چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا


دیور را چه کسی مدیریت می کند؟


دیور را چه کسی مدیریت می کند؟
● جان گالیانو ، خیاطی مدپرست و شیك
جان گالیانو ، رئیس طراحان دیور، در سال ۱۹۶۰ در جبل الطارق متولد شد. اودر سال ۱۹۸۳ از دانشکده معتبر هنر و طراحی اس تی مارتینزلندن، با رتبه ممتاز درجه یک فارغ التحصیل شد.
مجموعه فارغ التحصیلی او به نام " غیر ممكن "، که از انقلاب فرانسه الهام گرفته شده بود، با تحسین و تشویق فراوان مواجه شد( در ستونی از وگو، گالیانو را به عنوان "خیاطی مد پرست و شیک توصیف کرد).
این مجموعه خیلی زود به طور کامل توسط جان بورستین، که طرح ها و مدل ها را در هفته فشن لندن پشت ویترین بوتیک خود قرار می داد، خریداری شد. در میان کسانی که کارهای گالیانو را دیدند، ژوزف، طراح فرانسوی بود که سفارشی را به او ارائه کرد، و علاقه فراوانی به این فارغ التحصیل جوان مبتکر افسانه ای پیدا کرد.
گالیانو در سال ۱۹۸۴، رسما مارک تجاری خود را راه اندازی کرد، و طرح هایی تاریخی که با عناصرمعاصرهمراه بود را تولید کرد. کارهای او بخشی رومانتیک و خیالی و بخشی مستقل بودند، و پیراهن های بلند زیبا و ظریف با برشی اریب و لباس های دوخته شده عالی، به زودی علامت تجاری او شد. او در سال ۱۹۸۷، جایزه بهترین طراح انگلیسی سال را دریافت کرد. اما مشکلات مالی او به پایان نرسیده بود، بنابراین در سال ۱۹۹۰ به لندن پشت کرد و به گروه طراحان بین المللی، که بخت و اقبال خود را در مجموعه های آماده- پوشیدن پاریس جستجو می کنند، پیوست.
پیش از بستن قرارداد با شرکت مختلط لوکس و تجملاتی لوئیس وویتون، گالیانو بیش از یک بار، علی رغم تحسین و تشویق مداوم، با ورشکستگی مواجه شد. نجات و رهایی او با وظیفه شناسی و ثبات قدمی ممکن بود، که از سایراشخاص در دنیای تجارت فشن، مانند کیت موس الهام گرفته بود، که در سالهای اولیه کار خود حاضر شده بودند كه با عشق کار کنند.
خوشبختانه در سال ۱۹۹۵، او به عنوان طراح رئیس جیونچی منصوب شد، او اولین طراح انگلیسی بود که رئیس یک سالن خیاطی و طراحی لباس فرانسوی می شد. یک سال بعد در چهاردهم اکتبر ۱۹۹۶، گالیانو جایزه درخشان و مهم سالن کریستین دیور- جیونچی را ازآن خود کرد.
نخستین نمایش طرح های او برای سالن دیور، هم زمان با پنجاهمین جشن سالیانه دیور در بیستم ژانویه ۱۹۹۷ ارائه شد.
دراین روزها او ما بین مارک تجاری خود و دیور، مسول تهیه شش مجموعه آماده- پوشیدن و خیاطی زنانه در سال، و یک مجموعه نیم فصل جدید تحت نام خود است. او همچنین رژیم ورزشی سخت و شدیدی را دنبال می کند؛ هر روز صبح ساعت شش برمی خیزد تا جلسه آیروبیک چهل دقیقه خسته کننده ای را با مربی شخصی خود انجام بدهد، پیش از آنکه ده دقیقه تمرینات کششی خود را شروع کند، صد و پنجاه تا شنا روی زمین برود و شش مایل در کنار ساحل سن به آرامی بدود.
او دراین باره گفت:" کار کردن به تنهایی یکنواخت است. ورزش کردن واقعا ضروری است و به من کمک می کند تا ذهنم را متمرکز کنم و باعث می شود تا من تمرکز و انرژی بسیار بیشتری پیدا کنم." در سال ۲۰۰۰ او تا این جا پیش رفت که ادعا کرد که او مجموعه خود به نام Seine را که در ژانویه آن سال به نمایش گذاشته بود، در طول جلسات دویدن خود در کنارساحل، از مردم بی خانمانی که در کنار رودخانه بودند الهام گرفته است.
او همچنین اظهار کرد که فساد و انحطاط خیاطی زنانه را با مجموعه ( (turning it inside out خود به معرض نمایش گذاشته است.
گالیانو عنوان بهترین طراح سال انگلیس را در سال ۱۹۸۷، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ به دست آورد. او در سال ۱۹۹۷ این جایزه را مشترکا به همراه الکساندر مک کوئین، جانشین او در جیونچی، دریافت کرد.
منبع : دوخت


همچنین مشاهده کنید