چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

کیانیان در نقش یک مجسمه­ساز


کیانیان در نقش یک مجسمه­ساز
نمایشگاه آثار مجسمه­ی رضا کیانیان ، هنرمند برجسته­ی عرصه­ی سینما و تئاتر کشورمان با عنوان «دوباره نگاه کن» از روز شنبه هشتم اردیبهشت­ماه در نگارخانه‌ی ممیز خانه‌ی هنرمندان ایران برپا می‌شود.
رضاکیانیان از هنرمندان برجسته کشورمان، در اولین نمایشگاه آثار مجسمه‌اش ما را به دوباره نگاه کردن پدیده‌های پیرامونمان دعوت می‌کند.
وی در خصوص این آثار گفت: این آثار را از یک سری چوب که از کنار دریا، کوه، دشت، کویر، جنگل و ... پیدا کرده‌ام به وجود آورده‌ام. چوب‌هایی مثل پس مانده‌های کویر که گویی از طبیعت دور ریخته شده‌اند.
وی افزود: بعضی از آنها در لحظه اول دارای فرم‌هایی هستند که به همان شکل و بدون تغییر ارایه شده‌اند ولی در بعضی نیز فرم‌هایی نهفته است که باید در ترکیب نهایی اثر خود را نشان دهد.
این هنرمند در خصوص نحوه اجرای این مجسمه‌ها اظهار داشت: این کار را خیلی‌ها قبل از من چه در ایران و چه درخارج از ایران انجام داده‌اند ولی مهم این است که هر کس نگاه خود را به آن داشته باشد.
کیانیان که در گذشته در رشته‌های هنری همچون گرافیک، طراحی جلد کتاب، پوستر و ... فعالیت‌هایی داشته است، این بار در نمایشگاهی مجسمه‌های چوبی خود را که شامل فیگورهایی آبستره و ... می‌شوند را به تماشا خواهد گذاشت.
وی با اظهار امیدواری از اینکه برپایی نمایشگاه‌هایش ادامه پیدا کند گفت: یک سری ایده جدید دارم که آنها را برای نمایشگاه‌هایم در سال‌های آینده به کار خواهم گرفت.
رضا کیانیان فعالیت در زمینه مجسمه را مربوط به سال های دوری عنوان کرد وگفت: این کار را از مدت‌ها پیش می‌کردم ولی اثار این نمایشگاه حاصل دو سال اخیر (۸۵-۸۴) است. همچنین در گذشته نقاشی نیز کار کرده ام که بیشتر با مداد رنگی و گواش بوده است که اغلب آنها را به دوستانم هدیه داده‌ام.
رضا کیانیان ( متولد ۱۳۳۰) و فارغ التحصیل رشته تاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران از معدود هنرمندانی است که خود را محدود به یک رشته هنری نکرده و در زمینه‌های دیگر نیز طبع آزمایی هایی داشته است.
وی همچنین در نقش یک مولف کتاب‌های بازیگری ،تحلیل بازیگری، شعبده بازیگری، ناصر و فردین و بازیگری در قاب را به انتشار رسانده است.
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم خانه‌ای روی آب این بار در نمایشگاهی از آثار مجسمه‌اش ما را به نقش آفرینی دیگری دعوت کرده است.
نمایشگاه مجسمه‌های چوبی رضا کیانیان که به حدود ۵۰ اثر در اندازه‌های ۴۰×۴۰ و ۵۰×۵۰ از این هنرمند اختصاص دارد از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه تا سیزدهم همین ماه در نگارخانه ممیز خانه‌ی هنرمندان ایران میزبان عموم علاقه مندان خواهد بود.
منبع : سایر منابع


همچنین مشاهده کنید