پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

۲۰۰۶ در یک نگاه


۲۰۰۶ در یک نگاه
سال ۲۰۰۶ سال فوق العاده ای برای فوتبال بود. امسال فوتبال لحظات نابی را پشت سر گذاشت؛ هم در عرصه باشگاهی و هم در عرصه ملی. شما می توانید با مرور این اتفاقات در ۱۲ ماه گذشته از آنچه در طول یك سال گذشته، آگاهی پیدا كنید.چلسی امسال موفق شد برای دومین بار متوالی به عنوان قهرمانی در رقابت های لیگ برتر برسد. این در حالی است كه آرسنال در آستانه كسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود. اما بزرگترین لحظه در جام جهانی آلمان روی داد. جایی كه ایتالیا در ضربات پنالتی مقابل فرانسه به برتری رسید.
‌● ژانویه
در این ماه، فصل نقل و انتقالات زمستانی آغاز و تیم ها، بازیكنان مورد نظر خود را به خدمت می گیرند. وستهام، دین اشتون از نورویچ را به خدمت گرفت و آرسنال صاحب بازیكنانی همچون امانوئل آدبایور و تئو والكات شد. تیم فوتبال لیورپول هم با به خدمت گرفتن مجدد رابی فاولر، همگان را شگفت زده كرد. اسون گوران اریكسون گفت پس از رقابت های جام جهانی ازمربیگری جذاب ترین تیم دنیا (انگلستان) كناره گیری می كند.
● فوریه
این ماه با اخراج گرام سونس از نیوكاسل آغاز شد. مسؤولان سنت جیمز پارك به دلیل كسب نتایج ضعیف از سوی این مربی، او را از كار بركنار و گلن رودر را جانشین این مربی كردند. در این ماه یك اتفاق بسیار تلخ هم برای آلن اسمیت افتاد. او در بازی با لیورپول كه به شكست یك بر صفر شیاطین سرخ انجامید، به شدت آسیب دید.
● مارس
استیو استانتون، رهبری جمهوری ایرلند را به دست گرفت. ینس لمن در این ماه با آرسنال قرارداد خود را تمدید كرد و ساندرلند میك مك كارتی را از سمت مربیگری اخراج كرد.
● آوریل
چلسی با پیروزی ۳ بر صفر مقابل منچستریونایتد قهرمانی خود را قطعیت بخشید. در این ماه اسون گوران اریكسون با یك مشكل بزرگ دست به گریبان شد؛ مصدومیت وین رونی از ناحیه پا. سلتیك در این ماه موفق شد به عنوان قهرمان لیگ برتر اسكاتلند دست پیدا كند. این تیم با غلبه بر هارتس به این عنوان دست یافت. آلن شیرر اسطوره نیوكاسل هم در بازی با ساندرلند دچار آسیب دیدگی شد.
● می
در این ماه لیورپول به عنوان قهرمانی در جام حذفی رقابت ها رسید. و البته بارسلونا با غلبه بر آرسنال به عنوان قهرمانی در جام باشگاه های اروپا دست پیدا كرد. استیو مك كلارن هم از سوی مسؤولان اتحادیه فوتبال انگلستان به عنوان مربی آتی تیم ملی انگلستان معرفی شد. البته او دستیار اریكسون در جام جهانی باقی ماند. در این ماه اتفاق جالب توجه دیگری نیز روی داد. سرمربی سوئدی تیم ملی انگلستان، تئو والكات كه هرگز در تیم آرسنال بازی نكرده بود را به تیم ملی دعوت كرد.
● ژوئن
جام جهانی آلمان در كانون توجهات واقع شد. البته در فوتبال بریتانیا چند اتفاق مهم روی داد كه یكی از آنها پایان یافتن دوران بازیگری روی كین بود. دیگری، انتصاب گرت ساوت گیت به عنوان سرمربی تیم میدلزبرو بود. در این ماه اتفاق دیگری نیز روی داد و آن هم جدایی ایدور گودیانسن از چلسی به مقصد بارسا بود.
● ژوئیه
ایتالیا به چهارمین قهرمانی خود در جام جهانی دست پیدا كرد و عناوین تمامی روزنامه ها را به خود اختصاص داد. یوونتوس در این ماه به سری B سقوط كرد و این دلیلی نداشت جز رسوایی تبانی. منچستریونایتد هم در ماه ژوئیه با مبلغ ۶/۱۸ میلیون پوند مایكل كاریك را از تاتنهام به خدمت گرفت.
● اوت
اوت ماهی است كه فوتبال لیگ برتر آغاز شد. باشگاه ها تلاش كردند كه از آخرین فرصت خود در عرصه نقل و انتقالات استفاده كنند.
● سپتامبر
سپتامبر را شاید بتوان جنجالی ترین ماه سال قلمداد كرد. اتحادیه فوتبال انگلستان اتهامات زیادی را متحمل شد هرچند كه در عرصه بازی، نتایج خاطره انگیزی برای فوتبال انگلستان در رقابت های لیگ قهرمانان روی داد.
در این ماه فولهام، جیمی بولارد را به علت آسیب دیدگی از دست داد.داریو سیلوا، بازیكن سابق پورتس موث نیز در یك حادثه اتومبیلرانی از ناحیه پا صدمه دید.
● اكتبر
ماه عسل استیو مك كلارن به همراه تیم ملی انگلستان با دو نتیجه ناامیدكننده مقابل تیم های مقدونیه و كرواسی به پایان رسید.مصدومیت پتر چك و كارلو كودیچینی در بازی تیم های چلسی و ریدینگ هم از جمله موارد به یاد ماندنی ماه اكتبر است. چك در آن دیدار چنان از ناحیه جمجمه آسیب دید كه تا به امروز هم نتوانسته به میادین فوتبال بازگردد.
● نوامبر
فابیو كاناوارو در ماه نوامبر به عنوان بازیكن ماه اروپا معرفی شد. این در حالی است كه فوتبال دنیا یكی از بهترین های تاریخ خود را از دست داد. او كسی نبود جز فرانس پوشكاش.
● دسامبر
در ماه دسامبر باشگاه وستهام آلن پاردیو را از سمت سرمربیگری بركنار كرد. آلن كوربیشلی در این ماه به جای این مربی بر مسند سرمربیگری وستهام نشست.لرد استیونز هم در خصوص مسایل مالی باشگاه ها وارد عمل شد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید