جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


چطور پولدار می‌شوید؟


چطور پولدار می‌شوید؟
در این‌كه همه‌مان دنبال پول هستیم و می‌خواهیم راحت زندگی كنیم، هیچ شكی نیست
اما قبل از هر چیز باید بدانیم كه بعد از داشتن مال و اموال فراوان كه برای‌مان رؤیایی بزرگ است، چه كار می‌خواهیم بكنیم. لطفا خنده‌تان نگیرد و نگویید كه بگذارید به آن برسیم، بعدا فكر می‌كنیم. طبق آمار، آرزوی ۷۰درصد مردم این است كه بعد از پولدارشدن، تنها خودنمایی كنند و آنچه مدت‌ها خواهانش بوده‌اند را بخرند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و هر شب قبل از خواب، خودتان را در اتومبیل آخرین سیستم‌تان تصور می‌كنید، در حالی كه پالتویی گران‌قیمت به تن كرده‌اید، كیف پولتان پر از چك‌پول‌های طلایی است و دیگر هیچ غم و غصه‌ای بابت پرداخت بدهی و قسط و وام ندارید و... راه را اشتباه رفته‌‌اید چرا كه تصور شما از داشتن پول فراوان، بسیار سطحی و بدون عمق است.
شاید باز خنده‌تان بگیرد و بگویید فعلا راه درازی در پیش دارید و با این حقوقی كه دریافت می‌كنید، باید سال‌ها منتظر معجزه بمانید... .
اگر در این حال‌وهوا گرفتار شده‌اید، سعی كنید به این حقیقت اعتقاد پیدا كنید كه خداوند بهترین‌ها را برای شما در نظر گرفته و تنها با ایمان‌تان می‌توانید آنها را به دست بیاورید. معنی این گفته این است كه اگر باور داشته باشید كه بهترین‌ها از آن شماست، حتما این اتفاق می‌افتد.
پس شروع كنید؛ بیندیشید كه فرداروز با دارایی‌تان كه امروز در حال تلاش برای داشتنش هستید، چه خواهید كرد. كاری نداشته باشید كه حرفه‌تان چیست و چه خواهد شد بلكه تنها مطمئن باشید كه این اتفاق خواهد افتاد.
خب، اگر تا اینجای كار به یك عقیده مشترك رسیده‌ایم، باید شروع كنیم و یاد بگیریم كه آدم‌های پولدار متفكر چه صفاتی دارند. چرا می‌گوییم متفكر؟ چون این دسته از افراد، تنها به فكر خودنمایی و زرق‌وبرق پول نیستند و خوب می‌دانند كه چنانچه به این طریق رفتار كنند، طولی نخواهد كشید كه به جرگه هزاران هزار بدهكار دیگر خواهند پیوست.
پس با هم، چند صفت برتر را مرور كرده و با امید به آینده، در زندگی‌مان پیاده می‌كنیم:
۱) ریسك‌كردن
اگر در هر شغل و حرفه‌ای هستید، باید بدانید كه ریسك، بخشی از كسب درآمد است. سرمایه‌گذارهای بزرگ اعتقاد دارند كه هر قدر ریسك بزرگ‌تر باشد، میزان سرمایه برگشتی بالقوه آن نیز بیشتر خواهد بود؛ بنابراین اگر هوس پولدارشدن به سرتان زده، باید باور داشته باشید كه از یك راه امن و بدون هیچ‌گونه پستی و بلندی، به جایی نخواهید رسید. باید مثل یك سرباز شجاع از موقعیت‌ها استفاده كنید و به دل خطر بزنید.
۲) سخاوت هوشیارانه
عده‌ای از ما سخاوتمندبودن را نوعی دست‌ودل‌بازی می‌دانیم كه همه اطرافمان را شامل ‌شود. حاضریم همه دوستان‌مان را به‌راحتی برای نهار مهمان كنیم، برایشان نوشیدنی بخریم، هنگام حساب‌كردن كرایه پیش‌قدم باشیم و... و آن‌قدر به این روش ادامه می‌دهیم كه بعد از مدتی متوجه می‌شویم این نوع رفتارها برای دیگران به یك عادت تبدیل شده و آنها دیگر متوقع شده‌اند... . اگر دچار این رفتارها هستید، باید بدانید كه افراد پولدار متفكر، هوشیارانه سخاوتمند هستند؛ یعنی بر حسب قدرشناسی و ارزش هر فرد حاضر به خرج‌كردن برای او هستند و در كنار این روابط، درصد قابل‌توجهی از دارایی‌شان را نیز صرف امور خداپسندانه می‌كنند!
۳) نشست‌وبرخاست با افراد ممتاز جامعه
به اطراف‌تان نگاهی بكنید! آیا دوروبرتان را كسانی پر كرده‌اند كه از زندگی‌كردن، تنها گلایه و آه و شكایت را آموخته‌اند یا افرادی كه سرزنده و پویا و با وجود تمام سختی‌ها، در حال دویدن به دنبال اهدافشان هستند؟ این موضوع را جدی بگیرید چرا كه انعكاسی بسیار قوی در زندگی‌تان خواهد داشت. هر دسته از این افراد می‌توانند شما را به‌راحتی در حال‌وهوایی تازه قرار دهند.
۴) نظارت بر سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاری حتما نباید شامل یك پروژه تجاری سنگین باشد بلكه می‌تواند از یك حساب ساده بانكی یا خرید سهام آغاز و به موردهای دیگر ختم شود. باید هم‌پای مراكز فوق حركت كنید و تا آنجا كه می‌توانید به اطلاعات مالی خود از طریق خواندن مجلات در روزنامه‌های اقتصادی اضافه كنید.
۵) دوراندیشی
دوراندیشی و آینده‌نگری مستلزم داشتن اطلاعات مالی است كه به مرور زمان، شما را صاحب حس ششم مالی می‌كند؛ پس چشم‌هایتان را برای فرصت‌های ایجاد درآمد، تیز كنید.
۷) محول‌كردن امور
افراد موفق شخصا به دنبال امور مختلف نمی‌روند و وقت و انرژی‌شان را هدر نمی‌دهند. چنانچه در مساله‌ای حقوقی مشكلی داشته باشند، به‌سرعت سراغ وكیل می‌روند، در امور مالیاتی به یك حسابدار مراجعه می‌كنند و... .
۸) تمركز
یك فرد ثروتمند برای خود، ماموریتی شفاف با اهدافی معین در نظر می‌گیرد. او نگاهی مصمم و پایدار به نتیجه كارش دارد و هرگز از مسیرش تغییر جهت نمی‌دهد؛ بنابراین شما نیز شروع كنید. دیدگاه شخصی‌تان و نحوه رسیدن به آن را بنویسید. هرگاه در مشكلات كوچك روزانه گرفتار آمدید، آن اهداف را به خود یادآوری كنید. بعد از برخورد و حل هر مساله، باانگیزه‌تر خواهید شد.
۹) خریدهای برتر
پولداران متفكر، خریدهای برتر را برای خود در نظر می‌گیرند چرا كه سزاوارش هستند؛ پس شما نیز ایده‌های بزرگ در سر داشته باشید و بهترین‌ها را برای خود، خانواده و اطرافیان‌تان بخواهید!
... و در نهایت به داشتن پول وانمود كنید تا به دستش آورید و به خاطر داشته باشید كه پول، جذب افرادی می‌شود كه می‌دانند چگونه باید با آن رفتار كنند.
علی یاوری
منبع : روزنامه همشهری


همچنین مشاهده کنید