سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

باد موافق از جنوب می وزد


باد موافق از جنوب می وزد
بازیكن كهنه كاری كه زمانی در آرسنال توپ می زد، تنها كسی نبود كه تابستان گذشته هری ردنپ را منتظر نگذاشت و دعوت پورتس موث برای ساختن یك تیم رؤیایی را پذیرفت.سول كمپل ۳۲ ساله در كنار دیویدجیمز ۳۶ ساله، نوانكوو كانو ۳۰ ساله و اندی كول ۳۵ ساله همگی به جمع تیم جنوبی پیوستند تا از هم اكنون نوید حضور پمپی ها را در رقابت های اروپایی فصل بعد داده باشند.به نظر می رسد سول كمپل از زندگی در سواحل جزیره لذت می برد و معتقد است محیط جدید و شرایط جدید می تواند آغازی دوباره باشد.»
● گل های طلایی كانو
زمانی كه ردنپ راه بازگشت به «فرایتون پارك» را در پیش گرفت، پمپی ها برای بقا در جدول لیگ برتر با چنگ و دندان می جنگیدند اما هری با ورود خود باعث قوت قلب بازیكنان ناامید شد و كم كم دست به تغییر و تحولات كوچك در تیمش زد. برای مثال حضور كانو انقلاب بزرگی در باشگاه محسوب می شد.
آمار ۹ گل كانو از اول فصل، تنها توسط دیدیه دروگبا شكسته شده است.حضور كمپل و جیمز نیز به قدرت تیم افزود تا این ستاره ها آمارفوق العاده ای را برای فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ رقم بزنند تا جایی كه تنها منچستریونایتد، چلسی و آرسنال آمار گلزنی بهتری نسبت به این تیم دارند.دیوید جیمز، دروازه بان باشگاه با آمادگی كامل و درخششی كه داشته، مهر سكوتی به دهان منتقدینی زد كه معتقد بودند او در سراشیبی قرار گرفته تا جایی كه از وی دعوت شد تا باز هم برای سپیدپوشان جزیره به میدان برود.
البته جیمز هم با بدشانسی و مصدومیت مواجه شد و حتی آینده او پس ازحضور در یك نیمه دیدار مقابل وستهام در فوریه گذشته با سؤالات فراوانی روبرو شد، با این حال باز هم كمپل به داد تیم رسید و آرسنال را پس از راهیابی به فینال لیگ قهرمانان اروپا برای همیشه ترك كرد و جالب اینجا است كه تك گل توپچی ها را در بازی منجر به باخت ۲ بر یك مقابل بارسا به ثمر رساند.
● همه چیز عالی است
سول كمپل از حضور در باشگاه جدید كاملاً راضی به نظر می رسد و در این باره گفت:«هواداران فوق العاده اند. ما به عنوان پورتس موث سختكوش شناخته می شویم. روحیه من و همتیمی هایم بالاتر رفته است. منتقدان منتظر بمانند و پس از فصل جاری ادعاهایی را كه فكر می كنند درست است بر زبان جاری سازند. حضور در اروپا هدف نهایی پمپی ها است و نه تنها من بلكه هر فوتبالیستی در آغاز فصل این رؤیا را در سر می پروراند. فوتبالیست بودن یعنی امید به حضور در لیگ قهرمانان اروپا، گرفتن جام، قهرمانی و بازی در لیگ.»
● شاهكار سال ۲۰۰۵
پورتس موث هیچ گاه موفق نشده در میادین اروپایی حاضر شود. تنها افتخار آنها به سال ۱۹۴۹ و ۱۹۵۰ باز می گردد كه عناوین قهرمانی در لیگ انگلستان را از آن خود كردند.البته كانو در سال ۱۹۹۵ همراه آژاكس موفق شد در اروپا اسم و رسمی كسب كند و كمپل هم نزدیك بود فصل گذشته با آرسنال عنوان قهرمانی اروپا را در كارنامه اش به ثبت برساند.«سول» از دیدار فینال در پاریس این چنین یاد می كند:«حضور در فینال واقعاً شاهكار بود. فرانسوی های زیادی در تیم آرسن ونگر توپ می زنند و چنین واقعه ای برای توپچی ها چندان عجیب و غریب نیست.»
● نتیجه معكوس
با وجود حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا، همه چیز باب میل نبود. كمپل معتقد است حضور در اروپا در نوع خود برای باشگاه های انگلیسی بهترین موقعیت محسوب می شود. آرسنال هم موفق شد در فینال اروپا مقابل یكی از بهترین باشگاه های اروپا حاضر شود. واقعاً فوق العاده بود!ضربه سر سول كمپل نزدیك بود پیروزی تفنگداران را در پاریس ۲۰۰۵ رقم بزند، اما اخراج ینس لمن، آرسنالی ها را تحت فشار قرار داد.بازیكن كهنه كار پورتس موث معتقد است آن زمان آرسنال می توانست با اتحاد بازیكنانش بارسا را از سر راه بر دارد.
● گل باشكوه
سول كمپل با یادآوری دقایق دیدار فینال اروپا گفت: «گل اول را كه نتیجه كار گروهی بود، در نیمه اول وارد دروازه كردم، اما دیری نگذشت كه بارسا ۲ گل در درون دروازه ما جای داد و راه را كاملاً بست. چند موقعیت دیگر خلق كردیم كه متأسفانه تبدیل به گل نشد. ریكارد، لارسن را به زمین دعوت كرد و این بازیكن سوئدی فوق العاده ظاهر شد. مشاهده این صحنه كه آنها جام را بالای سر بردند، باعث ایجاد حس بدی در تمام بازیكنان آرسنال شد، همه چیز بر خلاف میل ما تمام شد.»
● خداحافظی با سقوط
كمپل از زمان حضور در پورتس موث روزهای خوبی را می گذراند. او به پیشنهاد و اصرار تونی آدامز، همتیمی سابقش در آرسنال و تیم ملی انگلستان كه كنار ردنپ نقش كمك مربی را به عهده داشت، به فرایتون پارك ملحق شد.جو خوبی در باشگاه بر قرار شده تا جایی كه جیمز نیز در این باره چنین گفت: «رابطه خوبی میان بازیكنان و كادر مربیگری برقرار است. هری ردنپ با تمام بازیكنان راحت است. در خصوص آدامز هم وضع به همین منوال است و من مطمئنم كه او روزی سرمربی بزرگی خواهد شد. تنها یك نكته ذهن ما را می آزارد و آن هم خطر سقوط است. خوشبختانه در حال حاضر فاصله زیادی با قعر جدول داریم اما برای حفظ و ارتقای موقعیتمان باید تلاش كنیم.» ریش سفیدهای باشگاه هم با جیمز موافق هستند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید