جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

عنکبوت‌ها در موتورهای جستجو


عنکبوت‌ها در موتورهای جستجو
عوامل بسیاری در موفقیت یك كسب و كار موثرند كه فاكتور زمان از مهمترین آنهاست. این واقعیت درباره تجارت و كسب و كار اینترنتی هم صدق می‌كند. اخذ نتایج خوب و دلخواه به سادگی و سریع فراهم نمی‌شود. درجه و رتبه وب سایت‌ها در موتورهای جستجو از اساسی‌ترین معیارهای محبوبیت و موفقیت و رشد یك كسب و كار الكترونیك است كه فعالیت در دنیای مجازی را به حضور در جهان فیزیكی معمولی ترجیح داده است. میلیون‌ها وب سایت هستند كه موتور جستجویی چون گوگل آن‌ها را رتبه‌بندی كرده و ممكن است هنگام جستجوی یك واژه یا عبارت، صدها صفحه را پیش چشمان كاربر جستجوگر قرار دهد. برتری و كسب مقامی در خور توجه در بین جمعیتی اینچنین وقت‌گیر و سخت است.
اصول ثابت شده‌ای هستند كه رعایت آنان در آغاز كار، كمك‌كننده هستند. الان و با توجه به استراتژی‌های جدید موتورهای جستجویی چون گوگل، بین شش ماه تا یك سال طول می‌ كشد تا یك وب سایت جدید بتواند نتایج رتبه‌بندی‌های موتور جستجو را ببیند. اصل اول، به روزكردن و متنوع نمودن هر روزه وب سایت است. هر بار كه صاحب وب سایت، به سراغ مخلوقش می‌رود باید سعی كند، محتوا را جالب‌تر و پربارتر نماید.
موتورهای جستجو، ابزارهایی دارند كه برای رتبه‌بندی وب سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌كنند. عنكبوت‌های موتور جستجو برنامه‌هایی كاملا اتوماتیك هستند كه وارد وب سایت می‌شوند و كلمات و عبارات كلیدی آن را استخراج كرده به موتور جستجو تحویل می‌دهند. همین واژه‌ها و عبارات هستند كه باعث می‌شوند نام یك وب سایت پس از این كه كاربر آنها را در، جستجوگرها تایپ می‌كند پیش چشمان او ظاهر گردد. عنكبوت‌ها درباره این كه محتوای یك وب سایت چیست و در چه حوزه‌ای فعال است، چیزی نمی‌دانند و این داده‌ها را هم نمی‌شناسند و درك نمی‌كنند. این پروسه كاملا اتوماتیك است. به همین دلیل صاحب یك وب سایت باید به نهایت توجه و دقت كند تا مطمئن شود پیش از این كه وب سایت را ثبت كند، همه دستورالعمل‌ها را به درستی انجام داده باشند.
برنامه فوق نمی‌تواند تصاویر و گرافیك‌ها را بشناسد، از این رو یك وب سایت موفق باید بر متن تكیه كرده اطلاعات كلیدی را در متن بگنجاند. داده‌ها و عبارات و كلمات كلیدی و مهم باید در همان پاراگراف نخست متن باشند و در ضمن جستجو در سایت راحت‌ بوده، مطالب در الگویی ساده و آسان تنظیم شده باشند.
اگر واژه‌های شاخص و برجسته این وب سایت در عنوان آن درج شود، شانس كسب رتبه خوب در لیست موتور جستجو را بالا خواهند برد.
پاراگراف‌ها باید كوتاه و جامع و كامل باشند و از هر گونه زیاده‌گویی باید پرهیز شود. عنكبوت‌های جستجوگر نمی‌توانند تصاویر و گرافیك‌ها را بشناسند ولی یك وب سایت بدون تصویر جذاب نخواهد بود. به همین خاطر درج همان كلمات كلیدی در تصاویر، كمك‌كننده است.
نباید سطوری كه واژه‌ها و عبارات كلیدی را توضیح می‌دهند، از قلم انداخت.
عنكبوت‌های حاضر بر این نوشته‌ها چندان تاكید نمی‌كنند ولی به هر حال مهم هستند. سادگی و دقت و جامعیت آن‌ها نیز مورد توجه است.
by: Monia Hassan
مترجم: آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم


همچنین مشاهده کنید