پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا


شاد باشید، موفقیت به دنبال خواهد آمد... اما نه همیشه


شاد باشید، موفقیت به دنبال خواهد آمد... اما نه همیشه
افراد زیادی از طریق نامطلوب بودن به موفقیت‌های بزرگ جهانی رسیده‌اند. آنها خویشتن‌خواهی درونی خود را برای دست‌یافتن به قدرت بیشتر از دست داده‌اند. وقتی به كسی دیگر توجه ندارید، تصمیم گرفتن و انجام دادن آنچه موجب موفقیت بیرونی می‌شود، آسان است. این روی تیره موفقیت مادی است كه شامل همه نمی‌شود اما نشان می‌دهد كه چرا افراد خیلی بد‌زبان این‌قدر قدرت دارند، بدون توجه به نیازها و احساسات دیگران یا به آنچه عادلانه است.
آنها می‌توانند بیرحمانه پیش بروند. تاریخ پر از افراد فاسد و قدرتمندی است كه با سوءاستفاده، بی‌توجهی و پایمال‌كردن حق دیگران، ثروت و شهرت به‌دست آورده‌اند. تمام موفقیت‌های بیرونی از صداقت نسبت به خودشان مهم‌تر بوده است. گرچه زندگی‌شان ممكن است از بیرون خوب و موفق به‌نظر برسد، آنها از درون حقیر و بینوا هستند.
از طرف دیگر بعضی صادق بودن به خود را انتخاب می‌كنند اما اغلب رسیدن به موفقیت بیرونی را از دست می‌دهند. آنها نظریه پسندیده تبعیت از قلب‌ها و سعادتشان را مد‌نظر قرار می‌دهند. «نگران نباش، شاد باش» یا «رها كن و بگذار به عهده پروردگار» ورد زبان آنهاست. آنها بر این باورند كه اگر به شادی تمركز كنند، موفقیت پیش خواهد آمد، گرچه خوب به‌نظر می‌رسد ولی همیشه درست نیست.
با خود صادق بودن ممكن است شما را شاد سازد ولی شما را برای به‌دست آوردن آنچه می‌خواهید مطمئن نمی‌سازد. جهان پر از افرادی است كه بدون داشتن امكانات ظاهری فراوان، خیلی شاد هستند. دنیا پر از میلیون‌ها انسانی است كه شاد ولی فقیر هستند. حتی در كشورهای ثروتمند بعضی از خوب‌ترین و بخشنده‌ترین افراد هستند كه هنوز در پرداخت صورتحساب‌هایشان و تامین ضروریاتشان مشكل دارند. این افراد درجاتی از عشق و لذت را پیدا كرده‌اند ولی در به‌دست آوردن آنچه در دنیا می‌خواهند، موفق نشده‌اند. در حالی كه بعضی به موفقیت مادی تنها، زیاد اهمیت نمی‌دهند، عده‌ای دیگر موفقیت بیرونی را رد كرده، آن را به‌عنوان منشا بدی یا علت مشكلات جهان محكوم می‌كنند كه لزوما صحیح نیست. این افراد چنانند كه گویی نوزاد را با قنداقش بیرون می‌اندازند. آنها به اشتباه امیال خود را برای بیشتر‌خواستن رد می‌كنند چون دیگران با موفقیت مادی از قدرتشان سوءاستفاده كرده‌اند. چه ما آگاهانه منكر موفقیت جهان مادی شویم یا فقط به آن اهمیت ندهیم، این برداشت منفی نسبت به ثروت، آن را از ما دور نگه می‌دارد.
این كافی نیست كه فقط از درون شاد باشیم. اگر قرار باشد زندگی مقدرمان را بگذرانیم، باید همیشه به خودمان اجازه دهیم كه بیشتر بخواهیم.
اگر شما فردی هستید كه به پول اهمیت نمی‌دهید، خوب است این احساس را دوباره‌سنجی كنید. ممكن است شما ندانسته میل درونی‌تان برای بیشتر داشتن را سد می‌كنید. گرچه احساس شادی می‌كنید، می‌توانید با در بر گرفتن تمام بخش‌های موجودیت‌تان شادتر باشید. بعضی وقت‌ها هنگامی كه آنچه را می‌خواهیم به‌دست نمی‌آوریم، با انكار آرزوهایمان با ناامیدی برخورد می‌كنیم. به‌جای احساس درد درونی، ما می‌توانیم با گفتن مطالبی مانند اینكه «خیلی مهم نیست» یا «به‌هرحال به آن اهمیت نمی‌دهم» از ناامیدی اجتناب كنیم. با این حال این حالت می‌تواند سرانجام احساسات ما را بی‌حس كرده و مانع از احساس خواسته‌های طبیعی‌مان شود.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید