چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

الساندرو؛ مردی که به او لقب کوتوله دادند


الساندرو؛ مردی که به او لقب کوتوله دادند
در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۱۹۷۴ و در ساعت ۱۶ بعد ازظهر الساندرو در بیمارستان كوچكی كه در نزدیكی خانه اش قرار داشت به دنیا آمد. در مدرسه به خاطر كوتاهی قدش به او لقب كوتوله داده بودند و این لقب خیلی وی را آزار می داد و به خود قول داد كه با درخشش در عرصه هایی مانند درس یا فوتبال كاری كند كه دیگر كسی او را با این لقب صدا نكند.
وی فوتبال خود را از سال ۱۹۹۲ با امپولی آغاز كرد .در آغاز و در سال اول فقط ۱ بازی انجام داد اما به تدریج جای خود را در تركیب اصلی امپولی پیدا كرد و به این تیم كمك كرد از سری C۱ به سری B صعود كند.بازی های درخشان بیریندلی باعث شد به آرزویش برسد و به تیم فوتبال یوونتوس تورین بپیوند د. شهرت، محبوبیت و پیشرفت او با حضور در یوونتوس، هم فوتبال او پیشرفت چشمگیری داشت و هم به شهرت و محبوبیت خاصی رسید به طوری كه او كه تا آن سال حتی یك عكس هم در روزنامه ها نداشت، هر روز و هر هفته چندین عكس و مصاحبه از او در روزنامه ها دیده می شد كه برای او فوق العاده بود.
● قابل اعتماد مربیان
او سال به سال بهتر می شد و بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت اما رقبای سرسختی داشت مثل زامبروتا، تورام، پسوتو و ... به همین خاطر هیچ وقت به عنوان یك بازیكن اصلی در تركیب قرار نمی گرفت اما جالب است بدانید كه در بازی های اروپایی بسیاری بازی كرده كه در نوع خودش جالب است.
● یك سال جهنمی
او هم از كاپلو دل خوشی ندارد و در آخرین سال مربیگری وی در یوونتوس او در هیچ رقابتی شركت نكرد و به یك بازیكن سكونشین تبدیل شده بود.
● آماده جبران
با آمدن دشان، رفتن چندین بازیكن و البته خرید چندین بازیكن، بیریندلی به یك بازیكن اصلی تبدیل شد و دوست دارد كه در سن ۲۹ سالگی جبران سال گذشته را انجام دهد.
● آنچه باید در مورد بیریندلی بدانید
▪ نام : آلساندرو
▪ نام خانوادگی : بیریندلی
▪ محل تولد : پیسا
▪ تاریخ تولد : ۱۹/۱۱/۱۹۷۷
▪ قد: ۷۶/۱ سانتیمتر
▪ وزن: ۷۳كیلوگرم
▪ افتخارات: ۳ بار قهرمانی سری A
▪ ۳ بار قهرمانی سوپر كاپ ایتالیا
▪ ۶۳ بازی در اروپا و ۳ گل زده.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید