سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا
رموز موفقیت ایمیلهای بازاریاب
یكی از كارآمدترین و كمخرجترین ابزارهای بازاریابی، فرستادن ایمیل برای مشتریان بالقوه و مشتریان كنونی است. تعداد كمی از ابزارها و مجاری بازاریابی، اینچنین ارزان و پاسخگو هستند. یك نكته ساده، اهمیت این روش جلب و حفظ مشتری را به شما نشان میدهد و آن تعداد ایمیلهای دریافتی در میل باكس شماست كه از طرف مشتریان بالقوه و آنهایی كه از خریدشان راضیاند برایتان فرستاده شده است. اگر ایمیلهای ارسالی این كسب و كار مفید نبود كه صاحب و بازاریاب آن، اینقدر ایمیل دریافت نمیكرد!
● دلایلی هست كه نشان از مزایا و منافع گوناگون ارسال ایمیلهای فروش دارند. تعدادی از آنها را در زیر میخوانیم:
▪ چه برف ببارد، چه باران و تگرگ بیاید، ایمیل در هر حال میرسد! چه خواب باشید، در تعطیلات به سر ببرید و چه مشغول كار باشید، پیامهای فروشتان، در غیاب خودتان، ارسال خواهند شد و مخاطبان بازار هدف آنها را دریافت خواهند داشت. و ایمیلها مانند نمایندگان كسب و كارتان، برای شما كار میكنند و بهترین نمایش فروش را برای مخاطبان اجرا مینمایند.
▪ یكی از راههای اتلاف وقت در پروسه بازاریابی اینست كه در یك زمان، فقط یك مشتری بالقوه را مخاطب قرار داده تنها كالاها و خدماتتان را به او عرضه كنید. در این حالت فقط یك شانس فروش هست ولی ایمیلها میتوانند یك كسب و كار را به هزاران نفر معرفی كنند و این كار تعداد فروش و درآمدتان را بالا برده روند رشد كارتان را هموار و تسریع خواهد نمود.
▪ ایمیلهای فروش مخاطبان حقیقی كسب و كارتان را به شما میشناسانند. در ابتدای كار گیرندههای ایمیلها، همگی اعضای بازار هدف نیستند. شما با دریافت پاسخها میتوانید دریابید كه چه كسانی به كالاها و خدمات شما علاقه دارند و امكان دارد به مشتری تبدیل شوند و چه افرادی را باید از لیست گیرندگان ایمیلها، حذف نمایید.
دلیل چهارم مناسب بودن و كارایی این روش بازاریابی، دریافت سریع پاسخهاست. در عرض یك تا دو هفته، ۸۰ تا ۹۰ درصد كسانی كه میتوانند مشتری باشند، به ایمیل كسب و كارتان جواب خواهند داد. اگر تیم بازاریابی سریع و دقیق واكنش نشان دهد، قادر خواهد بود درصد زیادی از این پاسخ دهندگان علاقهمند را به جرگه خریداران وارد كند. با توجه به تعداد پاسخهای دریافتی از هر بسته بازاریابی ایمیلی، میتوانید میزان كارایی آن را دریابید.
▪ دلیل پنجم تا اندازهای به علت پیشین مربوط است. اگر شما یك كاسب تازه كار باشید كه صاحب كسب و كاری كوچك است، نمیتوانید حتی ذرهای از پولتان را هدر دهید و روی كاری وقت و هزینه صرف كنید كه بازدهی نداشته باشد. بازاریابی ایمیلی این امكان را برایتان فراهم میكند تا بستههای ایمیلهایتان را كدگذاری كنید تا مشخص شود كه تعداد پاسخهای دریافتی از كدامیك بیشتر است. چون این بازخوردها سریع حاصل میشوند، اصلاح و تقویت پروسه بازاریابی ایمیلی دشوار نخواهد بود.
مخارج و هزینهها مبحثی است كه همه كاسبان به آن توجه دارند. تدوین و به كار انداختن پروسههای بازاریابی نیز هزینههایی در بردارد و در این میان بازاریابی ایمیلی از دیگر روشها ارزانتر است. پاكت پستی الكترونیكی گنجایش زیادی دارد و هزینه پست آن هم بسیار ناچیز است. عكسها، مقالاتی كه در روزنامهها درباره خودتان و كسب و كارتان نوشتهاید، اخبار موفقیتها و عرضه محصولات جدید، ارائه تخفیفها و امتیازات ویژهای كه به منظور تشكر از خرید مستمر به مشتریان میدهید، كارت پستالهای تبریك سال جدید یا مناسبتهای دیگر و تصاویری زیبا كه نام شركت شما در پس زمینه یا گوشه آنها دیده میشود؛ از مطالبی هستند كه میتوانید در این پاكت جای دهید. در نظر هم داشته باشید كه این بستههای ایمیلی میتوانند به صندوق پستی الكترونیكی چند صد نفر داخل شوند.
▪ زمانی كه شخصی این ایمیل فروش را باز میكند، در آن واحد، فقط این ایمیل است كه پیش چشمانش قرار میگیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف میكند. وقتی كه ما آگهیهای تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی را میبینیم و میشنویم، هر آگهی تنها مدت كوتاهی پیش چشمانمان قرار میگیرد یا به گوشمان میخورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین میشوند و دوام اثر هر یك كوتاه است. ایمیلهای تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر كدام جداگانه توجه یك مشتری احتمالی را به خود معطوف میدارند.
▪ دلیل آخر این كه ایمیلها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهیهای صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس میكند كه روی آن بیشتر كنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یك دكمه محو میشوند ولی صاحب یك ایمیل، آن را متعلق به خود میداند و مدتی به آن خواهد پرداخت.
دلایل فوق همگی كارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم میزنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به كار گرفته شود، در افزایش درآمد یك كسب و كار بسیار موثر خواهد بود.
By:David Frey
مترجم: آذین صحابی
مترجم: آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران پاکستان مجلس شورای اسلامی رئیسی سید ابراهیم رئیسی ایران و پاکستان حجاب دولت مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و اسرائیل دولت سیزدهم
تهران قتل سازمان هواشناسی شهرداری تهران بارش باران سیل پلیس فضای مجازی سلامت وزارت بهداشت آموزش و پرورش آتش سوزی
قیمت خودرو قیمت دلار ایران خودرو خودرو بازار خودرو سایپا قیمت طلا بانک مرکزی دلار مالیات بورس تورم
ترانه علیدوستی سینمای ایران عربستان سریال تلویزیون حج سینما سعدی تئاتر کتاب
دانشجویان دانش بنیان اینترنت دانشگاه آزاد اسلامی کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه آمریکا روسیه جنگ غزه فلسطین ترکیه عملیات وعده صادق حماس اوکراین عراق
پرسپولیس فوتبال استقلال باشگاه پرسپولیس فوتسال رئال مادرید بارسلونا بازی سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر دیوید تیلور
هوش مصنوعی تبلیغات فناوری ایلان ماسک اپل تلگرام همراه اول سامسونگ ناسا
افسردگی یبوست پیری کاهش وزن صبحانه دمنوش