شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا


به سختی با نقشم ارتباط برقرار کردم


به سختی با نقشم ارتباط برقرار کردم
● گفتگو با مت دیمون بازیگر فیلم«چوپان خوب»
مت دیمون یكی از بازیگران باتجربه هالیوود است كه با حضور در فیلمهای گوناگون مهارت خویش را اثبات كرده است. مت دیمون در ایفای هر نقشی توانا است، چراكه چندی پیش نقش آفرینی او در فیلم «مردگان» ساخته مارتین اسكورسیزی، توجه طرفداران سینما را به خود جلب كرده بود. مت دیمون در این ایام فیلم «چوپان خوب» را بر پرده سینماهای آمریكا دارد، فیلمی كه در آن با ایفای نقش خود، بیش از پیش توانایی خود را به نمایش گذاشته است.
فیلم جنایی «چوپان خوب» به كارگردانی رابرت دنیرو است كه خود او نیز در این فیلم به نقش آفرینی می پردازد. مت دیمون، آنجلینا جولی، جان تورتورو و پاتریك ویلسون از دیگر نقش آفرینان این فیلم هستند. «چوپان خوب» جامعه مافیایی آمریكایی و سازمان جاسوسی سیا را در قالب داستانی جذاب به تصویر می كشد. مت دیمون در این فیلم ایفاگر نقش ادوارد ویلسون، عضو سازمان جاسوسی سیا است؛ او به انگیزه حضور در فیلم «چوپان خوب» مصاحبه ای انجام داده است كه در پی می خوانید:
● یكی از خصوصیات اصلی ادوارد ویلسون كاراكتری كه شما آن را در این فیلم به تصویر كشیدید، این است كه عاری از احساس و عاطفه ا ست، آیا شما در ایفای این نقش با مشكلاتی مواجه بودید؟
▪ حقیقت این است كه خصوصیات نامتعارف این كاراكتر مرا در برقراری ارتباط با آن دچار مشكل كرده بود. البته اگر با كارگردان دیگری غیر ازرابرت دنیرو كار می كردم از عهده ی این نقش بر نمی آمدم. از این رو حضور او به من آرامش داده ودرایفای نقشم كمك شایانی به من كرد.
● چگونه شما خود را برای ایفای این نقش آماده نمودید؟
▪ احتیاط و زیركی لازمه شخصیت ادوارد ویلسون به عنوان یكی از اعضای اصلی سازمان جاسوسی سیا است. عضو اصلی سازمان جاسوسی سیا، انسانی بی عاطفه و سرد را در ذهن تداعی می كند و سعی من این بود كه با توجه به ارتباط این دو، شخصیت ادوارد ویلسون را به تصویر بكشم.
● كار با رابرت دنیرو را چگونه دیدید؟
▪ به نظر من دنیرو بازیگر و كارگردانی خارق العاده است. نخستین مساله ای كه در همكاری با او توجه مرا به خود جلب كرد نقش آفرینی بی نقص او بود كه من از آن لذت بردم.رابرت دنیرو در كنار هدایت بازیگران به عنوان كارگردان این فیلم مولفه های كاراكترش «ژنرال باب سالیوان» را عین واقعیت به نمایش گذاشت ، او با به تصویر كشیدن جزئی ترین ویژگی های كاراكترش، نگاه مخاطب را خیره می كند.
من هنرمندی مانند دنیرو ندیده ام كه در كنار نظارت بر تمامی امور و كنترل بازیگران جزئیات نقش خود را ماهرانه به تصویر بكشد میزان فعالیت ما در این فیلم قابل باور نیست چراكه ما شبانه روز كار می كردیم اما راهنمایی های دنیرو و سرانجام مشاهده نتیجه دلخواهمان ازخستگی ما می كاست. من فكر می كنم «چوپان خوب» یكی از موفق ترین فیلم ها در تاریخچه هالیوود است. فیلمی كه بخش اعظم جذابیتش مرهون تجربه های ارزشمند رابرت دنیرو است و من به فعالیت با او افتخار می كنم.
● به نظر شما نقش آفرینی آنجلینا جولی در این فیلم چگونه بود؟
▪ آنجلینا جولی نقش «كلاور» ، همسر یك عضو سازمان جاسوسی سیا را به خوبی به نمایش گذاشت. به نظر من حتی نقش آفرینی او در این فیلم ازكارهای قبلی اش متفاوت و ماهرانه تر است.
● شما در این ایام «اولتیماتوم بورنی» را در مرحله فیلمبرداری دارید آیا ایفای نقش در «چوپان خوب» بر نقش آفرینی شما در «اولتیماتوم بورنی» تاثیر داشته است؟
▪ من هنگام ایفای نقش در «اولتیماتوم بورنی» از نقشم در «چوپان خوب» به هیچ وجه تاثیر نگرفتم زیرا جیسون بورنی در «اولتیماتوم بورنی» و ادوارد ویلسون در «چوپان خوب» دو كاراكتر كاملا مجزا هستند.
● برای آینده چه برنامه هایی را در نظر گرفته اید؟
▪ در كنار بازیگری، نویسندگی فیلم موضوعی است كه ممكن است در آینده به آن بپردازم. همچنین همكاری با بن افلك را در كارگردانی یك فیلم باید به فعالیت های فوق افزود.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید