شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

به خاطر کاپلو تمدید کردم


به خاطر کاپلو تمدید کردم
«گوتی» تنها دقایقی پس از آنكه قراردادش را با رئال مادرید تمدید كرد، در كنفرانسی مطبوعاتی حاضر شد و از علاقه خود به باشگاه گفت. وی در این گفت و گو از ادامه حضورش در رئال گفت و تصریح كرد:« در رئال فوتبال حرفه ای را آغاز كردم و همین جا تمام خواهم كرد.» وی كه در ۲ بازی گذشته از روی نیمكت، بازی همتیمی هایش را تماشا می كرد، گفت:« هنگامی كه در رئال هستید، نگرانی چندانی ندارید؛ زیرا به دلیل وجود بازیكنان متعدد در یك پست، جای خالی شما احساس نخواهد شد.
● سرانجام پیشنهاد تمدید قرارداد را پذیرفتید و پای برگه را امضا كردید...
▪ حضور در رئال همواره یكی از آرزوهای من بوده است. از اینكه توانستم برای مدت بیشتری در این باشگاه حضور داشته باشم، خوشحالم.دوست دارم در باشگاه مورد علاقه ام با فوتبال وداع كنم. جا دارد از رییس باشگاه و همین طور «میاتوویچ» كه مجدداً به من اطمینان كرد، تشكر و قدردانی كنم.
● اكنون نسبت به گذشته ارزش و اعتبار بیشتری دارید؟
▪ بله، البته. هیچ ارزش و اعتباری بالاتر از حضور در رئال و بازی برای این تیم نیست. تمدید قرارداد به معنای اعتماد كاپلو به من است. او به من برای پیشبرد اهدافش (كه هدف همه بازیكنان و هواداران رئال است) نیاز دارد. اكنون از وضعیت خود رضایت كامل دارم.
● در بازی مقابل ریسینگ از زمین اخراج شدی. هنوز به آن مسابقه می اندیشی؟
▪ راجع به آن دیدار بسیار فكر كرده ام. یك لحظه كنترل خود را از دست دادم و نتوانستم بر اعصابم مسلط شوم. اخراج در آن بازی، هم من و هم تیم را آزار داد. باید اعتراف كنم اشتباه بزرگی مرتكب شدم.
● به نظر می رسید مردم منتظر چنین چیزی بودند تا انتقادات از تو را باشدت بیشتری آغاز كنند؟
▪ به هر حال این سرنوشت من است. هرگز انسان خونگرمی نبودم. همچنین بسیاری از روزنامه نگاران و مطبوعات نیز رابطه چندان خوبی با من ندارند. شاید آنچه گفتم دلایل انتقادات گسترده مردم باشد.
● وضعیت بدنی تو چگونه است؟
▪ اخیراً آزمایش MRI انجام دادم كه مشخص كرد غضروف كشاله ران من كمی آسیب دیده است. طی چند هفته آینده كاملاً از بند مصدومیت رها شده و می توانم بیش از گذشته در خدمت تیم باشم.
● فكر نمی كنید تیم بیش از حد به تو وابسته شده است؟
▪ نه، اینچنین نیست. تیم، بازیكنان با انگیزه زیادی در اختیار دارد كه هیچ یك بالاتر از دیگری قرار ندارند. تقریباً برای هر پستی ۲ یا ۳ بازیكن وجود دارد. خودتان بارها دیده اید حتی با وجود عدم حضور برخی از بازیكنان كلیدی، رئال توانسته به راحتی نتیجه بگیرد.
● تمدید قرارداد، سخت تر از آن چیزی بود كه فكر می كردید؟
▪ نه چندان، زیرا هم من و هم باشگاه در مورد مبلغ و همچنین مدت قرارداد توافق داشتیم. می خواستم در باشگاه بمانم و رئال علاقه خود را نشان داد. ایجاد توافق دوجانبه دشوار نبود.
● در این جریان نقش كاپلو خیلی اساسی تر بود. این طور نیست؟
▪ او به من اعتماد دارد. همین امر باعث افزایش روحیه ام شد. به خاطر«دُن فابیو» در برنابئو باقی ماندم. امیدوارم بتوانم با ارایه بازی های خوب، او را روسفید كنم.
● برخی می گویند آن تكل خشن تو بیشتر به این دلیل بود كه در جریان بازی حضور چندانی نداشتی؟
▪ قبول دارم كمی خشن بودم و باید در زمین با آرامش بیشتری كار می كردم. من بارها چنین تكل هایی زده ام و بارها نیز به این خاطر مصدوم شده ام.
● تعداد زیاد مصدومان رئال نگران كننده نیست؟
▪ تاكنون تراژدی های زیادی برای باشگاه به وجود آمده است اما این مصائب تأثیر چندانی در روند موفقیت های باشگاه ندارد.
● به نظر می رسد دیگر در تیم ملی حضور نخواهی داشت. درست است؟
▪ هر وقت لوییز آراگونز مرا در لیست خود قرار دهد، برای تیم ملی كشورم بازی خواهم كرد.
● از استعفا یا اخراج «آراگونز» در ماه دسامبر صحبت می شود...
▪ امیدوارم هرگز چنین اتفاقی رخ ندهد. دوست دارم تیم ملی اسپانیا در همه مسابقات پیروز باشد و در رده برترین تیم های جهان قرار گیرد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید