شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

نصب IE۷ و WMP۱۱ بدون کنترل WGA


نصب IE۷ و WMP۱۱ بدون کنترل WGA
از زمان ارائه برنامه كنترل كننده WGA كه مربوط به Windows -Genuine-Advantage مایكروسافت می‌باشد، امكان نصب بعضی از برنامه‌های كاربردی اضافی وجود ندارد. البته در صورتی كه این بخش كنترل كننده اعلام كند.
این مسئله در مورد WMP۱۱ و IE۷ نیز صدق می‌كند. به شما نشان می‌دهیم كه این مشكل چگونه قابل حل است.
● اینترنت اكسپلورر ۷: نصب بدون كنترل WGA
▪ مشكل:
شما از نسخه ویندوز ایكس‌پی با SP۲ استفاده می‌كنید كه در هنگام كنترل WGA در سایت دانلود مایكروسافت بدون هیچ دلیلی از ادامه كار باز می‌ماند و یا اینكه اصلا دوست ندارید كه برنامه كاربردی با مركز ارتباط برقرار كند. اما با وجود این باز هم می‌خواهید از IE۷ استفاده كنید و یا آنرا امتحان كنید. اما جای تاسف اینجاست كه در دانلود به مشكل برمی‌خورید حتی اگر فایل نصب را از منبع دیگری تهیه كرده باشید.
▪ راه حل:
ابتدا فایل Setup آخرین نسخه IE۷ را دانلود كنید و در پوشه دلخواهی بگذارید . اگر اكنون سعی كنید كه این فایل را نصب كنید روند نصب در موقع كنترل WGA از كار باز می‌ماند. در این میان برنامه Setup با سرور مایكروسافت "mpa.one.microsoft.com" ارتباط برقرار می‌كند. در همین سرور است كه كنترل انجام می‌گیرد. پس پیغام اخطاری برگردانده می‌شود و یاعث از كار ماندن Setup می‌شود. برای اینكه بتوانید كار نصب را تمام كنید باید یك "Loopback" در پروتكل اینترنت ایجاد كنید. با اینكار سوال آن‌لاین ایجاد شده در روند Setup اینترنت اكسپلورر ۷ به خود سیستم (localhost) باز می‌گردد.
نتیجه این می‌شود كه پیغام اخطاری صادر نگشته و اینگونه كنترل به عنوان موفق كار را پیش می‌گیرد. برای انجام كار گفته شده، باید سرور مایكروسافت را در فایل Hosts وارد كنید. در حالت استاندارد این فایل در آدرس رو برو قابل مشاهده است: windowssystem۳۲Driversetc اگر در آدرس داده شده فایل مورد نظر را پیدا نكردید، می‌توانید مسیر آن را در رجیستری وارد كنید. برای اینكار Regedit را شروع كرده و كلید زیر را باز كنید:
HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesTcpipParameters
ارزش موجود در علامات توسعه یافته "DataBasePath" همان مسیر فایل "Hosts" را نشان می‌دهد. فایل "Hosts" را اكنون با یك texteditor مانند Notepad باز كنید و در پایان فایل، در میان آدرس آخر سطر زیر را وارد كنید:
۱۲۷.۰۰.۱mpa.one.microsoft.com
فضای میان آدرس IP و اسم سرور یا از علامت خالی و یا از Tabها تشكیل شده است. فایل را ذخیره كرده و آنرا ببندید. اكنون تنها كافیست كه زیر پوشه مخفی زیر را پاك كنید:
documents and settingsallusersprogrammswindows Genuine Advantage
برای دیدن این پوشه مخفی به اكسپلورر رفته و گزینه‌های Tools->Folder Options را بر گزینید . بخش View را باز كرده و گزینه Show hidden files and folders را انتخاب كنید. در پایان باید سیستم را وارد كنید تا فایل Hosts را دوباره بخواند. برای اینكار با دكمه راست موش بر روی گزینه My Network Places كلیك كرده و گزینه Properties را بر گزینید. سپس در صفحه باز شده با دكمه راست موش بر روی ارتباط مثلا LAN كلیك كرده و گزینه Repair را كلیك كنید. اكنون می‌توانید حتی اگر در ظاهر هیچ تغییری ایجاد نشده است. فایل Setup مربوط به IE۷ را به راحتی اجرا كنید.
گرچه Setup-Wizard ازشما می خواهد كه نسخه ویندوز خود را تایید كنید اما شما به راحتی بر روی گزینه ‌مربوطه تایید شد كلیك كرده و ادامه دهید. در این حالت هیچ ارتباطی با مایكروسافت برقرار نشده و Localhost اعلام می كند كه همه چیز درست است و روند نصب ادامه پیدا می‌كند. پس از یكبار Restart كردن IE۷ قابل استفاده خواهد بود.
▪ مورد تكمیلی :
برای اینكه این ترفند عمل كند باید ایكس‌پی شما فعال باشد و نباید از Cd-Keyهای قفل كننده مربوط به Corporate-Edition ویندوز ایكس‌پی استفاده كرده این كه آیا این مسئله برای شما نیز صدق می‌كند یا نه را می‌توانید با ابزاری از مایكروسافت به نام MGADiag.EXE كه در سایت زیر قابل دانلود است متوجه شوید:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=۵۲۰۱۲
پس از اینكه آنرا فراخوانی كرده و با فشار گزینه Continue روند آزمایش را شروع كردید در بخش Windows در بالای صفحه Validation Status را خواهید دید. اگر در اینجا Blocked VLK یا Not Activated نوشته شده باشد، ترفند گفته شده با این CD-Key عمل نخواهد كرد.
● WMP۱۱ را نیز می توان بدون WGA نصب كرد.
▪ مشكل:
WMP۱۱ نیز كه در آدرس زیر امكان دانلود آن وجود دارد:
www.pcwelt.de/downloads/multimedia/mp۳-sound/sound-tools/۶۲۰۱۸/index.html
در حقیقت فقط در صورتی نصب كاملش انجام می‌گیرد كه سیستم ایكس‌پی كنترل WGA را با موفقیت به پایان برساند. مطمئنا زیباتر خواهد بود اگر بتوان از این كنترل نیز رد شد.
▪ راه حل:
كاملا مانند WMP۱۱، IE۷ نیز با وجود كامل نشدن كنترل WGA می‌تواند نصب شود.
برای اینكار ابتدا فایل Setup برنامه را در پوشه‌ای دلخواه كپی كنید و آنرا با نرم‌افزاری مانند ۷-zip كه قابل دانلود در صفحه زیر است از حالت فشرده خارج كنید:
Download:www.pcwelt.de/downloads/tools-utilities/system-utilities/۸۵۰۳/infex.html
در میان فایل‌هایی كه از حالت فشرده خارج شده‌اند به فایل Windows Media Format ۱۱ Runtime (Wmfdist۱۱.EXE)i برخواهید خورد.
این فایل را توسط دوبار كلیك كردن بر روی آن فراخوانی كرده و به دستورات ویزارد عمل كنید. اكنون كامپیوتر را Restart كرده و دوباره پوشه دارای فایل‌های از حالت فشرده خارج شده را باز كنید. سپس فایل setup كه نام WMP۱۱.EXE را به خود گرفته است را برای نصب player فراخوانی كنید. اكنون دیگر سوالی توسط WGA برای شما مطرح نمی‌شود. پس از یكبار دیگر Restsrt كردن WMP۱۱ آماده برای استفاده خواهد بود.
مترجم: وهاب حاجی باقری
منبع : علم الکترونیک و کامپیوتر


همچنین مشاهده کنید