چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

پیرلو، همچنان وفادار به میلان


پیرلو، همچنان وفادار به میلان
● آندره آ پیرلو
▪ متولد : ۱۹/۵/۱۹۷۹
▪ ملیت : ایتالیایی
▪ باشگاه كنونی: میلان
▪ شماره: ۲۱
▪ پست: هافبك
▪ قد: ۱۷۸سانتیمتر
▪ وزن:۶۵ كیلوگرم
▪ محل تولد: ایتالیا، برشا، فلرو
▪ افتخارات المپیك: مدال برنز فوتبال مردان - المپیك ۲۰۰۴ آتن
پیرلو در سال های ۱۹۹۸-۱۹۹۴ و سال ۲۰۰۱ (به صورت قرضی) برای تیم برشا و در سال های ۱۹۹۹-۱۹۹۸و سال ۲۰۰۰ برای تیم اینتر بازی كرده است. وی همچنین در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ برای تیم رجینا (به صورت قرضی) بازی می كرد و از سال ۲۰۰۱ به تیم میلان منتقل شد و هم اكنون نیز در این تیم توپ می زند.او به همراه این تیم یك مرتبه موفق به فتح اسكودتو شد. وی همچنین به همراه تیم میلان یكبار قهرمان جام باشگاه های اروپا شد.
او برای تیم ملی ایتالیا در مسابقات یورو ۲۰۰۴ و در المپیك تابستانی سال ۲۰۰۰ بازی كرد و به همراه این تیم در سال ۲۰۰۰ موفق به كسب مدال برنز فوتبال مردان المپیك آتن گشت.هم اكنون پیرلو یكی از بهترین هافبك های حال حاضر جهان بخصوص در سری A به شمار می رود.او دارای استعدادی فوق العاده در دادن پاس های دقیق است. از دیگر توانایی های این بازیكن می توان خلاقیت بالا و دادن پاس های در عمق زیبا نام برد.
در تیم میلان، پیرلو مركز تیم است و بازیكنان این تیم گرداگرد توانایی های او در زمینه های مختلف مانند بازی خوانی و كنترل كردن بازی قرار دادند . پیرلو همچنین متخصص توپ های مرده نامیده می شود. او اولین گزینه برای زدن ضربات آزاد و كرنرها می باشد .
پیرلوشگردی جدید برای زدن ضربات آزاد مرسوم كرد. به این ترتیب كه او با استفاده از آرایش مخصوصی كه به ۳ انگشت بیرونی پای خود برای زدن ضربات آزاد می دهد توانسته است ركورد بیشترین گل از ضربات آزادی را كه بازیكنان میلان از اول تأسیس این باشگاه تا هم اكنون در نیم فصل اول زده اند تساوی كند(۴ گل در نیم فصل اول) به طوری كه فقط ۲ نفر توانسته اند با این ركورد تساوی كنند (دیمیتری آلبرتینی ۳ بار و فرانك ریكارد یك بار).تكنیك فوتبال بازی كردن این بازیكن واقعاً بی همتا است و كیفیت بازی این بازیكن هیچ گونه محدودیتی برای مربی این تیم باقی نگذاشته است. با این وجود چون در میلان بازیكنی مانند پیرلو از نظر خصوصیات تدافعی وجود ندارد و تنها كسانی كه می توانند در میلان در پست او بازی كنند (گتوسو و سیدورف) دارای خصوصیات لازم یك هافبك تدافعی خلاق نیستند، پیرلو به ناچار در این پست بازی می كند.پیرلو در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان یكی از مهره های اصلی این تیم به شمار می رود.
● دورنمای خانوادگی
آندره آ پیرلو، متولد یك خانواده ثروتمند است و پدر او دارای ۲ مركز بزرگ ذوب آهن می باشد.از آنجایی كه خانواده پیرلو عاشق بازی فوتبال هستند آندره آ را در بازی فوتبال پشتیبانی می كردند.البته آنها هیچ وقت چیزهایی را كه پیرلو دوست نداشت به او تحمیل نمی كردند.پیرلو دارای یك برادر می باشد كه ۳ سال از او بزرگتر است و در تیم برشا توپ می زند وی همچنین خواهری دارد كه ۱۰ سال از او جوانتر است. اطلاعات دیگری از او:
▪ نام های مستعار:Metronomo، Trilly، Campanellino
▪ خانواده: یك برادر به نام ایوان كه از او ۳ سال بزرگتر است و یك خواهر كه از او ۱۰ سال كوچكتر است. همسری به نام دبروآ و پسری به نام نیكولا
▪ نخستین بازی برای تیم ملی ایتالیا : بازی مقابل آذربایجان
▪ الگو: روبرتو باجو.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید