشن ها،بهتاش فریباها، رضا حسن زاده ها و... هركجا كه هستیم، عزیز دل هواداران باشیم؛ شاید هزاران نفر این پیراهن را برتن كرده اند اما امروزه نامی از آنها در بین نیست.در پایان سخنی چند نیز با جناب آقای نجف نژاد دارم:سرور گرامی! ضمن عرض تبریك انتصاب شما، تقاضایی از محضرتان دارم.پ یشكسوتان عزیز را فراموش نكنید و اجازه ندهید افرادی كه فقط دنبال سود از نام پرافتخار استقلال هستند، شما را احاطه نمایند و این نكته را بدانید كه هواداران فهیم استقلال می دانند كه شما تحت چه شرایطی قرار دارید و با تیم نه چندان خوب بسته شده انتظار زیادی از شما ندارند؛ تنها تقاضایی كه بنده به عنوان یك هوادار از شما دارم این است كه اجازه ندهید بعضی از افراد منفعت طلب با انواع شانتاژ شما را تحت تأثیر قرار دهند.
دكتر فردین ایلخچویی
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید