سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ / Tuesday, 16 January, 2018

موتورهای جستجو در خدمت بازاریابی


موتورهای جستجو در خدمت بازاریابی
یكی از راههای موجود برای بازاریابی اینترنتی اینست كه از یك موتور جستجو كمك بگیرید، با آن قرارداد ببندید و در ازای پرداخت مبلغی یك طرح بازاریابی را از او بخواهید. در ابتدا این طور به نظر می‌رسد كه كار ساده‌ایست و به سادگی و بدون هیچ پیچیدگی انجام می‌شود و باید هم‌ این‌طور باشد اما نیست.
وقتی كه مشتریان كارشان را دریافت می‌كنند، فقط محصول نهایی را می‌بینند كه تمیز، دقیق و شسته رفته است. شركت مذكور طرحی برای آنها نوشته كه با اشكال و نمودارهای حساب شده و دقیق تمامی مراحل جستجو را نشان داده و توصیه‌هایی كاربردی ارائه كرده است. معمولاً این خلاصه‌هایی كه به دست مشتری می‌رسند بر لزوم مداومت در یك جستجوی اینترنتی پویا و به روز شده تاكید می‌كنند و اشاره دارند كه از لغات كلیدی و راهنما استفاده شود و از لغات یا عباراتی كه كاربردی نداشته مراجعان و جستجوگران اینترنتی را گمراه می‌كنند، استفاده نشود. یكی از نكاتی كه در این میان پنهان می‌مانند این است كه فرآیندهای پشت پرده و زمانی كه برای انجام آنها لازمست و صرف می‌شود، نادیده گرفته می‌شود.
وقتی كه یك موتور جستجو می‌خواهد فرآیند این طرح بازاریابی را با جستجوهای افراد در اینترنت هماهنگ و همراه كند باید مدام روندها و تعاملات دیگری را نیز برقرار كند و كلمات كلیدی، لینك‌ها و عبارات راهنما را چك كند.
یكی از متخصصان این امر می‌گوید : «كسانی كه در جریان خلق این بسته‌های بازاریابی اینترنتی قرار ندارند و از چند و چون آن بی‌خبرند فكر می‌كنند كه كارما فقط اینست كه كلمات و عباراتی را تایپ می‌كنیم و آنوقت ترافیك سایت آنها به جریان می‌افتد.»
هر موتور جستجویی برای خودش روش شناسی‌هایی دارد، واژه‌ها و شرایط مخصوص به خود دارد و پروسه‌ها و رویكردهای اجرایش با بقیه متفاوت است. در طی انجام تدوین یك طرح بازاریابی اینترنتی سفارشی مشتری، مسائل متعددی هست كه با آنها برخورد خواهید كرد :
▪ شما باید صرف‌نظر از درآمد و پتانسیل‌ مالی مشتری سقف حداكثری برای مخارج انجام و اتمام پروژه این مشتری تعیین كنید.
▪ سیستمی كه در حال حاضر برای طراحی و تدوین سایت‌ها از آن استفاده می‌كنید پس از مدتی دیگر به این حال كنونی نخواهد ماند و مطابق با تغییرات سریع دنیای اینترنت، تغییر خواهد كرد.
▪ مشتریان می‌پرسند كه این توصیه‌ها و استراتژی‌هایی كه در سایت‌های تبلیغاتی آنها وجود دارد، به چه درد می‌خورد و اصلاً چطور بر بالا بردن توان كسب و كارشان تاثیر می‌گذارد. كارمندان شما هم به سادگی می‌گویند كه نمی‌دانند. حالا سوال اینست كه اگر موتور جستجو نتواند مشتری خود را راهنمایی كند، به درد می‌خورد یا نه؟
▪ وقتی كه می‌خواهید ابزار تبلیغاتی اینترنتی بسازید، باید با توجه به نوع كسب و كار متقاضی شاخص‌ها و نشانگر‌های متعددی از موتور جستجو را بررسی و چك كنید. بعضی از آنها كارهای تكراری انجام می‌دهند و بعضی هم برای برقراری ارتباطات و هدایت جستجوگران موثر و مفید نیستند.
تا به حال این مشكلات و دشواریهایی از این دست، در كارهای ما اختلال ایجاد نكرده‌اند ولی ما به هر حال می‌خواهیم تمامی نیازهای مشتریان را برآورده كنیم و البته هدف ما تامین انتظاراتی واقع‌بینانه است كه امكان تحقق آنها وجود دارد. از این رو، باید قادر باشیم تمام توانایی‌هایمان را به مراجعان عرضه كنیم. ما سعی داریم برای تحقق این اهداف،‌ تمامی فرآیندهای پشت پرده را تا حد ممكن در دست بگیریم و هزینه اضافه‌ای را نیز برای این كار منظور می‌كنیم.
شاید هیچ كس مقصر نباشد؛ نه ما و نه مشتریان. این تقصیر سرعت دیوانه‌وار پیشرفت فن‌آوری‌های اطلاعاتیست كه این‌گونه ما را جامی‌گذارد. هر روز كه می‌گذرد بر تعداد موتورهای جستجویی كه در خدمت این متقاضیان در می‌آیند اضافه می‌شود كه هر كدام نیز طوماری از فن‌آوری‌های گوناگون مدیریت داده‌ها و دریافت آگهی و پاسخگویی به آنها را به همراه می‌آورند و این‌ها از تغییر و تحولاتی خبر می‌دهند كه تدریجاً در حال رشدند و به تدریج بر قابلیت‌های این استراتژی بازاریابی اینترنتی افزوده از مشكلات سر راه آن می‌كاهند. اما هیچ وقت نمی‌توانیم بگوییم كه كارمان تمام شده است.

By : Erik Harbison
مترجم : آذین صحابی

منبع : روزنامه تفاهم

مطالب مرتبط

چرا نباید وب سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید ؟


چرا نباید وب سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید ؟
چرا نباید وب سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت كنید ؟ قبل از پاسخ به این سوال ، باید فرق بین موتور جستجو و دایرکتوری را بدانیم . در ادامه توضیح اجمالی در این مورد داده می شود . مهم ترین تفاوت بین موتور جستجو و دایرکتوری نحوه ورود وب سایت ها به فهرست آنها است. مردم سایت های خود را در دایرکتوری ها قرار می دهند که این دایرکتوری ها توسط شخص (نه با ماشین ) بررسی می شوند.چرا نباید وب سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت كنید؟ قبل از پاسخ به این سوال ، باید فرق بین موتور جستجو و دایرکتوری را بدانیم . در ادامه توضیح اجمالی در این مورد داده می شود . مهم ترین تفاوت بین موتور جستجو و دایرکتوری نحوه ورود وب سایت ها به فهرست آنها است. مردم سایت های خود را در دایرکتوری ها قرار می دهند که این دایرکتوری ها توسط شخص (نه با ماشین ) بررسی می شوند . می توانید دایرکتوری ها را یک مجموعه ای از سایت های اینترنتی در نظر بگیرید که بر اساس موضوع منظم شده اند . موتورهای جستجو با ارسال سیستمی به نام عنکبوت متون موجود در وب سایت را به دست می آورند و یک برنامه دیگر که فهرست کننده (Indexer) نامیده می شود، این متون را خوانده و بر اساس لغات موجود در آنها فهرست سازی می کند. حال بپردازیم به اینکه چرا نباید وب سایت خود را در موتورهای جستجو قرار دهیم . بیش از ۹۰ درصد ترافیک توسط موتورهای جستجو از سه موتور جستجوی مهم Google و Yahoo و MSN تامین می شوند . تبلیغات زیادی در اینترنت شبیه به این جمله می توانید ببینید . سایت شما را در ۲XX… موتور جستجو معرفی می کنیم درج سایت شما درهزارها موتورجستجو به شما هیچ کمکی نخواهد کرد و ارزشی ندارد. همان طور که تبلیغ در هنگام خواب وزن خود را کم کنید را باور نمی کنید مطلب فوق را نیز قبول نکنید. این سه موتور جستجو نتایج خیلی از موتور جستجو های دیگر را نیز تامین می کند و اگر سایت شما در این سه موتور قرار گیرد در بسیاری از موتورهای جستجوی دیگر هم خواهد آمد. برای مثال موتور مشهور آلتاویستا (Altavista) نتایج یاهو (yahoo ) را نشان می دهد . به دلیل الگوریتم های مختلف رتبه بندی سایت شما توسط این دو موتور متفاوت خواهد بود ولی فهرست دقیقاً یکی است . اگر سایت شما جدید است و در یا هو قرار گرفته است ولی در آلتاویستا قابل مشاهده نیست نگران نباشید و نیاز به انجام هیچ اقدامی نیست . آلتاویستا نیز بعد از اینکه فهرست آن از یاهو به روز شد سایت شما را نشان خواهد داد. AOL و Netscape از فهرست گوگل استفاده می کنند آنها در مجموع از DMOZ نیز لیست می شوند . بسیاری از موتورهای جستجوهایی که Meta نامیده می شوند مانند موتورهای Dogpile یاMeta crawler نتایج خود را از گوگل و یاهو دریافت می کنند، این موتورهای جستجو در واقع بهترین موتورها را جستجو کرده و ترکیبی از این جستجوها را به عنوان نتیجه نمایش می دهند. اگر سایت شما جدید نیست یک شانس دارید که عنکبوتهای موتورهای جستجو سایت شما را شناسایی کرده باشند و در فهرستشان قرارداده باشند. بنابراین قبل از هر اقدامی حتی اگر سایتتان را به موتور جستجوها معرفی نکرده اید بررسی کنید که آیا قبلاً در فهرست آنها آمده است یا نه ؟ اما اگر سایتتان جدید باشد چه کاری باید انجام دهید؟ همانطور که قبلاً توضیح دادیم موتورهای جستجو مجهز به عنکبوتهایی هستند که سایت شما را شناسایی خواهند کرد . چیزی که نیاز دارید این است که سایتتان را به دایرکتوریها معرفی کنید ، و عنکبوتهای موتورهای جستجو لینک شما را شناسایی خواهند کرد و سایت شما فهرست خواهد شد. اما حواستان باشد که باید این عنکبوتها را حسابی تغذیه کنید . به این معنی که سایت خود را به تعداد کافی دایرکتوری معرفی کنید و با این کار زودتر به نتیجه خواهید رسید. به اندازه ای که معرفی به موتورهای جستجو وقت شما را می گیرد معرفی به دایرکتوری ها وقت گیر نخواهد بود . از معرفی سایت خود به دایرکتوری ها سود زیادی خواهید برد. نه فقط به این دلیل که موتورهای جستجو لینک شما را پیدا می کنند و آن را فهرست می کنند، شما با این کار محبوبیت لینکتان را افزایش خواهید داد. موتورهای جستجو هر لینکی که به سایت شما ختم شود را به عنوان یک امتیاز در نظر می گیرند و بر اساس هر کدام از این امتیازات به سایت شما اعتبار می دهند . این دلیلی است که باید سایتتان را تا جایی که می توانید در دایرکتوریها قرار دهید . همچنین منتظر ترافیک فله ای از جانب دایرکتوری ها نباشید. حتی بزرگترین دایرکتوریها مثل yahoo و DMOZ قادر به ارسال ترافیک زیاد به سایت شما نیستند. از طرف دیگر ترافیک ارسالی از دایرکتوریها معمولاً ترافیک واقعی (کیفی ) می باشد چرا که کاربران دایرکتوریها اینترنت را برای جستجوی کالا یا خدماتی که شما ارائه می کنید ، استفاده می کنند. معرفی بیش از یک بار سایتتان به موتورهای جستجو ممکن است سرعت فهرست شدن آن را کاهش دهد. اگر هنوز مایل به معرفی سایتتان به موتورهای جستجو هستید، بهترین راه این است که فقط یک بار این کار را انجام دهید و این کار را دستی انجام دهید (نه با نرم افزار ) . شرکتهایی که تبلیغات می کنند که سایت شما را به چندین موتور جستجو معرفی می کنند به صورت دستی این کار را انجام نمی دهند ، مطمئن باشید آنها از نرم افزارهای اتوماتیک برای این کار استفاده می کنند . تمام موتورهای جستجوی معتبر در راهنمایی های معرفی خود این نکته را یاد آور می شوند که حتماً معرفی سایت خود را به صورت دستی انجام دهید . فقط وقت خود را برای موتورهای جستجوی اصلی صرف کنید . و این نکته را به یاد داشته باشید که بیش از ۹۰% ترافیک از کجا می آید. به خاطر داشته باشید در خیلی از موارد فقط معرفی به موتورهای جستجو رتبه سایت شما را بالا نمی برد. اگر SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو ) در وب سایت شما به درستی انجام نشده باشد شانس شما برای قرار گرفتن در چند صفحه اول نتایج جستجو بسیار کم خواهد بود. به خاطر داشته باشید که فقط حدود ۷% مردم نتایج جستجو در صفحات سوم به بعد را نگاه می کنند. پس جایی که شما باید قرار بگیرید صفحه اول است . چگونه حساب می کنیم که آیا بهینه سازی برای موتورهای جستجو ارزش سرمایه گذاری دارد؟ توجه داشته باشید که : ارزش سالیانه یک مشتری برای شما چقدر است ؟ ۲۵هزار تومان یا ۰۰۰/۲۵۰ تومان یا ۰۰۰/۵۰۰/۲ تومان ؟ چند مشتری نیاز دارید که بتوانید پول سرمایه گذاری شده را دوباره بدست آورید؟ بهینه سازی وب سایت با یک برنامه ریزی و اجرای درست شاید بهترین سرمایه گذاری (یک بار برای همیشه) باشد.برای چگونه شروع کردن و راهنمایی می توانید با من تماس بگیرید. sohrabi@iranrank.com

وبگردی
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار - ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی»
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی» - علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در گفت‌وگوی تلفنی با خانواده یکی از خدمه نفتکش «سانچی» اظهار همدردی کرد.
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی - توقف عملیات خنک سازی و مهار آتش در شب گذشته، موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.
از «خس و خاشاک» دیروز تا «آشغال» امروز
از «خس و خاشاک» دیروز تا «آشغال» امروز - این اتفاق بیشتر از هر موضوع دیگری سبب شد تا مردم یاد خاطرات سال ۸۸ بیفتند؛ آن زمانی که یک فرد با به زبان آوردن سخنانی ناشایست و بدون تفکر، مردمی را که برای بیان خواسته‌های‌شان به خیابان‌ها آمده‌ بودند، خس و خاشاک خواند و سبب شعله‌ور شدن آتش شد.
عدالت با  6 دلار در سال!
عدالت با 6 دلار در سال! - فیلم - رضا رشیدپور در برنامه حالا خورشید با کنایه به واریز سود سهام عدالت گفت: به خارجی ها نگوییم این سود سهام عدالت ماست، بگوییم ما روز شش دلاری مزگان داریم.
تحقیری که در دنیا میشویم / نفتکش ایرانی خدمه ایرانی با پرچم پاناما
تحقیری که در دنیا میشویم / نفتکش ایرانی خدمه ایرانی با پرچم پاناما - اگر از همه این ابهامات در خصوص مالکیت این کشتی که بگذریم، مهم‌ترین سوالی که این روز‌ها مطرح است، به آتشی باز می‌گردد که ظاهرا قرار نیست خاموش شود و یک هفته است که می‌سوزد. حریقی که اگر نبود حادثه پلاسکو، ممکن بود آن را ناشی از بزرگ بودن سانچی و حجم زیاد بارش بدانیم یا برعکس، از ناتوانی اطفاکنندگان در این ماجرا گلایه سردهیم، اما حالا به شکل گیری ابهامی بزرگ‌تر منجر شده...
ورود بی‌چادر و باآرایش به این بیمارستان ممنوع است
ورود بی‌چادر و باآرایش به این بیمارستان ممنوع است - خانم مسئول انتظامات جلوی درمانگاه بیمارستان بقیه‌الله ایستاده، جلوی زنان مانتویی را می‌گیرد و با گرفتن کارت شناسایی به آنها چادر می‌دهد. خیلی از زنان اینجا قبل از ورود به بیمارستان مانتویی هستند اما با گذشتن از در ورودی چادری می‌شوند.
کسی به ایرانی ها اهمیتی نمی دهد
کسی به ایرانی ها اهمیتی نمی دهد - ممکن است دود وارد محیط ایزوله ای شود که احتمالا دریانوردان در آنجا حضور دارند، پرسیده ایم چرا نجاتشان تا این حد طولانی شده است؟ گفته می شود چینی ها کم کاری می کنند ناراحتم از اینکه وقتی کشتی چینی تصادف کرد همه سرنشینان آن سالم هستند اما کسی به ایرانی ها اهمیتی نمی دهد.
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت - رسانه های مطرح یونانی با انتشار تصاویری از رابطه عاطفی ملی پوش ایرانی باشگاه المپیاکوس با یک میلیاردر یونانی - آمریکایی پرده برداشتند و مدعی شدند این دو تصمیم خود را برای ازدواج قطعی کرده اند.
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟ - بخشی از تکثر مسئولیت های بعضی چهره‌های سیاسی به بی‌اعتمادی نظام به افراد کارآمد برمی‌گردد و علت دیگر این موضوع، اعتماد غیرمعقول به این افراد است. با این حال این افراد هرچقدر هم که توانمند باشند، از نظر روان شناسی و انسان شناسی در بخشی از مسئولیت های خود ناموفقند.
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود!
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود! - فیلم - حسین عطایی ۱۰ سال دارد و در حوزه طراحی مفهومی خودرو فعالیت می کند. او ۶ اختراع ثبت شده دارد، مدرسه نمی رود و از دو شرکت تسلا و ولوو دعوت به همکاری شده است. او مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه است. گفتگوی رضا رشیدپور با نابغه ١٠ساله طراحی خودرو را اینجا ببینید.
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت !
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت ! - تست برخورد جلوی خودرو با سرعت 50 کیلومتر در ساعت برای سمند TU5 ، توسط یکی از سازمانهای معتبر ارزیابی خودرو در انگلستان صورت گرفت.
کشور محل درمان آیت الله هاشمی شاهرودی مشخص شد (+عکس)
کشور محل درمان آیت الله هاشمی شاهرودی مشخص شد (+عکس) - سرانجام بعد از مدت ها سکوت درباره این که آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی برای درمان به کدام کشور رفته است، خبرگزاری اهل بیت(ع) از درمان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آلمان خبر داد و نوشت:
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه - این فیلم حواشی زیادی را در فضای مجازی به همراه داشته است.
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم - اولین قسمت از برنامه هاردتاک کاکتوس را با صحبت های جذاب نیوشا ضیغمی در مورد خانواده و همسرش ، ماجرای صحبت های جنجالی یک هواپیما ، 8 سال احمدی نژاد و ...
    پربازدیدها