یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / Sunday, 22 April, 2018

روابط عمومی، ابزار کارآمد مدیران قوی


روابط عمومی، ابزار کارآمد مدیران قوی
مدت ۵۵ سال از فعالیت روابط عمومی در ادارات و سازمانهای ایران می گذرد و در این راستا روابط عمومی ها دارای تغییر و تحولات بسیاری گشته اند و باید به دو گذر روابط عمومی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره نمود اول مرحله ای که روابط عمومی ها را جزو شاخه ای تشریفاتی و بدون مصرف و فقط برای پرکردن یک چاله در پست های سازمانی موسسات و سازمانها می دانست و دوم مرحله گذر از این تنگنا و ارج نهادن به مسئله روابط عمومی و یا بهتر بگوییم نگاه دقیق و منصفانه به این مقوله، امروزه سازمانهای با مدیریت دارای کیفیت مطلوب، به خوبی می دانند نقش روابط عمومی ها در سازمانشان آنقدر اهمیت دارد که باید با دیدی سازمان یافته تر به آن بنگرند، چرا که شاید در بهترین جمله روابط عمومی را بتوان چشم و گوش یک سازمان دانست و اگر این دو عضو حساس ضعیف عمل نمایند، مطمئناً باید آن سازمان را رو به زوال ببینید.
برای داشتن یک روابط عمومی قدرتمند در سازمانها باید تا حد امکان به نیازهای آن رسید و برای تقویت آن از هیچ چیز دریغ نکـرد. تقویت آگاهانه ای که روابط عمومی را رشد می دهد موجب اعتلای سازمان خواهد شد.
دادن حداقل امکانات به روابط عمومی از لوازم امراست و امروز در کشورهای پیشرفته این حداقل به نهایت خود رسیده است. باید بگوییم امروزه دنیا دید دیگری نسبت به روابط عمومی ها پیدا کرده و مدعای این اظهار نظر، برگزاری سمینارهای مختلف، ارائه مقالات علمی در این رابطه، برنامه های رادیویی و تلویزیونی و دهها برنامه دیگر در جهت تقویت روابط عمومی ها و به روز رسانی آنها است. این را هم باید بدانیم که علم روابط عمومی در دنیا به سوی IT پیش می رود و از مرحله سنتی به روابط عمومی الکترونیک روی آورده است که متاسفانه در کشور ما هنوز روابط عمومی ها در مرحله اول، در حال درجا زدن هستند چه رسد که ....
اینجانب خود شاهد تغییر و تحولات چشمگیر جهانی در عرصه روابط عمومی ها بوده ام. در یک جمع بندی و نگاه کلی به این نتیجه می رسیم که کشورها سرمایه گذاری وسیعی را روی این قسمت انجام داده اند و شاید گامهای بلندی باید از سوی ما برداشته شود تا حداقل به گرد آنها برسیم. گواه این حرفم شرکت در اولین کنفرانس بین اللملی روابط عمومی در تهران بود که در بهمن ماه ۸۳ برگزار گردید. در این کنفرانس علاوه بر حضور شخصیتهای مهم کشوری و لشگری، دانشمندان زیادی از سراسر جهان، شرکت داشتند و سطح کنفرانس بسیار بالاتر از آن بود که تصور می شد. در ذیل سعی کرده ام چکیده تعدادی از مقالات ارائه شده در کنفرانس مذکور را بیان نمایم تا علاوه بر آشنایی بیشتر با وظایف روابط عمومی در سازمان ها باید با توجه به دیدگاههای کارشناسان، به اهمیت آنها نیز پی ببریم:
آقای ریچارد آلفرد لینینگ رئیس عضو هیات مدیره انجمن بین المللی روابط عمومی کسی است که از دهه ۱۹۸۰ بر کار موسسات اتحادیه های اروپا نظارت داشته و موکلان خود را برای سازگار ساختن تجارت و امور عمومی با یکدیگر راهنمایی کرده است. او در مدیریت بحران در روابط عمومی دارای تجارت ارزشمندی است و می گوید روابط عمومی اصلاً یک علم و فن یا صنعت نیست، اصول اساسی منطق هم بر آن حاکم نیست. و در ادامه اظهار می دارد: نظم یک اولویت درجه یک است و هر چند وقت یک بار که مفهوم مدیریت در تعاریف روابط عمومی تغییر می کند این سئوال را مطرح کنید که چه کلیدهایی برای موفقیت روابط عمومی وجود دارد. ایشان روابط عمومی را یک جریان مواج می داند که نمی توان برای آن یک تعریف کلیشه ای ارائه داد و باید در هر زمانی یک مدیریت خاص در جهت آن تعریف کـرد.
جان ساندرز عضو هیات مدیره شورای بین المللی ارتباطات و عضو انجمن بین المللی رادیو تلویزیون ایرلند می گوید، روابط عمومی به معنای آن است که چگونه با یکدیگر تعادل داشته باشیم و ارتباط برقرار کنیم روابط ما با دیگران است که در نهایت موجب شهرت و موفقیت ما خواهد بود.
هارون سوگیچ از بنیانگذاران خدمات ارتباطات خلاق عربستان سعودی نوشتن را جوهر حرفه روابط عمومی می داند و می گوید استفاده از تصویر ذهنی در ساختن یک داستان و نشانه تجاری امـر مهمی در جهت موفقیت یک برنامه ارتباطی است.
دکتر مهدی محسنیان راد استاد دانشگاه امام صادق (ع) و صاحب نظریه جهانی بازار پیام، نقش روابط عمومی ها در آینده مشابه یک پاره سیستم و سازگار می داند که بیشتر دیده بان است تا فرستنده پیام.
در این باره دکتر علی اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت و ویرجینیای غربی آمریکا و نیز صاحب نظریه جهانی موج چهارم، با اشاره به روابط عمومی الکترونیک آنرا واحد اصلی ارتباط سازمانها با مخاطبین می داند و می گوید در عصر اطلاعات روابط عمومی باید اولین واحد در دسترسی به شبکه های ارتباطی داخلی، ملی و جهانی باشند. در بستر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات درکل، و دولت الکترونیک به طور خاص نیز باید جایگاه روابط عمومی ها به صورت ویژه ای دیده می شود.
در این عرصه باید فرصت ها، تهدیدات نقاط ضعف و قوت کاربردی های فناوری و اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه روابط عمومی ها شناخته شود و این شناخت باعث خواهد شد تا روابط عمومی ها بتوانند از فناوری اطلاعات، هم از نظر توانمندسازی و هم از نظر ابزاری استفاده کنند و بستر لازم را از نظر فنی و مهندسی و نیروی انسانی در راستای چشم انداز سازمانهای خود ایجاد کنند.
با توجه به نظرات ارائه شده توسط کارشناسانی که ذکر شد روابط عمومی ها با تکیه بر سرمایه های اجتماعی به ویژه در حوزه فعالیت خود می توانند موجب افزایش کارآمدی سازمان شده و با تقویت احساس تعلق کارکنان به مشارکت، آنان را در تحقق برنامه های سازمان که زمینه ساز تحقق توسعه کشور است، راهنمایی نمایند و همانطور که قبلاً گفته شد این امور باید با تجهیز روابط عمومی ها به شکل اساسی درآمده تا در کلیه برنامه ها، یک روابط عمومی پویا، در خدمت سازمان قرار گیـرد.
امروزه بیش از ۵۰ درصد از بزرگسالان ایالات متحده آمریکا از خانه مدرسه یا محل کار خود به اینترنت دسترسی دارند و متخصصان روابط عمومی تسلط به این ابزارهای جدید اطلاع رسانی سعی در تبلیغ و نفوذ بر اذهان آنان دارند روابط عمومی پنجره ای است که از یک سمت جامعه قرار دارد و سمت دیگر آن درون سازمان را هدف قرارداده است.
هدف یک روابط عمومی خوب باید حل مشکلات مشترک بین سازمان و مردمی باشد که با آن سازمان سروکار دارند. یک روابط عمومی مطلوب باید مجرای تبادل اندیشه ها و افکار باشد. در یک جمله می توان گفت که مهمترین رسالت یک روابط عمومی آگاه کردن مردم از تلاشـها و مشکلات سازمان، جویا شدن نظرات مردم و جمع کردن و انتقال آن به سازمان و ترتیب اثر دادن به آنها در برنامه ریزی های آتی به منظور رسیدن به رشد و توسعه بیشتر سازمان است. در اینجا نقش رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی بویژه مطبوعات در تحقق اهداف بالا مشخص می شود رسانه ها شمشیرهای دو دمی هستند که هم می توانند ضعف های سازمان را بیان کنند و افکار عمومی را آگاه سازند و هم قادرند که انتقال دهنده آسان و بی دردسر نظرگاه های مردم به سازمان از طریق صفحات ستونهای خاص خود باشند.
روابط عمومی باید مشكلات را پیش بینی كند و قبل از وقوع آنها، علتشان را از بین ببرد. همه از خدمات روابط عمومی استفاده می كنند تا كارشان بهتر شود و وجهه خوبی بدست آورند. یك متخصص روابط عمومی موفق كسی است كه در هنر ارتباطات مهارت داشته باشد. روابط عمومی با كارهای مختلف درگیر است كه به طور خلاصه وار می توان به عقلانی ساختن افكار عمومی، ارتباط با رسانه های جمعی و تعامل با آنها، جلب مشاركت مردمی، حرمت گذاری به ارباب رجوع، بالا بردن شایسته سالاری در سازمان، آگاه سازی و اطلاع رسانی، پاسخگوئی به ارباب جراید و رسانه و نیز مردم، دستیابی به زمان و فضای (مكان) رایگان در رسانه ها برای انتشار اخبار و اطلاعات سازمان، جلوگیری از شكل گیری و رواج شایعه، دو سویه كردن ارتباط، برگزاری مراسم و نشستها، مشخص كردن مصاحبه كنندگان و مصاحبه شوندگان، تهیه جوابیه برای رسانه ها در قالب توضیح تكذیب و یا تصحیح تكذیب و یا تصحیح و تولید اخبار ابتكاری اشاره كـرد كه این مسائل توسط یك مدیر روابط عمومی قوی، خلاق و با فكر و درایت بالا و نیز فعال و پرشور مرتفع می گردد تا بتواند در پیشبرد اهداف سازمان نقش اساسی را بازی كنـد.

منابع :
مجموعه جزوات آموزش روابط عمومی – اداره كل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مجموعه مقالات اولین كنفرانس بین المللی روابط عمومی- تهران، سالن همایشهای صدا وسیما
روزنامه اطلاعات
سایتهای اینترنتی بین المللی روابط عمومی

منبع : کارگزار روابط عمومی

مطالب مرتبط

مفهوم روابط عمومی (PR) در آذربایجان

مفهوم روابط عمومی (PR) در آذربایجان
مفهوم روابط عمومی (PR) در آذربایجان، مفهوم نسبتا جدیدی است. شرکت های نفت چند ملیتی، نخستین شرکت هایی بودند که در سال ۱۹۹۳، روابط عمومی را در این کشور معرفی کردند. این امر، درست پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، یعنی هنگامی بود که جمع کثیری از شرکت های نفتی به آذربایجان می آمدند تا در اکتشاف و تولید ذخایر غنی نفت در این کشور شرکت کنند.
از اواسط دهه ۱۹۹۰، فعالیت روابط عمومی در سازمان های دولتی، خصوصی و غیر دولتی شدت گرفت. برخی از سازمان های بین المللی، درگیر پروژه های مربوط به توسعه جامعه مدنی شدند و آموزش های گسترده ای را در زمینه روابط عمومی برای NGOهای محلی آغاز کردند. در این منطقه، شرکتی پیشرو بود که نخستین گام را برای انجام فعالیت های اجتماعی و نوسازی در اوراسیا (Eurasia) برداشت. یعنی یک شرکت NGO که در آمریکا مستقر بوده و به نمایندگان علاقمند NGO آموزش های پاره وقت می دهد. اما این آموزش ها از مبانی روابط عمومی فراتر نمی روند.
در سال ۱۹۹۷، دانشگاه محلی قفقاز برای نخستین بار در آذربایجان، واحد درسی روابط عمومی را در برنامه درسی دانشجویان دوره کارشناسی رشته مدیریت دولتی و بازرگانی گنجاند. این امر، نقطه عطفی در توسعه فعالیت های روابط عمومی در این کشور به حساب می آمد. روش مذکور به وسیله دو دانشگاه دولتی و خصوصی دیگر دنبال شد و آن ها نیز واحد درسی روابط عمومی را در برنامه درسی دانشجویان کارشناسی خود گنجاندند.
قانون «مقررات مربوط به بررسی مطالبات شهروندان» که در سال ۱۹۹۷ به وسیله پارلمان این کشور اتخاذ شد، نشانگر پیشرفت علمی بزرگی در زمینه فعالیت های روابط عمومی در آذربایجان بود. این قانون مستلزم این بود که کلیه سازمان های دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی داوطلب، به شکایات و اظهارات شهروندان رسیدگی کرده و طی دو هفته پاسخ مناسبی را به آن ها ارایه کنند. این امر، در مقابل، مستلزم این بود که کلیه موسسات و سازمان های دولتی و خصوصی آذربایجان، ادارات و مکانیسم های مربوطه را برای رسیدگی به مطالبات شهروندان ایجاد کنند. در اکثر موسسات، این گونه مسوولیت پذیری برای مدیریت به ادارات روابط عمومی کشیده می شد یا باعث شکل گیری ادارت جدیدی از این قبیل می شد که این مساله نیز نقطه عطف دیگری در توسعه روابط عمومی به حساب می آید. این امر باعث شد که دست اندرکاران روابط عمومی نقش های جدیدی پیدا کنند و این در حالی بود که پیش از تصویب این قانون، صرفا و عمدتا به روابط رسانه های گروهی می پرداختند.
در سال ۱۹۹۸، سانسور رسانه های گروهی که از سال ۱۹۹۳ شروع به کار کرده بود از میان برداشته شد و قانون جدید «آزادی اطلاع رسانی» اتخاذ شد، این قانون باعث افزایش قدرت رسانه های گروهی شده و حقوق و مسوولیت های جدیدی را به آن ها بخشید. به موجب این قانون سازمان های دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی داوطلب، موظف بودند که ظرف ۲۴ ساعت پاسخگوی سوالات رسانه های گروهی باشند مگر این که این امر خلاف مقررات دیگر باشد. به علاوه، این سازمان ها موظف بودند که سالانه حداقل یک بار، گزارش فعالیت های خود را در اختیار رسانه های قرار دهند این قانون هم در بخش های دولتی و هم در بخش های خصوصی باعث افزایش نیاز به Practive PR شد.
حوزه روابط عمومی در آذربایجان، همچنان در حال گسترش است. اهمیت و کاربرد روابط عمومی، به موازات توسعه دموکراسی در این کشور افزایش خواهد یافت. در حال حاضر، فقط شرکت ها و سازمان های بزرگ، از روش ها و راهبردهای روابط عمومی به صورت فعال استفاده می کنند. این شرکت ها عبارتند از شرکت های نفت، موسسات خیریه، سازمان های بین المللی، شرکت های بزرگ خدمات رسانی و برخی از تشکیلات دولتی.
هنوز هم حوزه روابط عمومی در بسیاری از موسسات کوچک و متوسط آذربایجان مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار نمی گیرد. اکثر این موسسات یک دستور کار بسیار کوتاه مدت و سودآور دارند. ابتکار و خلاقیت در زمینه روابط عمومی، نسبت به تبلیغات که زود نتیجه می دهند برای آن ها از اهمیت کمتری برخوردار است. اما با این وجود، فعالیت های روابط عمومی برای موفقیت و پیشرفت آن ها در طولانی مدت از اهمیت زیادی برخوردار است و توجه آن ها به این مساله در آینده نزدیک بسیار حایز اهمیت خواهد بود.
اخیرا نیز نقطه عطف دیگری در توسعه روابط عمومی در آذربایجان حاصل شده که از طریق تاسیس انجمن روابط عمومی آذربایجان APRA) ( در آوریل ۲۰۰۳ ایجاد شده است. این انجمن به وسیله نمایندگان روابط عمومی چند سازمان بین المللی و محلی پایه گذاری شده است. وظیفه این انجمن، بررسی مشکلات، توجه به بهترین فعالیت ها و ارایه چشم اندازهای جدید در حوزه روابط عمومی و نیز پیشبرد روابط عمومی در زمینه بخش های اداری دولت و بخش های بازرگانی و غیرانتفاعی موجود در آذربایجان است. امروزه APRA بیش از ۲۰ کارشناس روابط عمومی را با یکدیگر مرتبط می سازد. بیشتر حمایت های مالی و سازمانی این انجمن از طریق موسسه Internews Azerbaijan تامین می شود که یک موسسه غیر انتفاعی مستقر در آمریکاست و به توسعه رسانه های گروهی مربوط می شود.
معمول ترین شیوه روابط عمومی که در حال حاضر در آذربایجان مورد استفاده قرار می گیرد روابط رسانه های گروهی است. روش های دیگری که در این کشور کاربرد دارند عبارتند از استفاده از جشنوراه ها، برقراری مراسم و تشریفات، کنفرانس ها، نشست های کاری و گفتگوی حضوری. وب سایت ها به عنوان یکی از ابزارهای روابط عمومی در حال دستیابی به شهرت هستند. یکی از موثرترین و جدیدترین ابزارهای روابط عمومی که در آذربایجان استفاده می شود، برنامه های مربوط به سمایه گذاری های اجتماعی است. این برنامه ها شامل تامین بودجه های کم، تجهیز و توسعه جامعه و پروژه های مربوط به توسعه زیست محیطی، بهداشتی و آموزشی است. اکثر این پروژه های به منظور نوسازی و ترمیم زیرساخت های اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فیزیکی جامعه انجا ممی شوند و از طریق حمایت از موسسات بازرگانی، دولتی و غیرانتفاعی و به وسیله خود جامعه صورت می گیرند.
برنامه های مربوط به سرمایه گذاری اجتماعی، به عنوان یک ابزار جدید روابط عمومی، مزایای زیادی را برای رقابت در عرصه روابط عمومی در بر دارند. نخست این که، شرکت از طریق فرآیند سرمایه گذاری اجتماعی این فرصت را پیدا می کند که روابط مسالمت آمیزی با جوامع برقرار کند و این کار را با حمایت از آن ها به منظور توسعه و حل مشکلات آن ها انجام می دهد. دوم این که پروژه های مربوط به توسعه و پیشرفت جامعه باعث افزایش قابلیت های جوامع برای حل مشکلات شان می شود و از ایجاد وابستگی در آن ها و نیز بروز انتظارات بیش از حد جلوگیری می کند.
حوزه روابط عمومی در محیط جدیدی همچون آذربایجان، با چالش های زیادی مواجه می شود. نخست این که نیازهای کارشناسان تحصیل مرده و مجرب روابط عمومی به خوبی برآورده نمی شود. دوم این که، بسیاری از مدیران شرکت ها، ماموران دولتی، سردبیران، روزنامه نگاران و اساتید دانشگاه، آشنایی کافی با روابط عمومی ندارند. بسیاری از آن ها روابط عمومی را با آگهی، تبلیغات یا روش های برقراری ارتباطات عمومی اشتباه می گیرند. در نتیجه معمولا سردبیران روزنامه ها و مجلات، برای انتشار مطبوعات یا پوشش خبری یک رویداد، دستمزد دریافت می کنند. برخی از سردبیران برای تعیین بانیان یک رویداد، دچار شک و تردید می شوند چون این امر را نوعی تبلیغات تلقی می کنند و بسیاری از آن ها، هنگامی که سازمان ها برای ایجاد روابط عمومی شغلی با آن ها وارد عمل می شوند دچار سردرگمی می شوند.
بسیاری از موانعی که حرفه روابط عمومی در آذربایجان با آن ها مواجه است را می توان از طریق انجام فعالیت های آموزشی از میان دسترسی سهامداران به منابع نوین روابط عمومی می تواند باعث از میان رفتن برخی از برداشت های نادرست در مورد این حرفه شود.
اما چالش هایی که ویژه رسانه های گروهی هستند، برای تقویت جایگاه مالی رسانه ها، به حمایت و وقت بیشتری احتیاج دارند. این امر تنها می تواند از طریق توسعه اقتصادی کل کشور محقق شود. توسعه دموکراسی، برای مقابله با بسیاری از چالش هایی که در برابر دست اندرکاران روابط عمومی قرار دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است: با افزایش سطح دموکراسی، افراد و سازمان ها نسبت به روابط عمومی آگاه تر شده و راغب تر می شوند.

وبگردی
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر - سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 30 فروردین با حضور فیلم سازانی از ایران و نمایندگانی ازسینمای 78 کشور جهان تا 7 اردیبهشت در پردیس سینمایی «چارسو» برگزار می شود.
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک!
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک! - کتک خوردن دختری که جز التماس دوستانش هیچ فریادرسی ندارد از یک پلیس زن عضو گشت ارشاد که ماموران مرد هم آنها را همراهی می کردند، آنقدر دردناک است که کمتر وجدان بیداری به آن واکنش نشان نداده است.
عصر ما - پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها
عصر ما - پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها - بررسی حضور زنان در ورزشگاه ها با حضور نرگس آبیار، لاله افتخاری، حمید رسایی، حجت الاسلام محسن غرویان و فائزه هاشمی.
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس - بازیگر سریال "تعطیلات رویایی" از حمله افراد ناشناس به خود خبر داد. مریم معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت - سعید مرتضوی که در روزهای گذشته خبری از او نبود و حتی سخنگوی دستگاه قضایی گفته بود حکم جلبش صادر شده اما گیرش نیاورده‌اند، به گفته همسرش در تهران است.
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد - «احمد مهران فر» بازيگر نقش «ارسطو عامل» در سريال پايتخت ۵ در اینستاگرام خود از ازدواجش با «مونا فائض پور» خبر داد.
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی - صحبت های جنجالی رییسی پیرامون استفاده روحانی از نام امام رضا در انتخابات
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند!
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند! - محمد غرضی می‌گوید: زمانی که به عنوان وزیر در وزارت حضور یافتم بیش از ۵۰۰ نفر را دیدم نامه‌هایی که از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور ارسال می‌شدند را چک می‌کردند و به صورت سه شیفت فعالیت می‌کردند و نامه‌ها را می‌خواندند.
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟ - در قسمت های اخیر سریال پایتخت بازیگر جدیدی به جمع خانواده معمولی پیوسته است؛ نیلوفر رجایی فر نقش الیزابت را در سریال پایتخت ۵ ایفا می کند ؛ این بازیگر با جلب اعتماد سیروس مقدم این فرصت ط بازی در سریال پر طرفدار پایتخت را به دست آورد .
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم - ویدیوهایی از نسیم نجفی اقدم در شبکه های اجتماعی به زبان های انگلیسی و فارسی موجود است که در آن ها وی از حذف ویدیوهای خود توسط یوتیوب شکایت دارد.
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟ - بگذارید اینطور بپرسم: مگر کیروش، مربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران عرق نمی‌خورد؟ نمی‌رقصد؟ مگر برانکو و شفر نمازشب می‌خوانند و روزه می‌گیرند و اصولگرا و ارزشی و انقلابی هستند؟!