جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

رقابت ۳ ستاره برای یک جایزه


رقابت ۳ ستاره برای یک جایزه
فابیو كاناوارو، رونالدینیو وزین الدین زیدان نامزدهای دریافت جایزه مرد سال فوتبال جهان هستند.فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هرساله با رأی گیری از سرمربی و كاپیتان های تیم های ملی فوتبال كشورهای عضو خود، اقدام به برگزیدن بهترین بازیكن سال فوتبال جهان می كند.
● امسال ۲۰۷ كشور
رأی دهنده از بین این ۳ بازیكن یكی را برای گرفتن این عنوان انتخاب خواهند كرد. كارشناسان بر این عقیده هستند كه امسال هم مانند سال های گذشته «رونالدینیو» بیشترین شانس را برای دریافت این افتخار دارد.
جادوگر برزیلی كه در سال گذشته موفق شد با تیم بارسلونای اسپانیا هم لالیگا و هم لیگ قهرمانان اروپا را فتح كند اگر بتواند امسال هم این عنوان را به دست آورد اولین بازیكن فوتبال جهان خواهد بود كه موفق به كسب عنوان مرد سال فوتبال جهان در ۳ سال پیاپی شده است هرچند كه او رقیب سرسختی به نام «فابیو كاناوارو»ی ایتالیایی دارد.
مدافعی كه سال گذشته توانسته است به عنوان كاپیتان تیم ملی كشورش عنوان قهرمانی فوتبال جهان را از آن خود كند. بازیكنی كه اخیراً جایزه توپ طلای اروپا را نیز كسب كرده است.مدافع رئال مادرید اسپانیا كه فصل گذشته موفق شده بود با یوونتوسی ها عنوان اسكودتو را از آن خود كند پس از اینكه یوونتوس به دلیل رسوایی هایی كه در فوتبال ایتالیا به وجودآورده بود به سری B فرستاده شد از این تیم جدا شد تا فصل فوتبال خود را در اسپانیا دنبال كند.كاناوارو هم به دلیل بازی های درخشان در جام جهانی و در طول فصل و كسب عنوان های قهرمانی در سال گذشته جدی ترین رقیب رونالدینیو برای عنوان مرد سال فوتبال جهان است.
مرد دیگری كه شانس زیادی برای كسب عنوان دارد «زین الدین زیدان» كاپیتان سابق تیم ملی فرانسه است. فوتبالیستی بزرگ كه با بازی های زیبا و به یادماندنی اش همیشه در خاطر فوتبالدوستان باقی خواهد ماند چرا كه او در پایان رقابت های جام جهانی برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی كرد. البته این خداحافظی به وداعی تلخ برای وی مبدل شد چرا كه بازیكن فرانسوی در بازی فینال جام جهانی از بازی اخراج شد.
اخراجی كه البته دلیل آن به بازیكن نه چندان باشخصیت فوتبال جهان و ایتالیایی ها «ماركو ماتراتزی» برمی گشت. ماتراتزی در یك صحنه زیدان را مورد توهین خانوادگی قرار داد و زیدان هم كه به شدت عصبانی شده بود ضربه سر محكمی را به سینه او كوبید و وی را نقش زمین كرد. این دیدار به نفع ایتالیایی ها خاتمه یافت و این كشور قهرمان فوتبال جهان شد.به هر حال دوشنبه ۱۸ دسامبر همه چیز مشخص خواهد شد. اگر كاناوارو این عنوان را به دست آورد اولین باری خواهد بود كه به این افتخار نایل خواهد آمد.
هرچند بازیكنان دیگری هم بودند كه لیاقت دریافت این عنوان را داشتند. «تیه ری آنری» بازیكن فرانسوی كه سال قبل با آرسنال به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته بود و با فرانسه هم به دیدار پایانی رقابت های جام جهانی رفته بود در هر ۲ فینال ناكام ماند. آنری همچنین به عنوان بازیكن سوم فوتبال اروپا نیز انتخاب شد اما این شانس را نداشت تا در میان بازیكنان نامزد شده برای كسب عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب شود.نامزدهای دریافت جایزه فوتبالیست زن سال فوتبال جهان هم «كریستین لیلی» ملی پوش آمریكایی، «رنات لینگور» هافبك آلمانی و «مارتا» ستاره برزیلی هستند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید