پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


آرزویتان را زندگی کنید!


آرزویتان را زندگی کنید!
انسان‌هایی كه در این جهان زندگی می‌كنند و تا جایی كه می‌توانند. زحمت می‌كشند، برای تحقق خواسته‌ها و آرزوهای گوناگونشان فعال و در جنب و جوش هستند. نوزاد یك ماهه برای گرسنگی و خیس بودن پوشكش گریه می‌كند تا به همه بگوید كه باید خواسته‌هایش را برآورده كنند و هیئت مدیره مدیر عامل یك شركت هم تعدادی از كارمندان را اخراج می‌كنند تا هزینه‌هایشان كاهش یابد و به خواست‌ها و منافع مالی شركتشان صدمه نخورد. شاید بزرگترین آرزوی هر شخصی این باشد كه به همه آرزوهایش برسد!
اگر بخواهید كه رویاهایتان را واقعیت بخشید و به آرزوهایتان برسید، می‌توانید، ولی شرط‌هایی مهم و تعیین‌كننده دارد. مهمترین كار، شناسایی این آرزوست. خیلی اوقات، افراد خواست‌های چندی دارند كه از صمیم قلب در آرزوی دست‌یابی به این اهدافند ولی آن را درست نمی‌شناسند و از چند و چون و ماهیت این آرزو، آگاهی كافی ندارند. چه بسا كه دسترسی به این هدف و برآورده شدن این خواسته،‌ هیچ تاثیر مثبتی در زندگیشان نگذارد. همه خواسته‌ها و آرزوهایتان را به خاطر بیاورید ولی در این‌جا به كاغذ و قلم نیازی نیست. فقط بنشینید، چشم‌هایتان را ببندید و خودتان را در همان شرایط دلخواهی كه در آرزویش هستید، «ببینید». خوب دقت كنید. منظورم این نیست كه تصور كنید و خیال كنید كه به آرزوهایتان رسیده‌اید. نه، در این‌جا باید رویایتان را زندگی كنید. خودتان را ببیند كه در همان موقعیت دلخواه زندگی می‌كنید، به روی كه همیشه در آرزویش هستید، با افرادی كه دوست دارید و با آن میزان ثروت، تحصیلات و یا هر معیاری كه تكمیل آن، خواسته و آرزوی بزرگ شماست. همه این رویا را در ذهنتان زندگی كنید.
رسم این رویای زنده و زندگی كردنی، مفید و لازمست ولی یك عرصه مبهم و تار، كمكی نخواهد كرد. اگر دیدید كه با زندگی در این دنیای دلخواه باز هم نتوانسته‌اید زوایای كوچكش را پیدا كنید. معلوم می‌شود كه راجع به این خواسته‌ها و موقعیت ایده‌آل، اطلاعات درستی ندارید. این نارسایی اطلاعات، از دو جهت ممكن است به زندگی شما آسیب بزند. وقتی كه در همان نگاه اول زندگی پیش رویتان را جذاب و شگفت‌انگیز ببینید و اطلاعات و دانسته‌های كافی هم در اختیارتان نباشد،‌ با خوشحالی در راه كسب چیزهایی قدم خواهید گذارد كه از مضرات و آسیب‌های احتمالیش آگاه نیستید و این به شناخت ناكافی فرد از خودش برمی‌گردد و جستن همان نقاط قوت و ضعف كه همیشه از آن‌ها، صحبت می‌شوند. برعكس قضیه هم اینست كه شما در نگاه اول، رویای محبوب خود را دشوار و دردسر می‌یابید و با كمی مكث، تصمیم می‌گیرید از دست‌یابی و دنبال كردن آن منصرف شوید. این می‌تواند به معنای از دست رفتن یك فرصت خوب برای پیشرفت در زندگی شما باشد. نشناختن نقاط قوتی كه می‌توانند از عهده حل این دشواریها برآیند، می‌تواند یك گزینه خوب در زندگی را از دستتان بگیرد.
وقتی كه توانستید تابلویی روشن، شفاف و تا جای ممكن چند وجهی از رویایتان خلق كنید، می‌توانید راجع به شروع راه یا صرف نظر كردن از این آرزو، تصمیم درستی بگیرید. ولی اگر شروع كردید، خاطرتان باشد كه همواره تمامی توانایی‌ها و ناتوانایی‌هایتان را پیش چشم داشته در توصیف یكی اغراق و بزرگ‌نمایی نكنید. این تصویر زنده و پویایی كه از رویایتان ایجاد نموده‌اید را همیشه پیش چشم حفظ كنید. پی گرفتن این راه و نیل به یك موقعیت دلخواه،‌گام به گام و مرحله به مرحله جلو خواهید رفت و اگر بخواهید به ناگهان پرشی بلند انجام دهید، با توقفی طولانی روبه‌رو خواهید شد. صبور باشید و با نگاهی رو به هدف تلاش كنید. یكی دیگر از فاكتورهای كلیدی و تعیین‌كننده موفقیت شما،‌عشق و علاقه‌ایست كه به آرزویتان دارید. بارها و در رسانه‌ها راجع به افرادی شنیده‌اید كه پس از چند ده سال مطالعه و تحقیق و كار و تلاش پیوسته، دستاوردی گران‌بها پیش رو نهاده‌اند. از آن‌ها می‌پرسند كه چه چیز باعث می‌شد در این شرایط سخت و این مدت طولانی، طاقت بیاورند و به كارشان ادامه دهند؟ و این‌ها از عشقی كه به هدف داشته‌اند، سخن می‌گویند.
ـ در پایان چند نكته مهم و تاثیرگذار:
▪ با مردمان منفی‌باف و ناامیدی كه از ركورد و سستی و رخوت دم می‌زنند، معاشرت نكنید. گاه، این اشخاص با حرف‌های دلسردكننده، سعی در توقف ماشین پویای دیگران دارند. این آرزو، آرزوی شماست و شمایید كه بیش از هر كس دیگری برای تحقق آن زحمت می‌كشید و بیش از هر كس دیگری از تحقق آن لذت خواهید برد.
▪ اشتباه كردن به هیچ وجه حادثه فاجعه‌آمیزی نیست. وقتی اشتباه كردید، تنها چیزی كه شما را به رویایتان نزدیكتر می‌كند، برخاستنی حساب شده و با تدبیرست.
با این تفاسیر، شما هم دست به كار شوید. گوشه‌های ذهن و روحتان را جستجو كنید، آرزوهایی از یاد رفته را خواهید یافت كه منتظر شمایند.
By:Ruth Barringham
مترجم: آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم


همچنین مشاهده کنید