جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

بزرگان چنین گفتند


بزرگان چنین گفتند
قرعه كشی مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و ۸ تیم صعودكننده راه خود را تا فینال آتن شناختند.میلان مانند فصل گذشته بار دیگر بابایرن مونیخ روبه رو خواهد شد. رم كه برای اولین بار در مرحله یك چهارم نهایی رقابت ها حاضر می شود، جدال سختی با منچستریونایتد قدرتمند دارد. لیورپول به مصاف آیندهوون سختكوش می رود و سرانجام چلسی رویاروی والنسیای خوش فرم قرار می گیرد. برنده مجموعه دیدار رم - منچستریونایتد مرحله نیمه نهایی حریف پیروز جدال میلان - بایرن مونیخ است و فاتح رقابت لیورپول - آیندهوون در انتظار برنده بازی چلسی و والنسیا خواهد بود. واكنش مربیان تیم های حاضر در مرحله یك چهارم نهایی چه بود؟
▪ لوچیانو اسپالتی(سرمربی رم)
«متأسفانه در قرعه، شانس نداریم. مرحله قبل لیون و این بار منچستریونایتد كه از كامل ترین تیم های حال حاضر اروپا محسوب می شوند! همه رقبا قدرتمند هستند اما شاید شیاطین سرخ بهترین باشگاه حاضر در این مرحله باشند. به نیمه نهایی و بازی مقابل میلان چشم دوخته ایم!»
▪ سرآلكس فرگوسن سرمربی (منچستریونایتد)
«رم تیم جوان، باانگیزه و بسیار خوبی است. آنها به شیوه سنتی خود تا این مرحله پیشروی كرده اند اما ما بدون توجه به قدرت سایر تیم ها شیوه خود را اعمال می كنیم. سطح تكنیك و همچنین نظم بازی حلقه گمشده منچستریونایتد است. رمی ها قدرت بدنی فوق العاده ای دارند و از بازیكنان بزرگی سود می برند. برای ما هیچ فرقی نداشت با آنها روبه رو می شدیم با به مصاف لیون می رفتیم ! خصوصیت ویژه لیگ قهرمانان، امكان رویارویی با تیمی است كه هرگز مقابلش بازی نكرده اید. برای بازیكنان بزرگی مانند ده روسی و مانسینی احترام زیادی قائلم. نگاه به آینده دور بی فایده است. فعلاً فقط نگران بازی با رم هستیم نه برنده جدال میلان و بایرن مونیخ!»
▪ كیكه سانچز فلورس (سرمربی والنسیا)
«در بازی رفت میهمان هستیم و این خبر خیلی خوبی است! چلسی باشگاه بزرگی محسوب می شود. ما با آرامش و اشتیاق ویژه ای به شكار آنها خواهیم رفت.می دانم جدال دشواری در پیش داریم اما در این سطح از رقابت ها تفاوت زیادی بین تیم ها وجود ندارد.یك ماه به زمان انجام بازی باقی مانده و تا آن هنگام در لالیگا، ۴ رقابت دشوار پیش رو داریم كه نتایج برآمده از این دیدارها می تواند بر سطح اعتماد به نفس تیم تأثیر بگذارد.»
▪ پیتر كنیون(مدیر اجرایی چلسی)
«میزبانی بازی برگشت امتیاز ویژه ای است. متأسفانه ما در رقابت دوررفت صاحبخانه هستیم، با این حال از نتیجه قرعه كشی راضی هستم.»
▪ آسیر دل هورنو (مدافع والنسیا)
«بازگشت به لندن و ملاقات دوستان قدیمی بسیار لذت بخش خواهد بود اما در میدان، رفاقت را فراموش می كنم و به رقابت می پردازم.»
▪ كارلو آنچلوتی (سرمربی میلان)
«هیتزفلد مربی بزرگی است و سابقه فتح این جام را دارد. بازی بایرن مقابل رئال مادرید بار دیگر دانش عمیق این مربی بزرگ را ثابت كرد. حریف اكنون در اوج آمادگی بسر می برد و مطمئناً با تاكتیك ویژه و سنتی خود رویاروی ما قرار می گیرد. آنها پس از سپری كردن یك زمستان سخت با تعویض مربی اوج گرفتند. در مجموع باید بگویم شاهد رقابت پایاپایی خواهیم بود. حریف مرحله نیمه نهایی؟ منچستریونایتد آماده ترین تیم اروپا است اما امیدوارم میلان و رم برگزاركننده یك نیمه نهایی سراسر ایتالیایی باشند.»
▪ مارك ون بومل (هافبك بایرن مونیخ)
«به بازی برگشت امیدواریم. میلان حریف مورد انتظار ما نبود اما در این مرحله بازی با هر تیمی دشوار است. فصل گذشته مقابل ایتالیایی ها خرد شدیم و این بار می خواهیم علاوه بر انتقام نشان دهیم فوتبال آلمان می تواند هر حریفی را از پای درآورد.»
▪ اوتمار هیتزفلد(سرمربی بایرن مونیخ)
«مقابل میلان بزرگ، رقابت دشواری پیش رو داریم. جدال با رئال مادرید نشان داد یك شروع خوب تا چه اندازه مهم است. ما این بار هم پرفروغ آغاز خواهیم كرد. تاریخ به نفع بایرن قضاوت نمی كند پس باید تمام ابزار بزرگی را فراهم كنیم. میلان در ۱۵ بازی خانگی مقابل آلمانی ها ۱۲ بار پیروز شده و تنها ۲ بار باخته است.»
▪ رونالد كومان(سرمربی آیندهوون)
«قرعه قابل انتظار، اما دشواری بود. لیورپول هرگز ما را دست كم نمی گیرد چون به خوبی می داند چه بلایی سر آرسنال آوردیم! سطح رقابت های حذفی متفاوت از مرحله گروهی است و در این مرحله گلزنی در بازی خارج از خانه بسیار مهم به نظر می رسد. در حالی كه مقابل آرسنال یك بازنده تلقی می شدیم، در خانه حریف گل زده و صعود كردیم. این بار هم بدون شانس نیستیم. در یك كلام از رقابت دشوار با انگلیسی ها نهایت لذت را می بریم. شما نیز هیجان خود را حفظ كنید!»
▪ رافائل بنیتز (سرمربی لیورپول)
«هواداران از نتیجه قرعه كشی راضی هستند. من هنوز خاطره سهل انگاری بازی فصل گذشته مقابل بنفیكا و آن حذف تلخ را فراموش نكرده ام. می گفتند به راحتی پرتغالی ها را شكست می دهیم اما در داخل و خارج از خانه باختیم. یك بار می توانستیم این تیم خوب را شكست دهیم اما آنها ما را متوقف كردند. از آن زمان آیندهوون قدرتمند تر شده و دیدید كه در مرحله قبلی آرسنال بزرگ را حذف كرد. هیچ تیمی نمی تواند خود را در مرحله بعد ببیند. شانس ما و لیورپول به یك اندازه است.»
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید