پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

اسراییلی ها تجاوز می کنند ... و دولت امریکا از آنان دفاع می کند


اسراییلی ها تجاوز می کنند ... و دولت امریکا از آنان دفاع می کند
جورج بوش رییس جمهور امریكا چگونه فكر می كند و به وحشیگری اسراییلی ها چگونه نگاه می كند؟ او از تجاوزهای جنایتكارانه اسراییل و از تروریسمی كه كودكان را با موشك های سنتی و همین طور با موشك های ممنوع به قتل می رساند و شهرها و روستاهای فلسطینی و لبنانی را با خاك یكسان می كند، دفاع می كند.
بوش می گوید: «اسراییل حق دفاع از خود را دارد». این «حق» كجاست... و آیا «دفاع از خود» این اختیار را به كشوری می دهد كه دهها انسان بیگناه را بكشد و هزاران نفر را برباید و آنها را با بهانه ها و توجیه های بی ارزشی كه از نظر قانونی و انسانی كاملا بی اعتبار هستند به زندان ها بیفكند.
آیا كشور اشغالگر طبق منطق امریكایی حق دارد كه انسان ها را برباید و اسیر كند و فلسطینی ها و لبنانی ها را در زندان های نژادپرستانه كه هیچ قانونی در آن وجود ندارد بیفكند، در مقابل فلسطینی ها و لبنانی ها حق نداشته باشند كه سربازان اسراییلی و نه شهروندان و یا نمایندگان ملت و وزرایی كه ملت از طریق صندوق های رای گیری و به شیوه ای كاملا دموكراتیك آن طور كه امریكا بر آن تبلیغ می كند و همه را با آن دچار سردرد كرده است را به اسارت درآورند.
همان طور كه همه شاهد بودیم دولت اشغالگر وزیران و نمایندگان ملت فلسطینی را ربود.
دفاع واشنگتن از تجاوزهای وحشیانه اسراییل كه شهروندان و زیرساخت های لبنان و فلسطین را هدف قرار می دهد، حقیقت جانبدارانه از نفرت و پیش راندن شهروند عربی برای دشمنی با امریكا را ثابت می كند و نسبت به وجود هرگونه تغییر در سیاست های امریكا در پرتو گردنكشی اسراییل و تلاش این كشور برای فرو بردن منطقه در آتش، شك و تردیدی باقی نمی گذارد.
بنابراین می توان گفت كه برای صلحی كه امریكا ادعا دارد و در راه تحقق آن تلاش می كند هیچ گونه امیدی نمی توان داشت.
دفاع بی توجیه و غیرمنطقی امریكا از كینه توزی اسراییلی ها علیه ملت فلسطین از طریق به كارگیری حق «وتو» در شورای امنیت علیه طرح عربی كه برای متوقف ساختن تجاوز به غزه و همین طور متوقف ساختن «به كارگیری افراطی» و آزادسازی اسیران، تنظیم شده بود، نشان از آن دارد كه بوش تجاوز گسترده اسراییل به شهروندان و زیرساخت ها در لبنان را «حق» كشور اشغالگر می داند.
البته دفاع امریكا از اسراییل سیاست های این كشور را كاملا رسوا می كند و نشان می دهد كه این كشور هرگز به دنبال صلح و ثبات منطقه نیست.
در نهایت باید گفت كه همه طرح های امریكا فقط و فقط در خدمت اشغالگری اسراییل و طرح ها و پروژه های این كشور قرار می گیرد كه همیشه و در هر حالت با اراده مقاومت غیرقابل شكستن قرار می گیرد.
به كارگیری حق «وتو» به منزله نشان دادن چراغ سبز به نیروهای اشغالگر اسراییل برای ادامه كشتار در غزه و ارتكاب جنایت های بیشتر در لبنان است.
ولی دفاع امریكا از اشغالگری اسراییل و تجاوزات و فرو بردن منطقه در جنگ منطقه ای، فرصتی را كه امریكا هم اكنون برای ایجاد صلح عادلانه در اختیار دارد، از بین می برد. امریكا باید تلاش كند كه واژه «حق دفاع از خود» از مضمون اصلی و عالی خود تهی نشود.
به كارگیری «حق» وتو در شورای امنیت توسط امریكا، موجب گشته كه «حق دفاع از خود» معنای واژگونه یابد زیرا كشتار اسراییلی ها علیه فلسطینی ها و لبنانی ها به راحتی قابل توجیه می شود.
اما در نهایت باید گفت كه چه كشوری حق دفاع از خود دارد، كشور اشغالگر اسراییل كه با خونسردی كشتار را ادامه می دهد یا كشوری كه شهروندانش با ماشین جنگی و وحشیانه اسراییل قربانی می شوند؟!
منبع: الوطن - چاپ قطر
۱۵/۷/۲۰۰۶
نویسنده: علی الطعیمات
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید