پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

اعتماد به نفس بزرگترین زیبایی درون


اعتماد به نفس بزرگترین زیبایی درون
زنان با داشتن اعتماد به نفس می توانند با زیبایی درونی و شور و نشاط توجه همه را به خود جلب كنند .
زنانی وجود دارند كه بدون وسواس در مورد زیبایی با تلاش و كار به سلامتی خود می اندیشند و با وجود لكه های پوستی و چند كیلو اضافه وزن به دنبال تندرستی هستند .
این زنان با پوست و جسم خود راحت هستند كه همین اطمینان خاطر برای آنان زیبایی به ارمغان می آورد . ایجاد اعتماد و سلامتی برای روح و جسم ، رمز واقعی زیبایی است .
یك زن ۳۳ساله در این مورد می گوید : اینكه من خودم باید موجبات شادی خودم را فراهم كنم كمی ناامید كننده است . خود ما هستیم كه می توانیم انتخاب كنیم در یك نقطه ساكن شویم و یا اینكه نفس عمیقی كشیده و به حركت ادامه دهم . او روز را با یك جلسه ورزش آغاز می كند . او سه بار در هفته تمرین مقاومت می كند . روزهایی كه هوا خوب است ، پیاده روی و اسكیت می رود . او معتقد است پس از پایان كارهای روزانه می تواند به كارهای جانبی بپردازد .
وی می گوید : كلاس موسیقی و كلاس های هنری می توانند خلاقیت را تحریك كنند چون آرام بخش هستند . او می گوید : «به عقیده من هرگز برای یادگیری كاری جدید دیر نیست . هر قدر چیزهای جدید را تجربه كنید ، به همان میزان وضعیت بهتری خواهید یافت . من خسته به رختخواب می روم . اما در عوض بسیار شاد و خوشحال هستم . »
رؤیا هشت سال پیش ازدواج كرده است . او وقتی فهمید به سرطان سینه مبتلا شده كه پسرش یك سال داشت . اكنون او سرزنده است و توانسته روحیه اش را حفظ كند .
او می گوید : «امسال برای من یك سال فوق العاده بود . وقتی با وجود دانستن اینكه فقط پنج سال دیگر زنده هستید ناامید نباشید ، بیشتر زنده خواهید ماند . من اكنون احساس سلامت می كنم . وقتی بدانید كه فقط چند سال زنده هستید هر لحظه برای شما ارزشمند می شود . من حتی یك لحظه از زندگیم را نیز هدر نمی دهم . فكر می كنم كه سلامتی یعنی داشتن تعادل در زندگی بین آنچه واقعاً دوست دارید انجام دهید و آنچه باید انجام بدهید . یافتن این تعادل كار ساده ای است . یكی آواز را دوست دارد و یكی ورزش » . او وقت زیادی را صرف ورزش می كند و اكنون در حال اخذ گواهینامه مربیگری است . او هر روز ساعت ۵صبح برای ورزش بیدار می شود . سه بار در هفته شنا می كند و دوبار در هفته به ژیمناستیك می پردازد . رسیدن به بقیه زنان و عقب نبودن از آنها درخشندگی شخصیت او است . او به تازگی داوطلبانه در برنامه ای شركت می كند كه به زنانی كه به تازگی مشخص شده مبتلا به سرطان سینه هستند ، اطلاعات و دلگرمی می دهند . برای او زیبایی فراتر از آن چیزی است كه در یك عكس پدیدار می شود . او می گوید : وقتی می خواهم كارهایم را انجام دهم ، خوشحالم كه می توانم به عنوان یك مادر ، یك همسر ، یك دوست و یك ورزشكار كارم را به نحو احسن انجام دهم .
ریحانه ۵۱ساله و مشاور تربیتی است . او متأهل و مادر دو فرزند ۳۲ساله و ۱۰ماهه است . او از جمله كسانی است كه باهث می شود شما احساس آرامش و خوشحالی كنید . او به كمك كسانی می شتابد كه نیاز به پشتیبانی دارند . در همین حین یك مادر مسؤول نیز هست . او می گوید : «لذتی كه از كمك به دیگران به من دست می دهد غیرقابل سنجش است . نمی توانم تا این حد از چیز دیگری لذت ببرم » . به عقیده او هیچ چیز به اندازه منظره كارهای یك زن ، او را زیبا نمی كند . او می گوید : «زیبایی درونی یك احساس است كه تاریكترین لحظات را روشن می كند . »
وی می گوید : «وقتی مادر شدم به بهترین حالات روحی دست یافتم . یك دختر داشتم كه باید به خاطر او شاد می بودم . به نر من شما می توانید مثبت و یا منفی بیندیشید .
روبرو شدن خوب یا بد مسائل یا برخورد پرشور ، روز شما را خوب رقم می زند . » او با این طرز فكرها به حركت خود ادامه می دهد . كار كردن و تغذیه مناسب مهمترین برنامه زندگی او را تشكیل می دهند .
او با شوهرش پیاده روی و شنا رفته و غذاهای سالم برای خود درست می كنند و در حالی كه او قبول دارد ظاهرش دیگر شبیه آن وقتی نیست كه به دبیرستان می رفت ، وزن او همان میزانی است كه ۳۳سال پیش بود .
راه حل او برای مواقع اضطراب و استرس این است : وقتی عصبی است از پله های خانه اش بالا و پایین می پرد .
او می گوید : «انرژی حاصل از عصبانیت به سرعت هدر می رود و من فوراً احساس بهتر بودن می كنم .
مریم ۳۵ساله است او مدیریت یك شركت را دارد .
او تغییراتی در خود بوجود آورده است و می گوید : باید از قید و بند «بایدها» رها شود و به نیازهای خد نیز بیندیشد . این خودباوری به او اعتماد بخشید تا كارهایی را كه قبلاً انجام نمی داد ، انجام دهد . او دوره ای طولانی از خانواده اش دور بود . او می گوید : «من نیاز به تغییر در زندگیم داشم . اكنون فكر می كنم كاری نیست كه نتوانم انجام دهم . » او ورزش را رها نمی كند و پیاده روی در مسیرهای نزدیك خانه اش ، ورزش مطلوب او است . او همینطور تنیس و یوگا نیز كار می كند .
او می گوید : زندگی بسیار زیباست . او به آینده خوش بین بوده و نمی خواهد به عقب باز گردد .
مینا ، ۳۰ساله ، متأهل ، دارای دو فرزند ۶ساله و ۸ماهه است . او می گوید : «اكنون كه سی ساله هستم فكر می كنم زیبایی یك احساس و انرژی است . او از شش سال پیش كه اولین فرزندش را بدنیا آورد تغییر كرد .
بارداری او را در یك ورطه جدید انداخت : به جای آنكه خود را با دیگران مقایسه كند شگفت زده شد . او می گوید : «ببین بدن من چه كارها كه نمی تواند انجام دهد . پیش از آن دوست داشتم كامل و متناسب به نظر بیایم . اكنون فكر می كنم هیچكدام از ما كامل نیستیم .» وقتی پسرم فقط یكسال داشت طلاق گرفتم . بزرگ كردن یك بچه به تنهایی باری هیچكدام ازما خوب نیست . اما اینك تصمیم گرفتم مثبت بیندیشم . آموختم كه سعی كنم و هر چیز را جالب و زیبا ببینم . حتی چیزهای بد را . اگر چه او نگران سایز خود نیست اما در سلامت خود دقیق است . او می گوید : «من روان پریش نیستم و خود را از خوردن نیز محروم نمی كنم . همانطور كه بدنم می طلبد می خورم و فكر می كنم سالم زیستن یعنی همین : توجه كردن به نیاز بدن . او ورزش نیز می كند : پیاده روی و اسكیت با پسرش . امكان تنها بودن آنها را با هم فراهم می كند . او می گوید : «شاید این حرف كلیشه باشد اما «ورزش یك داروی طبیعی برای تندرستی است . »
منبع : مرکز اطلاع رسانی خانواده شمیم


همچنین مشاهده کنید