جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

قرمز، سیاه، سفید


قرمز، سیاه، سفید
● درباره «لس رید» سرمربی جدید چارلتون
«ایان دویی» چهاردهمین مربی اخراجی فصل فوتبال انگلستان لقب گرفت. او در شرایطی شغل خود را از دست داد كه مدت ها در گیرودار تصمیمات مدیران باشگاه گرفتار شده بود و از وضعیت نهایی خود اطلاع نداشت. مهم نبود ایان دویی برای گردآوری بازیكنان ۱۲ لیگ مختلف، ۱۱ میلیون پوند خرج كرد، مسأله اصلی نام جایگزین او است.
گلن هادل را فراموش كنید. از این پس راجع به «لس رید» صحبت كنید. ظاهراً نیاز به موهبت ویژه ای احساس نمی شود چه اینكه «گرت ساوت گیت» سرمربی میدلزبرو یا «گلن رودر» همتای او در نیوكاسل، با وجود عملكرد ضعیف، همچنان مورد حمایت رؤسای باشگاه خود هستند و نیازی به اخراج آنها احساس نمی شود.
● مرد كتاب
«رید» اخیراً كتاب زندگینامه خود را منتشر كرده و به طور مفصل درباره فراز و فرودهای دوران حرفه ای خود توضیح داده است. هواداران چارلتون می توانند با خیال آسوده به یكی از محترم ترین مربیان كه تبحر خاصی در خرید بازیكنان دارد، اعتماد كنند. روش او برای تمام تیم های لیگ برتر مفید واقع خواهد شد. «رید» در چارلتون چهره ای محبوب محسوب می شود. هواداران جدید باشگاه او را از زمانی كه دستیار كوربیشلی وكیت پكسون بود، می شناسند.
او ۳ سال این نقش را برعهده داشت تا اینكه در سال ۱۹۹۸ با صعود چارلتون به بازی پلی آف لیگ برتر، پست خود را از دست داد. «رید» مدت زیادی بیكار نماند. «هاوارد ویلكینسون» مدیر فنی اتحادیه فوتبال انگلستان او را به عنوان یكی از دستیاران تیم ملی برگزید و این مرد چه خوب نقش مثبت خود را در رختكن تیم «كیگان» ایفا كرد. هواداران گمان می كردند این غریبه مدت زیادی دوام نخواهد آورد اما همگی دیدند چگونه با غرور كنار اریكسون (جانشین كیگان) می ایستد. «لس رید» در تیم جوانان انگلستان نیز ردپای درخشانی بر جای گذاشت.جیمز میلنر، مایكل چوپرا، مایكل تنگ، مایكل داوسون و البته وین رونی، كشف بزرگ مربی جدید چارلتون محسوب می شوند.
● سوابق مربیگری
رید در ویكامب، كمبریج و واتفورد و همچنین والداستون (یكی از تیم های لیگ منطقه ای انگلستان) كارنامه نسبتاً مطلوبی رقم زد و به همین خاطر از سوی اتحادیه فوتبال انگلستان دعوت به كار شد. او ۲ سال در این سمت باقی ماند و درست در آغاز سال ۲۰۰۶ به چارلتون محبوبش بازگشت. با حضور «رید» آكادمی و مدرسه فوتبال «والی» توسعه یافت. تغییر و تحولات فصل گذشته و نامیده شدن دویی به عنوان سرمربی جدید، باعث ارتقای جایگاه «رید» نیز شد. كمك مربی جدید، آرزوهای بزرگی در سر می پروراند و زودتر از آنكه از خواب و رؤیا به مرز واقعیت برسد، یك مسؤولیت سنگین را فرا روی خود دید.
● او می تواند؟
هواداران به درستی اعتقاد دارند یك مربی تمرین دهنده، روی نیمكت داغ لیگ برتر كار بسیار دشواری پیش رو خواهد داشت. رید برای ارتقای چارلتون تلاش خواهد كرد و از طرفی «باید» افتضاح مالی «ایان دویی» را جبران كند. او یك ماه پیش در گفت و گو با سایت باشگاه به نكته جالبی اشاره كرد:«تصور می كنم آینده باشگاه، قرمز، سیاه و سفید (رنگ های پرچم باشگاه) باشد.»و مربی جدید وظیفه دارد روی این رنگ ها، سایه روشن بكشد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید