پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا
صاحب خانههای مجازی و رقابتی سخت برای دعوت مهمان
اینترنت دنیایی مجازی است كه در كنار دنیای حقیقی و فیزیكی ما و به عبارت ساده درون جهان فیزیكی متولد شده است و اكنون آنچنان وسیع است كه نمیتوان مرزهایی برایش ترسیم كرد. وب سایتها و وبلاگها بعضی از واحدهای مسكونی اینترنت هستند. خالقان وبسایتها كه صاحبان این خانههایند، دغدغههای مشتركی دارند كه مهمترین آنهاجاگیر شدن در یك موتور جستجوی مشهور و كسب جایگاهی برتر و رتبهای دلخواه و درصدر است. این وب سایتها میخواهند هر چه كه میتوانند خود را به ابتدای لیست اسامی وب سایتها در موتور جستجو نزدیك كنند. پس از این آرزوی مشترك، خواسته دیگر آنها جذب هر چه بیشتر بازدیدكنندگان و كاربران اینترنت به سوی خودشان است تا به اصطلاح رایج «ترافیك» وب سایتشان بیشتر شود.
موتورهای جستجو به عنوان بهترین مجرای هدایت كاربران و معرفی وبسایتها برای آنها شناخته شده است. موتورهای جستجو قادرند اطلاعات گوناگونی را برای كاربران اینترنت فراهم كنند. در حال حاضر صاحبان وبسایتها هم برای جذب كاربران و افزایش ترافیك خود از موتورهای جستجو بهره میگیرند. پیش از این وبسایتهای كسب و كار برای معرفی خودشان برای كاربران ایمیل میفرستادند ولی به زودی و با شیوع فراوان Spam یا همان پیامهای بیهودهای كه باكس ایمیلها را اشغال میكند، از قدرت این ایمیلهای تبلیغاتی كاسته شد چرا كه كاربران از ترس این كه آنها نیز همین مزاحمان و پیامهای بیهوده باشند، اصلا بازشان نمیكردند. به همین دلیل توجه مالكان كسب و كارهای اینترنتی به ترافیك و رفت وآمد بازدیدكنندگان معطوف شد.
ولی استفاده از موتورهای جستجو آسان نیست. در حال حاضر همه این افراد سعی دارند رتبه و جایگاه خودشان را در لیست این راهنماهای بیمرز تثبیت كرده، ارتقا دهند. روششناسیهای گوناگون در این باره شكل گرفته و مسابقهای شدید و رقابتی سخت و روز افزون بین این وب سایتها به وجود آمده است. هر قدر كه تعداد شركتهای تبلیغاتی و طراحان وبسایت بیشتر شده تلاش كنند تا محصولات بهتری تحویل مشتریانشان دهند، این عرصه رقابتی گسترش مییابد و همه این وبسایتها برای تثبیت مقامشان به زحمت میافتند.
شما هم قصد دارید كه برای توسعه كسب و كار فیزیكیتان وبسایتی راه بیندازید یا نه؟ اصلا میخواهید در اینترنت كار كنید؟ در هر صورت باید وارد این عرصه رقابتی شوید. كار آسانی نیست ولی غیرممكن و ناشدنی هم نیست. وب سایت شما هر چه كه باشد و در هر زمینهای كه كار بكنید، پنج نكته اصلی و تعیینكننده وجود دارند كه رعایت و توجه به همه آنها لازم بوده به تثبیت موقعیت شما در اینترنت، افزایش تعداد بازدیدكنندگان و ارتقای رتبهتان در لیست انبوهی از وب سایتها، كمك خواهد نمود.
▪ لینكها بهترین، كارآمدترین و مرسومترین ابزارهایی هستند كه برای افزایش ترافیك وب سایتها به كار گرفته میشوند. شبكه گسترده جهانی همواره روبه رشد است و در عین حال برخی روشهای آزمون شده ناموفق را كنار گذاشته بر تكنیكها و روشهای خاصی تاكید میكند. موتورهای جستجو هر روز بیش از پیش به لینكها توجه دارند و رتبهبندی وبسایتها (Page Ranking) یا PR را بسیار مهم میانگارند. گوگل PR را تعداد صفحاتی میداند كه توسط لینكهای یك وبسایت به آن برمیگردند. اگر میخواهید موفق باشید باید پروسهای طراحی كرده در پیش بگیرید كه طی آن لینكهایی مناسب، مفید و مرتبط به وبسایتها كه با كارتان مرتبط هستند را به وجود آورید. این كار دشوار، وقتگیر ونیازمند استفاده از منابع گوناگون است. برای كسب یك PR مناسب و قابل قبول باید بین۴۰۰ تا ۸۰۰ لینك شكل دهید.
▪ واژهها و لغات كلیدی، مجاری ورودی دیگری به یك وب سایت هستند كه در افزایش و كاهش ترافیك یك وب سایت نقشی تعیینكننده دارند. كلمات و عبارات كلیدی از ستونهای اصلی ساختار طرح بازاریابی یك وب سایت بوده می تواند رتبه و جایگاه سایت در رنكینگ موتور جستجو را تغییر دهد. بسیاری از شركتها هزینههای زیادی را برای جستجوی این كلیدها و به كارگیریشان، صرف میكنند ولی هیچ سودی نمیبرند. علت اینست كه آنها از واژههای «كلیدی» استفاده نمیكنند. لغت و عبارت كلیدی آن است كه با محتوای وب سایت ارتباط داشته باشد و هنگامی كه كاربر آن را تایپ میكند، با وب سایت دلخواهش روبهرو شود. در ضمن وب سایتهای متعددی از یك نوع وجود دارند كه ممكن است این واژه كلیدی كه انتخاب كردهاید، مورد استفاده همه آنها باشد. رقیبان شما هم از PR بالایی برخوردارند. پس واژههای كلیدی متعددی انتخاب كنید كه در عین گویایی و ارتباط با محتوای شما، یگانه و نو باشند. البته كار آسانی نیست ولی ناامید نباشید، ممكن و شدنی است!
▪ یافتن كلمات كلیدی یك مسئله است و نحوه چیدمان و استفاده از آنها در محتوای وب سایت امری جداست. موتورهای جستجو نرمافزارهای اتوماتیكی دارند كه در اصطلاح آنها را Spiders (عنكبوتها) میخوانند. عنكبوتها وب سایتها را بررسی میكنند و لغات كلیدی آنها را مورد توجه قرار میدهند تا از این روش رتبهبندی آنها در موتور جستجو- رنكینگ- انجام گیرد.عنكبوتها معمولا به دنبال این هستند كه ببینند آیا ۳ تا ۷ درصد از واژههای كلیدی درهر صفحه از وب سایت وجود دارد یا خیر. اگر میخواهید از این بازرسان عنكبوتی نمره خوبی بگیرید، لازمست كه این استاندارد را كسب نموده انتظاراتشان را برآورده سازید.
▪ چگونگی نگارش هر صفحه از وب سایت معیار دیگریست كه موتور جستجو به آن اهمیت میدهد. آنها دوست دارند كه هر صفحه به شیوهای منظم نگارش یافته و پاراگرافبندی شده باشد. پاراگرافها كوتاه و ساده تنظیم گشته باشند و مطالب مربوط به هم را در خود جمع كرده باشند. وجود یك یا دو تا از مهمترین لغات كلیدی در عنوان صفحات نیز بسیار مثبت است.
▪ سایت، عنصر مهم دیگریست كه بعضی از صاحبان وب سایتها به آن توجه نمیكنند و اهمیت PR، باعث میشود كه به نقشه سایت اهمیت ندهند. درواقع كاربران و بازدیدكنندگان یك سایت، میتوانند به خوبی از نقشه آن استفاده كرده، راه و روش گشت و گذار در این محل را یاد بگیرند. به این ترتیب آنها بدون دردسر به مطالب مورد نظرشان دست مییابند. به علاوه این نقشه به عنكبوتها كمك میكند تا لینكها و صفحات را پیدا كنند.
نقشه سایت از عناصر كارآمد و مفید یك وب سایت مناسب و قوی بوده هم برای بازدیدكننده موثر است و هم برای بالا بردن رنكینگ وب سایت چرا كه كار عنكبوتها را آسان میكند.
By:Lee Traupel
مترجم: آذین صحابی
مترجم: آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران توماج صالحی پاکستان سریلانکا حجاب دولت کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی رئیسی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور
کنکور هواشناسی سیل تهران سازمان سنجش زنان شهرداری تهران پلیس اصفهان فراجا قتل سازمان هواشناسی
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا خودرو دلار بانک مرکزی بازار خودرو ارز قیمت سکه ایران خودرو تورم سایپا
ترانه علیدوستی تلویزیون فیلم سینمای ایران گردشگری سحر دولتشاهی مهران مدیری کتاب بازیگر تئاتر سینما شعر
کنکور ۱۴۰۳ علوم انسانی
اسرائیل غزه فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا روسیه جنگ غزه اوکراین حماس طوفان الاقصی اتحادیه اروپا ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال بارسلونا بازی ژاوی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس تراکتور فوتسال تیم ملی فوتسال ایران والیبال
هوش مصنوعی همراه اول تسلا فیلترینگ فناوری تبلیغات ایلان ماسک اپل
استرس سلامت روان افسردگی داروخانه پیری هندوانه دوش گرفتن