چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

حرکت آرام بهترین روش برای رسیدن به مجازی سازی


حرکت آرام بهترین روش برای رسیدن به مجازی سازی
کمبریج، ماساچوست- طبق برآورد سیستم مهندسی یکی از شرکتهای بیمه آمریکایی، بهترین روش مجازی شدن برای شرکتها، پذیرفتن تکنولوژی به صورت تدریجی است، حركت آرام تا زمانیکه مفهوم مجازی شدن عمیقا و به خوبی درک گردد.
مجازی شدن شرکتها را قادر می‌سازد تا شمار کامپیوترهای مورد استفاده را با قبول اینکه هر کامپیوتر به عنوان چندین ماشین مجازی با اجرای سیستمهای عامل مختلف عمل کند، کاهش دهند. طبق اظهارات Jeff Hunter ، مشاورو مهندس سیستم شرکت Nationwide Mutual Insurance در كلمبوس واقع در ایالت اوهایو، اگرچه هم اینك تکنولوژی در ابعاد گسترده‌ای بکارگرفته می‌شود، هنوز کاربران در حال تنازع و کشمکش با ایده اینکه سرور فیزیکی ایشان بصورت مجازی باشد، هستند.
Hunter در برنامه افتتاحیهVMware Infrastructure ۳ (VI۳) ، فروشنده نرم‌افزار مجازی شرکت VMware در کمبریج، ماساچوست گفت: "حركت آرام، برای شروع آسانتر است. مردم همیشه آن را درک نمی‌کنند. زمان می‌برد تا مفهومش درک شود."
او به تجربیات خود در Nationwide با مجازی شدن سرور اشاره کرد.
سازمانهای سرویسهای مالی و بیمه با ۱۶ میلیون بیمه نامه، از سال ۲۰۰۲ کم وبیش به بازی کردن با این تکنولوژی با استفاده از نرم‌افزارهای مجازی سازی VMware’s Workstation و GSX Server برای تست و توسعه کارهایشان روی آورده‌اند. در سال ۲۰۰۴، Nationwide ازنرم‌افزارهای دیگری علاوه بر نرم‌افزار VMware چونESX Server, VirtualCenter Management و ابزار VMotion که قابلیت انتقال و اجرای ماشینهای مجازی از یک سرور به سرور دیگر را می‌دهد، استفاده کرد.
Hunter گفت اخیرا، Nationwide بیش از ۴۷۵ ماشین مجازی را راه‌اندازی کرده و بکار می‌گیرد. به هرحال، این تنها درحدود ۱۰ درصد از مجموع سرورهای شرکت را شامل می‌شود. او امیدوار است تا پایان سال شمار ماشینهای مجازی شرکت به ۱۰۰۰ دستگاه افزایش یابد.
حدود ۳۲ درصد از ۴۷۵ ماشین مجازی در بخش تولید Nationwide عمل می‌کنند و برنامه‌هایی چون Citrix, Hyperion, Lotus و PeopleSoft را به خوبی کنترلهای ناحیه‌ای و سرویسهای پرینت و فایل اجرا می‌کنند.Hunter گفت شرکت یک محیط آزمایشگاهی برای تست و اثبات مفهوم سیستمهای مجازی جاییکه کاربران می‌توانند کار ماشینهای مجازی را تست کنند، دارد که کم و بیش شبیه یک زمین بازی بوده و برای تشویق و نشان دادن قابلیت‌های سیستمهای مجازی به کاربران در سطوح مختلف مجازی سازی طراحی شده است.
Hunter گفت Nationwide بواسطه بکارگیری سرورهای مجازی، برگشت سرمایه‌ای از بیمه اول سال ۲۰۰۵ به دلیل صرفه جویی در کمیت، داشته است. طبق برآورد شرکت، بیش از ۴۸۸۰۰۰ دلار در هزینه‌های سخت‌افزار با قابلیت نسبت ۱۲ به یک در بکارگیری سیستمهای مجازی و ۳۰۲۰۰۰ دلار در هزینه‌های جانبی وابسته چون صورت حسابهای سیستم خنک کننده و برق صرفه جویی داشته است. Nationwide با بکارگیری هر سیستم مجازی تقریبا ۲۲۵۰ دلار صرفه جویی داشته است. همچنین مجازی سازی باعث ارتقا استفاده بهینه و افزایش بازده ۵ تا ۱۰ درصدی هر سرور و ماکزیمم ۶۰ تا ۷۰ درصد با استفاده از نرم‌افزار VMware’s ESX Server شده است.
این بر آورد زمانیکه اغلب سرورهای Nationwide دو سی‌پی‌یو داشتند و شرکت از ذخیره سازی محلی استفاده می‌کرد، صورت گرفته است. Hunter تصور می‌کند این ارقام اکنون "بطور سرسام‌آوری فرق می‌کنند"، چون حالا شرکت از سرورهایی با ۴ سی‌پی‌یو و سیستم ذخیره‌سازی یکپارچه استفاده می‌کند. همچنین معتقد است با این سرورهای جدید با قابلیت ذخیره سازی بیشتر و یکپارچگی، به نسبت ۲۰ به یک در مقایسه با نسبت ۱۲ به یک سال گذشته خواهند رسید.
داشتن چهارتا پنج هزار سرورکه سیستم عامل ویندوز مایكروسافت را اجرا می‌کنند،Nationwide را در سال گذشته، به فکر بررسی نرم‌افزارهای سرور مجازی انداخت.Hunter گفت: "ما تصمیم گرفتیم به استفاده از محصولات VMware ادامه دهیم". بنیاد VMware بر گرفته ازسیستم عامل بوده و پایدار است. بعلاوه مدیریت ساده‌تری دارد.
Nationwide در حال تست نسخه بتای VMware’s VI۳ است.Hunter گفت نرم‌افزار جدید با تکیه بر زمان بندی منابع توزیع شده و قابلیت دسترسی بالا باید پاسخگوی "نحوه عملکرد و قابلیت دسترسی ماشینهای مجازی که دو خواسته بزرگ واحدهای تجاری هستند" باشد. او تصور می‌کند سازمان به زودی بصورت گسترده از VI۳ استفاده خواهد کرد.
او از گسترش محدودیت‌های سی‌پی‌یو و حافظه ارائه شده در VI۳ خبر داد و از پشتیبانی از دیگر سیستمهای عامل صحبت به میان آورد. Hunter گفت "ما از ویندوز و لینوکسهای مجازی زیادی استفاده می‌کنیم. حال در پی یکپارچه سازی سرورهای سولاریس خود هستیم." VI۳ پشتیبانی کامل از سیستم عامل Solaris ۱۰ Unix شرکت سان مایکروسیستم ارائه می‌دهد.
همچنینHunter از تصمیمVMware برای متمرکز سازی و اتوماتیک کردن مجوز محصولاتش بسیار خشنود است. او گفت: "کمی مشكل بود. قبلا بر مبنای یک سری، دوسری بود، حال می‌شود از طریق صفحات گسترده مجوزها را دنبال کرد."
نویسنده: China Martens
ترجمه: مرجان صدیقی انارکی
منبع : علم الکترونیک و کامپیوتر


همچنین مشاهده کنید