شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

بکهام از «لیتون استون» تا «سانتیاگوبرنابئو»


بکهام از «لیتون استون» تا «سانتیاگوبرنابئو»
● ۱۹۷۵ در دوم می در لیتون استون لندن به دنیا آمد.
● ۱۹۸۹ در چهاردهمین سال تولدش به عنوان یك نوآموز به مدرسه فوتبال منچستر یونایتد می رود.
● ۱۹۹۳ به عنوان یك كارآموز به منچستر یونایتد می پیوندد.
● ۱۹۹۵ در ۱۹ سالگی نخستین بازی اش را در تیم اول منچستریونایتد انجام می دهد.
● ۱۹۹۶ - :۱۹۹۵ در این فصل با انجام ۳۳ بازی در منچستری كه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را جشن می گیرد به یك بازیكن ثابت تبدیل می شود.
● ۱۹۹۷ - :۱۹۹۶ در روز اول لیگ از وسط زمین به ویمبلدون گل می زند و در سپتامبر سال ۱۹۹۷ در بازی های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه مقابل مولداوی نخستین بازی ملی خود را برای انگلستان انجام می دهد.
● ۱۹۹۸ در جام جهانی به دلیل خطا روی دیه گو سیموئز اخراج و در دیدار یك هشتم مقابل آرژانتین با غم بزرگی به خانه بر می گردد. در انگلستان در هر استادیوم با برخورد تند هواداران مواجه می شود، اما در همان سال قرارداد ۵ ساله جدیدی را با منچستر یونایتد به مبلغ ۲۲/۸ میلیون دلار می بندد.
● ۱۹۹۹ در ماه می نقش كلیدی را در قهرمانی سه گانه منچستر در لیگ برتر، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی ایفا می كند. در ژوییه باویكتوریا آدامز ازدواج می كند.
در اكتبر به علت حضور در یك میهمانی در لندن، پیش از یك مسابقه در لیگ قهرمانان دستمزد ۲ هفته اش را به دلیل جریمه دریافت نمی كند و بعد از چند كارت زرد متوالی توسط اتحادیه فوتبال انگلستان برای یك جلسه غیر رسمی فراخوانده می شود.
● ۲۰۰۰ در انتخابات بهترین بازیكن سال فیفا پشت سر رونالدو دوم می شود.
در ماه ژوئن پس از شكست ۳ بر ۲ مقابل پرتغال در مسابقات جام ملت های اروپای هلند و بلژیك، ناسزاهای هواداران خشمگین انگلستان را با یك حركت زشت پاسخ می دهد اما با این حال جریمه نمی شود. ماه نوامبر پیتر تیلور مربی وقت تیم ملی، اورا در بازی دوستانه مقابل ایتالیا كاپیتان می كند.
در ماه دسامبر فرانتس بكن باوئر از او با عنوان «بهترین جهان» یاد می كند.
● ۲۰۰۱ در ماه فوریه اسون گوران اریكسون مربی جدید سوئدی تیم ملی در بازی دوستانه مقابل اسپانیا از او همچنان به عنوان كاپیتان استفاده می كند. انگلیسی ها این بازی را ۳ بر صفر می برند. در ماه دسامبر، انگلستان در یك بازی تاریخی، آلمان را در مونیخ به رهبری او ۵ بر یك شكست داد. در ماه اكتبر، انگلستان به لطف كاشته او در دقایق تلف شده مقابل یونان در اولدترافورد بالاتر از آلمان مستقیماً به جام جهانی راه یافت. در ماه دسامبر از سوی بی بی سی به عنوان شخصیت ورزشی سال برگزیده شد.
● ۲۰۰۲ در ماه آوریل در مسابقه با دپورتیوولاكرونیا در مرحله یك چهارم لیگ قهرمانان انگشت پایش شكست و در خطر از دست دادن جام جهانی قرار گرفت. در همین ماه از یك تصادف شدید با ماشینش جان سالم به در برد. در ماه می هفته پایانی فصل با منچستر یونایتد یك قرار داد جدید امضا می كند كه طی آن تا ژوئن ۲۰۰۵ در باشگاه خواهد ماند.
در ژوئن تك گل حساس انگلستان را مقابل آرژانتین در مرحله گروهی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. انگلستان در مرحله یك چهارم به برزیل می بازد. در ماه سپتامبر رومئو، دومین پسرش هم متولدمی شود.
● ۲۰۰۳ در ماه فوریه پس از شكست مقابل آرسنال در مرحله پنجم جام حذفی توسط سرآلكس فرگوسن مجروح می شود. فرگوسن در رختكن یك كفش را به سمت او شوت زد كه به صورتش اصابت كرد.
در آوریل ، فرگوسن او را در ۲ دیدار حیاتی مقابل آرسنال در لیگ برتر و رئال مادرید در یك چهارم لیگ قهرمانی روی نیمكت می نشاند. در دیدار برگشت در دقیقه ۶۵ به بازی آمد، ۲ گل به ثمر رساند و منچستر را به پیروزی ۴ بر ۳ رساند، امامنچستر یونایتد در مجموع با توجه به شكست ۶ بر ۵ از گردونه مسابقات حذف شد از همین موقع شایعات مربوط به انتقال او به اسپانیا آغاز می شود. در ماه می دست بكهام در دیدار دوستانه مقابل آفریقای جنوبی در دوربان می شكند و احتمالاً ۶ تا ۸ هفته نمی تواند بازی كند. در ژوئن منچستر یونایتد تأیید می كند كه چند باشگاه اسپانیایی و ایتالیایی به دنبال بكهام هستند. ۱۰ ژوئن منچستر یونایتد ادعا می كند باخوان لاپورتا نامزد ریاست باشگاه بارسلونا بر سر انتقال او به كاتالونیا به توافق رسیده است.
۱۴ ژوئن از ملكه الیزابت پاداش «نشان عالی امپراتوری بریتانیا» را دریافت می كند. ۱۷ ژوئن با مبلغ ۳۵ میلیون یورو به رئال مادرید ملحق می شود. منچستر یونایتد در وب سایت رسمی اش این خبر را تأیید می كند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید