شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ / Saturday, 23 June, 2018

همه چیز در مورد گوگل


همه چیز در مورد گوگل
از مجموع جستجوهای صورت گرفته در ماه می سال ۲۰۰۳ گوگل ۳۲ درصد استفاده کنندگان از اینترنت را به خود جلب کرده بود، یاهو ۲۵ درصد، ای او ال ۱۹ در صد و ام اس ان با ۱۵ درصد در ردههای دوم تا چهارم قرار داشتند. از آنجا که بسیاری از موتورهای جستجو جهت نمایش یافتههای خود از سایتهای دیگر کمک میگیرند، گوگل تامین کننده ۷۶ درصد از مجموع نتایج موتورهای جستجوی دیگر است و مایکروسافت ۱۵ درصد از آن را بر عهده دارد. از نظر محبوبیت در میان کاربران امریکایی بر اساس آمار تهیه شده گوگل با ۳۰ درصد در مقام اول قرار دارد. یاهو با کمی فاصله با ۲۹ درصد دوم است و MSN نیز با کسب ۲۸ درصد کاربران در رتبه سوم جای دارد. پس از آنها AOL، Ask jeeves و Overtrue قرار گرفتهاند.
آمار دیگری که محبوبیت این سایتها را نشان میدهد از مجموع تعداد ساعاتی است که مردم با موتورهای جستجوی مختلف سپری کردهاند. گوگل با ۱۹ میلیون ساعت در صدر لیست و ای او ال با ۱۸ میلیون ساعت، یاهو ۷ میلیون ساعت و ام اس ان با ۶ میلیون ساعت قرار دارند.
در دهم نوامبر ۲۰۰۴ مایکروسافت پس از یک دوره طولانی با راه اندازی سیستم جستجوی خود به مقابله گوگل و یاهو رفت. ۹ سال قبل از آن بیل گیتس که در آن زمان مدیر عامل مایکروسافت بود به هنگام معرفی اینترنت اکسپلورر با گفتن جمله معروف خود که آینده اینترنت از آن ماست جنگ خود را با نمایشگر نت اسکیپ شروع کرد و نت اسکیپ به فراموشی سپرده شد. مایکروسافت پس از بازسازی سیستم جستجوی خود به ایندکس کردن ۵ میلیارد صفحه اینترنت پرداخت و گوگل بلافاصله در مقابله با موتور جستجوی ام اس ان سرچ اعلام کرد که تصمیم دارد به لیست و ایندکس ۸ میلیارد صفحه موجود را در اینترنت لیست و ایندکس کند.
سایت www.search.msn.com مانند دیگر موتورهای جستجو عمل می کند. امتیاز ام اس ان ویژگی انحصاری آن در استفاده از دایرهالمعارف "انکارتا" است به این ترتیب که استفاده کننده میتواند به زبان انگلیسی سئوالات خود را تایپ کرده و ام اس ان بدون لیست کردن آدرس سایتهای دیگران جواب سئوال را از انکارتا استخراج کرده و نشان دهد. به طور مثال اگر سئوال یافتن میانگین امید به زندگی و پیدا کردن متوسط سن مرگ ساکنان ایتالیا باشد موتور جستجوی ام اس ان با اتکا به اطلاعات موجود در دایرهالمعارف جواب لازم را خواهد یافت. مایکروسافت اعلام کرده است که در مجموع بیش از یک و نیم میلیون پرسش از طریق دایرهالمعارف انکارتا پاسخ داده خواهد شد. سرمایه گذاری و تصمیم مایکروسافت به در هم کوبیدن سایتهای جستجوی دیگر با داشتن تمام امکانات مالی و تکنیکی تاکنون بدون نتیجه مانده و ام اس ان همچنان پس از گوگل و یاهو در رتبه سوم موتورهای جستجوی محبوب قرار دارد. در حدود۱۵۰هزار شرکت تجاری مانند کارلتون با پرداخت مبالغ هنگفتی به تبلیغ کارتهای تبریک و تشکر خود در سایت گوگل به تبلیغ کالا میپردازند و بیش از میلیونها مدیر و صاحب صفحات اینترنت در تلاش هستند به نحوی بدون پرداخت پول نام سایت خود را در ابتدای لیست گوگل قرار دهند. به طور مثال شرکت توریستی و مسافرتی تورهای اسپانیا با به کار گرفتن سیستمی که با گوگل همخوانی دارد توانسته است در هر ماه ۳۰۰۰ نفر از کسانی را که تصمیم دارند به اسپانیا سفر کنند به سایت خود جذب کند. ریک پرایس مدیر اجرایی شرکت تورهای اسپانیا معتقد است استفاده از موتور جستجوی گوگل بیش از ۱۰۰ هزار دلار در مخارج تبلیغاتی شرکت او صرفه جویی کرده است.رتبه بندی گوگل در نشان دادن نتایج مورد جستجوی کاربران با کمک ۱۰۰۰۰ کامپیوتر که تمام وبسایتهای موجود و سایتهای جدید در اینترنت را در شبانه روز کاوش و ایندکس میکنند انجام میشود. رتبه بندیها به همین دلیل مدام تغییر میکند و شرکتها همیشه به دنبال راهی هستند تا نام خود را در ابتدای لیست قرار دهند. شرکت ۱۰E۲۰ Web Design که در نیویورک مستقر است در قبال دریافت ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار از گردانندگان سایت متعهد میشود که نام شرکت و آدرس وبسایت را در صدر ۵ میلیارد صفحه ایندکس شده قرار دهد. کمپانیهای گوناگون با رضایت این مبلغ را میپردازند زیرا بیش از ۷۰ درصد از جستجوها در سایت گوگل انجام میشود و حداقل مراجعه کنندگان ۲۰۰ میلیون است. شری ترو در شرکت طراحی وبسایت گرانتاسیک ایلینوی کار میکند و کتاب او با نام Google It جزئیات طرز تبلیغ در اینترنت را به خوانندگان خود آموزش میدهد. کتاب او تنها یکی از ۲۰ عنوانی است که انتشاراتی معتبر بارنز و نوبل در وبسایت خود در مورد گوگل دارد.
محاسبه مبلغ آگهیهای گوگل ساده است. هر گاه کسی کلمات جستجوی خود را در سایت گوگل تایپ کند در کنار لیست آدرسهای یافته شده آگهی کوچکی که در ارتباط با موضوع جستجو است دیده میشود که آگهی دهنده در ازای هر کلیک به آن تبلیغ مبلغی بین ۵ سنت تا ۵۰ دلار به گوگل پرداخت میکند.
آگهیهای اینترنت مانند تبلیغات رادیو، تلویزیون و مجلات نیست. معاون اجرایی گوگل در بخش فروش جهانی عقیده دارد ما مزاحم کسی نیستیم و هیچکس را وادار به جستجو در سایت خود نکردهایم تا مانند شنوندگان رادیو و بینندگان تلویزیون برای ادامه برنامهها مجبور به دیدن و شنیدن آگهی باشد.
گلینا ورا عادت داشت در سایت ئی بی کت و شلوار و پیراهن دوخت ایتالیا را به حراج بگذارد. یک روز به پیشنهاد دوستش آگهی خود را در گوگل قرار داد و هر کس که به دنبال لباس ایتالیایی بود و این دو کلمه را در بخش جستجو تایپ میکرد آگهی او در کنار اولین سایت که متعلق به او بود دیده میشد. از اولین روز تبلیغ سیل مشتریان به سمت سایت او سرازیر شد و او با استخدام ۳ نفر در چند هفته اول هر روز حداقل ۲۵ تا ۳۰ سفارش کت و شلوار ایتالیایی دریافت میکرد.
کن کارلتون جهت تبلیغ مغازه آهنگری خود در آگهینامه توماس رجیستر هر سال ۴۰ هزار دلار میپرداخت و در قبال آن ۵ تا ۱۰ مشتری جدید پیدا میکرد. تعداد مشتریان او پس از شروع به تبلیغ در گوگل به ۱۶ تا ۲۰ مشتری در هر ماه افزایش یافت.
گوگل از مشتریان خود در قبال هر کلیک پول میگیرد. دووان یکی از آگهی دهندگان گوگل است و لباس عروس و داماد، بلیت مسافرتهای ماه عسل و هدیه عروسی میفروشد www.TheBigDay.com او میگوید ما در انتظار دریافت صورتحساب خود در حدود ۱۰ کلیک در روز بودیم اما با کمال تعجب فهمیدیم که روزانه بیش از ۱۰۰۰ کلیک به آگهی ما خورده است. مسئولان گوگل متوجه شدند که یکی از رقبای تجاری برای عاجز کردن ما مدام به تبلیغ ما کلیک میکرده است. مسئولان گوگل او را شناسایی کردند و صورتحساب پرداختی ما در قبال هر کلیک تعویض شد.
اگر چه گوگل از رقبای خود مانند یاهو و مایکروسافت فاصله زیادی دارد و هیچ یک از آنها به طور جدی موقعیت آن را تهدید نمیکنند اما گوگل بر خلاف ام اس ان سرویس فروش موسیقی ندارد. موتور جستجوی موزیک مایکروسافت Direct Action نام دارد و در صورت درخواست جستجوی نام خواننده، نام آهنگ و یا نام آلبوم استفاده کننده بلافاصله به فروشگاه آنلاین موسیقی مایکروسافت هدایت میشود. فروشگاه موزیک مایکروسافت شدیداً درگیر رقابت با سیستم معروف آی تیون متعلق به شرکت کامپیوتری اپل است.
گوگل از چندی پیش با اضافه کردن بخش Local خود سایتهای محلی هر شهر مانند رستوران و سینما را به جستجوهای خود اضافه کرد که مایکروسافت هم چنین ویژگی را که Near Me خوانده میشود در سایت خود قرار داد.چگونگی پیدا کردن سایتهای دیگر توسط موتور جستجوی گوگل بر بانک اطلاعاتی استوار است. گری پرایس و کریس شرمن در بخش دوم کتاب خود با نام The invisible Web طرز کار سایتهای جستجو را فاش کردهاند. کتاب در مورد گوگل اشاره میکند که آنها به ۳ طریقه متفاوت سایتها را کاوش میکنند. بخش اول شبکه بندی هزاران کامپیوتر ارزانقیمت است که به صورت موازی به یکدیگر متصل شدهاند و همه آنها همزمان به پردازش میپردازند تا به یافتن موضوعی متون صفحات اینترنت سرعت بخشند. در ابتدا یافته های دو روبات که Googlebot Google web Crawler خوانده میشوند و مسئولیت آنها یافتن موضوع جستجو با خواندن صفحات موجود در اینترنت است به بخش ایندکس و فهرست گوگل فرستاده میشوند. روباتها را میتوان مانند عنکبوتهایی مجسم کرد که به سرعت صفحات وب را میخوانند و موارد مشابه با کلمات تایپ شده را از بقیه صفحات جدا میکنند. در واقع روبات گوگل عنکبوت نیست و به صورت الکترونیکی با ارسال هزاران پیام همزمان حاکی از موضوع جستجو به سرورهای دیگر، از آنان درخواست ارسال وبسایت و آدرس آنها را میکند. پس از یافتن وبسایتها و آگهیهایی که کلمه جستجو در آنها یافت شده و دارای حروف مشترک و مشابه هستند آنها را جمع آوری و گلچین کرده و به طبقه بندی آنها میپردازد. سیستم بانک اطلاعاتی گوگل در این مرحله صفحات اینترنت را فهرست موضوع بندی کرده و آدرس آنها را در برای استفاده مجدد در آینده در خود بایگانی میکند. نگهداری و به روز رسانی آدرسهای فهرست شده نیز بر عهده روباتهای گوگل است. این روباتها معمولاً به هر سایت یکبار سر میزنند و اطلاعات جدید را به ایندکس خود اضافه میکنند. سایتهایی مانند بورس، هوا و لیست برنامههای رادیویی و تلویزیونی در حال پخش که در هر لحظه دچار تغییر میشوند مدام توسط روباتها باز خوانی شده و آخرین اطلاعات به روز رسانده شده در سایت قرار میگیرند. مرحله دوم یافتن سایتهای توسط گوگل توسط ایندکس بانک اطلاعاتی انجام میشود. بخش ایندکس پس از دریافت اطلاعات از روباتها آنها را به صورت الفبایی و به ترتیب حروف طبقه بندی میکند تا در موارد درخواستی آینده مورد استفاده قرار گیرد.گوگل جهت بهبود کارایی سیستم جستجوی خود کلمات معمول مورد استفاده در جملات مانند is, on, for, how, or و حروف و اعداد تنها مانند a, z, ۲, ۸ را نادیده میگیرد و از فهرست بندی آنها خودداری میکند. سیستم ایندکس گوگل همچنین میتواند کدهای اچ تی ام ال پنهان از دید و نوشتههای داخل وبسایت را مرور کرده و کلمات مشابه را در هر دو منبع جمع آوری کند.مرحله آخر فیلتر و تقسیم وبسایتهای یافته شده به بخشهای مختلف است. این مرحله Query Processor خوانده میشود و وظیفه آن مطابقت کلمات درخواستی با بخشهای وبسایت لیست شده است. کامپیوترهای گوگل صدها عامل گوناگون را برای فهرست کردن صفحات در نظر میگیرند تا تشخیص دهند که کدام سایت را باید در ابتدای لیست قرار دهند و طبقه بندی کنند. تصحیح اشتباهات املایی و حذف سایتهای اسپم نیز در این زمان انجام میگیرد.


منبع : ایده پویا

مطالب مرتبط

Googlebot، روبات جست‌وجوگر

Googlebot، روبات جست‌وجوگر
بدون شک هر یک از ما هنگامی که موضوعی را در اینترنت جست‌وجو کرده‌ایم با لیست مفصلی از اطلاعات مواجه شده‌ایم که در بیشتر مواقع با دریافت مطالبی که در صدر فهرست هستند به مقصود خود رسیده‌ایم. google به عنوان مهمترین مخزن اطلاعات جهان از مکانیسم‌های ویژه‌ای برای طبقه‌بندی و نیز اولویت‌گذاری مطالب استفاده می‌کند. googlebot روبات جست‌و‌جوگری است که فهرستی طبقه‌بندی شده از مطالب و موضوعات گوناگون را به کاربر ارائه می‌دهد. در واقع مانند یک روبات خزنده عمل می‌کند بدین ترتیب که در بین صفحات سایت‌ها حرکت کرده و تمامی اطلاعات را در یک محل ذخیره می‌کند و برای استفاده آسان‌تر فهرستی از آنها تهیه می‌نماید.
اصطلاحا می‌گویند googlebot مانند عنکبوتی عمل می‌کند که قادر است تمامی تارهای شبکه خود را زیر نظر داشته و با سرعتی زیاد روی آنها حرکت کند. googlebot تمامی صفحات سایت‌ها را می‌پیماید و حتی تمامی پیوندهای بین صفحات را برای یافتن اطلاعات جست‌و‌جو می‌کند. به عبارتی مانند یک web browser عمل می‌کند. google از سه قسمت مجزا تشکیل شده است:
▪ ابتدا googlebot در بین شبکه‌ها حرکت می‌کند در این رفت‌وآمد بین صفحات، مطالب گوناگون را جست‌و‌جو کرده و می‌یابد.
▪ کلمات پیدا شده در روی هر صفحه در قالب فهرستی طبقه‌بندی شده ذخیره می‌شوند، بدیهی است که این فهرست بسیار بزرگ خواهد بود و در یک پایگاه اطلاعاتی بسیار بزرگ ذخیره می‌گردد. googlebot به صفحات پیمایش شده شماره‌ای مشخص می‌دهد و کلمات گوناگون را بر اساس حروف الفبا فهرست‌بندی می‌کند. با پیمایش هر صفحه، موضوعات و مطالبی جدید به این فهرست اضافه می‌شود. در هنگام جست‌و‌جو برای فهرست کردن مطالب google به طور اتوماتیک فضاهای خالی، برخی علامات و نقطه‌گذاری‌ها، کلمات تکراری و نیز واژه‌هایی از قبیل the, is, on, or, of , how, why , را حذف می‌کند و تمامی حروف را به اندازه کوچک تبدیل می‌نماید. این مسئله خود باعث سرعت بیشتر خواهد شد.
▪ آخرین مرحله، پاسخ به درخواست کاربر است. هنگامی که کاربر در رابطه با موضوعی پرسشی می‌کند یا کلمه خاصی را در محیط google تایپ می‌کند googlebot به جست‌و‌جو در فهرست تهیه شده، می‌پردازد و هر آنچه را که در پایگاه داده‌های خود ذخیره کرده است بر اساس اولویت تعیین شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بدیهی است که با استفاده از این روش شاخص‌گذاری سرعت دسترسی به اطلاعات بسیار بالا می‌رود زیرا هنگام جست‌و‌جوی مطلبی خاص google ابتدا در فهرست الفبایی خود به دنبال کلمه موردنظر گشته و سپس براساس شاخص یا آدرس مشخص آن در پایگاه داده‌های خود می‌یابد. اما برای اولویت‌بندی مطالب، google چندین فاکتور را درنظر می‌گیرد که برخی از آنها عبارت است از: طراحی مناسب، داشتن پیوندهایی دقیق به سایت‌های دیگر، اعتبار و شهرت سایت و نیز میزان استقبال کاربران از آن می‌باشد.
در بین فاکتورهای تعیین کننده اولویت، آنچه از همه موارد مهم‌تر است پیوندهای مناسب صفحات یک سایت به سایت‌های دیگر می‌باشد که هر اندازه دقیق‌تر و همچنین از تعداد بیشتری برخوردار باشد آن سایت از جایگاه بالاتری در فهرست جست‌و‌جو برخوردار است. عامل مهم دیگری که باعث صدرنشینی سایتی می‌شود میزان جست‌و‌جو و دیدن آن از طرف کاربران است در واقع هر چه میزان استقبال از آن بیشتر باشد در اولویت بالاتری قرار خواهد گرفت. google این امکان را به مدیر شبکه یا طراح سایت می‌دهد که در صورت تمایل با استفاده از تمهیداتی خاص اطلاعات را در دسترس دیگران قرار دهد یا مانع از دیدن و استفاده داده‌ها و اطلاعات مربوطه شود. طراح سایت یا شبکه می‌تواند با اجرای فایل robots.txt و یا اضافه کردن عبارت زیر به صفحه سایت خود اطلاعات آن را قابل دسترس برای googlebot نماید.
روش دیگر ، معرفی سایت در آدرس www.google.com/addurl.html می‌باشد در واقع با بکاربردن چنین روش‌هایی، سایت‌های گوناگون خود را به googlebot معرفی می‌کنند تا در لیست پیمایش آن قرار گیرند و در فهرست طبقه‌بندی شده آن جایی مناسب را به خود اختصاص دهند. بدیهی است که هر چه اطلاعات و محتوای سایتی در رده‌بندی بالاتر باشد امکان دسترسی و دیده شدن بیشتر خواهد بود. بعضی از سایت‌ها با ایجاد پیوندهایی به سایت‌های مهم و شناخته شده سعی می‌کنند تا بیشتر مطرح شوند، زیرا googlebot تمامی صفحات سایت‌ها را اعم از پیوندها و صفحات مرتبط، جست‌و‌جو می‌کند و با درنظر گرفتن تعداد پیوندها، سایت موردنظر را در رده‌ای مناسب قرار می‌دهد. هنگامی که کاربر کلمه‌ای را از طریق google جست‌و‌جو می‌کند، googlebot از سرور شبکه درخواست می‌کند تا کلمه موردنظر را در فهرست طبقه‌بندی شده شناسایی کرده و اطلاعات مربوطه را بر اساس اولویت تعیین شده به نمایش درآورد.
درواقع googlebot شامل تعداد زیادی از اطلاعات وب سایت‌هاست و googlebot.com شامل آدرس‌های آنهاست. Googlebot دارای دو نوع شناخته شده است: deepbot , freshbot deepbot در سایت‌ها و شبکه‌ها جست‌و‌جو می‌کند و تمامی اطلاعات، داده‌ها و پیوندهای صفحات را بررسی کرده و بطور کامل در سرور خود بارگذاری می‌نماید. در نهایت اطلاعات ذخیره شده را طبق روش‌هایی خاص فهرست‌بندی می‌کند. deepbot در فواصل زمانی مشخص که اغلب یک ماه یک بار است، اطلاعات سایت‌ها را جست‌و‌جو کرده و آنها را در محل سرور خود ذخیره می‌نماید.
Fresh bot نیز در سایت‌ها و شبکه‌های گوناگون جست‌و‌جو کرده و اطلاعات بروز شده که تازه و جدید هستند را پیدا می‌کند و آنها را در سرور خود بار گذاری می‌کند. در واقع freshbot برای سایت‌هایی تعبیه شده است که اطلاعات و محتوای آنها دائما تغییر می‌کند به عبارتی دائما بروز رسانی می‌شوند.
google برای پیمایش صفحات دارای انواعی است که هر کدام وظایف خاصی را بر عهده دارند:
▪ Googlebot انتخاب و پیمایش صفحات سایت‌ها
▪ Mediabot این پیمایش از اهمیت بالایی برخوردار است ابتدا به تجزیه و تحلیل صفحات سایت‌ها می‌پردازد و در نهایت پیوند معنی داری بین مطالب و موضوعات مرتبط ایجاد می‌کند. این پیمایش منحصر به جنبه‌ای خاصی از موضوعات نمی‌شود، در واقع ایجاد ارتباط منطقی بین موضوعات گوناگون در هنگام جست‌و‌جوی مطالب از مواردی است که دارای اهمیت ویژه‌ای است. طراح سایت می‌تواند با اضافه کردن این عبارت user-agent:mediapartners-google* از این ویژگی استفاده نماید.
▪ Imagebot برای پیمایش صفحاتی است که تصاویری در آنها وجود دارد. رتبه‌بندی آن نیز اغلب از روی کلمات کلیدی است که هدف و مقصود تصویر را می‌رساند ولی از روی نام فایل تصویری، تیتر، زیرنویس و یا متن حاشیه عکس نیز رده‌بندی صورت می‌گیرد. از طرفی با اضافه کردن عبارت زیر و استفاده از این تکنیک از پهنای باند، استفاده بهینه می‌شود. user-agent:googlebot-image
▪ Googlebot-mobile برای پیمایش محتوای اطلاعات موبایل است. با این تکنیک محتوای سایت‌های مربوط به موبایل تجزیه و تحلیل و طبقه‌بندی می‌شود. کاربران موبایل می‌توانند سایت‌ها، مطالب و موضوعات موردنظر خود را از طریق google mobile web روی دستگاه تلفن همراه خود جست‌و‌جو نمایند. برای قرارگیری سایت در فهرست رده‌بندی، عبارت زیر لازم است. user-agent:googlebot-mobile
▪ Adsbot پیمایش و تجزیه و تحلیل کلمات نشاندار یا کلیدی در صفحات سایت‌های تبلیغاتی است. تجزیه و تحلیل محتوای سایت کمک می‌کند تا کیفیت سایت به منظور رتبه‌بندی انجام شود. البته google برای تبلیغات روش دیگری نیز دارد که آن CTR (click through rate) است که اگر سایتی در اولویت رده‌بندی قرار گیرد می‌بایست برای هر دفعه‌ای که کاربر از آن سایت دیدن می‌کند به عبارتی روی آن کلیک می‌کند تا مبلغی مشخص از طرف دارنده سایت به شرکت google واریز شود. برای وارد شدن به رده‌بندی عبارت زیر لازم است. user-agent:adsbot-google
این مسئله که چگونه googlebot در بین اطلاعات بدست آمده فهرستی تهیه می‌کند و با چه منطقی اطلاعات را اولویت‌بندی می‌کند موضوع بسیار جالبی است که شرکت google هزینه و وقت زیادی را صرف آن کرده است. این شرکت در فواصل زمانی معین روش‌های جدیدی را جایگزین شیوه‌های قدیمی می‌نماید تا از سوءاستفاده بعضی افراد که می‌خواهند مطلب یا سایت خود را در اولویت قرار دهند، جلوگیری کند. امروزه اغلب شرکت‌های تجاری دارای سایت‌هایی هستند که محصولات خود را از طریق اینترنت به عموم مردم عرضه نمایند و در دنیای تجارت امروزه تبلیغات در تمامی عرصه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. شرکت‌های تجاری و بازرگانی امروزه هزینه زیادی برای تبلیغات و به بیانی دیگر مطرح شدن می‌پردازند.
واضح است هر چه نام و خدمات شرکتی در لیست جست‌و‌جو google بالاتر باشد توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند و یقینا در موفقیت آن شرکت نقش بسزایی دارد. البته خدمات ویژه‌ای در google تعبیه شده است که افراد برای تبلیغات شرکت یا محصول خود می‌توانند با پرداخت مبلغی پول بین اولین، دومین و سومین تبلیغ قرار گیرند زیرا کارشناسان این امر معتقدند که تبلیغاتی موفق‌تر است که در سه گزینه اول قرار گیرد و طبق آمار بدست آمده اولویت سه تای اول باعث می‌شود تا فروش شرکت‌ها ۳۰% افزایش یابد. در رابطه با مطالب و موضوعات متفاوت اعم از علمی، اجتماعی، سیاسی و ... به همین منوال است. در لیستی که googlebot تهیه می‌کند هر چه مطالب در بین اولین‌ها باشد، امکان دیده شدن آنها بیشتر است.
google به طور اتوماتیک و هوشمند آدرس‌هایی را حذف می‌کند که موجب اغفال کاربران می‌شوند و تنها هدفشان قرارگیری در صدر فهرست google است و حتی در شرایطی صفحات این سایت‌ها را به صفحات مرتبط با موضوع، پیوند می‌دهد و یا آنها را برای مدتی غیر قابل دسترس و غیر قابل دیدن می‌نماید. به این ترتیب سایت موردنظر در گروه فهرست‌بندی قرار نمی‌گیرد و از دامنه googlebot خارج می‌شود. موتور جست‌و‌جو google بر اساس روش پیمایش موازی طراحی شده است که این روش نسبت به روش‌های دیگر از سرعت بالاتری برخوردار است زیرا به طور همزمان در بین هزاران کامپیوتر به جست‌و‌جوی اطلاعات می‌پردازد و تمامی مطالب را روی سرور خود بارگذاری می‌کند تا در هنگام درخواست کاربران در رابطه با موضوعی یا مطلبی خاص تنها جست‌و‌جو در سرور google صورت گیرد و نیازی به کنترل کردن تمامی شبکه‌ها و سایت‌ها نباشد این ویژگی خود باعث می‌شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود و کاربران بتوانند در کمترین زمان ممکن اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

وبگردی
لادن طباطبایی در شبکه من و تو / فیلم
لادن طباطبایی در شبکه من و تو / فیلم - لادن طباطبایی، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ایران که برای درمان بیماری فرزندش مدتی است در خارج از ایران به سر می برد امروز مهمان شبکه «من و تو» بود و بدون حجاب مقابل دوربین این شبکه حاضر شد.
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی - مردم تهران برای اولین بار و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهمراه خانواده‌های خود به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی رفتند
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال - جواد یساری پس از ۴۰ سال با خواندن در فیلم «دشمن زن» دوباره به عرصه هنر بازگشت.این گزارش توسط تماشا تهیه و منتشر شده است. منبع
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی - مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد دیشب با انتشار عکسی دلخراش از وضعیت جسمی «حمید بقایی» از بازگشت این مجرم پرونده‌ی مالی آن دولت به زندان اوین خبر داد.
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد!
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد! - در پی برگزاری نمایش مد لباس زنان به سبکی عجیب در عربستان، سر و صدای بسیاری در رسانه ها به راه افتاد. ماجرا از این قرار بود که لباسها بدون مانکن و مانند اشباح در حال پرواز با استفاده از پهباد نمایش داده شدند.
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی - علی اکبر ولایتی، مرد 37 شغله ای که به جز حوزه دیپلماسی، سالیانیست که کارشناس ادبی، فرهنگی، تاریخی، عرفانی و ... تلویزیون نیز هست، و هر سال دهها جلد کتاب به نام او منتشر می شود. همه ی این سوابق معششع یک سو و چرخش مادام سیاسی او در حوزه های مختلف، در سوی دیگر، کار را به جایی رسانیده که ولایتی را با ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» نیز می شناسند! ولایتی در تازه ترین تغییر مواضع خود این بار برجام را که روزگاری…
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده - در این ویدئو صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده توسط معلم مدرسه را مشاهده می کنید.
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی - پوری بنایی به عیادت پناهی رفت و دیدارش با مرحوم ناصر ملک‌مطیعی پس از پخش نشدن برنامه‌هایش از تلویزیون تعریف کرد.
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران!
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران! - ماجرای تکان دهنده اذیت و آزار گروهی دانش آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران وارد فصل تازه‌ای شد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!