جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

زامبروتا


زامبروتا
زندگی برای جیانلوكا زامبروتا نمی تواند بهتر از این باشد. او كه چند ماه پیش به همراه تیم ملی فوتبال ایتالیا توانسته بود جام جهانی را بالای سر ببرد به یكی از مطرح ترین و برترین باشگاه های حال حاضر اروپا و جهان پیوست. وی كه زمانی در یوونتوس بازی می كرد به دنبال مسایل پیش آمده در رقابت های ایتالیا به اسپانیا رفت تا بتواند با بارسلونا عناوینی چون لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. این بازیكن ۲۹ ساله گفت و گویی با سایت فیفا انجام داده كه در پی می آید:
● زندگی و روزگار در نوكمپ چگونه است؟
▪ فراموش نكنید كه در یكی از بزرگترین تیم های اروپا و جهان حضور داریم و همچنین در یكی از زیباترین شهرهای دنیا. فكر می كنم در جایی هستم كه هر كسی آرزو دارد در اینجا باشد. كیفیت زندگی در اینجا خیلی بالا و تقریباً همه چیز در اینجا خوب است. همچنین بازی در كنار بازیكنان بزرگ بسیار خوب و عالی به نظر می رسد.
● شما به عنوان كسی كه هم در باشگاه یوونتوس و هم باشگاه بارسلونا حضور دارید چه تفاوت هایی را بین این ۲ باشگاه مشاهده می كنید؟
▪ در اسپانیا حفظ توپ در اولویت است اما در ایتالیا بازی ها بیشتر فیزیكی است تا تكنیكی و تاكتیكی. هم یووه و هم بارسا جزو بهترین های فوتبال جهان هستند اما تفكرات حاكم بر این ۲ باشگاه متفاوت است.
● مطمئن هستم تو نیز دوست نداری یووه را در سری B ببینی...
▪ اگر بخواهم واقعیت را عنوان كنم باید بگویم اصلاً دوست نداشتم یووه به سری B می رفت. این را نه من كه همه هواداران و مربیان می گویند. یووه تیم خوبی است كه هواداران زیادی دارد و حتماً صعود خواهد كرد.
● ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان قهرمان شد آیا همچنان به خاطرات قهرمانی فكر می كنید؟
▪ البته كه فكر می كنم. هرگز نمی توان این تجربه ارزشمند را فراموش كرد. هرچند جام جهانی تمام شده اما فكر می كنم هم اكنون باید بیش از گذشته به فكر بارسلونا باشم. هم اكنون بارسا تیم من است و من از اینكه اینجا هستم بسیار خوشحالم.
● فرانك ریكارد، مربی شما بارها و بارها در این فصل تركیب تیم را تغییر داد. به طوری كه هیچ كس مطمئن نیست در بازی بعدی بازی می كند یا نه. این موضوع شگفت انگیز نیست؟
▪ هنگامی كه به بارسلونا آمدم با وجود بازیكنان خوب می دانستم برای اینكه در تركیب باشم،كار سختی پیش رو دارم اما تغییر تركیب آنچنان شگفت انگیز نیست.
● بارسلونا در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا چندان باثبات عمل نكرد و كمی متزلزل نشان می داد. در گروه شما تیم هایی نظیر لفسكی صوفیه و وردربرمن وجود دارد. رویارویی با این تیم ها را چگونه ارزیابی می كنید؟
▪ ما باید سخت تلاش كنیم تا بتوانیم در هر مسابقه پیروز از میدان خارج شویم. ما ۲ مسابقه مهم پیش رو داریم كه در صورت پیروزی می توانیم به بازی های پیش رو امیدوارتر باشیم و بتوانیم امسال نیز در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان باشیم. اما هم اكنون پیش از آنكه به بازی های مرحله بعدی فكر كنیم به این ۲ بازی اخیر می اندیشیم. فكر می كنم امسال نیز می توانیم جام لیگ قهرمانان را بالای سر ببریم.
● نزدیك به یك ماه دیگر بارسلونا در جام باشگاه های جهان حاضرخواهد شد و حضوری جدی و فعال خواهد داشت.
▪ بله این مسابقات بسیار مهم است و ما تمركز خود را بر پیروزی در این رقابت ها معطوف كرده ایم. زمان زیادی از برپایی چنین مسابقاتی نمی گذرد. من و همه دست اندركاران تیم دوست داریم قهرمان شویم.
● آیا بارسا با تیم هایی كه با آنها دیدار خواهد داشت آشنایی دارد؟
▪ بارسلونا در رقابت های پیش فصل لالیگا با تیمی از آمریكا ی جنوبی بازی كرده است. اما آن دیدار صرفاً برای آشنایی و بیشتر دستگرمی بود. سایر تیم ها را نیز می شناسیم اما فرصت كافی برای چنین كاری داریم امیدوارم تا آن موقع بتوانیم به آمادگی لازم برسیم.
● در سال های بازیگری ات در كنار بازیكنان زیادی بازی كردی كه برخی از آنها جزو ستاره های دنیای فوتبال حرفه ای هستند. به نظر تو چه كسی بهترین بازیكن جهان است؟
▪ همه بازیكنانی كه در كنار آنها حضور داشتم جزو بهترین و بزرگترین بازیكنان هستند از این بابت بازیكن خیلی خوش شانسی هستم. در بارسلونا؛ رونالدینیو و اتوئو واقعاً غیرقابل تصور هستند.
● دفاع بارسلونا با حضور پویول، ماركز و تورام وضعیت بسیار خوبی دارد. درست است؟
▪ هنگامی كه در یوونتوس بودم چون بوفون، كاناوارو و تورام در كنار من حضور داشتند بسیار راحت بودم. مدافعان یووه و بارسا بهترین های جهان محسو ب می شوند.
● چون هر ۲ باشگاه بازیكنی به نام زامبروتا در اختیار داشته و دارند؟
▪ (با خنده) بله.
منبع: سایت فیفا
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید