پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

مربیان لیگ برتر زیر ذره بین


مربیان لیگ برتر زیر ذره بین
مربیان لیگ برتر تا اینجای رقابت ها مورد ارزیابی قرار گرفتند. فكرمی كنید در صدر این انتخاب كدام مربی ایستاده است؟ سرآلكس فرگوسن انتخاب برترین مربی ماه بر حسب موقعیت تیم ها در جدول رده بندی لیگ برتر نیست؛ چرا كه در این صورت خوزه مورینیو باید مربی دوم ماه می شد.انتخاب مربیان بر اساس عملكرد آنها طی یك ماه گذشته و نیز امكانات آن تیم ها صورت گرفته است. این انتخاب، انتخاب منصفانه ای است. ببینید تا باور كنید:
● سرآلكس فرگوسن: ۸۸ درصد
▪ تیم: منچستریونایتد
▪ ركورد كلی: ۱۷ برد، ۲ مساوی و ۲ باخت
منچستریونایتد تا قبل از آغاز كریسمس موفق شد اختلاف امتیاز خود با چلسی را به عدد ۶ برساند. منچستریونایتد در دیدار با چلسی متوقف شد اما در دیدارهای دیگر (صرف نظر از دیدار با ریدینگ) موفق شد به پیروزی برسد و همین موضوع باعث شده در حال حاضر با اقتدار در صدر جدول تركتازی كند.منچستریونایتد از این پس هنریك لارسن را هم به خدمت خواهد داشت.
● هری رد نپ: ۸۵ درصد
▪ تیم: پورتس موث
▪ ركورد كلی: ۱۰ پیروزی، ۵ تساوی و ۶ باخت
پس از گذشت ۴ ماه، پورتس موث هنوز اقتدار خود را در لیگ برتر حفظ كرده است. سول كمپل و دیوید جیمز، دیدار دفاعی این تیم را تشكیل می دهند. كانو هم در نوك حمله این تیم به خوبی گلزنی می كند. این تیم همانند ماه های آغازین خود عمل نمی كند.پورتس موث در بازی مقابل منچستریونایتد و نیوكاسل شكست خورد. مجموعه ای از تساوی ها مقابل لیورپول، فولهام و آستون ویلا سبب شد این تیم موقعیت اولیه خود را از دست بدهد. با این حال اگر هری به این روند ادامه دهد، می تواند شغل خود را تضمین كند.
● استیو كاپل: ۸۴ درصد
▪ تیم: ریدینگ
▪ ركورد كلی: ۸ پیروزی، ۳ تساوی و ۱۰ باخت
چه كسی فكرش را می كرد؟ ریدینگ در این ماه به ۴ نتیجه عالی رسیده حتی امروز می تواند به حضور در رقابت های اروپایی سال آینده فكر كند. مردم این روزها به توانایی این تیم اعتماد پیدا كرده اند. كاپل شگفت انگیز بوده و می تواند در ادامه به همراه تیم خود به نتایج خوبی دست پیدا كند. ریدینگ در حال حاضر اكثر توجهات را به خودش جلب كرده و رأی ها به حساب مربی این تیم ریخته می شود.
● سام آلاردایس: ۸۰ درصد
▪ تیم: بولتون
▪ ركورد ملی: ۱۲ پیروزی، ۳ تساوی و ۶ باخت
بولتون، ماهی باورنكردنی را پشت سر گذاشته است. این تیم مقابل آرسنال عملكرد بسیار خوبی داشت و توانست ۳ بر یك این تیم را شكست دهد. البته بولتون شكست هایی را هم مقابل چلسی، ویگان و اورتون متحمل شد اما مهم این است كه این تیم در حال حاضر در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد. این تیم قصد دارد در ماه ژانویه همچنان به سیر صعودی خود ادامه دهد. با این اوصاف، آلاردایس در حال حاضر موقعیت خوبی در میان مربیان لیگ برتری دارد.
● مارتین یول: ۷۷ درصد
▪ تیم: تاتنهام
▪ ركورد كلی: ۹ پیروزی، ۴ تساوی و ۸ شكست
شما هرگز نمی دانید پیروزی مقابل چلسی چقدر باعث می شود كه یك تیم موقعیت خوبی پیدا كند. مارتین یول با تاتنهام موفق به انجام این كار شد. البته این تیم با حساب ۳ بر یك به ریدینگ باخت و ۳ بر یك هم ویگان را برد. تاتنهام فصل گذشته در روز آخر رقابت های لیگ برتر، با شكست مقابل آرسنال از حضور در لیگ قهرمانان باز ماند اما امسال این شانس را دارد تا با افت تیم هایی نظیر لیورپول و آرسنال، حضور در لیگ قهرمانان را تجربه كند.
● آلن كوربیشلی: ۷۶ درصد
▪ تیم: وستهام
▪ ركورد كلی: ۵ پیروزی، ۳ تساوی و ۱۳ باخت
سرانجام مرد یخی وستهام را خرید . اگرت مگنوسن با حضور در آبتون پارك به شایعات موجود پایان داد و حضور كوربیشلی در وستهام حاصل همین تغییر و تحول بود. وستهام در شروع ماه موفق شد آرسنال را شكست دهد و نیز مقابل شفیلدیونایتد به برتری رسید. شاید با اخراج آلن پاردیو و حضور فعال در فصل نقل و انتقالات ماه ژانویه، وضعیت وستهام بهتر شود.
● رافائل بنیتز: ۷۳ درصد
▪ تیم: لیورپول
▪ ركورد كلی: ۱۱ پیروزی، ۴ تساوی و ۶ شكست
شایعات بسیاری در خصوص جدایی این مربی از لیورپول وجود دارد. باخت ۳ بر صفر مقابل آرسنال در رقابت های لیگ برتر، از جمله نقاط ضعف این مربی به حساب می آید اما حضور در لیگ قهرمانان و جام اتحادیه می تواند بر سرنوشت مرد اسپانیایی تأثیرگذار باشد. لیورپول در حال حاضر تیم چهارم جدول رده بندی لیگ برتر است و با صدرنشین رقابت ها یعنی منچستریونایتد
۱۶ امتیاز اختلاف دارد.
● گلن رودر: ۷۲ درصد
▪ تیم : نیوكاسل
▪ ركورد كلی: ۷ پیروزی، ۴ تساوی و ۱۰ شكست
اگر خاطرتان باشد، گلن رودر تا بركناری از مربیگری تیم نیوكاسل یك قدم بیشتر فاصله نداشت اما او این روزها وضعیت بهتری را در این تیم تجربه می كند. مصدومیت مایكل اوون و كایرون دایر در ناكامی این مربی و نیوكاسل بی تأثیر نبود اما دایر این روزها سلامتی خود را بازیافته و می تواند كلاغ ها را همراهی كند. عنوان شده مایكل اوون هم تا قبل از پایان رقابت های فصل به تیم باز می گردد اما باید دید تا آن زمان برای گلن رودر دیر نشده باشد.
● مارتین اونیل: ۷۱ درصد
▪ تیم: آستون ویلا
▪ ركورد كلی: ۵ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۶ شكست
پس از گذشت چند ماه، اكنون اونیل و آستون ویلا روزهای آرامی را تجربه می كنند. آستون ویلا در حال حاضر در رده دوازدهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد. اما واقعیت این است كه سبك و سیاق اونیل بر پایه اتحاد و همدلی است و او با این شیوه حتی نایب قهرمانی در رقابت های جام یوفا را هم تجربه كرده است. مارتین اونیل می تواند در فصل نقل و انتقالات ژانویه، تیم خود را تقویت كند.
● پل جوئل: ۷۰درصد
▪ تیم: ویگان آتلتیك
▪ ركورد كلی: ۶ پیروزی، ۴ تساوی و ۱۰ شكست
ویگان وضعیت چندان مطلوبی در جدول رده بندی لیگ برتر ندارد اما باید توجه داشت كه موضوع صحبت ما ویگان آتلتیك است و نه منچستریونایتد و چلسی. از نتایج خوب این تیم می توان به پیروزی مقابل چارلتون و بولتون اشاره كرد. البته شكست مقابل تاتنهام و لیورپول هم جزو نتایج بد این تیم محسوب می شود.
● نیل وارناك: ۶۹ درصد
▪ تیم: شفیلدیونایتد
▪ ركورد كلی: ۶ پیروزی، ۵ تساوی و ۱۰ شكست
شفیلدیونایتد به همراه وارناك موفق شد تیم آرسنال را شكست دهد. این تیم در ماه های اخیر نتایج خوبی در رقابت های لیگ برتر كسب نكرد اما پیروزی مقابل نیوكاسل، چارلتون و آرسنال وضعیت این تیم را مطلوب كرده است. البته وارناك شكست مقابل منچستریونایتد و وستهام را هم در كارنامه دارد. این تیم در حال حاضر خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس نمی كند؛ چرا كه در رده پانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد.
● دیوید مویس: ۶۹ درصد
▪ تیم: اورتون
▪ ركورد كلی: ۸ پیروزی، ۷ تساوی و ۶ شكست
اورتون را باید یكی از تیم های «یویوی» لیگ برتر خواند. آنها ثبات لازم را ندارند و در جایی نامزد حضور در رقابت های اروپایی می شوند و در جایی دیگر در خطر سقوط قرار می گیرند. البته تیم دیوید مویس در حال حاضر وضعیت خوبی دارد و در رده هفتم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد. نباید فراموش كرد مصدومیت اندی جانسون بر عملكرد این تیم تأثیرگذار بود. این تیم در بازی با آرسنال، فولهام و ویلا تن به شكست داد اما موفق شد بولتون را شكست دهد. البته شكست سنگین ۳ بر صفر مقابل من یونایتد هم جزو نكات تاریك كارنامه اورتون به حساب می آید.
● آرسن ونگر: ۶۹درصد
▪ تیم: آرسنال
▪ ركورد كلی: ۱۰ پیروزی، ۶ تساوی و ۵ شكست
درخصوص آرسنال و نتیجه گیری این تیم می توان به مصدومیت، كمك داور، شانس و هرچیز دیگری كه می توانید تصور كنید، فكر كرد. اینها تنها بخشی از فهرست بلندبالایی است كه آرسن ونگر درخصوص ناكامی آرسنال به آن متوسل می شود. شكست مقابل فولهام، وستهام، بولتون و شفیلدیونایتد نتایج بد كارنامه این تیم محسوب می شود. امروز همه می دانند آرسنال نمی تواند قهرمان لیگ برتر شود. می تواند؟
● كریس كولمن: ۶۷ درصد
▪ تیم: فولهام
▪ ركورد كلی: ۶ پیروزی، ۸ تساوی و ۷ شكست
كریس كولمن اگر هیچ نتیجه خوبی هم كسب نكرده باشد، همین كه توانست قبل از آغاز ماه ژانویه، چلسی را متوقف كند كلی بر اعتبار خود افزوده است. اما واقعاً باید از كریس كولمن به عنوان یكی از مربیان بدون بالا و پایین لیگ برتر نام برد. فولهام در این چند ساله، همواره یكی از تیم های میانه جدولی لیگ برتر بوده است. البته باید دید محمد الفاید مالك مصری كراون كاتج همچنان به این روند ادامه می دهد یا خیر.
● خوزه مورینیو: ۵۵ درصد
▪ تیم: چلسی
▪ ركورد كلی: ۱۴ پیروزی، ۵ تساوی و ۲ شكست
تا پیش از این از چلسی به عنوان بخت نخست قهرمانی یاد می شد اما حالا باید پرسید آیا چلسی قهرمان می شود؟ این تیم در رویارویی با منچستریونایتد ۶ امتیاز عقب افتاده و این امر بی ارتباط با آسیب دیدگی دروازه بان و مدافع این تیم، چك وتری نیست البته مورینیو در مصاحبه های متعدد خود بر این نكته پافشاری می كند كه می تواند به روزهای اوج بازگردد. گلزنی دروگبا می تواند قوت قلبی باشد برای آبی های استمفوردبریج اما واقعیت این است كه چلسی اقتدار هفته های گذشته را ندارد. شاید نتایج چلسی باعث شود مورینیو به مربیگری در این تیم پایان دهد.
● مارك هیوز: ۴۹ درصد
▪ تیم: بلكبرن
▪ ركورد كلی: ۷ پیروزی، ۴ تساوی و ۹ شكست
بلكبرن این روزها اگر جایگاه خوبی ندارد جایگاهش چندان هم بد نیست. پیروزی مقابل فولهام و تساوی برابر تاتنهام، از جمله نتایج اخیر این تیم به حساب می آید كه نتایج بدی هم نیست.بلكبرن چنانچه نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر را جدی بگیرد چه بسا بتواند به جام یوفا راه پیدا كند. فصل نقل و انتقالات ژانویه می تواند به این تیم كمك كند تا به خواسته خود برسد.
● استوارت پی یرس: ۴۹ درصد
▪ تیم: منچسترسیتی
▪ ركورد كلی: ۷ پیروزی، ۵ تساوی و ۹ شكست
پی یرس یك مربی از جنس بازیكنان است. او تا همین چند سال پیش پا به پای دیگر بازیكنان در زمین می دوید و چه كسی فكر می كرد او بتواند به عنوان مربی در تیم دوم شهر منچستر دوام بیاورد. پی یرس با بازیكنان خوبی نظیر جویی بارتون و میكا ریچاردز موفق شده نتایج خوبی كسب كند. پیروزی ۳ بر یك مقابل آستون ویلا یكی از این نتایج است. این تیم در حال حاضر در رده دهم جدول رده بندی قرار دارد؛ جایگاهی كه در نیمه فصل دوم قابل ارتقا است.
● ایدی بوتروید: ۴۴ درصد
▪ تیم: واتفورد
▪ ركورد كلی: یك پیروزی، ۸ تساوی و ۱۰ شكست
واتفورد سرانجام اولین پیروزی را در این ماه تجربه كرد. این تیم موفق شد میدلزبرو را شكست دهد.با این حال بوتروید هنوز نتوانسته واتفورد را از منطقه خطر فراری دهد و در رده بیستم جدول رده بندی قرار دارد. از نتایج بدی كه این تیم در فصل حاضر رقابت ها كسب كرده می توان به شكست ۴ بر صفر مقابل چلسی اشاره كرد. اگر این تیم وضعیت خود را در نیم فصل دوم رقابت ها بهبود نبخشد، چه بسا نتواند از بحران موجود خارج شود.
● گرت ساوت گیت: ۲۸ درصد
▪ تیم: میدلزبرو
▪ ركورد كلی: ۵ پیروزی، ۶ تساوی و ۱۰ شكست
گرت ساوت گیت این روزها می تواند با آسودگی خاطر به كارش ادامه دهد؛ چرا كه از سوی اتحادیه فوتبال انگلستان اجازه یافته تا پایان فصل بدون در اختیار داشتن مدرك مربیگری لیگ برتر به كار خود بپردازد.میدلزبرو در حال حاضر در رده ۱۷ جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد. البته سرمربی برو بر این عقیده است كه اگر تیمش بد نتیجه می گیرد به خاطر عملكرد ضعیف مك كلارن در فصل گذشته است. اكنون ببینیم با آغاز فصل نقل و انتقالات ژانویه او می تواند نقایص موجود را برطرف كند.
● آلن پاردیو: ۱۳ درصد
▪ تیم: چارلتون
▪ ركورد كلی: ۴ پیروزی، ۴ تساوی و ۱۳ شكست
شاید بهتر باشد این ۱۳ درصد را به حساب لسوین رید مربی وقت چارلتون نوشت. آلن پاردیو پس از اینكه از وستهام اخراج شد و به مربیگری چارلتون منصوب شد هنوز نتوانسته ایده ها و باورهای خود را در این تیم پیاده كند. واقعیت این است كه چارلتون تلاش می كند در ژانویه بازیكنی را از دست ندهد تا وضعیتش از اینكه هست بدتر نشود. دارن بنت یكی از این بازیكنان است كه مورد توجه باشگاه های دیگر واقع شده است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید