جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


اعتماد و صمیمیت رمز موفقیت در زندگی مشترک


اعتماد و صمیمیت رمز موفقیت در زندگی مشترک
در زندگی اجتماعی و خانوادگی امروز آنچه تاثیر قابل ملاحظه ای در پیشرفتها، موفقیتها و شكستهای افراد دارد چگونگی و نوع روابط آنها با دیگران است.البته این روابط از خانواده كه مهم ترین واحد اجتماعی است آغاز می شود و با نگرش و درك صحیح از اوضاع به اجتماع هم گسترش می یابد.
اینكه طرف مقابل چه منظوری دارد؟ آیا انتخابم در مورد او درست بوده است؟ وقتی چنین رفتاری دارد چه باید كرد؟ و سوالاتی از این قبیل. ابتدا بهتر است مفاهیم كلی را در این موارد به شما ارائه دهیم تا بهتر به تجزیه و تحلیل مسائل بپردازید. و مهم ترین مورد این است كه زندگی مشترك مجموعه ایست از مفاهیم:
▪ ازدواج و زندگی مشترك
مهم ترین رابطه ایست كه به خودی خود پیش نمی رود. بلكه نیاز به اطمینان - صمیمیت و تلاش فراوان برای راحت تر ساختن آن است.در عین حال باید به گونه ای كه پس از مدتی به محلی برای تبادل نظر و خرد و در عین حال محبت بوده تا پایگاهی مطمئن برای اعضا باشد.
▪ رفتارهای همسر
توجه داشته باشید كه تمام اعمال و رفتار و گفتار شما از كوچكترین تشكری كه بابت چیزی می كنید گرفته تا نحوه و نوع سوالاتی كه مطرح می كنید و رفتاری كه در قبال موانع و مسائل از خود بروز می دهید می تواند به موفقیت یا شكست رابطه منتهی شود. پس با دقت بیشتری به رفتار و كردار و گفتار و حتی تفكر خود بیندیشید.
▪ عادات طرفین
تمام همسران در روابط خود متوجه عادات گوناگون یكدیگر می شوند. برخی از عادات شما یا طرف مقابل ممكن است موجب آزار و رنجش دیگری شود.در چنین مواردی شتابزده حركت نكنید. گاهی اوقات بی اعتنایی و عدم مقاومت بهترین سلاح در مقابل این گونه عادات است، زیرا عدم توجه به هر موردی باعث محو و ضعیف شدن آن می شود و در مقابل توجه زیاد بر شدت موانع می افزاید.
▪ قلبهای شكسته
تمام افراد تجربه های تلخ شكست و رنجش را داشته اند و هر كس به نوعی مسائل را احساس می كند. در چنین مواردی بهتر است صادقانه و بدون تلخی كلام و كنایه احساس خود را از مسائل به همسرتان بگویید و اگر خواهان چیزی هستید ازاو بخواهید. نه اینكه موضوع را طور دیگری جلوه دهید و بخواهید كه او خود به خود تغییرات مورد نظر شما را اعمال كند؛ زیرا ممكن است تلقی همسرتان از مسائل با شما متفاوت باشد.
▪ روابط خانوادگی
ما همگی خانواده مان را دوست داریم. اما آنها در مورد بحران نخستین افراد حاضر هستند. آیا رابطه ای پیچیده تر از روابط خانوادگی وجود دارد؟ پس بهتر است باحفظ احترام حریم ها نیز حفظ شود تا كمترین آسیبی به افراد وارد شود و در عین حال از بودن در كنار یكدیگر لذت ببرند.
▪ روابط دوستانه
روابط دوستانه بهترین نوع روابط است اما بهتر است ما همسرمان را به عنوان نخستین دوست خود انتخاب كنیم. زیرا او را بهتر می شناسیم و وقت بیشتری برای او داریم.
▪ مسائلی مالی
هر كس به نوع خود در مسائل مالی رفتار می كند و بهتر است كه به جای اینكه قصد داشته باشیم درست و نادرست را مشخص كنیم و بین این دو خط قرمزی بكشیم با یكدیگر مصالحه كنیم تا رابطه ای بهتر داشته باشیم و هیچ كس احساس شكست نكند.
▪ محیط كار
موفقیتهای كاری موجب بروز انگیزه بیشتر برای دستیابی به موفقیتهای خانوادگی می شود و بالعكس. پس تلاش كنید تا با پیشرفتهای كاری و استفاده بهینه از وقتی كه در كار خود می گذارید به بهترین نتیجه برسید.
▪ علاقه و محبت
علاقه و محبت سوختی است كه موتور زندگی مشترك را روشن كرده و به جلو می راند.
روابط با این دو مولفه قوی و مقاوم می شود. اما باید به یادداشت كه برای تقویت آن نیز باید تلاش كرد.
▪ مشكلات زندگی
مشكلات در تمام مواقع وجود دارند اما این ما هستیم كه آنها را بزرگ یا كوچك می كنیم و همین كه یاد بگیریم كه می توان از موانع به عنوان پله های رشد و ترقی و تجربه های مفید برای آینده استفاده كرد نوعی موفقیت است.
سحر كمالی نفر
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید