پنج شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ / Thursday, 18 October, 2018

فورست ویتاکر


فورست ویتاکر
<فورست ویتاكر> در مراسم اسكار كه در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۰۷ صورت پذیرفت، به عنوان برترین هنرپیشه مرد سال انتخاب شد. او پیش از این نیز بارها جوایز مختلف سینمایی از جمله <گلدن گلاب> و >SAG< را از آن خود كرده بود. ویتاكر علاوه بر سینما در تئاتر و تلویزیون نیز فعال بوده و به كار تهیه‌كنندگی و كارگردانی نیز پرداخته است. در اسكار امسال او با بازی در نقش<عیدی امین>، دیكتاتور معروف اوگاندا در فیلم <آخرین پادشاه اسكاتلند>، توانست این جایزه بزرگ را از آن خود كند.
● زندگینامه
<فورست ویتاكر> در ۱۵ جولای سال ۱۹۶۱ در <لانگ ویو> واقع در تگزاس چشم به جهان گشود. پدرش <فورست ویتاكرجونیور> كارمند اداره بیمه و فرزند فورست ویتاكر رمان‌نویس بود و مادرش <لورا فرانسیس اسمیت>، شغل آموزگاری داشت. مادرش <لورا> در كنار بزرگ كردن و تربیت فرزندان به دانشگاه می‌رفت و توانست دو مدرك دانشگاهی اخذ كند. فورست، دو برادر به نام‌های <كن> و <دیمون> و یك خواهر بزرگ‌تر به نام <دبورا> دارد. وقتی ویتاكر كوچك بود، خانواده‌اش به لوس‌آنجلس نقل مكان كردند و او در مدرسه جدید به تیم فوتبال پیوست و در قسمت دفاع بازی می‌كرد. مدتی بعد ویتاكر عضو تیم فوتبال دانشگاه <پلی‌تكنیك كالیفرنیا> شد، تا این‌كه بالاخره مجبور شد به‌خاطر مصدومیت از ناحیه كمر و ضعیف شدن آن قسمت از بدن، این ورزش را كنار بگذارد. پس از آن او در هنرستان هنرهای زیبای دانشگاه كالیفرنیای جنوبی در رشته موسیقی اوپرا پذیرفته شد و بعد به گرایش نمایش روی آورد. در سال ۱۹۸۲ در این رشته فارغ‌التحصیل شد و در همان زمان عضو شعبه استودیوی نمایش لندن در كالیفرنیا شد. او در طول مدت تحصیل برای كسب درآمد و رفع احتیاجات خود به شغل راننده تاكسی روی آورد. معروف است كه او دیگر عادت كرده بود كه شب‌ها افراد مست لایعقل را از كلوپ <هارپ> به خانه‌هایشان برساند. نخستین كارگردانی كه ویتاكر را كشف كرد، از او خواست در فیلم <اوپرای گدایان> آواز بخواند.
● كار حرفه‌ای
اولین كار قابل ملاحظه ویتاكر در عرصه سینما به سال ۱۹۸۲ باز می‌گردد. در آن سال او در كنار هنرپیشگان شناخته شده‌ای كه آن زمان مثل او تازه‌كار بودند، همچون نیكلاس كیج، فوب گیتس و شون پن در فیلم <زمان‌های سریع در بلندی‌های ریجمونت> بازی كرد. پس از آن او در فیلم‌هایی مثل <جوخه>، <صبح به‌خیر ویتنام> و <رنگ پول> ظاهر شد. در سال ۱۹۸۸ فورست در فیلم <پرنده> به كارگردانی <كلینت اسیت وود> نقش موسیقی‌دانی به نام <چارلی پاركر> را ایفا كرد و با این كار خود برنده عنوان بهترین هنرپیشه مرد جشنواره فیلم كن و نامزد دریافت جایزه گلدن گلاب شد. گفته می‌شود قرار بود ویتاكر كار نویسندگی و كارگردانی فیلم اكشن‌‌ <آلبرت چاق> را انجام دهد ولی به‌خاطر اختلافاتی كه بین او و تهیه‌كننده وجود داشت ویتاكر این پروژه را رها كرد.
فورست ویتاكر در دهه نود به تهیه‌كنندگی و كارگردانی روی آورد. او در سال ۱۹۹۱ دستیار كارگردان و تهیه كننده فیلم <خشونت در درهارلم> بود و در سال ۲۰۰۲ تهیه كننده فیلم تلویزیونی>Door to door< با بازی <ویلیام میسی> بود كه برنده جایزه شد. ویتاكر در سال ۱۹۹۳ اولین فیلم خود را با نام <ركاب‌دار> كارگردانی كرد كه درباره خشونت‌های داخل شهری بود. درسال ۱۹۹۵ فیلم <در انتظار دم برآوردن> را كارگردانی كرد و در سال ۲۰۰۴ كارگردان فیلم كمدی رمانتیك، <اولین فرزند دختر> بود. سال ۲۰۰۶ سال پركاری برای فورست ویتاكر بود. در این سال او در سریالی تلویزیونی به نام <محافظ> در نقش ستوان <یان كاوانوف> به ایفای نقش پرداخت. یك پلیس با فشارهای روحی شدید كه بسیار مورد توجه سینمادوستان قرار گرفت. در پاییز سال ۲۰۰۶ ویتاكر در فیلم>ER< ظاهر شد. او در نقش مردی بود كه با یك سرفه ساده به بیمارستان مراجعه كرد ولی این بیماری سطحی به‌خاطر تشخیص غلط پزشكان در نهایت به سكته مغزی و فلج ناشی از آن انجامید. همین موضوع سبب شد كه او از پزشكان به شدت خشمگین شود. در همین سال، او در كنار <جیمی فاكس> در فیلم ویدئویی <زندگی در آسمان> ظاهر شد.ویتاكر به‌خاطر بازی در نقش <عیدی امین> در فیلم <آخرین پادشاه اسكاتلند> كه آن نیز در سال ۲۰۰۶ فیلمبرداری شد، مورد توجه منتقدان قرار گرفت و توانست جایزه بهترین هنرپیشه را از سوی مراكزی همچون منتقدان فیلم نیویورك، اتحادیه منتقدان فیلم لوس‌آنجلس، هیئت ملی فیلم و اتحادیه منتقدان پخش فیلم به دست آورد. در ۱۵ ژانویه سال ۲۰۰۷ او جایزه بهترین هنرپیشه مرد جشنواره گلدن كلاپ و در روز ۲۸ ژانویه ۲۰۰۷ جایزه صنف‌ هنرپیشگان سینما را نصیب خود كرد. ویتاكر برای بازی در این نقش تحقیقات مفصلی به عمل آورد، كتاب‌های بسیاری درباره عیدی امین، دیكتاتور اوگاندایی مطالعه كرد، چندین فیلم مستند درباره زندگی و روحیات او دید و با دوستان و خانواده امین از نزدیك ملاقات كرد. او لهجه شرق آفریقا را كاملا فرا گرفت و زبان <سواهیلی> را كه در طول فیلم به خوبی با آن صحبت می‌كند، آموخت.
● زندگی خانوادگی
<فورست ویتاكر> در سال ۱۹۹۶ در ۳۵ سالگی با <كیث ویتاكر> همكار بازیگر خود ازدواج كرد. آنها دو دختر به نام‌های <سونت> و <ترو> دارند. آنها از ازدواج‌های قبلی خود یك پسر به نام <اوشن> و یك دخترخوانده به نام <اوتم> دارند. ظاهر به یادماندنی فورست به‌خاطر نوع خاص چشم اوست كه باید گفت یك حالت مادرزادی است و از بدو تولد به همین صورت بوده. فورست ویتاكر انسانی ورزشكار و ورزیده است. او در رشته كنگ‌فو و در ورزش كاراته صاحب كمربند مشكی است ولی با وجود درشتی جثه جالب است بدانید كه او یك گیاهخوار بوده و به تازگی یك رستوران غذاهای خام و گیاهی با نام <طعم الهه> در غرب لوس‌آنجلس افتتاح كرده است.
● آخرین پادشاه اسكاتلند
در فیلم <صبح به‌خیر ویتنام>، فورست ویتاكر یك سرجوخه بشاش بود. در <رنگ پول> یك كلاهبردار سطح پایین بود و در <بازی گریه‌آور> در نقش یك سرباز اسیر انگلیسی ظاهر شد. او نقش‌های بزن بهادری مثل فیلم روح سگ تا نقش‌های كلاس بالایی همچون فیلم، Pret a porter را بازی كرده است ولی باز نقش او با همیشه تفاوت داشت؛ نقش عیدی امین، دیكتاتور آفریقایی در فیلم <آخرین پادشاه اسكاتلند> نقشی بود كه او را به سطح برترین‌های سینمای دنیا رساند و برنده اسكار كرد. هر چند كه او تقریبا هر نوع نقشی را بازی كرده بود ولی این نقش برای او تازگی خاصی داشت. او در زمان فیلمبرداری این فیلم در مصاحبه‌ای با <ساندی مورنینگ> می‌گوید: این نقش خیلی غیرعادی و جدید است. هنوز هم دارم سعی می‌كنم به آن عادت كنم. می‌فهمید چی می‌گویم؟ خیلی دوستش دارم. ویتاكر با آرامشی بزرگوارانه كه در هالیوود كمیاب است، از كارش سخن می‌گوید. موضوعی كه بیش از هر چیز در او جلب توجه می‌كند، انسانیت ذاتی اوست. او می‌گوید <نمی‌گویم آدمی خاكی هستم، ولی سعی می‌كنم از حد خودم فراتر نروم و بلندپرواز نباشم. سعی می‌كنم نجیب باشم و انسان بهتری شوم. نمی‌دانم می‌توانم یا نه؟>
● گفـتـگـــو پس از اسكار
هر ساله پس از اتمام مراسم اسكار برندگان در اتاق جمع می‌شوند تا از آنها عكس‌های ویژه گرفته شود. خبرنگاران نیز از این فرصت استفاده كرده و به آن‌جا می‌روند تا با آنها مصاحبه به عمل ‌آورند. در این‌جا بخشی از مصاحبه با ویتاكر را می‌خوانید:
- سلام فورست، مباركه.
_ متشكرم.
- بالاخره شب جادویی رسید. در مصاحبه قبلی گفتی باید نوعی انسانیت در وجود عیدی امین پیدا كنی و وقت زیادی را صرف این موضوع كردی. تو در یك دیكتاتور ظالم و قاتل چه‌چیزی را یافتی؟
_ خب، من سعی كردم بفهمم وقتی بچه بود، چه بر او گذشته است. او در مزرعه نیشكر كار می‌كرد. پدرش او را رها كرد. بعد كم‌كم زندگی او جنبه‌های تیره‌تر خود را به ما نشان‌ داد و توانستیم تا حدودی درك كنیم چطور این كودك كه شادمانه در مزرعه می‌دوید به مرحله‌ای می‌رسد كه مردم او را به چشم یك هیولا می‌نگرند.
- تو انسان نرم‌خویی هستی. آیا بازی در نقش یك انسان ستمگر بر روحیه خودت تاثیر منفی نگذاشت؟
_ می‌دانید من نقش او را بازی نمی‌كردم كه از دست او دیوانه شوم، من خود او شدم، ولی در مواردی مثل فیلم <پرنده> یا فیلم‌هایی كه باید در آن نقش یك انسان معتاد را بازی می‌كردم برایم سخت‌تر بود. این افراد از زندگی سیر
هستند، ولی عیدی امین زندگی را دوست داشت. ایفای نقش آنها سخت‌تر بود. هر روز صبح باید بیدار شوی و فكر كنی من می‌خواهم زندگی كنم، ولی مجبور باشی طور دیگری نشان دهی.
- شما برای افتتاحیه اكران این فیلم در اوگاندا بودی، بازتاب در آن‌جا چطور بود؟
_ من سه روز پیش آنجا بودم. این فیلم را برای مردم اوگاندا و رییس‌جمهور آن كشور نمایش دادیم. مردم واقعا، آن را پذیرفتند و رییس‌جمهور گفت از این به بعد وقتی قرار باشد درباره آن دوران صحبت كنم، همه را به این فیلم ارجاع می‌دهم. بنابراین این فیلم بازتاب خوبی داشت. آنها می‌گفتند این یكی از مهم‌ترین اتفاقات اوگاندا پس از سال‌های طولانی است.
● كوتاه از زندگی ویتاكـر
- كیث و فورست نخستین‌بار در بوستون و در زمان فیلمبرداری فیلم <رانده شده> یكدیگر را ملاقات كردند.
- آنها در چهارم می سال ۱۹۹۶ در خلیج مونتگو در جامائیكا ازدواج كردند. در این مراسم <اوشن> پسر فورست حلقه ازدواج و <اوتم> دختر كیث دسته‌گل عروس را حمل می‌كردند.
- كیث درباره فورست می‌گوید: وقتی برای اولین بار فورست را دیدم با خود گفتم او مرد نجیب و خوبی است. او مرد خوش برخوردی است و خیلی راحت می‌شود با او دوست شد.
- آنها با داشتن چهار فرزند اوقات فراغت خیلی كمی دارند. ویتاكر با حرفه بازیگری، آهنگسازی و كارگردانی گاه ماه‌ها از لوس‌آنجلس دور است، ولی هر روز تلفنی با همسرش صحبت می‌كند.
- با وجود رقیق‌القلب بودن ویتاكر، چهره ظاهری‌اش سبب شده كه به او لقب بدهیبت‌ترین برنده اسكار را بدهند.


منبع : مجله خانواده سبز

مطالب مرتبط

هزار راه نرفته

هزار راه نرفته
● ( نگاهی به پرونده بازیگری هانیه توسلی )
عامه مردم او را با نام وفا می‌شناسند. از نظر بینندگان پرشمار تلویزیون، چندان اهمیتی ندارد که هانیه توسلی در کارنامه‌اش ۹ فیلم سینمایی و ۲ فیلم کوتاه و چند جایزه بازیگری دارد. مهم این است که او توانسته در ایام تعطیلات نوروز با یک مجموعه جذاب و پرکشش هر شب مخاطبان جعبه جادو را سرگرم کند. ایفای نقش در چنین برنامه پرمخاطبی بیش از هر چیز نشان از هوشمندی هانیه توسلی دارد، او می‌داند که پس از کسب چند موفقیت حرفه‌ای، باید کمی هم چاشنی «شهرت» را به پرونده بازیگری‌اش اضافه کند.
او خوب می‌داند در شرایط امروز سینمای ایران، برای بالارفتن از پله‌های ترقی، در معرض دیدبودن، حضور پررنگ‌داشتن و شناخته‌شدن چقدر تاثیرگذار است. ظهور یکباره او را باید یک اتفاق در حوزه بازیگران زن دانست. اتفاقی که اگر رخ نمی‌داد، چند سال دیگر را با همان ستاره‌های قدیمی و نقش‌های کلیشه‌شده‌شان سرمی‌کردیم. حاصل کار هانیه توسلی در سینما ۹ فیلم بلند است. عجیب آنکه هیچکدام از این ۹ فیلم آثار چندان مطرحی نیستند.
حداقل اینکه کارگردانهای چندان نام آشنا و پرسابقه‌ای ندارند. خیلی که دقت کنیم، می‌توانیم نامهای متوسطی چون سامان مقدم، کمال تبریزی و فریدون جیرانی را از بقیه جدا کنیم. با این حساب هنر توسلی این است که توانسته با فیلمهای متوسط و معمولی به بلوغ ستاره‌شدن برسد، کار دشواری که همتایان او از پس انجام آن برنیامده‌اند. کارنامه هرکدام از ستارگان سینما را که بررسی کنیم، به یک نقطه عطف برمی‌خوریم، آن نقطه عطف حضور در فیلمی است که یا کارگردان بازیگرسازی داشته، یا فیلمنامه‌اش دارای شخصیت‌های پیچیده و جذاب و ماندگاری بوده و یا اینکه محصول کار به هر دلیلی فیلم تحسین‌شده‌ای از آب درآمده است.
ولی در مورد هانیه توسلی هرچقدر که بگردیم، چنین نقطه عطفی پیدا نمی‌کنیم. او در این ۶ سال در یک مسیر تقریبا یکنواخت و ممتد حرکت کرده است و ثمره‌اش کارنامه بدون اوج و فرودی شده که در آن تعدادی فیلم معمولی از کارگردانهای عموما تازه‌کار به چشم می‌خورد. اید بعضی‌ها بخواهند «شام آخر» او را به فیلم قرمز و موقعیت محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی تشبیه کنند.
در این قیاس باید چند نکته را مدنظر قرار داد. اول اینکه فروتن و تهرانی بازیگران نقش اول قرمز بودند و به تنهایی تمام بار دراماتیک فیلم را بر دوش داشتند، حال آنکه توسلی در شام آخر زیر سایه بازیهای دو بازیگر قدر یعنی آتیلا پسیانی و کتایون ریاحی، خیلی به چشم نمی‌آید. دوم اینکه کاراکترهای قرمز به شدت بدیع، پیچیده و ماندگار بودند و شام آخر چنین خصوصیتی نداشت. از همه اینها گذشته شام آخر فیلم مطرحی نبود و نتوانست موفقیتهای قرمز را برای جیرانی تکرار کند. هانیه توسلی اگرچه در ۹ فیلم بازی کرده و همیشه بازی‌های درخشانش موردتوجه منتقدان قرار گرفته، ولی هنوز تا رسیدن به جایگاهی که استحقاقش را دارد، راه درازی در پیش دارد. او چند برگ برنده را پیش خودش نگه داشته، بازی در فیلمهای کارگردان‌های صاحب نام می‌تواند پتانسیلهای شناخته نشده او را آزاد کند.
از غریبه تا وفا، حرکت بر یک خط ممتد و صاف مجموعه وفا عمل خوبی برای بروز استعدادهای او ایجاد کرد. وفا فیلمنامه‌ای انسجام نیافته و دو پاره داشت. ترکیب یک تم عاشقانه و یک مضمون پلیسی جاسوسی که هانیه توسلی در مرکز ثقل پاره اول قرار گرفت و توانست شخصیت یک زن مقتدر و در عین حال عاطفی را منعکس کند. او حاضر شد به ژوبین درس بدهد، به این خاطر که نمی‌خواست، ژوبین فکر کند ارتباط با آدمی از دینی دیگر برای او یک خط قرمز به حساب می‌آید. هنگامی هم که به ژوبین جواب مثبت داد، فقط به این خاطر که سماجت، صداقت و پایمردی او برایش به اثبات رسیده بود. سریال وفا تولید شتاب‌زده و سردستی داشت تا آنجا که در هنگام فیلمبرداری قسمت‌های اول، هنوز نگارش فیلمنامه به اتمام نرسیده بود و همین موضوع کار بازیگران را هم دشوار می‌کرد.
با این حال نقش‌آفرینی تاثیرگذار هانیه توسلی یکی از مولفه‌های پرمخاطب‌شدن مجموعه وفا بود. او می‌گوید: بعد از وفا به راحتی نمی‌توانم در شهر بچرخم. برای دومین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد پس از پخش سریال غریبه از تلویزیون هم چهره‌ام برای مردم شناخته شده بود. مدتی بعد من را فراموش کردند. تا اینکه وفا دوباره مرا به یادشان آورد. هانیه توسلی با بازی در سریال غریبه در سال ۷۹ وارد دنیای بازیگری شد. یک سال بعد در فیلم کوتاه «روی جاده نمناک» (مهدی کرم‌پور) حضور یافت و با این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از اولین جشنواره سینماگران جوان دریافت کرد. «شام آخر» اولین حضور حرفه‌ای و جدی او در عرصه بازیگری سینما بود. با بازی هانیه توسلی تصویر دختری روان پریش و عصبی بر پرده نقش می‌بندد که در جدالی عاطفی با مادرش، هم او را می‌کشد و هم پسر مورد علاقه‌اش را. توسلی در فیلمی که داستانش، آمیزه‌ای از عشق و جنون و قتل است بازی حسی و برونگرایانه‌ای ارائه می‌دهد و اولین قدمش را محکم برمی‌دارد.
در فیلم اثیری (محمدعلی سجادی) در قالب دختر نقاشی فرو می‌رود که با خودش درگیری درونی دارد و باید حس ترس و وحشت را به مخاطب القا کند. او یک سال بعد در فیلم «شب‌های روشن» (فرزاد موتمن) حضور یافت و بازی سرد و زیرپوستی‌اش مورد توجه واقع شد. توسلی در فیلم معناگرای «گاهی به آسمان نگاه کن» (کمال تبریزی) هم مثل اکثر فیلمهایش نقش دختری پرشور و شاداب را بازی می‌کرد. با این تفاوت که هانیه «روح» بود و شخصیتی فانتزی داشت.
در نیمه اول سال ۸۴ فقط یک فیلم از او به نمایش درآمد. فیلم «جایی برای زندگی» (محمدرضا بزرگ‌نیا) که اولین تجربه توسلی در سینمای دفاع مقدس به شمار می‌آمد. ولی در نیمه دوم سال دوباره نامش بر سر زبانها افتاد، او با حضور در چهار فیلم یک شب (نیکی کریمی) کافه ستاره (سامان مقدم) زمان می‌ایستد (علیرضا امینی)، عصر جمعه (مونا زندی) پرکارترین بازیگر زن بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر نام گرفت. این چهار فیلم هرکدام یک ویژگی بارز داشتند. «یک شب» اولین فیلم یک ستاره محبوب (نیکی کریمی) در مقام کارگردانی بود. «زمان می‌ایستد» (علیرضا امینی) فیلمی بود که در آن فقط و فقط یک بازیگر حضور داشت.
فیلم سفر غریب زن جوان بارداری را روایت می‌کند که برای پیداکردن معشوقش، می‌خواهد به صورت غیرقانونی از مرز رد شود. بازی هانیه توسلی در این فیلم به راه رفتن در جاده‌های کوهستانی و صحبت‌کردن با خودش، جنینش و مرد موردنظر محدود می‌شود. نقش‌آفرینی دشواری که در آن باید با سکوت ناخوشایند طبیعت که بر فیلم سایه افکنده مبارزه کند. فیلم «کافه ستاره» از آن جهت موردتوجه قرارگرفت، که حکایت از جهش خیره‌کننده سامان مقدم نسبت به فیلمهای قبلی‌اش داشت (البته بعد از افشای خبر کپی‌برداری او از یک فیلم مکزیکی این قضیه تا حدودی رنگ باخت ولی «کافه ستاره» همچنان خبرساز و در معرض توجه بود) عصر جمعه هم اولین فیلم بلند یک کارگردان زن جوان محسوب می‌شد که بسیار هم مورد تحسین قرار گرفت. هانیه توسلی چند سال پیش به خاطر بازی در فیلم شام آخر تندیس بهترین بازیگر هفتمین جشن خانه سینما را دریافت کرد.
او در جشنواره فیلم فجر هم دوبار تا مرحله کسب سیمرغ بازیگری برای فیلمهای "شبهای روشن" و "جایی برای زندگی" پیش رفت. ولی هر دو بار بدشانسی آورد. یک بار به خاطر درخشش لیلا زارع و دیگر بار به خاطر ماجرای آن سالی که جشنواره تصمیم گرفت بی‌مهری‌هایش را به نیکی کریمی جبران کند و سیمرغ بازیگری را به خاطر بازی در فیلم «دیوانه‌ای از قفس پرید» به وی اهدا کرد یک جوان معمولی نسل سومی هانیه توسلی علیرغم تجربه بالایش، بازیگر جوان و آتیه‌داری است. او در ۱۴ خرداد ۵۶ در همدان به دنیا آمد. دو خواهر دارد که یکی از آنها روزنامه‌نگار و منتقد سینماست.
در سال ۷۸ پس از قبولی در رشته ادبیات نمایشی به تهران آمد (در همان سال بود که پدرش فوت شد) مهمترین خاطرات او مربوط به سالهایی است که برای دیدن فیلمهای جدید مسیر طولانی همدان تا تهران را طی می‌کرد. نقشهای او آینه شخصیت یک جوان معمولی نسل سومی است. شخصیت‌هایی که همگی به نوعی با هنر و ادبیات درگیرند. البته این جوان معمولی گاهی هم مثل ستاره شام آخر طغیان می‌کند و دست به کارهای عجیب و غریب می‌زند. نشانه‌های تولد ستاره‌ای متفاوت زمان تولید فیلم «خوابگاه دختران»خبری منتشر شد که نشان از حرفه‌ای‌بودن هانیه توسلی داشت. یکی از نقش‌های فیلم به او پیشنهاد شد ولی او به خاطر تعلق فیلم به ژانر وحشت و به دلیل تجربه بازی در «اثیری» و ترس از کلیشه‌شدن آن را نپذیرفت. پرونده حرفه‌ای هانیه توسلی سال به سال قطورتر و کامل‌تر می‌شود. او هنوز خیلی جا برای پیشرفت دارد. از او در آینده بیشتر خواهید شنید.

وبگردی
فیلم | رسوایی جدید در رسانه ملی؛ مقصر فریب مردم کیست؟
فیلم | رسوایی جدید در رسانه ملی؛ مقصر فریب مردم کیست؟ - فیلم - پدری که در برنامه «فرمول یک» علی ضیا ادعا کرد به خاطر تامین هزینه‌های درمان فرزندش اقدام به فروش کلیه‌اش کرده، مردم را فریب داده است.
«بیان واضحات و تکرار مکررات» ؛ نتیجه 7 سال بودجه و تشکیلات و همایش و جلسه!
«بیان واضحات و تکرار مکررات» ؛ نتیجه 7 سال بودجه و تشکیلات و همایش و جلسه! - مثلاً سنت های الهی که در این سند آمده، در کتاب های درس بینش اسلامی دوره دبیرستان هم وجود دارد... واقعاً هزاران جلسه تشکیل داده اند که بدیهیاتی مانند خانواده بنیادی ترین واحد تشکیل دهنده جامعه است، انسان دارای اختیار است، جهان دارای نظام علّی - معلولی است، خداوند رحمان و رحیم است و ... را در سند بازنویسی کنند؟!
گلایه های جنجالی یک بازرگان با وزیر صنعت
گلایه های جنجالی یک بازرگان با وزیر صنعت - صحبتهای کنایه آمیز یک بازرگان با وزیر صنعت
ادامه داستان لُنگ و خانه سعدآباد
ادامه داستان لُنگ و خانه سعدآباد - ۱- خب چی میشه ولایتی بجای توصیه به لُنگ پوشی، بملت توصیه کنه تو سعدآباد مالک خونه بشن ویک سومشو وقف کنن؟ ۲- اینجور واینجا صاحبخونه شدن و بعد توجیه وقف، آدمو یادحافظ میندازه: فقیه مدرسه دی مست بود و فتوی داد که می‌حرام، ولی بِه زمالِ اوقاف است
عبدی : آقای ولایتی با خانه هزارمتری کنار کاخ سعدآباد حالا مردم رابه نان خشک خوردن دعوت می‌کنند
عبدی : آقای ولایتی با خانه هزارمتری کنار کاخ سعدآباد حالا مردم رابه نان خشک خوردن دعوت می‌کنند - حالا مردم رابه نان خشک خوردن دعوت می‌کنند؟مردم نیازی به این توصیه‌هاندارند اگرلازم باشد آن‌قدر شرف دارندکه از خودشان دفاع کنند ولی این دفاع،منحصربه دفاع دربرابر دشمنان خارجی نمی‌شود که باید وضعیت خیلی‌ها رادر داخل هم بررسی کرد.
فیلم | حمله به پلیس در اهواز به درگیری مرگ‌بار انجامید!
فیلم | حمله به پلیس در اهواز به درگیری مرگ‌بار انجامید! - فیلم - حمله فرد متهم در بازار پرنده فروشان اهواز به پلیس آگاهی منجر به درگیری مرگبار شد.
ماجرای عجیب منزل های مسکونی در همسایگی کاخ سعد آباد
ماجرای عجیب منزل های مسکونی در همسایگی کاخ سعد آباد - ماجرای عجیب دو منزل مسکونی در همسایگی کاخ سعدآباد و حسین فریدون و نهاد ریاست جمهوری
فیلم | لحظه حمله جن‌ها به یک مرد در کرج! (۱۶+)
فیلم | لحظه حمله جن‌ها به یک مرد در کرج! (۱۶+) - فیلم - به تازگی شخصی در فضای مجازی فیلمی منتشر کرده که مردی ادعا می کند در پارکینگ خانه اش مورد حمله جن ها قرار گرفته است.
فیلم | درس خجالت‌آوری که یک توریست به ایرانی‌ها می‌دهد!
فیلم | درس خجالت‌آوری که یک توریست به ایرانی‌ها می‌دهد! - فیلم - پاول یک توریست اهل چک است که با موتورسیکلتش دنیا را می گردد و یک هفته در ایران اقامت داشته است. ویدئوی سلفی که او در طبیعت ایران از خود و اقدام پسندیده اش منتشر کرده برای همه ایرانیان جای تامل دارد.
فیلم | جنازه غرق در خون ملکه زیبایی عراق (۱۶+)
فیلم | جنازه غرق در خون ملکه زیبایی عراق (۱۶+) - فیلم - قتل مدل و ملکه زیبایی عراق از روز گذشته سوژه رسانه ها شده و پلیس تحقیقات ویژه ای را برای دستگیر قاتل وی انجام داده است. تصاویر منتشر شده از جنازه غرق در خون وی را در ویدئوی زیر می بینید.
جنجال بنر سربازان اسرائیلی در شیراز
جنجال بنر سربازان اسرائیلی در شیراز - عکس این بنرکه گفته می‌شود نمایشگر تصویری از سربازان رژیم صهیونیستی است طی روزهای اخیر در فضای مجازی دست به دست می‌شد و واکنش‌هایی به همراه داشت.
عکسی آموزنده از سفر نیویورک
عکسی آموزنده از سفر نیویورک - پوشه‌های پُر از برنامه فرانسوی‌ها در برابر دستان خالی تیم ایرانی. به کاغذ ها و پرونده های موجود روبه روی تیم فرانسه دقت کنید!
ویدئوی جنجالی وزیر بهداشت؛ #خودت_بمال / تمسخر و تحقیر بیمار نیازمند توسط وزیر
ویدئوی جنجالی وزیر بهداشت؛ #خودت_بمال / تمسخر و تحقیر بیمار نیازمند توسط وزیر - وزیربهداشت بهترین توصیه رو به اون پیرمرد بیچاره کرد که گفت: خودت بمال. پیرمرد باید دستش رو محکم می‌مالید به گوش وزیر تا یک بار هم که شده از تخت اخلاق فرعونی بیاد پایین
نیاز شدید تلویزیون به بدحجابها در روزهای خاص
نیاز شدید تلویزیون به بدحجابها در روزهای خاص - کاش در این میان یکی به ما بگوید که بالاخره بی حجاب بد است، خوب است؟ چه زمانی بد است؟ چه زمانی خوب است؟
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی - حمید رسایی عضو جبهه پایداری در صفحه شخصی خود در شبکه توییتر نسبت به اهانت زشت امیر تتلو به امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش واکنش تندی نشان داد.
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+)
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+) - پزشکان هنگامی که یک نوزاد دختر اندونزیایی را در یکی از بیمارستان های این کشور به دنیا آوردند بسیار وحشت زده شدند. نوزاد تازه متولد شده با یک چشم بزرگ روی پیشانی اش متولد شد و پس از هفت ساعت درگذشت.
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای !
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای ! - فردی به نام علی‌اکبر رائفی‌پور كه رسانه‌‌های اصولگرا از او به عنوان «استاد، محقق و پژوهشگر» یاد می‌كنند! در تاریخ 29 اردیبهشت 96 (در كوران انتخابات ریاست‌جمهوری) در نامه‌ای سرگشاده به امیرحسین مقصودلو (تتلو) نوشت: «امیر جان بخوان، تو باید بخوانی، عیبی ندارد! سرت را بالا بگیر و خدا را شکر کن که به واسطه تو این همه نفاق را آشکار کرد! دلت محکم باشد پهلوان! تو فقط بخوان، بخوان
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی - انتشار عکس‌های نشستن احمد خمینی زیر کولر در بخش وی‌آی‌پی هیات که پوششی شیشه‌ای دارد و از سینه‌زنان جداست، پس از توضیح او که گفت آن جایگاه مربوط به «روحانیون درجه یک و دو قم» است و «اون بالا معممین میشینن که لباسشون چون زیاده باعث گرمازدگی نشه»، با واکنش‌های تندتری هم همراه بود.
واکنش جالب رهبری به روبوسی کیارستمی با داور خانم جشنواره کن!
واکنش جالب رهبری به روبوسی کیارستمی با داور خانم جشنواره کن! - واکنش جالب مقام معظم رهبری به روبوسی کیارستمی با خانم داور جشنواره کن از زبان عزت الله ضرغامی