پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

انتخاب کردن نام شرکت و یک نام دامنه (Domain )


انتخاب کردن نام شرکت و یک نام دامنه (Domain )
▪ شما ممكن است فكركنید نام شركت من با بهینه سازی موتورجستجو چه ارتباطی می تواند داشته باشد ؟
‌اگر شما در ابتدا نام درستی برای شركت و نام دامنه انتخاب كرده باشید ، در واقع گام بلندی دركل مرحله بهینه سازی برداشته اید و کار را خیلی آسانتر خواهید کرد. همانطوركه شما بعداً پی خواهید برد , لینكهای وارده ( External Links) به یك وب سایت خیلی مهم هستند , چنانچه که برای دست یابی به یک رتبه ( Rank) بالا در نتایج جستجو این امر کاملا ضروری است. متن مرتبط با آن لینكها ( به نام متن پیوندی یا Anchor Text) یكی ازمهمترین فاكتورهای بهینه سازی موتور جستجو است كه در زمان بهینه كردن یك سایت تصحیح میشود.
متن زیر (سرویس های بهینه سازی موتورجستجوی IRSEO ) یک متن پیوندی (Anchor Text ) لینك برای صفحه اصلی این سایت است ( این لینك , لینک copyright سایت می باشد.)
< a href=”http://www.IRSEO.com” > IRSEO Search Engine Optimization Services < / a >
این گونه لینكها در اختیار ما بوده و از اینرو ما میتوانیم برای هرصفحه متن پیوندی كاملی را ایجاد كنیم.
هرچند که لینك دادن طراحان سایت های اینترنتی به سایتتان یکی از دو کار زیر را انجام میدهد: اول اینكه آنها از نام سایت یا شركت شما برای متن پیوندی استفاده میكنند و دوم این که احتمالا از url واقعی برای متن پیوندی استفاده میکنند ( مثلا برای این سایت http://www.IRSEO.com ).
اگرشما نام دامنه را درست انتخاب نكنید , از آنجائیكه لینكهای وارده به سایتتان ممکن است از متن پیوندی صحیحی برخوردار نباشد ( همانند مورد دوم در بحث فوق یعنی استفاده از URL واقعی) ، در نتایج جستجوی موتورهای جستجو وضعیت جالبی نخواهید داشت . حال به این فکر کنید که اگر شما یک نام مناسب را برای نام دامنه برگزینید , حتی اگر وب سایتی با متن پیوندی پیوندی (Anchor Text ) صحیحی به شما لینک نداده باشد ( مثلا از URL واقعی استفاده کرده باشد ) به دلیل این که خود نام دامنه شما به اندازه کافی پر مغز و محتوا می باشد , باز هم شما در نتایج جستجو رتبه قابل توجهی خواهید داشت.
● نام های تجاری و بهینه سازی موتورجستجو
Zeus Thrones ممكن است برای شركتی كه صندلی های توالت با كیفیت تولید می کند عالی باشد ، اما این نام به مشتریان Online , برای پیدا كردن وب سایت ازطریق موتورهای جستجوی كمك چندانی نمیكند ، مگر اینكه بودجه تبلیغاتی بزرگی برای اهداف تجاری در نظر گرفته شده باشد .
اگرشما سایتی در مورد بهینه سازی موتورجستجو دارید , به طور مثال یك نام دامنه خوب ( برای اهداف بهینه سازی موتور جستجو ) می توان Search-Engine-Optimization.com را نام برد.
درزمان انتخاب نام تجاری و نام دامنه , بایستی نامهای تجاری و نام دامنه های موجود ملاحظاتی را در نظر گرفت . به طورمثال زمانی كه ما می خواستیم برای این وب سایت نامی را در نظر بگیریم , حوزه تصمیم گیری ما محدود بود چرا که نام های مطلوب و مناسب در اختیار نداشتیم زیرا این نامها در اختیار دیگران بودند.
بعد ازكمی جستجو درمورد كلمه كلیدی درwordtracker و بررسی دامنه های مختلف ما درمورد http://www.IRSEO.com و سرویس های بهینه سازی موتورجستجوی IRSEO با نام سایت به توافق رسیدیم (IR به خاطر اولین ارائه سرویس های بهینه سازی سایت در ایران و SEO همان مبحث اصلی سایت).
● چرا بعضی از نام دامنه ها خط تیره دارند ؟
موتور اصلی جستجوی فعلی ( یعنی همان گوگل ) كلمات اختصاصی و کلیدی در نام دامنه ها بدون خط تیره را نمی تواند تشخیص دهد !!!
به عنوان مثال نام دامنه خط تیره دار http://www.Rss-Reader-Service.com توسط گوگل به عنوان www.Rss Reader Service.comبررسی و اصطلاحا Spy میشود زیرا گوگل نقطه ها وخط های تیره را به عنوان فاصله درنظرمیگیرد.
ازآنجائیكه گوگل دو نقطه را به عنوان فاصله هایی مشاهده میكند , باید توجه نمود كه نام دامنه ای با كلمه كلیدی تكی ( مثل www.keyword.tld ) را تشخیص میدهد.
از اینرو درزمان انتخاب نام دامنه باید این نکته را در نظر گرفت
اگر نام مورد نظر شما با تعدادی كلمات كلیدی همراه است باید توجه کنید كه برای بهینه سازی بهتر در موتور جستجو , بهتر است که کلمات کلیدی را توسط خط های تیره ازهم جدا کنید.
منبع : سئو


همچنین مشاهده کنید