جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا


تصاویر تلویزیونی را مدیریت کنید


تصاویر تلویزیونی را مدیریت کنید
وقتی برای خرید تلویزیون یا مانیتور به مغازه یی می روید هیچ وقت به مقایسه هایی که فروشنده با یک محصول دیگر می کند توجه نفرمایید. در بعضی اوقات مشاهده شده که فروشنده ها مانیتوری که می خواهند بفروشند را با مانیتوری دیگر مقایسه می کنند و از مزایای مانیتور خود می گویند تا مشتری را با انجام مقایسه ها در تنگنای خرید قرار دهند.
دیده شده که گاهی بعضی از فروشنده ها با دستکاری در منوی مانیتور از کیفیت و وضوح تصویر این محصول، به قصد کاسته اند تا بگویند فلان محصول دارای چنین کیفیتی است و بدین ترتیب خریدار را ترغیب به خرید محصول مورد نظر خود کنند.
در این نوشتار به معرفی تلویزیون های LCDتX.VISION که در اندازه های ۳۲ ،۳۷ ،۴۲ و۴۶ در بازار موجود است، پرداخته ایم. تلویزیون ایکس ویژن مجهز به پانل ساخت LG-PHILIPS کره جنوبی با بیشترین درجه کیفیت است. پانل LCD مهمترین عامل تاثیرگذار بر کیفیت تصویر تلویزیون LCD است. از جمله خصوصیات این پانل عبارتند از؛ سرعت پاسخ دهی بسیار سریع پیکسل ها که MS۸ است، زاویه دید بسیار وسیع، کنتراست فوق العاده (۱؛ ۱۲۰۰) و روشنایی تصویر بسیار بالا.
● این محصول مجهز به موتور پردازش تصویر
M-STAR است. برای ارتقای هرچه بیشتر کیفیت تصویر و نمایش رنگ های واقعی و زنده تر، در تولید ایکس ویژن از تراشه پیشرفته M-STAR ACE۲ استفاده شده که ویژگی های آن به شرح زیر است؛
رنگ های درخشان، بهبود کنتراست، بهبود اتوماتیک کنتراست و جزئیات تصویر و مدیریت مستقل رنگ از جمله ویژگی های این LCD است. خصوصیت رنگ های درخشان نویز را به صورت هوشمند کاهش داده و درخشندگی و شفافیت تصویر را افزایش می دهد.
بهبود کنتراست بدون افزایش سطح رنگ در صفحه نمایش موجب خواهد شد تا تصویری مصنوعی با رنگ های پررنگ به شما تحویل داده نشود. تنظیم کنتراست در سطح بهینه به صورت دینامیک وضوح بیشتر جزئیات در تصاویر با زمینه تیره به خوبی جزئیات را به شما نمایش خواهد داد به صورتی که سایه یک تصویر را به خوبی برای شما ملموس خواهد کرد.
مدیریت مستقل رنگ در این تلویزیون، امکان تغییر هریک از رنگ های اصلی بدون تغییر دیگر رنگ ها را برای شما ممکن می سازد. سری جدید ایکس ویژن که در LCD های ۴۶و۴۰ اینچ موجود است، مجهز به تراشه M-STAR نبوده بلکه در این تلویزیون ها پردازش تصویر بهتری نصب شده است. موتور پردازش تصویر NEVe کیفیت تصویر را به وسیله مدارهای پیشرفته الکترونیک و تکنیک های مدرن پردازش تصویر بهبود می بخشد.
در سری N موتور NEVe سیگنال ورودی را در سه مرحله به شرح زیر پردازش کرده؛ خصوصیت BACK ENGINE دارای تنظیم اتوماتیک کنتراست و وضوح بیشتر جزئیات تصویر است. دستیابی به بالاترین رزولشن ممکن روی تلویزیون با قابلیت HD در خاصیت MIDDLE ENGINE گنجانده شده است و در آخر در مرحله FRONT ENGINE حذف سوسو و شبح تصویر، کاهش نویز و بهبود سیگنال رنگ مد نظر قرار گرفته است.
در ال سی دی های ۳۲و ۳۷ چنین مزایایی وجود دارد؛ قابلیت تله تکست ۱۰۰۰ صفحه یی، منوی کنترل سه زبانه، اسکن اتوماتیک، قابلیت تبدیل نسبت تصویر، مجهز به دو ورودی از نوع AV و ورودی های S-VIDEO، COMPONENT ، ورودی HIDMI و خروجی نوری SPDIF.
اما در ال سی دی های ۴۲ و ۴۶ علاوه بر خصوصیت های قبلی دارای خصوصیت کلید های کنترل کاملاً در دسترس است.
مدل ۴۶ مجهز به بلندگوی استریوی قوی W+۲۵W۲۵است. تلویزیون های ایکس ویژن سریN به امکانات جالب توجه مولتی مدیا برای راحتی هرچه بیشتر مجهز شده است. با این امکانات می توانید عکس ها و فیلم های دیجیتالی را که بر روی کارت حافظه ذخیره شده اند بر روی تلویزیون مشاهده کنید، یا تصاویر دریافتی از تلویزیون را بر روی کارت حافظه یا حافظه های USBخود ضبط کنید. فرمت های پوشش داده شده این سری عبارتند از؛ WMV، ASF، AVI، JPG، OGG، MP۳، MP۴، JPG، WMA.
مجتبی قوانلوقاجار
منبع : روزنامه اعتماد


همچنین مشاهده کنید