پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا
بیاعتمادی به قبوض ارتباطات سیار
به این جملات توجه كنید: «یقین دارم كه این مبلغ به اشتباه محاسبه شده چون من استفاده چندانی از تلفن همراه نداشتهام» یا این جمله: «من به مبلغی كه در فیشهای تلفنهمراه لحاظ میشود، اعتماد ندارم و همیشه قبل از پرداخت قبض برای اطمینان از این مبلغ به اداره مخابرات مراجعه میكنم.»
یا این جمله «با این وضعیت گویا ما هیچ نقشی در كنترل هزینه تلفنهمراه نداریم و ارتباطات سیار به میل خود این هزینهها را محاسبه میكند.»
آیا جملات بالا برای شما هم كه یكی از ۱۵ میلیون مشترك شركت ارتباطات سیار هستید، آشنا نیستند؟ آیا خود شما هم جملات مشابهی را با دوستان و همكاران خود سهیم نشده یا نشنیدهاید؟
این جملات را مشتركان ارتباطات سیار در خراسان شمالی گفتهاند. ولی یك پرسوجوی كوچك و نه یك نظرسنجی جامع از اطرافتان شما را نیز به پاسخهای مشابهی میرساند.
جالب آنكه عدهای اصولا نمیدانند منظور از برخی پارامترهای هزینهای در قبض موبایل چیست. «هزینه جابهجایی» در حالی كه شما از محل كار و زندگی خود جابهجا نشدهاید. «هزینه مكالمات بینشهری» در حالی كه نه به شهری رفتهاید و نه از شهری با شما تماس گرفته شده است.
مجموع این موارد روی هم اگرچه برای هر مشترك شاید رقمی بشود كه تلاش برای پیگیری و اثبات آن به همان میزان هزینه روی دست مشترك میگذارد و به این ترتیب شاید در ۹۰ درصد موارد مشترك از پیگیری موارد مشكوك در قبض خود منصرف میشود اما موضوع اختلافنظر مشتركان با ارتباطات سیار یا بیاطلاعی مشتركان از برخی هزینههایی كه بعضا به درستی نمیدانند برای چیست، زمانی كه ضرب در ۱۵ میلیون شود، عدد قابل ملاحظهای خواهد شد.
نكته جالبتر آنكه بر فرض مشتركی هم كه به طور كامل بداند منظور از پارامترهای هزینهای در قبوض هزینه چیست و قید كار، زمان، هزینه و زندگی خود را نیز بزند تا موضوع را تا انتها پیگیری كند، بازهم نمیتواند چندان راه به جایی ببرد.
چراكه یك مشترك اصولا نمیتواند مدارك و مستندات لازم را ارایه كند. مگر آنكه با تاییدات قضایی ۲۴ ساعته در یك اتاق محبوس باشد و تعداد و زمان مكالمات را ثبت و ضبط كنند و در آخرماه منتظر قبض باشند تا آن وقت بتوانند اقامه دعوا كنند.
اگرچه مقصود نگارنده در این متن وجود اشتباهات و محاسبات اضافی آن هم به صورت عمدی نیست اما اینها مواردی هستند كه طبعا پاسخی از سوی شركت ارتباطات سیار به آنها داده نخواهد شد چراكه مدیرعامل این شركت در نشستهای اخیر خود از روزنامهنگاران دعوت به عمل نمیآورد تا مبادا در برابر چنین ابهامات و پرسشهایی قرار بگیرد.
اگرچه شنیده شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی و بازرسی نیز متوجه چنین مسایل و مشكلاتی شدهاند و در این خصوص اقداماتی انجام شده و مواردی نیز در دست اقدام و بررسی است.
اما به اعتقاد نگارنده، اگر روزی تصمیم نمایندگان درخصوص استیضاح وزیر ارتباطات شكل عملی و جدی به خود گرفت، بد نیست تا هزینههای غیرشفاف و عدم پاسخدهی مدیران ارتباطات سیار در این خصوص را هم به عنوان یكی از محورهای مهم در طرح استیضاح خود بگنجانند.
در حال حاضر كه به نامه روزنامهنگاران به وزیر ارتباطات درخصوص عدم پاسخدهی مدیرعامل ارتباطات سیار، پاسخی داده نشده است بنابراین شاید از این پس چارهای جز پیگیری ابهامات از طرف نهادهای نظارتی همچون مجلس شورای اسلامی و یافتن پاسخهای لازم باقی نمانده باشد.
علی شمیرانی
منبع : پایگاه اطلاعرسانی ITanalyze
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران سریلانکا سید ابراهیم رئیسی رهبر انقلاب حجاب مجلس شورای اسلامی پاکستان رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم مجلس ایران و پاکستان
فضای مجازی دولت سیل شهرداری تهران تهران کنکور هواشناسی پلیس سلامت قتل فراجا وزارت بهداشت
خودرو قیمت خودرو اقتصاد ایران قیمت دلار قیمت طلا دلار بانک مرکزی بازار خودرو ایران خودرو سایپا بورس تورم
ترانه علیدوستی تلویزیون سریال کتاب سینمای ایران تئاتر سینما شعر انقلاب اسلامی
کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه فرهنگیان
رژیم صهیونیستی اسرائیل روسیه آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه چین طوفان الاقصی ترکیه عملیات وعده صادق اتحادیه اروپا
فوتبال استقلال پرسپولیس باشگاه پرسپولیس فوتسال بازی باشگاه استقلال تراکتور تیم ملی فوتسال ایران رئال مادرید بارسلونا لیگ برتر
هوش مصنوعی فیلترینگ تسلا تبلیغات ایلان ماسک همراه اول فناوری ناسا اپل
سلامت روان داروخانه دوش گرفتن یبوست