دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ / Monday, 19 February, 2018

تحریف قرآن کریم هرگز نمی توانید!


تحریف قرآن کریم هرگز نمی توانید!
«به امت عربی به طور خاص و به جهان اسلام به طور عام... سلام بر شما و رحمت خدای قادر بر همه چیز... اشتیاق به ایمان خالص، صلح درونی، آزادی روح حیات جاودان در ژرفای نفس بشری قرار دارد. ما به تكیه به خدای تنهای یگانه امید داریم كه خوانندگان و شنوندگان، راه رسیدن به آن اشتیاق را از طریق «الفرقان الحق» بیابند...»
این بخشی از مقدمه كتابی است كه خبر آن را از مدت ها پیش ازگوشه و كنار می شنیدیم و در سایت های خبری می خواندیم. این خبر كه بوی شكل گیری و طراحی توطئه ای جدید و خطرناك بر ضد اسلام و مسلمانان می داد این بود كه در لس آنجلس (آمریكا) كتابی در حال تدوین و شكل گیری است كه تحت عنوان «قرآن قرن ۲۱» معرفی شده است.
متأسفانه این خبر، شكل واقعی به خود گرفت و بالاخره كتاب مزبور، با چاپی نفیس و گرانقیمت به نام «الفرقان الحق» در ۳۳۶ صفحه و ۷۷ سوره(!) و به زبان هالی عربی و انگلیسی، توسط دو شركت انتشاراتی آمریكایی چاپ و توزیع شد.
ماجرا از سال ۱۹۹۹ با انتشار سوره جعلی شبیه سوره های قرآن كریم در اینترنت آغاز و به اینجا ختم شد كه كتاب مزبور به تقلید از شیوه و اسلوب قرآن كریم و با استفاده از كلمات و آیات آن و حتی با رسم الخط قرآنی عرضه شود. به نظر می رسد فراهم آورندگان این كتاب هنوز در مرحله آزمایش هستند و شرایط فعلی را برای ورود گسترده و توزیع بی محابای آن در كشورهای اسلامی مناسب نمی بینند. اما در كتابخانه های بزرگ و مشهور دنیای عرب، باشگاه های تفریحی و ورزشی، مراكز آموزشی و فنی و در بعضی از كشورهای عربی ـ از جمله كویت ـ و البته در سطح مدارس خارجی كه دانش آموزان مسلمان كشور میزبان در آن تحصیل می كنند، به شكل گسترده ای تبلیغ و توزیع شده است.
انتخاب اسم «الفرقان الحق» خود بهترین دلیل بر سوء نیت و پلیدی طراحان و نویسندگان آن دارد؛ زیرا می دانیم كه فرقان یكی از نام های قرآن است و اضافه كردن صفت «الحق» به فرقان و اطلاق آن به دست نوشته های ناپاك خویش بدان معنی است كه قرآن مسلمانان ـ معاذالله ـ فرقان باطل است و فرقان حق چیزی است كه اینان ارائه كرده اند.
چیزی كه توجه همگان را جلب می كند كیفیت ذكر خدا و آغاز كردن با نام اوست كه براساس معارف مسیحی چنین آمده است: «بسم الاب الكلمه الروح الاله الواحد الوحد...» پوچی جملات این به اصطلاح قرآن كه از ناحیه خدایان صهیونیست مؤلف مسیحی به وی وحی شده است، آن قدر واضح و گویا است كه به هیچ توضیحی نیاز ندارد.هر خواننده ای حتی با سطح متوسط از معلومات، با دیدن آیات(!) آن پی می برد كه چگونه تلاش كرده اند از زبان خدای متعال و در قالب وحی و به شیوه قرآن ـ البته به گمان عمل ناقص و زعم باطل خود ـ نه تنها فروع كه حتی اصول دین مبین اسلام را دچار تحریف و دگرگونی می كنند.
● نویسنده كتاب
در بعضی از این نوشته ها، این كتاب بی ارزش را تألیف دو نفر به نام های «الصفی» و «المهدی» دانسته اند. اما در مقدمه آن كه به امضای این دو نفر نوشته شده است، خود را به عنوان اعضای هیأت امنای ناظر بر تدوین تهیه و انتشار، معرفی كرده اند. بعضی از محققان عرب به نقل از پایگاه اینترنتی...، كه به تبلیغ و فروش این كتاب پرداخته است، نویسنده آن را فردی به نام دكتر «انیس شاروش» معرفی می كند. نویسندگان دیگر، دكتر انیس شاروش را همان المهدی می شناسند كه كتاب را به انگلیسی برگردان كرده است. اما از «الصفی» كه نخستین نام امضاكننده مقدمه است، چندان خبری در دسترس نیست. جالب این است كه «ولید رباح» رئیس تحریریه نشریه صوت العروبه كه در آمریكا منتشر می شود، امضای مقدمه كتاب را چنین می نویسد: ... به الصفی وحی شده است ... المهدی آن را ترجمه كرده است.
بنابراین احتمال می رود كه نسخه ای كه او ملاحظه كرده جزو نسخه های نخست كتاب مزبور باشد كه چنین امضا شده و بعدها در اصلاح یا تجدیدنظر و یا به خاطر هراس جدی از واكنش مسلمانان وحتی غیرمسلمانان، به عنوان ناظران بر تدوین تهیه و انتشار امضا شده باشد. به نظر می رسد كه «الصفی» به معنای برگزیده، نام یك شخصیت فرضی است كه تنها برای رد گم كردن و در عین حال جنبه قداست دادن به كتاب باشد، دیگر این كه «المهدی» نیز شخصی واقعی و همان دكتر انیس شاروش باشد كه هم نویسنده متن عربی و هم مترجم آن به انگلیسی باشد.
نكته ای كه دخالت دكتر انیس شاروش را تأیید می كند و نشان می دهد كه او همان «المهدی» است، مطلبی است كه در پایگاه اینترنتی usinfo به صراحت او را مترجم كتاب معرفی می كند و به نقل نظرات او و اهداف این كار می پردازد.
سایت islam in focuse كه احتمالاً متعلق به خود اوست، نیز می نویسد: وی سه سال قبل به همراه همسرش، كتاب الفرقان الحق را از عربی به انگلیسی برگرداند. همان چیزی كه امروز به نام the true furqan شناخته می شود.
حال، مدت هاست كه این فرد در رسانه های گوناگون به تبلیغ «الفرقان الحق» و برپایی كنفرانس های مختلف به ترویج آن می پردازد و از مسلمانان می خواهد كه بدان اعتماد كنند و آن را جایگزین قرآن كریم نمایند. دكتر انیس شاروش در فلسطین به دنیا آمد و پدرش توسط ارتش یهود كشته شد، او ابتدا در اردن و سپس در كشورهای عربی به تحصیل و در عین حال، فعالیت تبشیری پرداخت و برای تبلیغ مسیحیت به ۷۶ كشور در سراسر دنیا سفر كرد. از سال ۱۹۹۵ در نیوزلند، انگلیس و پرتغال به سر برد.
پیش از آن نیز در سرزمین های اشغالی در خدمت یهودیان بود و به آنان در كنشت اورشلیم Jerusalem Baptist خدمت كرد. وی در دهه ۸۰ كتابی تحت عنوان: islam reveled a christlan arabics view of islam منتشر كرد و در آن، اسلام را دارای ایده های نادرست و روح خشونت دانست، از جمله این كه از هر ۵ قتل كه در جهان اتفاق می افتد، یك نفر به خاطر دیدگاه های اسلامی كشته می شود.
دهمین كتاب وی در آگوست ۲۰۰۴ با عنوان «اسلام، خطر یا چالش» منتشر شد، او اسلام را دین رعب و خشونت خوانده كه به جنگ و خونریزی دعوت می كند و اضافه كرده است كه منشأ همه این دیدگاه ها اسلام است. به خاطر همین اعتقاد، به مسلمانان سفارش كرده است كه قرآن دروغینش را جایگزین قرآن رایج بین خویش كنند.
● دكتر انیس شاروش ابتدا چهارده
سوره جعل و در پایگاه اینترنتی AMRICAONLINE.COM منتشر كرد سپس بعد از یكسال، كتابی كامل با نام «الفرقان الحق» شامل ۷۷ سوره جعلی تألیف و در دسترس همگان گذارد. او در كنفرانسی كه ۲ روز بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر در دانشگاه هوستن برگزار كرد به دولت آمریكا پیشنهاد كرد كه برای جلوگیری از نفوذ تروریسم همه مسلمان را از آمریكا اخراج كند و اضافه كرد كه باید همگی مسلمانان را به خاورمیانه منتقل و سپس با بمب اتم همه منطقه را نابود كرد. این سخنرانی موجب شد كه رئیس دانشگاه مزبور، در روزنامه وابسته به دانشگاه از سخنان او اظهار تأسف و معذرت خواهی كند.
● ریشه یابی
پیش از آن كه به جزئیات بیشتر و تحلیلی جامع تر از این توطئه ناشیانه بپردازیم لازم است این نكته بیان شود كه قرآن در جای جای خود، به افشای انواع این توطئه ها و شیوه ها پرداخته است. اما در این میان، عمده ترین و آخرین راه حل مخالفان را ابتدا كشتار، جنگ، ترور و سپس تحریف حقایق می شمارد.
جالب است كه قرآن كریم این ۲ شیوه، یعنی كشتار و تحریف را بیش از همه به بنی اسرائیل نسبت می دهد. چنانكه گویی اینان حرفه ای ترین و كارآزموده ترین دشمنان در این نوع ستیزه جویی ها بوده اند.
شیوه خطرناك تری را كه قرآن بدان توجه می دهد و پرده از آن برمی دارد، موضوع تحریف، واژگون كردن حقایق و آمیختن حق و باطل است. شیوه ای كه دین خدا و حقایق ربانی چنان با باطل و اهوای شیطانی درهم آمیخت كه دیگر جز پوسته ای از دین حقیقی باقی نمی ماند و در نتیجه، خدای متعال برای هدایت مردم، از نو رسولی جدید و آیینی جدید به سوی مردم روانه می كرد.
ـ یا ایها الرسول لایحزنك الذین یسارعون فی الكفر من الذین قالوا آمنا بأفواهم و لم تؤمن قلوبهم و من الذین هادول سماعون للكذب سماعون لقوم آخرین لم یأتوك یحرفون الكلم من بعد مواضعه... (مائده۴۱‎/)
یعنی: ای پیامبر تو را غمگین نكند ـ رفتار ـ آنان كه به سوی كفر می شتابند و گروهی كه به زبان گفتند ایمان آوردیم ولی دل هایشان ایمان نیاورده است و همین طور یهودیان كه سخن دروغ و سخن كسانی كه نزد تو نیامده اند (ایمان نیاورده اند) را گوش می دهند كه كلام خدا را پس از استقرار آن، تحریف و تبدیل می كنند...
روایات بسیاری وجود دارد كه در جهت مخدوش جلوه دادن دین اسلام و شخصیت پیامبر اكرم (ص) و اولیای راستین الهی، توسط یهودیان مغرض ساخته و پرداخته شده و در كتاب های اسلامی وارد شده است. این مسأله آنقدر حائز اهمیت است كه در حدیث شناسی اسلامی، مبحث «اسرائیلیات» برای شناخت این قبیل روایات و راویان آنها جایگاه ویژه ای دارد.
بنابراین همان طور كه پیشتر نیز گفتم با توجه به سابقه دیرینه بنی اسرائیل در انواع فتنه های نظامی و فرهنگی در طول تاریخ ادیان الهی، دست داشتن اینان در ماجرای «فرقان الحق» نیازی به توضیح و استدلال ندارد. با این حال، غیرمنطقی نیست كه ردپای اسرائیلیان و لابی های صهیونیستی را در طراحی و تدوین این كتاب جست وجو كنیم و دلایل آنها را كه بسیار روشن است، مرور كنیم. در آیات و سوره های این كتاب چنین وانمود شده است كه آخرین كتاب آسمانی انجیل بوده و اینك این كتاب آسمانی «فرقان الحق» است كه تداوم همان حركت انجیل و رسالت الهی حضرت عیسی مسیح علیه السلام است.
اینجا این سؤال به ذهن می رسد كه اگر چنین است، پس چرا ما این حركت مسیحی را یك توطئه سیاسی می دانیم و آن را به صهیونیسم نسبت می دهیم؟
پاسخ بسیار روشن است و دلایل آشكار زیر، نشان دهنده آن است كه این اقدام یك حركت دینی و مسیحی نیست و تنها با اندیشه ها و اهداف سیاسی، مسیحیت را به عنوان یك ابزار در اختیار و به كار گرفته است.
الف) هدف از این كار تبلیغ دینی خاص نبوده است كه بگویم چرا یهودیان، مسیحیت را مطرح كرده اند؟ اگر هدف تبلیغ دین یهود بود و مثلاً تورات مطرح می شد و آموزه های تلمودی محور كار قرار می گرفت، به شكست حتمی منجر می شد. زیرا این كار به معنای انكار مسیحیت بود و موجب می شد كه جهان مسیحتی نیز روبه روی آن قرار گیرد و با آن مقابله كند. این در حالی است كه آنان فعلاً با مسیحیت مشكلی ندارند؛ زیرا بخش اعظمی از آن در اختیار خودشان است وبخش دیگر كه در اختیارشان نیست، سر در لاك خود برده است و با منافع صهیونیسم جهانی و در نهایت تشكیل امپراتوری جهانی یهود، تضاد و تقابلی ندارد.
ب) مسلمانا از نظر عاطفی نسبت به مسیحیان، احساس علاقه و صمیمیت بیشتری دارند تا صهیونیست ها و حتی از نظر اعتقادی نیز... البته این دیدگاه مربوط به دوران فعلی نیست و تاریخ آن به صدر اسلام بازمی گردد و در قرآن كریم نیز به آن اشاره شده است.
بنابراین از نظر توطئه سازان، احتمال تأثیر معارف مسیحی و كلمات آنان در مسلمانان یا حداقل سكوت آنان بیشتر است. درحالی كه اگر چنین حركتی با پشتوانه نام صهیونیست صورت می گرفت، واكنش تندتر و فعال تر مسلمانان را در پی می داشت.
● دو نكته مهم؛
۱) نباید فكر كنیم چاپ این كتاب به معنی وقوع تحریف در قرآن عزیزمان است و اصل تحریف ناپذیری قرآن زیر سؤال رفته است. نه؛ وعده الهی همیشه راست و پابرجاست كه «انا نحمن نزلنا الذكر و انا له لحافظون» استدلالات محكم عقلی و نقلی عدم امكان تحریف قرآن، همچنان بر جای خود باقی است. اولاً این كه این كتاب خودش هم ادعا ندارد تحریف شده قرآن است و همان قرآنی است كه خدای حكیم بر پیامبر ما نازل كرده است.
بلكه می گوید من یك كتاب آسمانی جدید هستم كه دنباله مسیحیتم و البته تازه یادم افتاده كه نازل شوم!!! تحریف قرآن یعنی چیزی را كه قرآن نیست به اسم قرآن عرضه كنند. دوم این كه، اگر هم چنین ادعایی داشته باشد كه جایگزین قرآن است، در صورتی می توانیم بگوییم قرآن مجید تحریف شده كه دیگر امكان دسترسی به قرآن حقیقی نباشد و بتوان این چرندیات را ـ نعوذ بالله ـ به عنوان قرآن قالب كرد!
نه این كه اگر یك نفر در یك گوشه ای كلمه ای از قرآن نزد خودش را جابه جا كرد اسمش را تحریف قرآن بگذاریم و منكر ضروریات دینمان شویم، گرچه این كار بسیار زشت و خباثت آلود است. اما با توجه به گسترش و تواتر استثنایی قرآن عزیز كه هیچ نمونه دیگری در دنیا ندارد حتی اگر یك حرف قرآن هم كم شود همه می توانند به سرعت و به راحتی متوجه شوند چه رسد به این كتاب سراسر اراجیف و اباطیل ساخته ذهن بیمار یك صهیونیست!
۲) این اقدام صهیونیستی، نشان دهنده اوج استیصال غرب در برابر اسلام است. غرب متوجه شده كه امكان رویارویی مستقیم با اسلام غیرممكن است. ناچار است برای براندازی اسلام از خود اسلام كمك بگیرد و با نقاب اسلام و قرآن وارد شود. می داند حرف خودش دیگر خریداری ندارد. چاپ این كتاب به شكل و شیوه قرآن و حتی نامگذاری و رسم الخط آن ـ كه البته به خیال باطل آنها شبیه قرآن كریم است، در حالی كه هر بچه مسلمانی با دیدن آن می فهمد جز مقداری سرهم بندی و حرف های بیهوده چیزی نیست ـ نشان دهنده همین ادعای ماست. موج بیداری اسلامی ملت های غرب را هم فراگرفته و سران سرمایه دار و صهیونیست دنیا به خوبی می دانند در حال فرورفتن در چه گردابی هستند اما مستأصل و وامانده، به دست و پا زدن افتاده اند.
جاده تاریخ در حال عبور از آخرین گردنه است. شاهراه هموار زندگی توحیدی نزدیك است اما عبور از این گردنه، هشیاری، استقامت، توكل، شجاعت و وحدت همه مسلمانان بلكه همه ملت های آزاده دنیا را می طلبد و این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد. «الا ان نصرالله قریب»

علیرضا معاف

منبع : روزنامه ایران

مطالب مرتبط

فروغ قرآن در نگاه سیدالساجدین


فروغ قرآن در نگاه سیدالساجدین
قرآن نمونه كامل آمیختگی اعجاز تكوین و تشریع است. كتابی است كه بشریّت توان آوردن همانندی برای آن نداشته و دستورات و جامعیت آن، هر اندیشمند حكیم را به خضوع و ستایش وامی‏دارد. هر قدر انسان‌ها از صفای روحی و طهارت معنوی بهره‏مند باشند، می‏توانند جلوه‏هایی از جمال دلربایش را شهود كنند همان‏ گونه كه قرآن می‏فرماید:«لایمسُّهُ الاّ المطهّرون.»(۱)
از آنجا كه خاندان عصمت و وحی برگزیدگانی هستند كه طبق آیه «تطهیر» در اوج پاكی و قداست قرار گرفته و از هر گونه پلیدی بدورند، تمام جانشان مستغرق در قرآن مجید شده و شایسته‏ترین انسان‌هایی هستند كه تفسیر روشن آیات الهی را فرا راه تشنگان حقیقت قرار می‏دهند. یكی از این منظومه های نورانی، سجاد آل محمد زین العابدین ‏علیه السلام است. در این مقال، با نگاهی گذرا سخنان نورانی‏اش را درباره قرآن می‏نگریم؛ بدان امید كه جرعه نوش معارف قرآنی با جام عترت باشیم .
۱- عظمت قرآن‏
امام زین العابدین ‏علیه السلام از رسول اكرم ‏صلی الله علیه و آله نقل می‏كند كه فرمود:
"من اعطاه الله القرآن فَرَأی‏ انّ احداً اُعطی افضل ممّا اُعطی فقد صغّر عظیما و عظّم صغیراً"؛ شخصی را كه خداوند به او دانش قرآنی عطا نموده، اگر تصوّرش این باشد كه كسی را بهتر از این عطای الهی داده‏اند، در حقیقت بزرگی را كوچك شمرده و كوچكی را بزرگ دانسته است.(۲)
۲- ویژگی‏های قرآن‏
در دعای امام زین العابدین‏ علیه السلام برخی از ویژگی‏های ختم قرآن این چنین بیان شده است.
الف - نور هدایت‏
قرآن كریم از خود با صفت «نور» یاد می‏كند و می‏فرماید: « و انزلنا الیكم نوراً مبینا»(۳) اما این نورانیّت برای چه فردی است؟ امام ‏علیه السلام می‏فرماید:« و جَعَلْتَهُ نوراً نَهتَدِی مِن ظُلَمِ الضَّلالَهٔ والجَهالهٔ باتّباعه؛ بار خدایا! قرآن را نور و روشنایی گردانیدی كه با پیروی از تعالیم آن از تاریكی‏های گمراهی و نادانی رهایی یابیم.»(۴)
در رابطه با جاودانگی نور قرآن می‏فرماید: « و نور هُدیً لایُطْفَأ عَنِ الشّاهِدین برهانه؛ و آن را نور هدایتی قرار دادی كه برهان و دلیل آن از شاهدان و گواهان خاموش نمی‏شود.»(۵)
در حدیثی دیگر امام صادق ‏علیه السلام می‏فرماید: «كان علیّ ابن الحسین صلوات الله علیه احسن الناس صوتاً بالقرآن و كان السّقّاؤون یمرّون فیقفون ببابه یسمعون قرائتَه و كان ابو جعفرعلیه السلام احسن الناس صوتاً؛ علی بن الحسین‏ علیه السلام خوش صداترین افراد در خواندن قرآن بود. افراد سقا همواره به هنگام عبور، بر در خانه‏اش می‏ایستادند و به قرائت او گوش می‏دادند. و ابوجعفر(امام باقرعلیه السلام) نیز نیكوترین صدا را در خواندن قرآن داشت.»
ب - درمان دردها
قرآن می‏فرماید:« و َنُنَزِّلُ مِنَ القرآن ما هو شفاءٌ و رحمهٌٔ للمؤمنین»؛ «ما فرو فرستادیم از قرآن آنچه را كه برای مؤمنان شفا و رحمت است.»(۶) اما این كه در چه زمان و برای چه فرد؟ امام زین العابدین ‏علیه السلام در دعای خویش این‏ گونه بیان می‏دارد:
«و شفاءً لِمَنْ اَنْصَتَ بِفهم التّصدیق الی اسْتماعه؛ قرآن شفا و درمان است برای كسی كه فهمیدن آن را از روی تصدیق و باور خواسته و برای شنیدنش خاموش گشته است.»(۷)
ج - ترازوی عدالت‏
قرآن مجید می‏فرماید: «ای كسانی كه ایمان آورده‏اید! برای خدا قیام كنید، و از روی عدالت گواهی دهید. دشمنی با جمعیتی، شما را به گناه و ترك عدالت نكشاند. عدالت ورزید كه به پرهیزكاری نزدیك‏تر است و از «معصیت» خدا بپرهیزید كه خداوند از آنچه انجام می‏دهید، با خبر است.»(۸) و خطاب به پیامبر اكرم ‏صلی الله علیه و آله می‏فرماید:« بگو به هر كتابی كه خدا نازل كرده، ایمان آورده‏ام و مأمورم در میان شما عدالت كنم.»(۹) و عدالت را مبنای تشكیل خانواده دانسته و می‏فرماید:« فَاِنْ خفتم الاّ تعدلوا فواحدهٔ»(۱۰) و نیز مبنای روابط اقتصادی قلمداد شده و می‏فرماید:« و اوفوا الكیل و المیزان بالقسط»؛ « و حقّ پیمانه و وزن را به عدالت ادا كنید.»(۱۱) و همچنین حل منازعات را بر اساس عدالت خواستار شده است و می‏فرماید: « فاصلحوا بینهما بالعدل و اقسطوا اِنّ الله یُحِبُّ المُقْسطین»؛ «در میان آن دو به عدالت صلح برقرار سازید و عدالت پیشه كنید كه خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد.»(۱۲) اما این كه چه معیار و ملاك و قانونی می‏توان برای به دست آوردن عدالت معین نمود؟ امام زین العابدین ‏علیه السلام می‏فرماید:« و میزان عدلٍ لایَحیفُ عن الحقّ لسانه؛ قرآن ترازوی عدالت است كه زبانه‏اش از حق و درستی بر نمی‏گردد.»(۱۳)
۳- تلاوت زیبا
در حدیثی از پیامبر اكرم ‏صلی الله علیه و آله آمده است كه فرمود: « لكلّ شی‏ء حِلیهٔ و حِیلهٔ القرآن الصّوتُ الحسن؛ برای هر چیز زینت و زیوری است و زینت قرآن، صدای نیكو است.»(۱۴) امام صادق‏ علیه السلام در تفسیری از «ترتیل» می‏فرماید: «آن است كه در آن درنگ كنی و صدای خویش را زیبا سازی.»(۱۵) در این جهت امام زین العابدین ‏علیه السلام نیز اسوه است. نوفلی می‏گوید:
نزد امام موسی بن جعفرعلیه السلام از صدا و صوت یاد نمودم؛ حضرت فرمود: به هنگام قرائت قرآن توسط علی بن الحسین‏ علیه السلام چه بسا فردی از آن جا عبور می‏كرد و از صدای خوش او مدهوش می‏گشت و اگر امام از حُسن واقعی آن چیزی را آشكار می‏نمود، مردم تحمل و تاب زیبایی آن را نداشتند.
نوفلی می‏گوید: به آن حضرت گفتم: مگر پیامبر صلی الله علیه و آله با مردم نماز نمی‏گزارد و صدای خویش را به هنگام تلاوت قرآن بلند نمی‏كرد؟ حضرت فرمود: پیامبر صلی الله علیه و آله به قدر توان مردم با اقتدا كنندگان خود برخورد می‏كرد.(۱۶)
احمد ار بگشاید آن پرّ جلیل
تا ابد مدهوش ماند جبرئیل‏
در حدیثی دیگر امام صادق ‏علیه السلام می‏فرماید: «كان علیّ ابن الحسین صلوات الله علیه احسن الناس صوتاً بالقرآن و كان السّقّاؤون یمرّون فیقفون ببابه یسمعون قرائتَه و كان ابو جعفرعلیه السلام احسن الناس صوتاً؛ علی بن الحسین‏ علیه السلام خوش صداترین افراد در خواندن قرآن بود. افراد سقا همواره به هنگام عبور، بر در خانه‏اش می‏ایستادند و به قرائت او گوش می‏دادند. و ابوجعفر(امام باقرعلیه السلام) نیز نیكوترین صدا را در خواندن قرآن داشت.»(۱۷)
۴ - مقدار تلاوت قرآن‏
پیامبر اكرم‏ صلی الله علیه و آله در اولین آیاتی كه بر وی نازل شد، مأمور قرائت آیات الهی شد و در دستور دیگری، خداوند به پیامبر اكرم ‏صلی الله علیه و آله و مؤمنان می‏فرماید:« فاقرءوا ما تیسّر من القرآن»؛ «آنچه برای شما میسّر است، قرآن بخوانید.» زُهَری می‏گوید: از امام زین العابدین ‏علیه السلام پرسیدم:
كدام عمل با فضیلت‏تر است؟ حضرت فرمود: وارد شونده‏ای كه دوباره حركت می‏كند. پرسیدم: وارد شونده حركت كننده؟! فرمود: شروع قرآن و ختم آن، با قرائت اول آن و پایان رسیدن آن دوباره شروع كند (همانند مسافری كه با رسیدن به یك محل در بین راه دوباره از آن جا حركت می‏كند و به مسیر خود ادامه می‏دهد.)(۱۸)
۵ - انس با قرآن‏
زهری می‏گوید: امام علی بن الحسین‏ علیه السلام می‏فرمود:« لو مات مَنْ بین المشرق و المغرب لما استوحشتُ بعد اَنْ یكون القرآن معی؛ اگر تمام افرادی كه بین مشرق و مغرب هستند، بمیرند، چون قرآن با من است؛ هراس و وحشتی به دل راه نخواهم داد.»(۱۹)
۶ - قرآن و مردمان آخر الزمان‏
از امام سجاد علیه السلام درباره توحید سؤال شد، فرمود:« خداوند می‏دانست كه در آخرالزمان مردمانی می‏آیند كه زیاد اندیشه می‏كنند؛ بدین جهت، خداوند سوره توحید و آیات سوره حدید تا «علیمٌ بذات الصدور» را نازل نمود. پس هر كس خارج از این محدوده را قصد كند، هلاك خواهد گشت.»(۲۰)
۷ - تفكر در قرآن
زهری می‏گوید: شنیدم از امام علی بن الحسین‏ علیه السلام كه می‏فرمود:« آیات القرآن خزائن فكلما فتحت خزانهٌٔ ینبغی لك ان تنظر ما فیها؛ آیات قرآن گنجینه‏ای نهفته است پس هر زمان كه درِ گنجینه گشوده شود، شایسته است كه به آنچه در آن است، نظر كنی.»(۲۱)
۸ - تفسیر حروف مُقطعه‏
بیست و نه سوره از قرآن كریم با «حروف مُقطعه» آغاز شده است. مفسّران معانی گوناگونی برای آن ذكر كرده‏اند؛ یكی از تفسیرهای مهم آن، این است كه: قرآن كریم از نمونه همین حروفی است كه در اختیار همگان قرار گرفته است؛ اگر توانایی دارید، مانند آن را ابداع كنید! امام زین العابدین ‏علیه السلام می‏فرماید:
«قریش و یهود به قرآن نسبت ناروا دادند و گفتند: قرآن، سحر است. آن را خودش - پیامبر- ساخته و به خدا نسبت داده است. خداوند به آنها اعلام فرمود: «الم...»؛ یعنی ای محمد! كتابی كه به تو فرو فرستادیم، از همین حروف مقطعه «الف - لام - میم» است كه به لغت و همان حروف الفبای شما می‏باشد. [به آنها بگو: ] اگر در ادعای خود راستگو هستید، همانند آن را بیاورید.»(۲۲)
۹ - ویژگی‏های اولیاء الله‏
قرآن كریم می‏فرماید: «اَلا انّ اولیاء الله لاخوف علیهم ولا هم یحزنون»؛ «بدانید كه اولیاء خدا نه هراسی دارند و نه غمگین می‏شوند.»(۲۳) این كه اولیاءالله دارای چه ویژگی‏هایی هستند، در حدیثی از امام سجاد علیه السلام بیان شده است. عیاشی می‏نویسد: امام باقرعلیه السلام فرمود:« در كتاب علی بن الحسین‏ علیه السلام چنین یافتیم كه اولیاء الله نه ترسی دارند و نه غم و اندوهی زیرا واجب الهی را انجام داده و سنت رسول اكرم ‏صلی الله علیه و آله را گرفته‏اند. از آنچه خداوند حرام نموده، پرهیز كرده و در زندگی زودگذر دنیا نسبت به زینت‏های آن زهد را پیشه ساخته‏اند و به آنچه در نزد خداست، رغبت نموده و در تلاش برای روزی پاكیزه بوده‏اند و قصد فخر فروشی و زیاده‏طلبی ندارند و پس از آن برای انجام حقوق واجب خود انفاق كرده‏اند. اینان‏اند كه خداوند در درآمدهایشان بركت قرارداده و بر آنچه برای آخرت خویش پیش فرستاده‏اند، ثواب داده می‏شوند.»(۲۴)
۱۰- رزمندگان واقعی‏
در مسیر مكه، عباد بصری با امام زین العابدین ‏علیه السلام ملاقات می‏كند؛ به اعتراض می‏گوید: جهاد و سختی‏های آن را رها كردی و به سوی حج و راحتی آن رو آوردی؟ سپس آیه شریفه «اِنّ الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بأنّ لهم الجنّهٔ» را قرائت كرد. حضرت فرمود: ادامه آیه را بخوان! عبّاد بصری آیه بعد را قرائت كرد: «التّائبون العابدون السّائحون الرّاكعون السّاجدون الآمرون بالمعروف و النّاهون عن المنكر و الحافظون لحدود الله و بشّر المؤمنین»(۲۵)؛ «توبه كنندگان، عبادتگران، ستایش‏گران، سیاحت كنندگان، ركوع كنندگان، سجده آوران، آمران به معروف، نهی كنندگان از منكر و حافظان حدود (و مرزهای) الهی و بشارت ده به (این چنین) مؤمنان.»
آنگاه حضرت فرمود: هنگامی كه افرادی با این اوصاف بیابم، جهاد با آنان با فضیلت‏تر از حج است.)۲۶(
۱۱- معنای زهد
عده‏ای تصور می‏كنند كه «زهد» دوری از اجتماع و پشت كردن به زندگی و زیبایی‏های آن است. قرآن كریم می‏فرماید: «مَنْ حَرَّمَ زینهٔ الله الّتی اخرج لعباده و الطّیّبات من الرّزق»؛ «بگو چه كسی زینت‌های الهی را كه برای بندگان خود آفریده و روزی‌های پاكیزه را حرام كرده است؟!»)۲۷( و نیز در قالب دعا به انسان‌ها می‏آموزد كه از خداوند خیر دنیا و آخرت را بخواهند: «ربّنا آتنا فی الدّنیا حسنهٔ و فی الاخرهٔ حسنهٔ»)۲۸( در این زمینه، امام سجاد علیه السلام می‏فرماید:
«اَلا و انّ الزهد فی آیهٔ من كتاب الله لكیلا تأسوا علی ما فاتكم ولا تفرحوا بما آتیكم؛ آگاه باشید كه زهد در این آیه از قرآن است كه می‏فرماید: این به خاطر آن است كه برای آنچه از دست داده‏اید، تأسف نخورید و به آنچه به شما داده است، دلبسته و شادمان نباشید.»)۲۹(
چنان‏ كه در نهج البلاغه نیز می‏خوانیم كه می‏فرماید: زهد بین دو كلمه از قرآن است كه خداوند فرموده:«لكیلاً تأسوا...»؛ هر كس كه بر گذشته افسوس نخورد و به آینده مغرور و دلبسته نشود، زهد را به هر دو طرف خود گرفته است.(۳۰)
غلام همّت آنم كه زیر چرخ كبود
ز هر چه رنگ تعلق پذیرد، آزاد است‏
مگر تعلق خاطر به ماه رخساری
كه خاطر از همه غم ها به مهر او شاد است‏
۱۲- عالم برزخ‏
امام سجاد علیه السلام پس از تلاوت آیه كریمه «وَ مِنْ وَرائهم بَرْزَخٌ الی یوم یُبْعَثُون»؛(۳۱) « پشت سر آنها برزخی است تا روزی كه برانگیخته شوند.»، فرموده: «هو القبر و انّ لهم فیها معیشهًٔ ضنكا و الله اِنّ القبر لروضهٌٔ من ریاض الجنهٔ او حُفْرَهٌٔ مِن حُفَرِ النّار؛ برزخ، قبر است كه در آن زندگی سختی دارند. به خدا قسم كه قبر، باغی از باغ‌های بهشت یا گودالی از گودال‌های آتش است.(۳۲)
درود و سلام و صلوات خدا بر زیباترین روح پرستنده، سجاد آل محمد صلی الله علیه و آله آن زمان كه در خانه پرمهر ابی عبدالله الحسین‏ علیه السلام متولد شد و آن هنگام كه در كربلا شاهد سخت‏ترین مصیبت ها (شهادت سید الشهداء و یاران با وفایش) گشت و آن هنگام كه با دلی غمگین و قلبی محزون به سوی دیار حق شتافت و قبرستان بقیع را با وجود خویش عطری دیگر بخشید!

کیک هویجی پرگردو برای افراد دیابتی !
ما در اینجا یک دسر کم کالری خوشمزه و لذیذ به شما معرفی می‌کنیم این دسر در هر وعده تنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ کالری انرژی به بدن شما منتقل خواهند کرد در مقالات بعدی هم دسرهای دیگری را به شما …
وبگردی
سقوط «خرمشهر»، هواپیمایی که چندین سال زمین‌گیر شده بود!
سقوط «خرمشهر»، هواپیمایی که چندین سال زمین‌گیر شده بود! - رویدادی که در بطن آن، هواپیمای ATR شرکت آسمان قرار داشت که با کد EP-ATS رجیستر شده و مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان بر آن نام «خرمشهر» را گذارده بودند. نامی که هدف از انتخاب آن هرچه بوده، حتما یادآوری سقوط خرمشهر در ابتدای جنگ تحمیلی نبوده است. رویدادی که ساعاتی پیش بار دیگر رخ داد؛ این بار با سقوط هواپیمایی که خرمشهر نام داشت.
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد !
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد ! - شب گذشته مراسم اکران فیلم بلوک 9 خروجی 2 به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا و نیز فیلم شاخ کرگدن در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
فیلم | سریع‌القلم: تقابل ما با جهان چقدر هزینه دارد؟
فیلم | سریع‌القلم: تقابل ما با جهان چقدر هزینه دارد؟ - اقتصاد سیاسی - محمودسریع القلم با بیان اینکه تقابل ما با جهان هزینه دارد،گفت:»هیچ انسانی پیدا نمی شود که بگوید با ظلم موافقم هستم،اما حکمرانی در کشور باید سود و زیان کند که با چه هزینه ای می خواهد این موضوع را پیش ببرد.»
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه - سخنرانی پرحاشیه احمدی نژاد در مقابل دادگاه بقایی
چه کسی به وقت شام را کمدی خطاب کرد؟!!
چه کسی به وقت شام را کمدی خطاب کرد؟!! - امیرقادری منتقد سینما: حاتمی کیا یک فیلم بد و کاریکاتوری ساخته است
تصاویر/ حاشیه و متن اختتامیه جشنواره فیلم فجر
تصاویر/ حاشیه و متن اختتامیه جشنواره فیلم فجر - آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سید عباس صالحی وزیر ارشاد برپا شد.