چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

در توصیف «دیوید ویا»


در توصیف «دیوید ویا»
باشگاه های بزرگ اروپا به دنبال جذب دیوید ویا هستند و این مسأله اصلاً عجیب نیست.ستاره رشد یافته فوتبال اسپانیا، تحسین «ادو» همتیمی برزیلی را كه در تیم ملی كنار جمعی از بهترین های دنیا بازی كرده، برانگیخته است.
دوستی این ۲ نفر از زمان انتقال «ادو» به والنسیا شكل گرفت. ظاهراً طی این مدت بازیكن سابق علاوه بر دوست، مرید «ویا» نیز شده زیرا دائماً از توانایی های آقای گل سابق لالیگا می گوید.ادو در آخرین اظهارنظر راجع به مهاجم تیمش گفت: «او واقعاً فوق العاده بازی می كند.» این بازیكن كه اخیراً از بند دومین مصدومیت خود در چند ماه اخیر رهایی یافته، ادامه داد: «در ۲ سال گذشته ویا راتحت نظر گرفته ام و واقعاً او را فوتبالیست متفاوتی یافتم.»
دیوید ویا قصد دارد در مستایا قدرت خود را به رخ چلسی بكشد اما از نظر دوست خود دیگر نیاز به چنین كاری ندارد. باید حرف های چهره بین المللی طلایی پوشان را باور كرد چون «ادو» بر اثر بازی با بزرگانی چون رونالدو و رونالدینیو دید فوتبالی بالایی كسب كرده و از طرفی همراه آرسنال ۲ بار لیگ برتر و ۳ بار جام حذفی انگلستان را بالای سر برده است.
همكاری نزدیك با تیه ری آنری، یكی از بزرگترین فوتبالیست های دنیا را در نظر داشته باشید.از ویا صحبت كنیم. او علاوه بر آنكه در عرصه باشگاهی یك گلزن بزرگ به حساب می آید، در رده ملی نیز بزرگان زیادی را پس زده و آنجا نیز در مسیر درخشانی گام برمی دارد.
چلسی و لیورپول ایستگاه وی هستند نه مقصد خوشبختی او. ادو به درستی ادعا می كند «ویا» لیاقت حضور در بالاترین سطح رقابت های فوتبال را دارد. اگر باور ندارید، ادامه صحبت های او را بشنوید: «او سریع و باهوش است ضمن اینكه از ۲ پایش استفاده می كند.
ویا فراتر از تمام تعریف و تمجیدها در میادین ظاهر می شود و واقعاً لایق بازی در جزیره نشان می دهد. تجربه فراوان دیوید در رده ملی بزرگترین عامل دوام در انگلستان تلقی می شود. اثبات لیاقت؟ او همیشه خیلی خوب توانایی هایش را به رخ كشیده است. كار به جایی رسیده كه اكنون گلزنان بزرگ فوتبال دنیا معیار موفقیت خود را رسیدن به تعداد گل های ویا می دانند.»
● نمی خواهید بدانید ویا كیست؟
جوان ناشناخته اسپورتینگ گیخون زاراگوسا و ستاره فعلی والنسیا با گلزنی در بازی جام پادشاهی فصل ۲۰۰۴ مقابل رئال مادرید مطرح شد. آن زمان،بازیكن زاراگوسا حداقل شهرتی كه اكنون پس از زدن گل پیروزی اسپانیا مقابل دانمارك به دست آورده را نداشت.اگر در خیابان های اسپانیا قدم بزنید ،متوجه می شوید مردم، «ویا» را ناجی خطاب می كنند چون در واقع با آن گل، امیدهای فوتبال ملی اسپانیا را برای صعود به یورو ۲۰۰۸ زنده نگه داشت.
ستاره ماتادورها هنگام صحبت از آینده حرفه ای، شانه هایش را بالا می اندازد اما مطمئن باشید پول های چلسی سرانجام اندام های بدن او را به لرزه درخواهد آورد. صحبت های پایانی را از زبان «دیوید» بشنوید: «بله! چلسی مرا می خواهد. هنوز قراردادی امضا نشده و من همه شایعات را تكذیب می كنم. فقط به موفقیت همراه والنسیا می اندیشم.»
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید