چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

می‌خواهم نفر اول باشم


می‌خواهم نفر اول باشم
● داستان ردنپ، آدامز و پورتس موث
تونی آدامز، كمك مربی پورتس موث در پایان فصل از جمع پمپی ها جدا خواهد شد.كاپیتان سابق تیم ملی انگلستان كه از سال ۲۰۰۳ با حضور روی نیمكت ویكامب مربیگری را آغاز كرد، هم اكنون خواستار احترام و توجه بیشتری است؛ با این حال هری ردنپ سرمربی باشگاه می خواهد تصورات اسطوره سابق آرسنال را عوض كرده و او را از تفكر یك سونگرانه برحذر دارد. آدامز اخیراً خود را در قواره مربی بزرگ ارزیابی كرده است.
سرمربی پورتس موث در این باره نظرات جالبی دارد:«تونی كار خودش را می كند. او یك مربی بزرگ با اهداف والا است و من شخصاً عاشق چنین مربیانی هستم. آدامز با عینك خود دنیا را می بیند و با متری خاص جاده موفقیت را اندازه می گیرد.
از دست دادن تونی ضربه بزرگی خواهد بود و در حقیقت هیچ یك از ما دوست نداریم از چنین دوست عزیزی جدا شویم.»همان طور كه اشاره شد، آدامز از ویكامب شروع كرد و در ادامه دوران كوتاهی را در فاینورد واترخت هلند سپری كرد.
داستان جدایی آدامز از ویكامب جالب توجه بود. در حقیقت وی سال ۲۰۰۲ پس از عمری حضور درخشان در میادین سبز به امید تجربه یك فضای جدید مربیگری این تیم كوچك را پذیرفت اما نتوانست آنها را در لیگ دسته اول حفظ كند و به همین بهانه پس از ۲ سال كار تمام وقت، نوامبر ۲۰۰۴ از سمت خود خلع شد.
اكنون ردنپ جانشینی به نام «كوین باند» كه فصل گذشته این باشگاه را به قصد نیوكاسل ترك كرد را در نظر گرفته و برای این انتخاب دلیل دارد:« این ۴۰ ساله بازیكنان بزرگی چون جیمز، پارك و جانسون را پرورش داده و با ساختن یك دفاع مستحكم تیم بزرگی به فوتبال جزیره معرفی كرد.»آدامز در لباس نفر دوم احساس راحتی نمی كند:« هری به من آزادی عمل داد. واقعاً از او متشكرم اما واقعاً نمی خواهم نفر دوم باشم.»
شاید آدامز با استفانوویچ، كاپیتان تیم مشكل داشت. این بازیكن در ابتدای فصل، وقتی پورتس موث گل های نسبتاً زیادی دریافت می كرد نسبت به گفته های آدامز مبنی بر آینده بهتر تیم، خرده گرفت و اعلام كرد آدامز نباید این گونه امیدواری ایجاد می كرد.اكنون این۲ نفر با همفكری در تلاش برای نگه داشتن جنوبی ها در بالای جدول و حضور در رقابت های اروپایی هستند. آیا افرادی چون «رابی ارنشاو» و«دیوید نوگنت» می توانند آنها را یاری كنند؟
باشگاه قادر است برای هر یك از این بازیكنان ۴ میلیون پوند بپردازد؟ردنپ در این باره نظر داد:«رابی را دوست دارم. این تمام كننده همواره مورد توجه من بوده با این حال پول خرید او را نداریم. نوگنت نیز بازیكن خوبی محسوب می شود اما همان طور كه گفتم آنها بیش از حد گران هستند.»البته گزینه های دیگری نیز مطرح شده اند. باشگاه مایل به عقد قراداد قطعی نشان می دهد اما قیمت آنها بیش از مبلغ مورد انتظار پمپی ها است.
ردنپ در این باره ادامه داد:« عاشق سبك بازی جانسون هستم اما قطعی كردن قرارداد او كار دشواری به نظر می رسد. نمی دانم فرناندز خواهد ماند یا خیر. شاید پت استوری (مدیر اجرایی باشگاه) بتواند گره های كور را باز كند.
فرناندز جوان مستعدی است و می تواند به یكی از بازیكنان بزرگ دنیای فوتبال تبدیل شود.»پدر جیمی لیورپول نمی خواهد با جذب ۳ گزینه پیش رو ریسك كند زیرا می داند انجام ۲ بازی در ۳ روز برای هر بازیكن تازه وارد خطراتی چون مصدومیت طولانی مدت را در پی خواهد داشت. او ترجیح می دهد از نوانكو كانو یااندرو كول استفاده كند.
كانو نمی تواند فشردگی بازی های را تحمل كند و پس از هر بازی سنگین به یك استراحت مفصل احتیاج دارد. اندی وبنجانی امواروواری در اولویت اول هستند. كانو را برای رقابت های بزرگ مورد استفاده قرار خواهم داد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید