یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا

«تی تی» و شهر رؤیاها


«تی تی» و شهر رؤیاها
تیه ری آنری چند كار نیمه تمام دارد. او ضمن حضور پرشور در میدان، با تمام قدرت بازی می كند، از فوتبالش هم لذت می برد و با وجود اینكه چپ پا است اما در نقش یك مهاجم ظاهر می شود و بیشتر وقت خود را در این جناح سپری می كند.آرسنال سال گذشته تا نزدیكی فتح لیگ قهرمانان اروپا پیش رفت اما در فصل جاری توان سال قبل را ندارد.آنری با تمامی این اوصاف عملكرد ضعیف تیمش را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مثبت ارزیابی می كند و پایان خوشی را متصور است.
● لیگ قهرمانان
توپچی ها بهار گذشته در پاریس، پس از پشت سر گذاشتن یك راه طولانی به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته و مقابل بارسلونا قرار گرفتند.
آنری به عنوان كاپیتان تیم پیشاپیش بازیكنان وارد میدان شد تا در زادگاهش دیداری مهم را تجربه كند.وی در خصوص دیدار نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان گفت: «هنوز هم به فینال سال گذشته فكر می كنم. ما می توانستیم در آن دیدار پیروز شویم اما فكر می كنم بارسلونا از ۱۰ نفره شدن ما بهره لازم را برد و پیروز شد، نمایش بسیار خوبی داشتیم اما بارسا قهرمان شد و گاهی اوقات هم افسوس از دست دادن این جام را می خورم.»
● جوانان با استعداد
آرسنال در فصل جاری تغییرات عمده ای را شاهد بود و بازیكنان جوان و گمنامی به این باشگاه ملحق شدند. كاپیتان آنری در این مورد نظر می دهد: «ما باید به جوانان فرصت بدهیم. بازیكنان جوان و با استعداد بسیاری در تیم داریم. من فقط ۲۹ سال سن دارم. گیلبرتو هم چنین وضعیتی دارد و فكر نمی كنم ۲۹ سال، سن بالایی باشد.این افراد در این فصل بسیار خوب ظاهر شدند و فكر می كنم باعث شدند باشگاه از خرید و بها دادن به جوانان پشیمان نشود.آنها آینده آرسنال را تضمین كرده اند و من از این بابت بسیار خوشحال هستم.»
● الگوی باشگاه
گرچه عملكرد آنری در سال های گذشته او را به یك ستاره تبدیل كرده اما خود وی از این موضوع چندان آگاه نیست.امانوئل آدبایور كه چند صباحی مصدوم بود و تئووالكات بسیار جوان كه از امیدهای آینده آرسنال محسوب می شوند، آنری را به عنوان الگوی خود معرفی كرده اند. آنری می گوید: «من از این موضوع چیزی نمی دانستم و تلاش هم نمی كردم تا به این قضیه برسم. از بیرون، همه بازیكنان خوب بازی می كنند. با این اوصاف لازم نیست در این تیم بیشتر از سایرین در معرض دید باشم. سعی می كنم خوب بازی كنم. سایر بازیكنان هم، چنین هدفی دارند. این موضوع كمك می كند تا عملكرد تیم بهتر شود.حالا وظیفه مقابل تیم سنگین تر از همیشه شده و با تمام قدرت تلاش می كنم در انجام مسؤولیت هایم موفق باشم.»
● ستایش از فابرگاس
سسك فابرگاس از همبازیان مثمرثمر آنری در آرسنال است. تیه ری درباره او چنین می گوید: «او یكی از بهترین بازیكنان فوتبال است كه گاهی اوقات شگفت آور ظاهر می شود.سسك تنها ۱۹ سال سن دارد و راه زیادی تا پایان فوتبالش باقی مانده است.به بازی وی علاقه خاصی دارم. او آینده درخشانی دارد و با سن بسیار كم توانسته جایگاهی بالا در سطح اول فوتبال جهان به دست آورد. فابرگاس فصل گذشته كمك كرد تا رئال مادرید را در خانه اش شكست دهیم و راه صعود به مراحل بعدی لیگ قهرمانان را هموار ساخت.»
● استادیوم جدید
آنری به دیدار سه شنبه شب تیمش مقابل آیندهوون در مرحله یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اشاره كرد و گفت: «بازی بسیار سختی را در خانه حریف پیش رو داریم. باید با دست پر از هلند بازگردیم تا در بازی برگشت و در لندن حریف را از پیش رو برداریم. ما در استادیوم جدید مقابل حریفان تن به شكست نداده ایم. ورزشگاه بسیار زیبایی داریم و هیچ حریفی نمی تواند به راحتی در خانه مقابل آرسنال ما صف آرایی كند.استادیوم هایبری به تاریخ پیوست و اكنون می خواهیم عناوین بی شماری را فتح كنیم.»
● هدف؛ پلاتینی
آنری مترصد آن است تغییراتی در تاریخ آرسنال و تیم ملی فرانسه به وجود آورد.او در حال حاضر بهترین گلزن تاریخ باشگاه آرسنال محسوب می شود و قصد دارد با فتح لیگ قهرمانان به بازیكنی جاودانه در این باشگاه تبدیل شود.آنری همچنین ۲ گل با ركورد میشل پلاتینی كه ۴۱ گل با پیراهن خروس ها به ثمر رسانده، فاصله داشته و در نظر دارد این ركورد را نیز به نام خود ثبت كند. «تی تی» به طور حتم می خواهد با فرانسه فاتح جام ملت های اروپا شود تا كلكسیون افتخارات خود را تكمیل تر كند.وی در این خصوص می گوید: «شما نمی توانید فوتبال فرانسه و اروپا را از هم جدا بدانید. ما ستاره های بزرگی داشتیم. به طور مثال میشل پلاتینی یك استثنا و فردی شگفت آور و بی نظیر در فوتبال بود.»
● آرزوی لیگ قهرمانان
آنری هنوز هم با آرسنال آرزوهای بزرگی دارد. هدف او حضور در دیدار نهایی لیگ قهرمانان فصل جاری است: «در حال حاضر فكر می كنم چگونه تیم را به دیدار نهایی كه در آتن برگزار می شود، رهنمون سازیم.رقابت های سختی پیش رو داریم و تمامی تیم ها با قدرت به این جام نظر دارند. شما باید همیشه در یك سطح خوب و ایده آل باشید. می خواهم پیروزی های جدیدی را به دست آورم.»
منبع : روزنامه ابرار ورزشی