جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

مایکروسافت و اجازه بهره برداری از ویستا


مایکروسافت و اجازه بهره برداری از ویستا
مایكروسافت مجوز تازه ای رامعرفی كرده است كه به شركت ها اجازه می دهد سیستم عامل ویندوز ویستا را بر روی سرورهای متصل به كامپیوترهای شخصی سرویس گیرنده نصب كنند.
بر پایه این طرح، از این پس مایكروسافت به شركت هایی كه پیش از این مجوز ویرایش شركتی (Enterprise Edition) ویندوز ویستا را به دست آورده اند، اجازه خواهد داد تا نسخه مبتنی بر سرور (server - based) این سیستم عامل را بدون هزینه اضافی اجرا كنند.
مایكروسافت اعلام كرده است فقط شركت هایی كه می خواهند كل یك سرور ویندوز ویستا را به هریك از كارمندانشان اختصاص دهند، باید مجوز اضافی خریداری كنند تا بتوانند موارد مجازی شده و گوناگون این سیستم عامل را بر روی یك قطعه سخت افزاری back-end اجرا كنند.این مجوز با نام Windows Vista Enterprise Centralised Desktop ارائه شده و بهای آن بر پایه پیكربندی های سخت افزاری و شمار كاربران در یك محل است.
مایكروسافت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۰۷ ابزار مدیریتی Virtual Machine Manager system center را عرضه كند. با این ابزار كاربران می توانند اجرای بهینه نسخه های مجازی شده ویندوز ویستا را بر روی سرورهای مركزی انجام دهند.
● معرفی مدیران جدید لینوكس
بنیاد لینوكس كه به تازگی از تركیب دو كنسرسیوم بزرگ فعال در مورد لینوكس تشكیل شده است، در هفته گذشته ۱۵ تن از اعضای هیأت مدیره خود را معرفی كرد. در این تركیب نو، افزون بر مدیران اجرایی شركت های مرتبط با فناوری اطلاعات، چند تن دیگر همچون مؤسس توزیع لینوكس، ابونتو (Ubuntu) و یك تن حقوقدان فعال در زمینه مؤسسه های غیرانتفاعی (ناسودبر) و گسترش استانداردها، حضور دارند.
این بنیاد كه بدون منافع اقتصادی و هدف های تجاری است، در ماه ژانویه از تركیب دو مؤسسه بزرگ فعال در زمینه نرم افزارهای كد - باز به نام های (OSDL) Open Source Development Labs و (FSG) Free Standard Group كه دربرگیرنده نزدیك به ۷۰ عضو از شركت های فعال در زمینه فناوری اطلاعات، دانشگاه ها و كاربران نهایی بودند، تشكیل شده است.
این بنیاد می خواهد مأموریت قدیمی خود را كه گسترش لینوكس و انتشار آن به عنوان یك سیستم عامل جایگزین بود، كنار بگذارد و به جای آن كوشش های خود را روی اجتماعات و گروه های لینوكس متمركز كند تا این گروه ها بتوانند مؤثرتر به رقابت با سیستم عامل ویندوز بپردازند. این بنیاد به همان اندازه كه به پدید آوردن و توسعه محیط امن برای توسعه دهندگان هسته سیستم عامل لینوكس - همچون لینوس تروالدز (Linus Torvalds) پدیدآورنده لینوكس - ادامه می دهد، به محافظت قانونی از توزیع های گوناگون ارائه شده از سوی توسعه دهندگان لینوكس و قابلیت همكاری میان توزیع های مختلف نیز می پردازد.از ۱۵ عضو هیأت مدیره تازه بنیاد لینوكس، می توان به این نام ها اشاره كرد: مارك شاتل ورث (Mark Shuttleworth) مؤسس طرح ابونتو، تیم گلدن (Tim Golden نایب رئیس Bank of America و مدیران دپارتمان های كد - باز شركت های ، Intel، HP، IBM، AMD، Novell و Hitachi
● هشدار جدید هكر ها به مایكروسافت
شركت مایكرو سافت در تلاش است هرچه سریع تر حفره جدید سیستم عامل ویندوز را كه به هكرها امكان می دهد به كامپیوترهای شخصی كاربران دسترسی داشته باشند، برطرف سازد.هكرها هم اكنون از طریق برخی نرم افزارها و سایت های آلوده موفق شده اند به كامپیوترهای شخصی كاربران دسترسی پیدا كنند و مشكلات عدیده ای را برای آنها به وجود آورند.شركت مایكرو سافت اغلب در سه شنبه دوم هر ماه، وصله های امنیتی خود را روانه بازار می كند، اما كارشناسان احتمال می دهند كه بزرگ ترین تولید كننده نرم افزار جهان برای از بین بردن این حفره هرچه سریع تر وصله خود را روانه بازار كند.
این حفره به قدری خطرناك است كه برخی كارشناسان امنیتی هشدار دادند كاربران بیش از گذشته مراقب سایت های آلوده باشند.شركت مایكرو سافت ادعا می كند كه این حفره را به خوبی شناسایی كرده و به زودی وصله امنیتی خود را برای برطرف كردن آن عرضه خواهد كرد.
آمریكا بزرگ ترین هكر دنیا را محاكمه می كند دادگاه عالی آمریكا سرانجام مجوز محاكمه یك مرد بریتانیایی كه از طریق شبكه های كامپیوتری، بزرگ ترین ضربه را به ارتش این كشور واردكرده بود به دست آورد.گری مك كینون (Gary Mckinnon) كه در شهر گلاسگو در شمال لندن متولد شده، به طور غیرقانونی از ۹۷ كامپیوتر ارتش آمریكا و سازمان فضایی ناسا بهره برده است.
وزیر كشور آمریكا دربیانیه ای اعلام كرد كه این مرد به خاطر جرمی كه مرتكب شده باید در خاك آمریكا محاكمه شود.وكیل مك كینون ۴۱ ساله در دادگاه عالی لندن اعلام كرده بود كه محكومیت وی نادرست است و اعمال هرگونه مجازات می تواند مخالف قوانین حمایت از حقوق بشر باشد.همچنین او معتقد است، اگر این مرد در آمریكا محاكمه شود ممكن است مجازات سنگین تری برای وی در نظر گرفته شود.
وكیل این مرد معتقد است كه زندان بزرگترین حكمی است كه می تواند برای مك كینون در نظر گرفته شود و معتقد است كه در صورت اثبات این جرم، موكل وی می تواند تبعید را بپذیرد.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید