جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

پیتزای گوشت


خمیر پیتزا  :  ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده  :  ۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی  :  ۱ فنجان
پیاز داغ عسلی  :  ۳ قاشق سوپخوری
پنیر پیتزا  :  ۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی  :  ۵۰۰ گرم
فلفل  :   قدری
نمک  :   قدری
● ابتدا خمیر پیتزا را به روش زیر درست می‌کنیم:
آرد و بکینگ پودر و نمک را با هم الک می‌کنیم.
روغن و شیر را در یک فنجان اندازه گیری می‌ریزیم، ابتدا روغن را ریخته و سپس شیر را رویش می‌ریزیم ولی به‌هم نمی‌زنیم
شیر و روغن را یک‌مرتبه در مواد خشک می‌ریزیم و چند مرتبه با قاشق به‌هم می‌زنیم تا حالت چسبندگی پیدا کند سپس خمیر را از کاسه بیرون می‌آوریم و روی کاغذ رو‌غنی قرار می‌دهیم و به مدت ۱۰ دقیقه خمیر را ورز می‌دهیم.
قالبی که مخصوص پای می‌باشد و چرب نشده است حاضر می‌کنیم.
ابتدا خمیر را روی کاغذ به اندازه قالب با وردنه باز کرده سپس در قالب قرار داده اطراف آن را با چنگال فشار می‌دهیم که خوب جاگیر شود و هم به شکل قشنگی درآید با نوک چنگال وسط خمیر را چند سوراخ می‌کنیم.
خمیر آماده است.
● سپس پیتزا را به روش زیر درست می‌کنیم:
سپس ظرف آلومینیوم گرد مناسبی را که باید کم عمق باشد چرب می‌کنیم و خمیر پیتزا را به قطر نیم سانتی‌متر و به شکل ظرف به اندازه‌ای که ته و دیواره ظرف را بپوشاند باز می‌نمائیم و خمیر را داخل ظرف می‌اندازیم.
روی گوجه فرنگی‌ها کمی آب جوش می‌ریزیم و پوست گوجه فرنگی را می‌کنیم و تخم آن را می‌گیریم، بعد گوشت گوجه فرنگی را خرد می‌کنیم. گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده کمی سرخ می‌کنیم و یک لیوان آب و یک قاشق رب گوجه فرنگی در آن می‌ریزیم و کمی فلفل و نمک می‌ریزیم و می‌گذاریم با حرارت ملایم آهسته بجوشد و آب آن کاملاً تبخیر شود و آن را داخل خمیر می‌ریزیم، بعد گوجه فرنگی با سس مخصوص روی آن می‌ریزیم و پنیر را روی گوجه فرنگی رنده می‌کنیم و کمی جعفری خرد شده روی آن می‌پاشیم
فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم می‌کنیم و ظرف پیتزا را کف فر به مدت بیست دقیقه قرار میدهیم ، بعد ظرف را روی آخرین پنجره فر به‌طرف بالا می‌گذاریم تا در حدود یک ربع تا بیست دقیقه بماند و روی آن کمی طلائی شود . پیتزا را با همان ظرف سر میز می‌بریم.


همچنین مشاهده کنید