جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

عاشقانی که از یکدیگر نفرت دارند


عاشقانی که از یکدیگر نفرت دارند
سرآلكس فرگوسن و آرسن ونگر، نسبت به یكدیگر تنفر رضایت بخشی دارند. ونگر یك بار گفت در بیرون از فوتبال رفاقت و صمیمیت فوق العاده ای با فرگی دارد؛ آنجا كه آنها در جلسات كمیته فنی یوفا شركت می كنند و یا هر جای دیگر كه پای رقابت منچستر و آرسنال در میان نباشد.
اما وقتی قرار است روی نیمكت تیم هایشان بنشینند، ۲ گلوله آتش می شوند. لیگ برتر باید فكری كند چطور می تواند روزی، این ۲ را روبه روی هم نداشته باشد. پنداری این ،۲ چكیده لیگ برتر هستند. زمانی كه مورینیو اعلام كرد در پایان فصل از چلسی جدا می شود، ونگر و فرگوسن به حرف آمدند و علناً گفتند لیگ برتر بدون مورینیو صفایی ندارد.
اكنون این زوج، به مثلث تبدیل شده اند اما نه؛ هنوز زود است. این عشق و نفرت زمان می برد. مورینیو اگر واجدویژگی های لازم برای قرار گرفتن در جمع این ۲ باشد، اما هنوز زود است كه بخش عمده ای از زندگی حرفه ای اش، از خاطره رویارویی با این رقبا پر شود. منچستر و آرسنال طی این سال ها، بارها و بارها مقابل هم صف آرایی كرده اند و با عشق و نفرت نسبت به یكدیگر زیسته اند. ونگر كابوس فرگی است و برعكس.
این ۲ برای هم در جزیره مانده اند و چه بسا اگر از یكی در خصوص دیگری بپرسی، بگوید: «او منفورترین مرد قابل احترام زندگی ام است.»جنگ ۲۲ بازیكن داخل میدان از یك طرف و جنگ این ۲ روی نیمكت - نیمكت كه چه عرض كنم چراكه كمتر می شود این ۲ را نشسته ببینی - از طرف دیگر؛ واقعاً كه دیدنی است. فرگوسن و ونگر ۹۰ دقیقه با فكر و روح یكدیگر سر و كله می زنند و آخر بازی، مثل ۲ جنتلمن با هم دست می دهند.
اما منتظر ۹۰ دقیقه دیگر باشی. دست كم آنها منتظرند. آنها فكر می كنند عمر نوح دارند تا برای همه عمر روی نیمكت تیم هایشان بنشینند و« پوز» یكدیگر را به خاك بمالند.برای فرگوسن و ونگر، منچستریونایتد و آرسنال وسیله ای است تا با آن به جان هم بیفتند و البته از این رهگذر، دنیا به وجد می آید. این مبارزه به معنای اخص كلمه، رقابت است. حتی اگر كار به پرتاب كردن پیتزا و كاسه های سوپ به سوی یكدیگر باشد.
حرف آخر اینكه نمی توان بعضی چیزها را جدا از هم تصور كرد؛ یا دست كم چنین به نظر می رسد. منچستر و آرسنال بدون فرگی و ونگر، تصور كردنی نیست. وقتی این ۲ وارد ورزشگاه می شوند، فوتبال یك نفس راحت می كشد
. آنها آبروی فوتبال هستند و فرزندان خلف آن.چه بسا كشمكش های مورینیو و آبراموویچ هم به پایان برسد و مربی پرتغالی رفته رفته به عضو سوم این گروه آتشین تبدیل شود. گروهی كه برای شكل گرفتنش، سال ها زمان صرف شده است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید