جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


اصول پایه درمدیریت


اصول پایه درمدیریت
Trade show چیست ؟
آیا اصلا" نیازی به Trade show هست یا خیر ؟
چه کسانی باید در Trade show شرکت کنند ؟
آیا Trade show اثر بخش خواهد بود ؟
و چندین سوال دیگر که ممکن است در این زمینه به ذهن شما خطور کند .
اگر شما یک شرکت تازه کار هستید . و توانائی مالی خیلی زیادی نیز برای تبلیغات های کلان ندارید، این اصول می تواند شما را در این زمینه راهنمایی و یاری کند.
شما می توانید کالاهای تولید شده خود را به Trade show ببرید و در آنجا با زاریابی نمایید نکاتی که در این مقاله می خواهیم برایتان بیان کنیم، نکاتی هستند که برطبق تحقیقات زمینه یابی یا پیمایشی انجام گرفته اند و نکاتی عملی و کاربردی اند که به شما درََ Trade showکمک خواهند کرد.
● مقدمه:
با پیروی از این ۵ اصل بنیادی در Trade show قادر خواهید بود میزان فروش خود را بیشتر از دوره های قبل افزایش دهید و با آنها ( دوره های قبل ) مقایسه کنید.
● نکات کاربردی در Trade show
۱) هدفهای خودرا واضح و شفاف برای حضور در Trade show انتخاب کنید .
هدفهای واضح و شفاف برای خود در حضور در یک Trade show انتخاب کنید .
از خود بپرسید :
چه انتظاری از حضوردر Trade show دارم؟
آیا می خواهم مقدار مشخصی از یک کالای تولید شده را به فروش برسانم ؟
آیا می خواهم کالای جدیدی را که تولید شده است فقط معرفی کنم ؟
آیا می خواهم به عنوان یک عمده فروش مطرح و معروف شوم
آیا می خواهم از کالای جدید تولید شده ، بعد از معرفی آن به مقدارX کالا فروش رود؟
آیا می خواهم به رقابت با رقبا بپردازم ودر بین آنها مطرح شوم؟
پس اول از همه هدف خود را در حضور در Trade show مشخص کنید، زیرا بقیه کارها طبق این انتخاب شما حرکت می کند . پس دقت لازم رادر این بند نمائید.
شما می توانید بیش از یک هدف را نیز اختیار کنید اما این نکته مهم است که همواره سعی کنید که منظور رقبا را نیزدر Trade show بدانید این نکته نیز خیلی مهم است هیچ وقت بسته فکر نکنید و رقیب هایتان را ضعیف نشمارید، سعی کنید خیلی محکم جلو روید .
۲) تحقیقات لازم را انجام دهید .
تحقیق کنید، اولا" کدام Trade show بهتر عمل می کند و سابقه خوبی دارد، درست است که شاید هزینه این Trade show بیشتر باشد اما ممکن است این اضافه هزینه در مورد کالایی که که برای اولین بار تولید شده مهم نباشد . اما اگر شما کالایی را داشته باشید که اولا" توسط اکثر شرکتها تولید می شود و نحوه فروش این کالانیز فقط از طریق سایتهای اینترنتی است واینکه شما هزینه گزافی را صرف یک Trade show معتبر نمایید، اصلا" به صرفه نیست شما باید در Trade show های متفاوت معمولی زیاد اقدام به تبلیغات نمایید تا به صرفه تر باشد وفروش شما نیز بیشترشود .
۳) وقتی که Trade show خود را انتخاب کردید و از آن فضا گرفتید اقدام به تبلیغات اسم آن Trade show نمایید .
تا زمانی که با Trade show قرار داد نبسته اید آدرس آن را به هیچ کس ندهید،و وقتی که آن را انتخاب کردید تمام جوانب آن را زیر نظر داشته باشید .
به عنوان مثال شما در کدام طبقه قرار دارید ؟ آیا راه پله دارد یا آسانسور؟ آیا روشنایی مناسب دارد ؟ و چندین سوال ممکن دیگر.
۴) نسبت به مشتریانتان طرح ریزی کنید .
مطمئن شوید که مشتریانتان چه کسانی هستند ، آیا منظورتان جذب خرده فروشان است یا عمده فروشان ؟ اگر منظورتان جذب خرده فروشان می باشد باید تبلیغات خود را برای جذب خرده فروشان هماهنگ سازید . زیراتبلیغات برای عمده فروشان و خرده فروشان، با هم خیلی متفاوت است .
۵) تبلیغات کنید .
همواره مشتریانتان را در مدت حضور در Trade show تقدیرنمایید و از آنها نظر خواهی کنید . وقتی که در آنجا حضور پیدا کردید ، به تمام مشتریانی که به آنجا می آیند کمال احترام را نماید، و سعی کنید که تمامی جزئیات را به آنها بیان کنید .
زیرا مشتریان تمایل دارند تمام جزئیات مربوط به کالا را برایشان توضیح دهید و به این منظور از افراد دوره دیده استفاده نمایید .
● نتیجه گیری:
در این مقاله برخی اصول پایه ای که برای هر نوع حضور درTrade show لازم و ضروری است، اعم از اینکه صرفا" برای معرفی کالا باشد یا اینکه برای افزایش میزان فروش باشد، را برایتان معرفی کردیم،و برای هرنوع استفاده قابل اجرا و عملی است امید است با پیروی از این اصول بتوانید گامهای موثری را در مدیریت یک Trade show داشته باشید.
محمدرضا نوروزی
منابع و ماخذ:
۱. How to handle a Trade show, Daniel & Martin.۲۰۰۵
۲. Business opportunity, Martin, March۲۰۰۵.
۳. What is Trade show, group writer, business. com.
۴. Trade show opportunity.


همچنین مشاهده کنید