سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا


رهنمون های روابط عمومی


رهنمون های روابط عمومی
● تشكیلات بازرگانی انجمن روتاری
به سمت و سوی مثبت و مفید تبلیغات به عبارتی معرفی انجمن روتاری كه نقش مؤثری در زمینه فعالیتهای تبلیغاتی مثبت ارائه می كند . متصدیان امور بازرگانی انجمن روتاری كسانی می باشند . كه از طریق یك تستی كه با ۴ سئوال همراه بوده مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته و متعهد به كار مثبت شده اند و به افراد واجد شرایط دربین مردم جامعه كمك می كنند . این شرایط ویژه پیامد خوبی را به دنبال خواهد داشت .
امتیازات و منافع تبلیغاتی از راه حفظ بهترین جنبه های اخلاقی، در زمانی كه همه اخبار بازرگانی همانند شركت هایی مثل Enron ، به رسوایی منجر شده نباید وجود گزارشات بازرگانی – مدیران تبلیغاتی بسیار موفق و كارآمد و افراد متخصص و دارای معیارهای اخلاقی بسیار پسندیده را نادیده گرفت .
لازم به ذكر است كه بسیاری از این افراد متخصص و دارای صفات پسندیده اخلاقی، درسازمان هایی مانند: اتاق بازرگانی و انجمن های روتاری در استان ها و شهرستان های سراسر دنیا مشغول به فعالیت می باشند.
انجمن روتاری تشكیل شده است از ، ۲/۱ میلیون نفر مسئولین بازرگانی ( بارزگانان ) زن ومرد ، كه در بیش از ۰۰۰ , ۳۰ كانون در ۱۶۳ كشور مختلف فعالیت می كنند.
اعضای انجمن روتاری بر روی آن دسته از مشكلات اجتماعی شروع به كار كرده اند . كه شامل ، بحرانی ترین رویدادهای امروز مانند خشونت و پرخاشگری . بیماری هایی مانند ، بیماری ایدز ، گرسنگی و نگرانی هایی درمورد مراقبت های ویژه از سلامت و محیط زیست می باشند.
اعضای انجمن روتاری از تجربیات بازرگانی خود برای كمك به مردم بخصوص جوانان و یا افراد تازه كار جامعه استفاده می كنند . ( بهتر است در مورد فعالیت های انجمن محلی خود و برنامه های مربوط به حوضه فعالیت شان با جوانان برای ما گزارشی ارسال نمائید .
انجمن های روتاری در سراسر ایالات متحده آمریكا در اقدامات مهم این مؤسسه بازرگانی نفش موثری را ایفا كرده اند . از جمله این اقدامات برنامه ا ی است كه برای دانش آموزان دبیرستانی طرح ریزی شده ، از آنجائی كه دبیرستان ها در پرورش جوانان بسیار كارآمد می باشند ازاین رو برای دانش آموزان دبیرستانی را هكارهایی در نظر گرفته شده تا آنها بتوانند از مدیران بازرگانی روتاری ، نكات حساس و خطیری را كه در امر تجارت مفید و كارساز می باشند را فراگیرند.
این حرفه آموزان نه تنها در مورد سازماندهی و كنترل امور تجربه كسب می نمایند ، همچنین آنها یاد می گیرند كه چطور و چگونه به اصول اخلاقی بازرگانی و اهمیت به شهروندان ارزش و احترام خاصی قائل شوند و دیگر اینكه به عنوان مدیران بازرگانی چگونه به مشكلات رسیدگی نمایند.
به عنوان نمونه ای دیگر ، انجمن روتری در « San Ramon vauag » واقع در كالیفرنیا ، فعالیت های انجمن روتای را به شكلی رقابتی درسال ۱۹۹۷ راه اندازی كرد به گونه ای كه دراین رقابت ها ، دانش آموزان دبیرستانی باید بتوانند در جهت توسعه بازرگانی و مهارت ها و حرفه تبلیغات و بازاریابی اقدامات مؤثری را انجام دهند . برای مثال نمونه ای از این مسابقات بدین شكل است كه دانش اموزان دبیرستانی محلی ( یك محل ) بای طراحی یك سایت وب كه مربوط به یك شركت محلی بوده به رقابت می پردازند . برندگان این مسابقه جایزهٔ نقدی دریافت كرده و شانس این را دارند كه حداقل خود را در یك كار مخاطره آمیز تجاری امتحان كنند.ما رهبران تجاری ( مدیران بازرگانی ) را ترویج این نوع از تبادلات حمایت و تشویق می كنیم .
من معتقدم به اینكه تجارت كل جهان و فعالیت های بازرگانی همه مؤسسات می تواند از تست ۴ جوابه روتاری سود برده و محور فعالیت های خود را بروی این سؤالات متمركز كند .
این ۴ سؤال در مورد این می باشد كه كار یك شركت بازرگانی – تبلیغاتی چیست و با حفظ اصول اخلاقی و ایجاد شرایط دوستانه تر چگونه و با چه اقداماتی می تواند توأم شود .
این ۴ سؤال در ذیل ذكرشده است :
▪ حقیقت مسلم در امر تجارت چیست ؟ ( یك شركت موفق چگونه شركتی است ؟)
▪ آیاحسن نیت و صداقت با همه موسسات دیگر اداری اهمیت می باشد ؟
▪ آیا این شركت بازرگانی درامور خود حسن نیت دارد و به روابط دوستانه و صمیمانه اهمیتمی دهد،
▪ آیا این شركت به نفع موسسات دیگر فعالیت می كند ؟ ( و به غیر از منافع خود به منافع و سود دیگر موسسات نیز اهمیت می دهد ؟)
قرارداد بارسلونا ( مجمع تشكیل شده در بارسلونا )
قرارداد انجمن روتاری در روزهای ۲۶- ۲۳ ژوئن سال ۲۰۰۲ در بارسلونا با جدیت تمام به تصویب رسیده و شروع به كار كرده است.
www .rotarg . org
منبع : کارگزار روابط عمومی


همچنین مشاهده کنید