پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

بی وفاترین نیمکت ها برای مربیان لیگ برتری


بی وفاترین نیمکت ها برای مربیان لیگ برتری
آخرین هفته مسابقات لیگ ۸۵ كه انجام شود، تفكرات مدیران عامل باشگاه ها در قبال عملكرد مربیان كنونی تیم ها هویدا خواهد شد. در بهترین حالت ممكن، جابجایی حداقل ۱۰ سرمربی شاغل در تیم های كنونی لیگ برتر حتمی است.
استقلال تهران قطعاً به دنبال جذب یك سرمربی پرآوازه تر از مرفاوی خواهد بود تا سقف آرزوهایش را بالاتر ببرد. سایپا نیز كه با علی دایی جام قهرمانی را در میان ناباوری همگان از دست رفته می بیند، با استناد به ادعای خود دایی كه مسؤولیت همزمان در داخل زمین (به عنوان بازیكن) و خارج زمین (به عنوان مربی) به تیم ضربه می زند، ناچاراً فرد دیگری را برای سپردن سكان هدایت خود به دست وی برخواهد گزید.
از طرفی فیروز كریمی با پیشنهادات فراوانی كه از سوی تیم های متمول و نیز تیم های مطرح كشور دریافت داشته، ایضاً با علم به مشكلات لاینحل استقلال اهواز بعید است بخواهد در تیم كنونی به فعالیتش ادامه دهد. كریمی برای فصل آینده از تمام تیم های تهرانی حاضر در لیگ برتر پیشنهاد داشته و حتی گفته می شود از استقلال و پرسپولیس همزمان دعوت به همكاری شده است.
پرسپولیس هم دنیزلی را فقط به خاطر هزینه بالایی كه برای جذب وی متحمل شده، تا پایان لیگ ۸۵ و جام حذفی نگه می دارد. در واقع هر مدیر عامل یا هیأت مدیره دیگری هم كه بر سر كار آید، مطمئناً با این مربی تمدید قرارداد نمی كند اما برخلاف سرخپوشان پایتخت، سپاهانی ها اصرار زیادی به حفظ سرمربی خارجی خود دارند و اگر توافقات لازم صورت پذیرفته و ایضاً پیشنهاد مالی بهتری به دست لوكا نرسد، بوناچیچ با طلایی پوشان اصفهانی به همكاری خود ادامه می دهد. ذوب آهن با اعلام زودهنگام رسول كربكندی مبنی بر ترك تیم در پایان لیگ ۸۵ و نیز موافقت ضمنی سعید آذری مدیر عامل باشگاه، از هم اكنون به دنبال جذب سرمربی است.
ابومسلم اما در صورت امكان و اگر با قضیه تغییر مدیر عامل مواجه نشود، همچنان خداداد عزیزی را در رأس كادر فنی و البته به عنوان سرپرست! حفظ خواهد كرد. پیكان با دارابینیان نتایج خوبی گرفته و بعید به نظر می رسد قید او را به سادگی بزند.
مس كرمان به احتمال فراوان منتظر نتایج بازی های آینده خود با فرهاد كاظمی است اما شواهد و قرائن حكایت از آن دارد كه نه كاظمی و نه مس، هیچ یك تمایلی به تمدید قرارداد برای فصل آینده ندارند.حكایت تیم های شیرازی به این صورت است كه فجرسپاسی طبق سنوات گذشته غلامحسین پیروانی را در خدمت خواهد داشت اما هیچ تضمینی وجود ندارد كه بیژن ذوالفقارنسب در شیراز بماند چرا كه او هم پیشنهادات خوبی دارد. صباباتری كه چندی قبل با محمدحسین ضیایی قرارداد ۳ ساله امضا كرده بود، لیگ ۸۶ را با او شروع می كند تا دوباره به دوران اوج خود بازگردد.
پاس مثل راه آهن این روزها دنبال پیدا كردن گزینه ای مناسب برای فرار از اوضاع نابسامان كنونی است و هر ۲ باشگاه مذاكراتی نیز با چند مربی آغاز كرده اند. ملوان اگر در لیگ برتر بماند (كه احتمالاً می ماند) با احمدزاده ادامه خواهد داد تا از كاشته های امسال در لیگ ۸۶ استفاده كند گرچه احمدزاده خود عنوان داشته اگر فقط یك بازیكن (مثلاً مازیار زارع) از جمع انزلی چی ها جدا شود، او هم عطای كار را به لقایش خواهد بخشید.
به فولاد كه می رسیم، می بینیم ایناسیو تیم را از حیث نوع بازی كردن دچار تغییرات مثبتی كرده و به نظر می رسد چه فولاد در لیگ برتر بماند و چه به لیگ دسته اول سقوط كند، همكاری با این مربی پرتغالی منطقی تر از سایر اقدامات باشگاه در قبال كادر فنی باشد.
به هر حال آنچه محتمل به نظر می رسد، اینكه با نتایج كنونی تیم ها و عملكرد مربیان شاغل در لیگ برتر، حداقل ۱۰ مربی جای خود را برای لیگ ۸۶ به جای مربی دیگری داده و البته شاید خود نیز در تیم دیگری از لیگ برتر مشغول به كار شوند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید