پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

پیش بینی «نوسترا داموس» در مورد لیگ قهرمانان اروپا می توانید تصور کنید؟


پیش بینی «نوسترا داموس» در مورد لیگ قهرمانان اروپا می توانید تصور کنید؟
پیرمرد با آن غرور خاص و آدامس چند كیلویی كه سمت چپ بدن او را بسیار فعال كرده، جام را بالای سر می برد و می خندد. ستاره شب یونان (محل برگزاری بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا) به او لبخند زده؛ برخلاف زمین و آسمان زادگاهش «گوون» كه با پسر متولد شب ژانویه سر سازگاری نداشت و به جای اسباب بازی، آچار فرانسه را در جعبه ابزار تقدیر او قرار داد.
«برای موفقیت باید عرق ریخت» سرمربی، روی سكوی افتخار این جمله را هم فراموش نكرد.
می توانید این لحظات را تصور كنید؟
▪ شیاطین، معبد رم را تخریب كردند
چهارم آوریل روز قدرتنمایی منچستریونایتد است. آنها به مصاف رم می روند. حریف برای اولین بار به جمع ۸ تیم برتر راه یافته اما شیاطین سرخ آن قدر این مرحله را تجربه كرده اند كه دیگر نمی توان یك دوره لیگ قهرمانان را بدون حضور دار و دسته فرگوسن به یاد آورد. جسارت حد و مرز دارد، با این حال منچستریونایتد با یك نتیجه درخشان المپیك رم را ترك خواهد كرد؛ مثلاً ۴ بر صفر.رونالدو از سمت چپ دیوانه وار دریبل می زند، «مكسس» بی نوا نمی داند با اسكولز چكار كند و درست در همان لحظات، رونی با یك بغل شوت منجر به گل، اهالی پایتخت ایتالیا را به سكوت وامی دارد.
شاید بتوان قیافه دروازه بان مستأصل رم را تصور نمود. از توتی هم كاری برنمی آید. اگر آن شوت های روی پا را از «پرنس رم» بگیرید، آن وقت شاهد حضور خوش قیافه ای خواهید بود كه فقط می تواند موی خود را مرتب كند یا ۲ دستش را برای التماس به داور تكان دهد.رم از فردا شب، ۶ روز برای خارج شدن از شوك شكست خانگی فرصت دارد. در «اولدترافورد» فوق معجزه ای رخ می دهد؟ نه! مردان اسپالتی به احتمال زیاد در دقایق پایانی پیروز می شوند تا وداع آبرومندانه ای با لیگ قهرمانان داشته باشند. تصویر فرگوسن وقتی مربی حریف را در آغوش می گیرد، چقدر تكراری است. می توانید تصور كنید؟
▪ خفاش ها، اسیر اشعه ماوراء آبی
كیكه فلورس اعلام كرده میزبانی بازی برگشت مقابل چلسی مزیت بزرگی محسوب می شود اما اگر كار تیم او در بازی رفت تمام شد، باز هم می تواند چنین ادعایی را تكرار كند؟ والنسیا آن قدرها هم ضعیف به نظر نمی رسد و حتی شاید در استمفوردبریج گل بزند. در این صورت هیاهوی بسیاری برای رقابت دور برگشت ایجاد خواهد شد كه البته كاملاً بیهوده است! چلسی با یك باخت خفیف یا شاید یك تساوی، صعود نفسگیری را تجربه می كند. می توانید تصور كنید؟
▪ گربه روی شیروانی داغ
حتی اگر یك «گوی جادویی» داشته باشید و ماهرترین طالع بینان و پیشگوها را گرد هم جمع كنید، مشكل بتوان سرانجام كار بایرن و میلان را پیش بینی نمود.نماینده ایتالیا وظیفه دارد در سن سیرو یك پیروزی قاطع كسب كند وگرنه در مونیخ سلاخی می شود. از بین ۲ كلمه «پیروزی» و «قاطع» اولی قابل تحقق به نظر می رسد اما مورد دوم... به خیلی چیزها بستگی دارد؛ اینكه پیرلو در اوج باشد و كاكا محكم شوت بزند.
تازه چنانچه تمام این اتفاقات خوب یكجا رخ دهد، باز هم نمی توان بایرن را در حال ریختن آب برای به سلامت رسیدن میلان تا بازی فینال، تصور كرد!ورزشگاه منطقه «باواریا» زیبا ورعب آور است. «لوسیو» هم خطرناك نشان می دهد. از طرفی ماكای در آمادگی كامل بسر می برد. كان نیز خیال گل خوردن ندارد. پس میلان برای حفظ اندوخته بازی رفت كار دشواری پیش رو دارد. هر چه باشد در عادی ترین شرایط امكان حذف شدن وجود دارد.
آقای مالدینی! لاكرونیا كه یادتان نرفته؟ میلان و بایرن در خانه خود پیروز می شوند. در نهایت زور كدام یك بر دیگری می چربد؟كاش می شد هر ۲ تیم صعود كنند اما متأسفانه فقط یك تیم كه بایرن نام دارد جواز حضور در مرحله بعدی را به دست می آورد. مرحله نیمه نهایی بدون میلان عزیز و آن پیر كاپیتان چشم سبزش لطفی ندارد. مهم نیست مالدینی جذابیت تصویری بیشتری داشته باشد یا كان، مسأله اصلی واقعیتی است كه شاید حقیقت نداشته باشد! می توانید تصور كنید؟
▪ خیلی راحت، بسیار آسوده
لیورپول، آیندهوون را حذف می كند. ترتیب میزبانی و میهمانی مهم نیست. شاگردان بنیتز از همه جا قطع امید كرده و تنها به این رقابت ها چشم دوخته اند. در سوی مقابل مردان كومان آن انسجام همیشگی و شور شگفت آفرینی چند فصل گذشته را ندارند. اجازه بدهید صعود قاطعانه لیورپول را پیش بینی كنم. در غیر این صورت سرنوشت جام عوض خواهد شد. قرمز و سفیدپوشان هلند در صورت صعود، شایسته قهرمانی هستند. فعلاً وقوع این اتفاق رؤیایی محال است. می توانید تصور كنید؟
▪ پنالتی سرنوشت
لیورپول و چلسی در یكی از بازی های مرحله نیمه نهایی رویاروی هم قرار می گیرند. تا آن زمان به احتمال زیاد بازی برگشت ۲ تیم در لیگ برتر جزیره هم انجام شده و می توان با استناد به نتیجه آن رقابت، یك تیم را شایسته تر از دیگری ارزیابی كرد.
قبل از جدال دور رفت، لیورپول در لیگ مغلوب تمام عیار چلسی بود اما سرانجام موفق شد در آنجا نیز طعم پیروزی مقابل مدافع عنوان قهرمانی انگلستان را بچشد. در رقابت های اروپایی چند فصل اخیر، قرمزهای آنفیلد هرگز مقابل حریف بزرگ خود تسلیم نشده اند. ۲ تیمی كه معمولاً سالی ۴ بار با هم بازی می كنند، این بار كاملاً تكلیف هم را روشن می كنند. یك ۹۰ دقیقه متعادل همراه با تساوی با گل را كنار ۱۸۰ دقیقه نفسگیر بگذارید تا تسلیم ناپذیری به سبك انگلیسی ها به شما ثابت شود. رقبا در ضربات پنالتی هم كم نمی آورند اما سرانجام یك نفر كه شاید آبی پوش باشد، هوس «چیپ زدن» (فرستادن توپ به بالای سر دروازه بان) می كند و تمام... می توانید تصور كنید؟
▪ یك ملودرام با پایانی تكراری
رقیب لیورپول در بازی فینال چه تیمی است؟ همان طور كه قرمزهای آنفیلد مانند بازی فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ چلسی را حذف می كنند، منچستریونایتد نیز نتیجه ای مشابه فینال رؤیایی فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ به دست می آورد و باز هم بایرن را ناكام می كند.
بخش عمده این اتفاق، حاصل كم آوردن آلمانی ها است. حدس زدن نتیجه ۲ بازی رفت و برگشت بسیار دشوار به نظر می رسد اما همین قدر بدانید كه جشن صعود منچستریونایتد، كنار دیوارهای آجری اولدترافورد برگزار می شود نه روی چمن مدرن ورزشگاه آره نا. خوش به حال سنت گراها! هیتزفلد پس از شكست تیمش در آن فینال معروف در پاسخ به سؤالی راجع به تعویض ماتیوس، كاپیتان وقت تیم گفت لوتار یك چرخ پنچر بود. با چرخ پنچر می توانید حركت كنید اما مسلماً به مقصد نخواهید رسید.امكان دارد سرمربی بایرن این بار از یك ماشین كاملاً خراب صحبت كند. می توانید تصور كنید؟
▪ پیرمرد و دریای افتخار
منچستریونایتد و لیورپول، كلاسیك ترین نبرد تاریخ خود را این بار در فینال معتبرترین جام اروپا برگزار می كنند. شاید آنها باعث شوند آتن از این پس فرهنگ «آنگلوساكسون» را به جای «هلنیسم» (فرهنگ یونانی) به دنیا عرضه كند. پیش بینی فینال؟ منچستریونایتد پیروز می شود، شاید در ضربات پنالتی. لازم نیست حركات كره گر و رونالدو را تصور كنیم. نام این جدال سنتی، كافی است. لیورپول بزرگترین جدال ممكن را می بازد و هواداران نیمه قرمز«مرسی ساید» نمی توانند عقده ۱۵ سال تحقیر توسط رقیب را بیرون بریزند.
فرگوسن بی خیال، مغرورانه به آنها می خندد و جام را به افتخار باشگاه و البته خودش بالای سر می برد. تیم او یك قدم دیگر به افتخارات لیورپول نزدیك می شود. اكنون فقط یك قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان، نام پیرمرد را كنار پیسلی (سرمربی افسانه ای لیورپول) به عنوان تنها مربیانی كه ۳ بار لیگ اروپا را بالای سر برده اند، جاودانه خواهد ساخت. می توانید تصور كنید؟
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید