پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

روز رقابت برای ورود به کاخ الیزه


روز رقابت برای ورود به کاخ الیزه
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بعد از همه پرسی سال ۱۹۶۲ به صورت انتخابات عمومی و با شرکت همه فرانسویان صورت می گیرد که نتایج آن توسط «شورای قانون اساسی» اعلام می‌شود.
اگر نامزدی بتواند در دور اول انتخابات نصف آرا به اضافه یک را کسب کند، به عنوان رئیس جمهور انتخاب و در غیر این صورت انتخابات به دور دوم کشیده می شود و دو نفر از بین نامزدهایی که در دور اول حد اکثر آرا را به دست آورده اند مقابل یکدیگر قرار می گیرند.
تا به حال هیچ نامزدی حتی ژنرال دوگل (۶/۴۴ درصد آرا در انتخابات سال ۱۹۶۵) نتوانسته است در دور اول ۵۱ درصد آرا را به دست آورد، لذا همیشه دور دومی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه وجود داشته است. دوره پنج ساله ریاست جمهوری ژاک شیراک که در ۵ مه ۲۰۰۲ انتخاب شد در ساعت بیست و چهار شانزده ماه مًه ۲۰۰۷ (برابر با ۲۶/۲/۸۶) به پایان خواهد رسید. انتخابات ریاست جمهوری فرانسه سال ۲۰۰۷ با توجه به نکات مذکور در دو دور برگزار خواهد شد؛ دور اول در ۲۲ آوریل ۲۰۰۷ برابر با ۲/۲/۱۳۸۶ و دور دوم در ۶ مه ۲۰۰۷ برابر با ۱۶/۲/۱۳۸۶.
طبق اعلام رسمی وزارت کشور فرانسه تبلیغات رسمی نامزدهای انتخاباتی از روز دوشنبه ۹ آوریل ۲۰۰۷ و تا ساعت ۲۴ روز ۲۰ آوریل ادامه داشت. طی این مدت هر یک از نامزدها به طور مساوی حق دارد به مدت ۴۲ دقیقه در یکی از کانال های تلویزیون فرانسه به ارائه برنامه های خود بپردازد.انتشار پوستر های تبلیغاتی نامزد ها مثل گذشته توسط احزاب صورت نمی گیرد بلکه طی همین تاریخ توسط یک شرکت خصوصی در شهر های فرانسه در مکان های خاص الصاق و در معرض دید عموم قرار می گیرد. ۱۲ نامزد انتخابات امروز در اینجا معرفی شده اند. از این میان برنامه های چهار تن از نامزدها که احتمال راهیابی آنان به دور دوم بیشتر است نیز برای آگاهی خوانندگان درج می شود.
● فرانسوا بایرو
فرانسوا بایرو در ۲۵ مه ۱۹۵۱ در جنوب غربی فرانسه در روستای بوردر در نزدیکی لورد متولد شد، تحصیلات متوسطه و دانشگاهی را در شهر بوردو در جنوب غربی فرانسه دنبال و در سن ۲۰ سالگی ازدواج کرد. او در حال حاضر شش فرزند و دوازده نوه دارد و در سن ۲۳ سالگی دوره تخصصی دبیری در ادبیات کلاسیک فرانسه و کارشناسی ارشد آن را به پایان رسانید و در سال ۱۹۸۰ وارد فعالیت های سیاسی شد.
فرانسوا بایرو طرفدار گسترش زبان و فرهنگ فرانسه است و به کشور هند و فلاسفه آن، اسلام، یهودیت، و آثار حکمای قدیم علاقه مند است. وی مدافع اروپای فدرال و معتقد است که در آینده بعضی از برنامه های ملی نمی تواند بدون نظارت و هماهنگی با اروپا پیشرفت داشته باشد. خطوط اصلی برنامه ریاست جمهوری وی عبارتند از انقلاب اجتماعی و مدنی و دولت اتحاد ملی که قادر به جذب نیروهای کارآمد احزاب چپ، راست و میانه رو باشد.
▪ برنامه های بایرو
- آموزش باید در اولویت اول قرار گیرد .
- برای خروج فرانسویان فقیر از انزوای درونی، برای بزرگسالان فعالیت های اجتماعی و جوانان خدمات عمومی را پیشنهاد می کنم.
- ایجاد سیاست فعال دفاعی، سیاست محیط زیست و حفاظت آب و هوای کره زمین باید مورد توجه قرار گیرد.
- تاریخ و تقویمی برای بازگشت به توازن مالیات ها.
- باید قانون اساسی اروپا را به گونه یی ارائه داد تا برای تک تک شهروندان قابل درک باشد و برای تفهیم آن نیازی به کارشناس نداشته باشند. در مورد مشکل خاورمیانه هم باید راهی را که شومن و مونه ارائه داده اند انتخاب کرد که تنها راهی است که به صلح منتهی می شود.
● اولیویه بزانسونو
اولیویه بزانسونو در ۱۸ آوریل ۱۹۷۴ در پاریس متولد و بعد از گرفتن دیپلم متوسطه وارد دانشگاه نانتر در شمال پاریس و در رشته تاریخ فارغ التحصیل شد. در سال ۱۹۸۸ به عضویت دفتر «جوانان کمونیست فرانسه» و در سال ۱۹۹۱ رسماً به عضویت حزب کمونیست فرانسه درآمد. بزانسونو سخنگوی لیگ کمونیست های انقلابی و حزب دست چپی افراطی است. بزانسونو طرفدار مبارزات طبقاتی و مارکسیست های انقلابی افراطی است. وی معتقد است زمان آن فرا رسیده است تا در فرانسه علیه خشونت های اجتماعی، اخراج از کار، بستن مدارس و حمایت های اجتماعی اقداماتی صورت گیرد. وی طرفدار برابری سرمایه در جامعه، افزایش حقوق، مالیات بر بهره و سرمایه های سودآور، مبارزه علیه آلودگی محیط و توسعه پایدار است. وی از انتخابات مجلس موسسان برای تدوین قوانین «جمهوری جدید» طرفداری کرده است.
● ژوزه بوه
ژوزه بوه در ۱۱ ژوئن ۱۹۵۳ در تالانس در ناحیه ژیروند متولد شد. بعد از گرفتن دیپلم متوسطه شروع به کار کرد. وی عضو و بنیانگذار «کنفدراسیون روستاییان» و عضو کمیته همبستگی فرانسوی در دهه فرهنگ صلح و عدم خشونت است. بوه مخالف خدمت سربازی اجباری بود و به همین دلیل ارتش فرانسه در سال ۱۹۷۳ به خاطر فرار او از خدمت سربازی در جست وجوی وی بود. بوه در همین زمان به ناحیه لارزاک در مرکز فرانسه رفت و مشغول پرورش گوسفند شد و با کمک همسرش مرکز جوانان روستایی را بنیاد نهاد.
● ماری- ژرژ بوفه
ماری-ژرژ بوفه، دبیر حزب کمونیست فرانسه در سال ۱۹۴۹ در حومه پاریس متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در پاریس به اتمام رسانیده و دارنده لیسانس در رشته تاریخ و جغرافیا است. وی از سال ۱۹۶۹ وارد حزب کمونیست فرانسه و در سال ۱۹۸۷ در کمیته حزب مشغول و مسوول مسائل مربوط به حقوق زن و آموزش آنها شد و مجله «کایه کمونیست» را اداره می کرد. در سال ۱۹۹۷ نماینده مجلس ناحیه سن-سن-دونی در شمال پاریس و توسط لیونل ژوسپن نخست وزیر وقت تا سال ۲۰۰۰ معاون وزیر در بخش جوانان و ورزش شد. در سال ۲۰۰۲ دوباره از ناحیه سن-سن-دونی به نمایندگی مجلس ملی فرانسه انتخاب شد. در سال ۲۰۰۶ دوباره به دبیر ملی حزب کمونیست فرانسه انتخاب و از طرف حزب نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۷ شد.
● آرلت لاگیه
خانم آرلت لاگیه از کمونیست افراطی فرانسه در سال ۱۹۴۰ در لیلاس، ناحیه صنعتی شمال شرق پاریس متولد شد. بعد از اتمام سیکل اول متوسطه در سن شانزده سالگی به عنوان کارآموز وارد بانک «کردی لیونه» و بعد از آن به عنوان ماشین نویس و منشی تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۰۰ به کار خود ادامه داد.در سال ۱۹۷۱ نامزد انتخابات شهرداری، ۱۹۷۳ نامزد مجلس ملی فرانسه و در سال ۱۹۷۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.
لاگیه بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ مشاور منطقه پاریس و نماینده پارلمان اروپا بود. لاگیه پرچم دار «مبارزه کارگران» در دهه ۱۹۸۰ میلادی به انتقاد از «حزب کمونیست» در حال افول فرانسه پرداخت و با جملات و سخنان بسیار ساده به دفاع از مسائل روز کارگران می پردازد. مبارزات سیاسی وی بیشتر علیه قانون بازار، افزایش تدریجی حقوق کارگران متناسب با هزینه زندگی و بهره برداری بیشتر کارگران از حداقل مسائل اجتماعی است.
● ژان ماری لوپن
ژان ماری لویی لوپن در ۲۰ ژوئن ۱۹۲۸ در موربیان بخش شهرستان ون در شمال غربی فرانسه متولد شد. ژان ماری لوپًن، تحصیلات ابتدایی را در شهر مادری و متوسطه را در ون به اتمام رسانید و برای ادامه تحصیل در دانشکده حقوق ثبت نام کرد و مدرک علوم سیاسی و لیسانس حقوق خود را کسب کرد.لوپن در سال ۱۹۵۵ با درجه افسری وارد ارتش فرانسه و مامور جنگ در هندوچین و الجزایر شد.
در سال ۱۹۵۶ بعد از مراجعت به فرانسه با حمایت حزب «اتحاد و برادری فرانسوی» در سن ۲۷ سالگی وارد مجلس ملی فرانسه شد و جوان ترین نماینده مجلس بود.
در سال ۱۹۶۰ ازدواج کرد. لوپًن همیشه ادعا می کرد که تعهد سیاسی وی بر عشق به میهن و علاقه مردم پایه ریزی شده است. در سال ۱۹۶۲ از سیاست کناره گیری و شرکت تولید صفحه های موسیقی را بنیانگذاری کرد.
در ۱۹۹۵ در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و در ردیف چهارم قرار گرفت. در سال ۲۰۰۲ در دور اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت و ۸۶/۱۶ درصد آرا را بین شانزده نامزد کسب کرد اما در دور دوم انتخابات ۲۰۰۲ در رقابت با ژاک شیراک ۹۴/۱۷ درصد آرا را به دست آورد.
▪ برنامه های لوپن
- حمایت از مرزهای اقتصادی و ایجاد حقوق گمرکی.
- اختصاص و اولویت بازار کار به فرانسویان.
- حذف قانون ۳۵ ساعت کار در هفته و ایجاد مذاکره درباره رشته های کاری و نوع کار.
- ایجاد و پرداخت حقوق برای پدر یا مادری که می خواهد از فرزند خود نگهداری کند.
- تمایل به حذف تدریجی مالیات بر درآمد.
- مالیات بر شرکت ها با نرخ های ۱۰ ، ۱۵ و۲۰ درصد بر حسب نوع شرکت.
- هماهنگی بین رژیم های مختلف بیمه در مورد امید بهتر به زندگی در دوران بازنشستگی.
- رهایی کار از قید و بند سازمان ها و نهادها.
- سرمایه گذاری در انرژی های جایگزین.
- فسخ حق خاک؛ «اگر نوزادی از والدین خارجی در خاک فرانسه متولد شود، دولت حق اخراج آنها را ندارد و قانوناً به تابعیت فرانسه درمی آیند.»
- اعطای وام به خانواده ها برای خرید مسکن.
● فردریک نیو
فردریک نیو ۳۹ ساله، قاضی دادگستری، دارای فوق لیسانس حقوق عمومی و اقتصادی است. از سال های قبل در زمینه شکار فعالیت داشته و عضو سازمان های متعددی در زمینه شکار، صید، طبیعت و رئیس جامعه شکارچیان کبوتر و پرندگان مهاجر شمال فرانسه است.
در سال ۱۹۹۹ به عنوان دبیر کل گروه «شکار، صید، طبیعت و سنت» انتخاب شد و بعد از مدتی شمال فرانسه را به سوی جنوب و نواحی پیرنه-آتلانتیک ترک کرد. هرچند که وی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۷ است ولی برنامه های اجتماعی دقیقی ندارد. وی مدافع کشاورزی، بازار های سنتی و دقت بیشتر به مناطق روستایی است. فردریک نیو مخالف اروپای فدرال و لیبرال است و خواستار اقداماتی درباره توازن درباره صید و شکار و بازگشت به قوانین شکار پرندگان مهاجر، تقلیل بهای پروانه شکار و آزادی بیشتر استفاده از فشنگ و تفنگ های شکاری است.
● سگولن رویال
ماری-سگولن رویال در ۲۲ سپتامبر ۱۹۵۳ در شهر داکار پایتخت سنگال در آفریقا متولد شد. سگولن چهارمین فرزند خانواده رویال، دارای دو خواهر و پنج برادر است و دوران کودکی خود را در قاره آفریقا گذرانیده است. در مراجعت به فرانسه خانواده وی در ملک اجدادی در روستای کوچک شاماین در استان لورن در شمال شرق فرانسه ساکن شد.
سگولن از هوش وافری برخوردار بود و بعد از دوران متوسطه در دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه نانسی ثبت نام کرد و لیسانس خود را با موفقیت گذرانید و برای ادامه تحصیل عازم پاریس شد و در سال ۱۹۸۰ از مدرسه عالی علوم سیاسی فارغ التحصیل و بعد از آن وارد مدرسه عالی علوم اداری شد و دوره های آنجا را با موفقیت به پایان رسانید.
در همین زمان در امتحان وکالت شرکت کرد و پروانه وکالت را به دست آورد. سگولن رویال در تمام طول تحصیل مجبور به تهیه هزینه تحصیلی خود بود و در این راه تلاش فراوانی کرد، در طول تحصیل در مدرسه عالی علوم سیاسی با فرانسوا اولاند دبیر کل فعلی حزب سوسیالیست فرانسه آشنا شد و زندگی مشترک با وی را شروع کرد و در حال حاضر مادر چهار فرزند است. وی در سال ۱۹۹۵ وارد حزب سوسیالیست فرانسه شد.
سگولن رویال به عنوان زنی سیاستمدار مورد توجه جامعه فرانسه قرار گرفته زیرا به مشکلات زندگی عادی آشنایی کامل دارد، با مشکلات هموطنان خود آشنا است و در یافتن راه حل برای آنها تلاش فراوان می کند. در سال ۱۹۸۱ که فرانسوا میتران مشغول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود بود سگولن رویال به گروه مشاورین وی پیوست و چنان لیاقتی از خود نشان داد که بعد از موفقیت در انتخابات همراه فرانسوا میتران به کاخ الیزه رفت.وی در عین حال که عهده دار سمت های مختلف سیاسی بود خانواده، بچه و زندگی روزمره را کنار نگذاشت. زندگی خانوادگی و سیاسی را در هم آمیخت و در سال ۱۹۹۲ که مجبور به شرکت در اجلاسی در ریودوژانیرو بود در عین حال که فرزند چهارم خود را باردار بود، به همراه پرستاری از ارتش فرانسه عازم شرکت در اجلاس شد. کمی بعد از مراجعت از اجلاس ریودوژانیرو، روزنامه پاری-ماچ عکس خانم وزیر را همراه فرزند شیرخوار(فلورا) در بغل، در صفحه اول چاپ کرد که راه وی را به تبلیغات مطبوعاتی باز تر کرد. وی از پوشیدن لباس های شیک قرمز و سفید و آخرین مدل خود داری نمی کند، حتی مثل مرشد خود فرانسوا میتران، به اصلاح دندان های نامرتب خود پرداخته است.
▪ برنامه های رویال
- ایجاد کار از طریق سرمایه گذاری با مالیات کمتر.
- نشست سالانه سندیکاها و کارفرمایان درباره میزان حقوق و مزد دریافتی کارگران، افزایش حداقل حقوق کارگران به ۱۵۰۰ یورو در ماه تا سال ۲۰۱۲، اضافه کار بین ۳۵ تا ۳۹ ساعت با نرخ حقوق ثابت کارگران، ایجاد مالیات جدید و اصلاح مالیات بر درآمد، اصلاح دریافتی بازنشستگان و نزدیک تر کردن به حداقل دستمزد.
- آموزش اجباری از سن سه سالگی، ایجاد امکانات بهتر در مورد بهداشت موسسات آموزشی از ابتدایی تا دانشگاه.
- ایجاد مالیات بیشتر بر نفت و مواد آلاینده، ایجاد مالیات بیشتر بر فعالیت ها و صنایع آلوده کننده محیط زیست، اقداماتی برای افزایش ایجاد انرژی بازیافتی، تقلیل انرژی هسته یی، سهم بیشتر دولت در ایجاد حمل و نقل عمومی.
-تقویت پلیس برای مبارزه با قاچاق موادمخدر، مبارزه با خشونت های خانوادگی، ایجاد مراکز آموزشی و حرفه یی برای نوجوانان بزهکار در زندان و ایجاد مراکزی برای پیشگیری از بزهکاری نوجوانان مشکل ساز.
● نیکلا سارکوزی
نیکلا پل استفان سارکوزی دو ناگی بوسکا مشهور به نیکلا سارکوزی در ۲۸ ژانویه ۱۹۵۵ در منطقه ۱۷ پاریس متولد شد. نیکلا سارکوزی مسیحی کاتولیک مذهب دو برادر به نام گیوم و فرانسوا دارد که تفاوت سنی زیادی با وی ندارند. نیکلا در سال ۱۹۵۹ از همسرش جدا شد و سه بار ازدواج کرده و از همسر اول یک فرزند و همسر دوم خود دو فرزند دارد.
وی دوران کودکی و جوانی را در منطقه ۱۷ پاریس گذراند و بعد از آن مقیم نویی- سور- سن در غرب پاریس شد. نیکلا در سال ۱۹۷۳ دیپلم متوسطه را به دست آورد و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه نانتر در رشته حقوق عمومی و علوم سیاسی دنبال کرد و در سال ۱۹۷۸ در حقوق خصوصی کارشناسی ارشد را به پایان رسانید و در سال اول دوره دکترا رساله یی درباره «رفراندوم ۲۷ آوریل ۱۹۶۹» نوشت. بعد از آن وارد موسسه علوم سیاسی پاریس شد. در همین زمان به سربازی فراخوانده شد و تحصیلات را رها کرد. در سال ۱۹۸۱ به فکر وکالت افتاد و دوره مخصوص وکالت را گذرانید و همچون مادرش وکیل دادگستری شد. در سال ۲۰۰۲ از نامزدی ژاک شیراک طرفداری کرد و وزیر کشور شد. در سال ۲۰۰۴ از طرف ژان- پی یر رفرن نخست وزیر وقت، به سمت وزیر دولت، اقتصاد دارایی و صنعت منصوب شد.
در صنعت به خصوصی سازی فرانس تله کام پرداخت و ساختار شرکت های برق و گاز فرانسه را دگرگون کرد. سارکوزی در ۲۸ و ۲۹ دسامبر سال ۲۰۰۴ با اکتساب ۱/۸۵ درصد آرای طرفداران به ریاست حزب حاکم «اتحاد برای جنبش مردمی» منصوب شد و کمی بعد نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۷ اعلام کرد. ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه تلویزیونی خود در ۱۴ ژوئیه ۲۰۰۴ گفت که آقای سارکوزی باید یکی از دو پست را ترک کند. وی مدتی بعد کناره گیری خود از پست وزارت دارایی را تسلیم نخست وزیر کرد.
ژان-پی یر رفرن نخست وزیر بعد از شکست فرانسه در همه پرسی مربوط به قانون اساسی اتحادیه اروپا کناره گیری خود را در روز ۳۱ مه ۲۰۰۵ به رئیس جمهور تسلیم کرد. ژاک شیراک پست نخست وزیری را به دومینیک دوویلپن واگذار کرد و سارکوزی وزیر دولت، کشور و امنیت داخلی شد.
در زمان وزارت سارکوزی آتش سوزی هایی در ساختمان های قدیمی به وجود آمد و تعداد زیادی زن، مرد و بچه های مهاجرین ساکن این ساختمان ها از بین رفتند. در اکتبر ۲۰۰۵ دو نوجوان حاشیه نشین پاریس که از دست پلیس ضدشورش فرار کرده بودند به ترانسفورماتور برق واقع در یکی از برج های حومه پناه برده و در آنجا کشته می شوند که بعد از آن شورش های متعددی در محلات حاشیه شهر پاریس و به دنبال آن در شهرهای بزرگ فرانسه همچون لیون، بوردو، لیل و .... شروع شد که تعداد زیادی ماشین و کارگاه توسط شورشیان به آتش کشیده شد. سارکوزی اعلام کرد که اگر افراد بدون مجوز سکونت در فرانسه در این شورش ها شرکت کنند به کشور مبدأ برگردانده خواهند شد. در همین زمان ۲۷۳۴ نفر از جوانان شورشی دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفتند که از بین آنها ۵۹۶ نفر زندانی شدند و یک نفر از اهالی کشور مالی از فرانسه اخراج شد. بعضی از چپی ها کناره گیری سارکوزی از پست وزارت کشور را درخواست کردند.سارکوزی بعد از شکست فرانسه در همه پرسی قانون اساسی اتحادیه اروپا گفت؛ «من پیشنهاد می کنم که شش کشوری که ۷۵ درصد جمعیت اتحادیه را تشکیل می دهند نقش اساسی در مسائل مختلف اتحادیه به عهده بگیرند.»
▪ برنامه های سارکوزی
- ۳۵ ساعت کار اضافی برای کسانی که مایل به کسب درآمدی بیشتر باشند.
- حمایت از قدرت خرید بیشتر.
- آموزش اجباری کودکان از ۳ تا ۶ سالگی.
- ایجاد خدمات شهری و کمک به توسعه.
-ایجاد فضای مناسب برای دسترسی به مسکن.
-ایجاد کانون خانوادگی عاری از فشار و عدم امنیت.
- پرداخت کمک معاش اولاد به زوجین پس از تولد اولین فرزند.
- ارائه فرهنگ توسعه اقتصادی با ایجاد منطقه آزاد به استان های ماوراء بحار.
- هر جوانی که مشغول به کار می شود، باید طی ده ماه اول حق استفاده از آموزش های مربوط به حرفه خود را داشته باشد.
- هزینه آموزش عالی تا سال ۲۰۱۲ به میزان ۵۰ درصد افزایش یابد.
- ایجاد کار بیشتر برای دانشجویان در محیط دانشگاه و خارج از آن.
- برای ساعات اضافی کار هیچ نوع مالیات پرداخت نشود.
- کارخانه ها و کارگاه هایی که سرمایه گذاری بیشتر برای ایجاد کار می کنند از پرداخت مالیات معاف شوند.
- در همه نقاط کشور عدالت و برابری برقرار باشد. خدمات عمومی باید در محلات مشکل زا و فقیرنشین حومه شهرهای بزرگ و مناطق روستایی حضور بیشتری داشته باشد.
- ایجاد قانون جدید برای ثبت بیشتر کودکان معلول جسمی یا ذهنی در مدارس مخصوص.
- خانم های جویای کار بتوانند با نگهداری فرزندان خود حقوقی دریافت کنند.
● ژرر شیواردی
ژرژ شیواردی بعد از سال ۱۹۷۰ مشغول معماری است، وی شهردار شهر اید مرکز استان کارکاسون در جنوب فرانسه و بنیانگذار «کنفرانس ملی دفاع از بخش های فرانسه و خدمات عمومی» است. وی از مخالفین «قانون اساسی» اروپا است و در ۱۸ نوامبر ۲۰۰۶ از طرف «کمیته ملی تصاحب مجدد دموکراسی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ شد. وی مدافع سرسخت ۳۶ هزار دهستان کشور فرانسه، جمهوری لائیک و مدافع قطع رابطه با اتحادیه اروپا است. شیواردی خود را نماینده شهرداران فرانسه می داند ولی دادگستری فرانسه این موضوع را رد کرده است.
● فیلیپ دوویلیه
فیلیپ دوویلیه در ۲۵ مارس ۱۹۴۹ متولد و فارغ التحصیل مدارس عالی علوم اداری، علوم سیاسی پاریس و فوق لیسانس حقوق از دانشگاه های پاریس است. دوویلیه در سال ۱۹۱۸ رادیوی آزاد آلووت را بنیاد نهاد و در کابینه ژاک شیراک در سال ۱۹۹۶ وزیر فرهنگ و ارتباطات شد. دوویلیه طرفدار نظم بیشتر در فرانسه، تقویت فرانسه و گرایش آن به سوی کشاورزی و تقلیل صنعت، طرفدار سرسخت خانواده و مخالف ازدواج همجنس بازان، مخالف مهاجرت به فرانسه و حذف ۳۵ ساعت کار در هفته به نفع درآمد و قدرت خرید بیشتر و طرفدار اتحادیه اروپای بدون ترکیه است.
● دومینیک ووانه
خانم ووانه پزشک متخصص بیهوشی فارغ التحصیل دانشگاه فرانس کونته در شرق فرانسه، در سال ۱۹۵۸ در استان «Doubs» در شرق فرانسه متولد شد و در سال ۱۹۸۱ در مبارزات علیه نیروگاه های هسته یی مالویل، فسنم و جنگل زدایی ناحیه وژ در مرکز فرانسه شرکت کرد و در همین زمان به عضویت سازمان «عفو بین الملل» درآمد و در سال ۱۹۸۴ در ایجاد جنبش «سبزها» شرکت کرد. در سال ۱۹۸۹ نماینده پارلمان اروپا و در سال ۱۹۹۱ سخنگوی «سبزها» شد و در همین زمان مشاور منطقه فرانس کونته شد.
دکتر سید حامد رضیئی
منبع : روزنامه اعتماد


همچنین مشاهده کنید