سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا


عدم شناخت و تحقیقات کافی و ضعفهای قانونی کشور


عدم شناخت و تحقیقات کافی و ضعفهای قانونی کشور
اینجانب در تاریخ . . . . . . . با دختری ازدواج نمودم كه متاسفانه با فربكاری های زیادی از جانب آنها مواجه شدم .میخواهم همه چیز را بنویسم چون معتقد هستم كه فریب هر چه باشد بد است و حتی به نظر بنده كسی كه كوچكترین فریب مشهود را انجام دهد لیاقت و ارزش زندگی كردن را ندارد .من متاسفانه با افراد بسیار حرفه ای روبرو شدم واین مرا بیشتر ناراحت كرده است . هنگامی كه مادرم برای دیدن دختر خانم به منزل ایشان رفته شرایطی را كه من به او گفته بودم به آنها گفته است شرایط به قرار زیر است .
۱) اگر دختر استعداد چاقی دارد بگویید.
۲) اگر اهل آرایش است بگویید.
۳) از نظر جسمی كاملا سالم باشد.
۴) اگر قبلا بیماری داشته است بگویید.
۵) هرگونه مریضی مهم و غیر مهم را بگویید.
۶) اهل نماز و روزه باشد.
۷) مطیع و فرمانبردار باشد .
جوابهایی كه به مادرم میدهند در خصوص هر كدام از سواها به قرار ذیل است :
۱) نه اصلا این طور نیست .
۲) نه خدا نكنه ما و این حرفها ..سید ال پیغمبر و این حرفها.
۳) گل عیب داردو این دختر عیب ندارد.
۴) نه هیچ بیماری نداشته است.
۵) نه هیچ مریضی نداشته است.
۶) اهل نماز و روزه است .
۷) آنقدر این دختر مظلوم و ارامه كه نگو و نپرس .
بعد از تصدیق شدن خواسته های ما من به دیدن دختر رفتم و از او خواستم كه كوچكترین عیب خودش را از من پنهان نكند و من نیز كه كمی از اثر سوختگی دستم از ۲۵ سال پیش مانده به او نشان دادم و گفتم كه تنها عیب من این است و هیچ مشكلی ندارم بعد از مدتی صحبت كردن با توجه به حرفهای این دختر كه كاملا با من همراه بود تصمیم به ازدواج با او گرفتم هنگام آزمایش خون ایشان با حالات عجیبی شروع به استفراغ كرد و تقریبا از هوش رفت از مادرش پرسیدم چه شده گفت هیچی استرس داره چیزی نیست بعد از این كه حالش خوب شد میخواستم از او بپرسم چه شده كه دایی اش سریع امدو اورا از من دور و با او صحبت كرد و بعد از ان دختر جواب من را به این صورت داد كه من صبح و شب غذا نخورده ا م و حالم به هم خورده است .خلاصه ازدواج سر گرفت بعد از عقد متوجه شدیم كه سر این دختر پر از افشان است فهمیدیم كه ایشان موهایش بسیار كم پشت است و به خاطر این كه ما متوجه نشویم و سفیدی سرش را نبینیم این كار را كرده است با دقت بیشتر متوجه شدم كه روی سرش یك بر آمدگی واقعا زشت دارد كه بستن موها در پشت سرش از ما پنهان كرده است خلاصه روزها میگذشت و من واقعا ناراحت بودم و نمی دانستم كه چه باید بكنم.
مدتی گذشت متوجه شدیم كه این دختر وقتی مقداری فعالیت میكند مثلا یك اتاق را جارو میكند دست راستش به شدت عجیبی به لرزه می افتد . و باز مدتی گذشت متوجه شدم كه این دختر از اب میترسد با دوست پزشكم جریان را مطرح نمودم گفت این دختر مرض فوبیا دارد سریعا به یاد اوردم كه در موقع آزمایش نیز حالش خراب شد و طی صحبت با این پزشك مشخص شد كه ایشان فوبیا دارد . خلاصه بگویم این دختر كچلی .مریضی اعصاب .فوبیا . پا درد . دارد و همه انها ارا از من پنهان نموده است ضمن این كه ایشان كارش آرایش كردن است و هر گز به حرف من گوش نمی دهد و قبلا ۹۰كیلو گرم با قد ۱۶۰ سانتیمتر وزن داشته و خود را به ۶۰ كیلو گرم رسانده و آثارش در تمام نقاط بدنش مشهود است بر خلاف خواسته من و به میل و اراده خودش شب د رمنزل دوست دخترش با حضور شوهرش میخوابد . اصلا حرف شنوی ندارد نمی دانستم چه كار كنم رفتم دادگاه كه درخواست تدلیس در ازدواج كنم گفتند فایده ای ندارد لذا د رخواست طلاق دادم كه رای نهایی قاضی هنوز صادر نشده است ولی میدانم كه من باید نصف مهریه را نقدا بپردازم ولی ندارم و این دختر هم اصلا طلاق نمی خواهد . آنقدر جوش زدم و غصه خوردم كه تیروپید من اوت كرد و غمباد گرفتم به ناچار مجبور به عمل شدم و الا ن وضعیت خوبی ندارم و نباید جوش بزنم و غصه بخورم و خانواده اش با این كه این موضوع را می دانند ولی حاضر به رها كردن من نیستند و با در خواست تقسیط موافقت نمی كنند خواشمندم مرا راهنایی كنید .چه كنم واقعا با این دختر چه كار كنم و انچه برایم مسلم است این است كه حاضر به زندگی حتی برای یك دقیقه با او نیستم . لطفا من را راهنمایی كنید.
با كمال تاسف در عین حالی كه فریب در ازدواج بواسطه پنهان كردن عیب و یا عنوان صفات كمالی كه صحت نداشته باشد بسیار زشت و غیر انسانیست اما در روند رسیدگی به این قبیل فریبهایی كه مخصوصاً از طرف دخترها واقع شده باشد برخورد جدی نشده و نمیشود .
و این سهل انگاری و گذشت قانون نسبت به فریب در ازدواج عاملی شده تا هر روز شاهد فریب در ازدواج باشیم .
یكی طلاق میگیرد و شناسنامه عوض میكند و با پنهان ازدواج گذشته خود دوباره با دیگری ازدواج میكند و دیگری عیوبی كه در زندگی مشكل ساز است را پنهان میكند و با عنوان شرایط سلامتی باعث بدبختی یك جوان میشود .
متاسفانه و باز هم متاسفانه در قانون حال حاضر ایران هر چند به صراحت بر زشتی این عمل تاكید شده و بعنوان عملی مجرمانه مطرح شده است اما در عمل و موقع اجرای قانون با دیده چشم پوشی با فریب دخترها برخورد میشود .
بخاطر همین موضوع تاكید دارم شرط صحت و سلامت حتماً در شرایط ضمن عقد از طرف مرد و زن ذكر شود و عیوب هم نوشته شود تا اگر بعد از این مشكلی پیش آمد حتما قابل پیگیری قانونی باشد .
بعنوان فردی كه از دادگاههای ایران كم و بیش اطلاع دارم باید بگویم خیلیها همسرشان بعد از ازدواج با چیزی كه تصور میكرده اند و میخواسته اند تفاوت دارد و متاسفانه بعضیها فكر میكنند كلك زدن وسیله ای برای رسیدن به هدف و بدست آوردن همسر است .
هر چند این روش كوته بینانه آن افراد آنها را به مقاصدشان نمیرساند اما در مقابل باعث بدبختی طرفهای آنها خواهد شد و در كمال تعجب با وجود تاكید قانون مجازات اسلامی بر مجازات این قبیل فریبها اصولا مردان فریبكار با برخورد قانونی روبرو میشوند اما با دخترهای فریبكار برخورد جدی نمیشود.
در حالی كه اگر قانون بخواهد ارزش خود را داشته باشد باید ترسی در افراد فریبكار ایجاد كند كه حتی فكر فریب را هم به ذهن خود راه ندهند اما متاسفانه در حال حاضر چنین نیست .
منبع : سایر منابع


همچنین مشاهده کنید